בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, בשליטתו של המיליארד ריצ'רד ברנסון, נכנסה להליכי חדלות פרעון בבית המשפט המחוזי במנהטן. החברה, שמרכזה בבריטניה, מבקשת (4.8.20) מבית המשפט להגן על נכסיה שבארה"ב מפני נושיה – במטרה לאפשר לה לממש הסדר נושים שיאפשר לה לצלוח את משבר הקורונה. ברנסון מחזיק ב-51% ממניות החברה, והיתרה בידי חברת התעופה האמריקנית דלתא.
בחודש שעבר הודיעה וירג'ין, כי הבטיחה מימון שיאפשר לה לשרוד במשך שנה וחצי. היא מסרה, כי הגיעה להסכמות עם נושיה ובעלי העניין על מימון של 1.6 מיליארד דולר, ולכן אין היא זקוקה לסיועה של ממשלת בריטניה. החברה פועלת רק בקווים בינלאומיים ארוכים והקפיאה את כל פעילותה בחודש אפריל; אין לה קווים מקומיים שאט-אט שבים לפעולה בארה"ב, אירופה וסין. באותו חודש נכנסה לניהול מיוחד חברת וירג'ין אוסטרליה, חברת התעופה השנייה בגודלה במדינה זו, בשל חובות של 6.8 מיליארד דולר ל-12,000 נוסעים.
בפנייתה לבית המשפט אומרת וירג'ין, כי היא ניהלה מו"מ עם בעלי העניין לצורך מימון מחדש, אשר יפחית את מצבת החובות שלה ויאפשר לה צמיחה בטווח הארוך. במקביל ביקשה החברה מבית המשפט בלונדון לאשר לה לכנס אסיפות נושים ב-25.8.20, לצורך אישור התוכנית המוצעת. בבקשה זו טענה החברה, כי המזומן שברשותה עלול להיגמר כבר בחודש הבא, אם התוכנית לא תאושר. לדברי וירג'ין, ההזמנות השנה צנחו ב-89% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והתחזיות למחצית השנייה של השנה הן לירידה של 75%.
ברנסון הקים את וירג'ין אטלנטיק ב-1984 ובתחילת דרכה היא הפעילה רק מטוס בואינג-747 (ג'מבו) משומש אחד, אשר טס בין לונדון לניו-יורק. בשנים הבאות הפעילה החברה מטוסים נוספים, ופריצת הדרך שלה באה כאשר ב-1991 קיבלה אישור לפעול מנמל התעופה הית'רו (ולא רק מנמלי התעופה המשניים של לונדון). וירג'ין אטלנטיק הייתה החברה הבריטית הראשונה שהתחרתה בבריטיש איירווייס בקו הדגל הטרנס-אטלנטי, ובכמה מן המובנים הייתה מבשרת עידן הלואו-קוסט. נכון להיום מחזיקה החברה ב-42 מטוסים, מעסיקה 10,000 עובדים וטסה ל-30 יעדים. בשנת 2018 הפסידה וירג'ין אטלנטיק 38 מיליון ליש"ט.
שווי נכסיו של ברנסון מוערך ב-4.4 מיליארד דולר והוא הבעלים של אימפריית חברות הנושאות כולן את השם וירג'ין. חברות אלו פועלות, בין היתר, בתחומי התיירות, המוזיקה, התקשורת, הרכבות, המשקאות, הספרים והפנאי. ברנסון ידוע בהתנהגותו הבלתי-שגרתית והצבעונית, הבאה לידי ביטוי גם בהשקעות יוצאות דופן - כגון טיסות לחלל - ובהרפתקאות כמו טיסה בכדור פורח והקפת העולם ביאכטה. בשנת 1999 קיבל ברנסון תואר אבירות והוא זכה בשורה של פרסים בינלאומיים נוספים, בין היתר על פעילותו הפילנטרופית הנרחבת.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שר הבריאות יולי אלדשטיין, ושר החוץ גבי אשכנזי, הוסמכו לקדם את מתווה פתיחת השמים החל ב-16.8 ▪ רגב: "נפעל ליישום המתווה ולשמירת התעופה הישראלית"
המראות בעוד 11 ימים [צילום: משה שי/פלאש 90]
המטרה: תנועה בנמל התעופה בן גוריון [צילום: אריאל שליט/AP]
רשות המסים הודיעה על מתן ארכה להגשת בקשות למענקי סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה (פעימה שנייה) עד 17.8.2020 (במקום 7.8.2020).
ארכה זו מתייחסת גם לעצמאים שמחזור פעילותם בשנת 2019 היה עד 300 אלף שקל, שיכולים להגיש בקשה לתוספת מענק (פעימה שלישית) כבר בעת הגשת הבקשה לפעימה השנייה.
שר הבריאות אדלשטיין על הטענות לאפליית בתי כנסת: "מנסים להגיע לקריטריון אחיד" ▪ ההחלטה על חגי תשרי תתקבל בקרוב ▪ יו"ר ועדת החוקה: "נשמת אפה של היהדות היא התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות" (השר אדלשטיין והיו"ר אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
אקונומיסט מספר על התאמות הכרחיות, התועלת שבהרחבת הפעילות בחו"ל, החששות מקריסה והמעבר להוראה מקוונת בכמה מבתי הספר הידועים בעולם (הרו. 4,200 תלמידים בחו"ל [צילום: ברנרד ברנס])
שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין, השיב לח"כ אלי אבידר בנוגע לעמדתו על האפשרות לסגר ואמר: "סגר זה הכדור האחרון שנשאר לך בקנה. אם אתה מביא לסגר ותוך שבועיים שלושה נשאר עם אותם נתוני תחלואה אתה יכול להרים ידיים ואנחנו מנסים מאוד לא להגיע לשם. נעשה הכול למנוע סגר אך זה תלוי מאוד בשמירה על ההנחיות. חבל מאוד שלצד הקפדה יתרה על הכללים של חלק מהציבור, שולחים לי כל מיני הזמנות בסגנון "נבוא להפגין לצד הזוג למען בניית בית נאמן בישראל" ומייצרים הדבקות שרשרת".
אמריקנים רבים נדרשים לשלם אלפי דולרים תמורת טיפולים בקורונה, בשל פרצות בחוק הקיים - אך הקונגרס אינו ממהר לתקן אותו, מדווח ניו-יורק טיימס (עד 6,408 דולר לבדיקה [צילום: ג'ון מונצ'ילו, AP])
כאשר דבי קרבס קיבלה בחודש מארס את החשבון על ביקור בחדר מיון בניו-ג'רזי, היא הבחינה מיד שמשהו חסר: בדיקת קורונה. קרבס – עורכת דין בתחום הביטוח – תהתה האם הרופא שיקר כאשר אמר לה שביצע את הבדיקה, או שהתוצאות נעלמו; אבל היא הרי קיבלה אותן. המשמעות הייתה רבה: בדיקת קורונה תביא לכך שחברת הביטוח שלה תכסה את כל הביקור; בלי בדיקה זו – עליה לשלם בעצמה 1,980 דולר. בית החולים טען שהיא לא עברה בדיקת קורונה וטענותיה נפלו על אוזניים ערלות.
ענף התעופה הוא אחד הנפגעים בצורה הקשה ביותר מן הקורונה, וכעת מתחילים בו לחשוב מה הלאה. ההשלכות הן רחבות: חברות התעופה יזמינו פחות מטוסים, הצניחה במספר הנוסעים פוגעת בשדות התעופה ובעסקים הפועלים בהם, חברות בענף כבר פיטרו אלפי עובדים. השאלה המרכזית – אומר אקונומיסט – היא כמה זמן תימשך ההתאוששות ועד כמה היא תהיה מקיפה.
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ג', 4.8.20) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית שתחייב מעסיקים בענפי התעשיה, הבינוי והחקלאות לספק מגורים הולמים וביטוח רפואי לפועלים פלשתינים שנאלצים ללון בישראל עקב משבר הקורונה. כמו-כן נקבע כי העובדים יועסקו וילונו בקפסולות של עד 9 אנשים. החוק קובע את התנאים הנ"ל כהוראת שעה ל-3 חודשים עם אפשרות להארכה עד תום תקופת תוקפו של "חוק הקורונה הגדול".
הפרופיל התקשורתי הגבוה שמקבלת המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, בהינתן העובדה שהיקפן הכולל של ההפגנות, מרשימות ככל שתהיינה, אינו נרחב, גם אם הוא כמו-מובן מאליו, הרי שהוא מציף שורה תחתונה בעייתית, הזדהות מלאה עם המסר הטמון בה. האהדה הראשונית מצד המדיה הישראלית כלפי המחאה, שאבה את צידוקיה מהמשבר הכלכלי והחברתי שהיה תולדה של מגיפת הקורונה, והטמיעה את המסר כי אנו עדים להתפרצות ספונטנית של זעם וכאב, ובמקביל העצימה את הרושם כי נחשפו מחדלים מערכתיים בטיפול בנגיף באופן שלא בלם את התפרצות הגל השני של המגפיה.
בימים הקרובים יובא בפני קבינט הקורונה מתווה תעופה שיאפשר יציאה של ישראלים לכעשר מדינות הנחשבות 'ירוקות', שבהן יש תחלואת קורונה נמוכה, וכניסה של אזרחי אותן המדינות לישראל. כך הודיע (יום ג', 4.8.20) איתן בן דוד, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, בישיבה שהתקיימה בנושא השמיים הפתוחים בוועדת הקורונה של הכנסת.
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו