בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לשלב מסיעים פרטיים בקווי תלמידים
|
משרד התחבורה: האוצר אישר לתגבר את חברות התח"צ באוטובוסים של החברות הפרטיות - נערכים לקלוט כמה מאות אוטובוסים מדי יום ● יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה קוראת למשרד התחבורה לקבוע תבחינים לקליטה שוויונית ותחרותית של אוטובוסים מהחברות הפרטיות ● השימוש באוטובוסים פחת ב-40% ובמוניות ב-70%
|
|
רן שדמי
|
|
|
|
סונדוס סאלח
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 14.7.20) במשבר חברות ההסעה, בשילוב אוטובוסים פרטיים ומוניות בתחבורה הציבורית ובפיקוח על התחבורה הציבורית בצל הקורונה.
ח"כ יבגני סובה ביקש להסדיר את סוגיית ההלוואות של בעלי האוטובוסים הפרטיים, שלא עובדים ולא יכולים לעמוד בתשלומים. הוא קרא לדחות את התשלומים לתקופה נוספת. ח"כ סונדוס סלאח אמרה כי ישנם 200 נהגים שהוצאו לחל"ת ולא הוחזרו ואף פוטרו, וישנה אי-בהירות באשר להנחיות משרד התחבורה. לדבריה, "אנשים מחכים לתחבורה ציבורית שלא מגיעה והנחיות משרד הבריאות לא ברורות". ח"כ שרן השכל אמרה כי צריך לאפשר לחברות ההסעה הפרטיות להשתלב במערך התחבורה הציבורית. היא קראה להביא את התקנות בנושאי התחבורה ציבורית לאישור הוועדה. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקום לתת לחברות פיצוי אפשר לתת להן עבודה.
סגן מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר כי חלה ירידה במספר הנוסעים, שעומד כעת על 60% מיום רגיל, ולמרות זאת המשרד פנה לוועדת החריגים באגף החשב הכללי באוצר וקיבל אישור להיערך לקליטת כמה מאות אוטובוסים שיתגברו את מפעילי התחבורה הציבורית. הוא הוסיף כי התגבור ייעשה בקווים העמוסים, וכי ישנה היערכות לקליטת כמה מאות אוטובוסים מדי יום. עוד הוא ציין כי כדי לקלוט חברות הסעים צריך לתת להן יום עבודה שלם ולא רק קו אחד או עבודה שעתית.
רן ברודר מחברת פיוצ'ר מוביליטי קרא לנהוג כמו במדינות אחרות בעולם (שוויץ, אוסטריה, גרמניה, קוריאה הדרומית, יפן, אוסטרליה ואחרות) ולא להגביל את מספר הנוסעים באופן המבריח נוסעים. הוא העריך שככל שהמגלה לא תוסר נכון יהיה לתגבר את התחבורה הציבורית באמצעות מסיעים פרטיים באופן שלא יעלה על 70 מיליון שקל עד ראש-השנה, דבר שיתניע את המשק. כמו-כן הציע להשתמש בחברות הפרטיות לשירותי הסעיות חינמיים לעובדים במרכזי התעסוקה.
עו"ד נועה בן ארי ממרכז השלטון אמרה כי בעבר התברר שלחברות התחבורה הציבורית אין מספיק אמצעים לצורך הפעלת קווי תלמידים. היא קראה לבחון מחדש את הנושא ולהעבירו לאחריות המסיעים הפרטיים ולקבל השתתפות גדולה יותר בתקצוב ממשרד החינוך. שדמי אמר כי משרד התחבורה אינו מעוניין בכך שקווי התלמידים יופעלו באמצעות תחבורה ציבורית, ואמר כי הדבר קורה מטעמים היסטוריים.
יו"ר ארגון חברות ההסעה, ניסים סרוסי, אמר מנגד כי החברות יכולות לעשות גם מסלול של קו אחד, ולמלא שעתיים, והוסיף כי בבית יושבים למעלה מ-7,000 נהגים ללא עבודה עם הפסדים של יותר מ-1.2 מיליארד שקל. הוא הוסיף כי החברות הפרטיות עדיין לא נהנות מהתגבור עליו הצהיר שדמי, ואמר כי חברות התחבורה הציבורית מחזיקות גם חברות פרטיות וצריך לדאוג שלא תהיה העדפה שלהן. עוד הוא ציין כי המחזור של חברות ההסעה הוא מעל 100 מיליון שקל, ולכן הן לא זכאיות לפיצוי במסגרת התוכנית החדשה של הממשלה. אופיר חדד, החבר בארגון חברות ההסעה, הוסיף: "משרד התחבורה צריך לדאוג שלא רק בזכות קשרים אישיים תהייה לנו עבודה, צריך חלוקה שוויונית של הקווים שיתווספו".
נציג נהגי המוניות, יהודה בר-אור, אמר כי רמת הביקוש למוניות פחתה ב-70% מ-400 אלף נוסעים ביום ל-170-160, בעיקר משום שאין תיירות. הוא ציין ש-50% מהנהגים הם מעל גיל 67 ונחשבים אוכלוסייה בסיכון.
נציגת ארגון תחבורה בדרך שלנו, לילך חייבי מנחם, אמרה כי צריך לבנות נוהל מיוחד למצבי חרום, ולהעביר מידע לנוסעים בצורה מסודרת. מייסד ארגון 15 דקות, יוסי סעידוב, אמר כי הנוסעים חיים ברולטה רוסית. לדבריו, "אי אפשר לדעת אם אוטובוס יעצור או מה תהייה רמת הצפיפות, אם יהיה מזגן או לא. במקום לתגבר נסיעות אנחנו מקבלים את המצב ההפוך". מנכ"ל ארגון האינטרס שלנו, אלעד מלכה, אמר כי יש ירידה בביקוש, אבל לפני הקורונה הביקור עמד על יותר ממאה אחוז, כך שלא מדובר בירידה של 40% בקיבולת, ולכן התפוסה עדיין גבוהה.
היו"ר יעקב מרגי סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה קוראת לממשלה להאריך את ההתקשרויות המכרזיות בין השלטון המקומי לחברות ההסעה, תוך התחשבות בכל תקופת הקורונה. כמו-כן מבקשת הוועדה מהאוצר למצוא מנגנון סיוע כספי לחברות הסעה עם מחזור פעילות של עד 120 מיליון שקל". עוד הוסיף היו"ר מרגי כי הוועדה מברכת את משרד התחבורה על קליטת אוטובוסים פרטיים לתגבור התחבורה הציבורית, אך קוראת למשרד לקבוע תבחינים לקליטה שוויונית ותחרותית ולדווח לוועדה על כך תוך שבועיים. עוד קרא להאיץ את מתווה היישום של מפת הביקוש בתקופה שקדמה לשגרת הקורונה. הוועדה קוראת לרשות לתחבורה ציבורית להגיש תוכנית שיפוי מלאה למשרד האוצר על כך. הוא אף קרא לממשלה לאפשר לבנקים לדחות פירעון הלוואות לחברות הפרטיות לפחות בשנה, ובמינימום ביורוקרטיה.
|
תאריך:
|
14/07/2020
|
|
|
עודכן:
|
14/07/2020
|
|
עידן יוסף
|
+הארכה בשלוש שנים להעדפת טקסטיל כחול לבן במכרזי מערכת הביטחון
|
01:07 15/07/20 | עידן יוסף |
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק חובת המכרזים (תיקון מס' 24- הוראת שעה) (תיקון) התש"ף 2020. הצעת החוק אותה יזמו הח"כים מיקי לוי, ע'דיר כמאל מריח, משה גפני ויו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, נועדה להאריך בשלוש שנים נוספות (עד ל-15 ביולי 2023) את תקופת תוקפה של הוראת השעה שהסמיכה את הממשלה לקבוע, בתקנות, הוראות בדבר העדפה של תוצרת הארץ ברכישה של טקסטיל עבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון הפנים כמו כן, מוצע להסמיך את שר האוצר להאריך בצו, את תקופת תוקפה של הוראת השעה בשנתיים נוספות. לדרישת הוועדה, הארכת ההסדר ע"י שר האוצר תהיה באישור ועדת החוקה.
|
|
+שס הסירה התנגדות והתוכנית הכלכלית אושרה בקריאה ראשונה
|
19:45 14/07/20 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה שני חוקים שנועדו ליישם את התוכנית הכלכלית לסיוע למשק להתמודדות עם המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מההתמודדות עם נגיף הקורונה. זאת לאחר ששס הסירה את התנגדותה. יו״ר שס, השר אריה דרעי, ברך על כוונת שר האוצר ישראל כ"ץ, להענות לדרישתו ולאשר תקציב משמעותי במסגרת התוכנית הכלכלית למען הקמת רשת לביטחון תזונתי לשכבות המוחלשות. ״במשבר הכלכלי, השכבות המוחלשות סובלות יותר מכולם. אני מתחייב כי לא נשאיר מאחור אף משפחה מוחלשת. חובתנו לדאוג למוחלשים יותר מכולם בתקופה זאת״, אמר.
החוקים שאושרו הם: הצעת חוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020) (תיקון מס' 2), אושרה לאחר הצבעה שמית ברוב של 67 תומכים ללא מתנגדים ושלושה נמנעים. וכן הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020, שבה תמכו 65 ללא מתנגדים ושלושה נמנעים.
|
|
+שס מאיימת שלא לתמוך בתוכנית הכלכלית; ההצבעה מתעכבת
|
19:05 14/07/20 | עידן יוסף |
בשס קיבלו הוראה שלא להצביע בעד אישור התוכנית הכלכלית שעולה להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת, בשל העובדה שאינה כוללת את היוזמה של השר אריה דרעי לכלול בה תוכנית לביטחון תזונתי עבור אוכלוסיות מוחלשות. מה שאומר שתידרש תמיכת האופוזיציה כדי שהתוכנית תאושר (להצבעה דרושים 61 קולות) (כאן חדשות). משכך, מתעכבת ההצבעה. ח"כ אוריאל בוסו טען בדיון במליאה כי שר האוצר ישראל כ"ץ תומך בהצעת דרעי, אך פקידי האוצר מתנגדים.
|
|
לשלב מסיעים פרטיים בקווי תלמידים
|
|
ועדת הכנסת אישרה (יום ג', 14.7.20) את בקשת השר רפי פרץ להתפלגות מפלגתו, מפלגת הבית היהודי, מסיעת ימינה. בקשת ח"כ פרץ אושרה ברוב של 10 תומכים מול התנגדותם של 2 ח"כים ונמנע אחד.
|
|
|
ח"כ יפעת שאשא-ביטון תמשיך לכהן בתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ואף פתחה בצהריים (יום ג', 14.7.20) את הדיון בוועדה בנושאהתמודדות מסגרות הגיל הרך בצל הקורונה. אתמול פנה יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ליו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג, בדרישה להדיחה מתפקידה כיו"ר הוועדה, לאחר שהעלתה להצבעה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר בוועדה.
|
|
|
חוצפה מצד שוטרים כלפי נבחרי ציבור. חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי (שס) קיימו (יום א', 12.7.20) ביקורי פתע בבתי משפט השלום בראשון לציון ובירושלים, על-מנת לוודא כי זכויות העצירים נשמרות.
|
|
|
אם גל העלייה הצפוי לישראל, ישנה את פניהן של חלק מהערים המעורבות?! בוועדת העלייה והקליטה, קראו (יום ב', 13.7.20) לממן לעולים שכירות דירה לשנתיים בערים אלו - תמריץ למעסיקים באזור לקליטת עובדים-עולים, וליזום הלוואה לעולים, שתהפוך למענק במלאת חמש שנים למגוריהם בעיר. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי "אכן יש תוכנית, אך חובה לעבות אותה ולכוון אותה לערים אלו. יש לתקצב את התוכנית ולהדגיש תעסוקה ודיור. יש לשקול מתן מענק מותנה במגורים לכל הפחות 5 שנים בעיר".
|
|
|
הוועדה לזכויות הילד דנה (יום ב', 13.7.20) בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים. יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף ג'בארין, פתח את הדיון ואמר "הוועדה הזו מרגישה שליחות בהגנה על שלומם ובטיחותם של הילדים בישראל. כל שלוש דקות בממוצע מגיע ילד לחדר מיון בישראל, וכמעט שלוש כיתות, 116 ילדים, נהרגות מדי שנה באסונות קטלניים, שאת רובם ניתן היה למנוע. ההיקפים הללו מראים את חשיבות הנושא, ולכן הקדשנו את הישיבה הזו לשמוע מה נעשה בשנה האחרונה בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים - תוכנית חומש שהתחילה ב-2017 ושותפים לה מספר משרדי ממשלה. לא נמצאים איתנו נציגי משרד הרווחה, בשל מאבק העובדים הסוציאליים, ומכאן נשוב ונשלח תמיכתנו במאבקם הצודק - ונתחיל עם משרד הבריאות, שהתוכנית היא בחסותו".
|
|
|
|