תעשיית הסרטים וסדרות הטלוויזיה ההודית מקבלת בימים אלה תשומת לב עולמית בתוך שהיא צומחת לתעשייה של מולטי-מיליארדי דולרים. כך מדווח אתר קול אמריקה (יום ב', 22.3.04).
בוועידה שנערכה לאחרונה בבומביי, השתתפו מאות משלחות זרות לבחון את ההזדמנויות העסקיות בתעשיית הבידור ההודית.
תעשיית הקולנוע ההודית, הידועה בשם בוליווד, מפיקה כ-1,000 סרטים בשנה - המספר הגבוה ביותר בעולם. למעלה מ-40 מיליון בתי אב בהודו הם בעלי גישה לטלוויזיה בכבלים, כולל תחנות זרות.
מפיקי סרטים וטלוויזיה ובמאים מכ-20 מדינות, ונציגים מחברות כגון וולט דיסני, הגיעו לבומביי כדי לבדוק את הפוטנציאל הגלום בתעשיית הבידור שלה. כמה מהם, מנסים להביא את הפקת הסרטים ההודית לבריטניה - סרטי בוליווד לעתים קרובות מצולמים מעבר לים, מה שהופך אותם למכניסים יותר, לחלק מהמדינות.
נציגים אחרים מעוניינים לחקור את האפשרות לעשות יותר עסקים בהודו. באתר קול אמריקה דווח, כי אנדי בירד, נשיא וולט דיסני הבינ"ל, רואה הזדמנות גדולה להפקות אנימציה בהודו, בגלל כוח העבודה דובר האנגלית במדינה, המשולב במיומנות טכנולוגית מפותחת. בירד אמר, כי דיסני מעוניינת להרחיב את פעילותה בהודו, בה כשליש מהאוכלוסיה (למעלה ממיליארד) היא מתחת לגיל 15, קהל אשר רואה בסרטי דיסני פופולריים וצופה בהם.
כמה במאי סרטים זרים חושבים, כי בוליווד היא בעלת פוטנציאל גדול להפיק סרטים אשר ימשכו קהל בינ"ל רחב יותר. מרק ביירס, נשיא חברת סרטי לוס אנג'לס, משתף פעולה בימים אלה עם במאי סרטים בבומביי כדי להפיק סרט אודות אישה הודית רווקה. את ההשראה לפרויקט קיבל מההצלחה של סרטים הודים דומים, כגון חתונת מונסון, אשר הצליחו בקרב הקהל המערבי.
עוד דווח, כי מפיקים פקיסטנים ובמאים גם הם השתתפו בוועידה, זאת למרות האיסור על סרטים הודיים בפקיסטן. לטענתם, פקיסטן מציעה שוק עצום לסרטי בוליווד, וכי הזמן בשל לנצל את הפוטנציאל העצום הזה לטובת שתי המדינות. גרסאות פיראטיות של סרטים הודיים נמכרים בפקיסטן, מה שגורם להפסדים רבים למפיקים ומפיצים של סרטים בשתי המדינות.