הקמת מערכת הולכת גז טבעי, אושרה (ג', 16.3.04) בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי. בישיבה הועלתה הצעת שר האוצר בנימין נתניהו ושר התשתיות הלאומיות יוסף פריצקי, לחתימת הסכם בין המדינה, חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ וחברת החשמל לישראל בע"מ.
הקמת המערכת נועדה להגדיל את עתודות הגז לשימוש המשק הישראלי ולאפשר אספקה של גז טבעי לצרכנים, באופן שיביא להוזלת עלויות החשמל ולייצור חשמל נקי ולא מזהם, תוך הבטחת בעלות המדינה על המערכת ומינימיזציה של מימון ממשלתי.
בהחלטת ממשלה מס' 649 מיום 7.8.2003 הטילה הממשלה על החשב הכללי ומנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות לחתום על הסכם בין המדינה לבין חברת החשמל, שיסדיר את המשך ביצוע עבודות בניית המערכת בידי חברת החשמל עבור המדינה, בתוואי הימי מאשדוד ועד חדרה.
האומדן לעלויות הקמת המערכת עומד על כ-260 מיליון דולר.
לאחר משא-ומתן ארוך בין נציגי המדינה שהובילו החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, ומנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן, לבין נציגי חברת החשמל, סיכמו הצדדים לפני ימים אחדים את טיוטת ההסכם. על פיו, חברת החשמל לא תוגדר כקבלן מבצע של הקמת המערכת, אלא כמזמין ביצוע העבודות וכמנהל פרויקט בעל מומחיות בפרויקטים הנדסיים של תשתיות אנרגיה עבור המדינה. חברת החשמל תעסיק קבלנים לביצוע העבודות.
על-פי דרישת החשב הכללי, ההסכם יכלול תמריצים לחברת החשמל וביטחונות לסיים את הפרויקט בזמן ובתקציב שנקבעו. לאור זאת, סוכם כי בנוסף על החזר הוצאות מוכרות תקבל חברת החשמל עבור הזמנת הפרויקט וניהול העבודות, דמי ניהול בסך של 10 מיליון דולר ארה"ב. במידה וחברת החשמל תוכיח חיסכון ויעילות בביצוע הפרויקט בפחות מהאומדן, סכום דמי הניהול יגדל בהתאם עד לסך של 14 מיליון דולר.
במקביל, תהיה חברת החשמל ערבה בגין נזקים בסכום של 20 מיליון דולר. היה וייגרמו נזקים בסכומים גבוהים יותר, בשל רשלנות, אלו ינוכו מדמי הניהול כקבוע בהסכם.
המערכת שתוקם תהיה בבעלות המדינה. חברת החשמל תדווח ותפעל בהתאם להסכם שיחתם עימה ובכפוף לפיקוח של משרד האוצר, משרד התשתיות, רשות הגז וחברת הגז הממשלתית. לצורך פיקוח, בקרה ותפעול המערכת, הוקמה חברה ממשלתית בשם "נתיבי הגז לישראל". חברת נתיבי גז תקבל מהמדינה זכויות במערכת ככל שיידרש, כפי שייקבע בהסכם בין המדינה לחברת נתיבי גז.