בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ות"ל אישרה הכפלת מסילות החוף
|
מסילת החוף היא עמוד השידרה המרכזי של רשת המסילות הארצית, ומובילה כיום 7 רכבות לשעה לכל כיוון, בשעות השיא ● במצב הקיים, שבו מסילה אחת לכל כיוון, לא ניתן להגדיל את תדירות הרכבות בקו ● ההכפלה תאפשר הגעה מחיפה לת"א בתוך 28 דקות עם רכבת בכל 4.5 דקות
הוועדה לתשתיות לאומיות (וות"ל) אישרה (יום ב', 21.12.20) את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בפיתוח רשת המסילות הארצית והתחבורה הציבורית בכלל. הכפלת מסילות החוף, המהווה כיום 'צוואר בקבוק' תחבורתי, היא צעד ראשון בדרך להכפלת רשת רכבות הנוסעים והמטענים בכל הארץ. כיום, התוואי כולל שתי מסילות בלבד, ובכך נמנע המשך פיתוחה של רשת המסילות הארצית. חזון התחבורה הציבורית העתידי מושתת על חיבור רציף בתדירות גבוהה בין חיפה ותל אביב, כך שכל נוסע יוכל להגיע לתחנה ולעלות בתוך דקות ספורות על רכבת מהירה למחוז חפצו, בלי צורך לתכנן ולהתאים את עצמו ללוחות זמנים. כדי לאפשר תדירות גבוהה כזאת, נדרשת הכפלת מסילת החוף והוספת שתי מסילות מהירות בקטע שבין תחנת "מרכזית המפרץ" בחיפה ועד החיבור למסילת השרון החדשה באזור כפר שמריהו. התוכנית תאפשר קיצור משמעותי של זמן הנסיעה מצפון הארץ למרכזה, ללא עצירות ביניים וללא צורך בהחלפת רכבות. התוכנית כוללת שדרוג המסילות הקיימות כדי שיאפשרו נסיעה במהירות של 160 קמ"ש, הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ"ש, והוספת שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים. עם השלמת העבודות יתקצר משך הנסיעה מחיפה לתל אביב מ-50 דקות ל-28 דקות, ותגדל תדירות הנסיעות עד 14 רכבות בשעת שיא - רכבת בכל ארבע דקות וחצי. מספר התחנות בין חיפה לתל אביב יגדל ל-11, והנסועה בתוואי זה צפויה לגדול לכ-30,000 נוסעים בשעת שיא בשני הכיוונים. הממשלה אישרה התוכנית ב-2014 הכפלת מסילת החוף היא חלק מתוכנית התשתית הלאומית (תת"ל 65א') לפריסת רשת מסילות מהירות בכל רחבי הארץ, שאושרה בממשלה בחודש יולי 2014 ותקציבה נאמד בכ-31 מיליארד שקלים. התוכנית כוללת פיתוח של מתחמי דיור, מסחר ותעסוקה בסמוך לתחנות והקמת מסופי מטענים ומעברי גבול מסילתיים לנוסעים ומטענים. תת"ל 65 מתבססת על התוכנית האסטרטגית למסילות תמל"א 23 ותמ"א 42. מסילת החוף היא עמוד השידרה המרכזי של רשת המסילות הארצית, ומובילה כיום 7 רכבות לשעה לכל כיוון, בשעות השיא. במצב הקיים, שבו יש מסילה אחת לכל כיוון, לא ניתן להגדיל את תדירות הרכבות בקו. הכפלת המסילות חיונית לקידום התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040, שגובשה בשיתוף משרד האוצר. יעדי התוכנית הם הסעת 300 מיליון נוסעים ו-40 מיליון טונות מטענים בשנה, ברשת הכוללת כ-150 תחנות רכבת. מדובר בצמיחה משמעותית לעומת המצב הנוכחי, של 70 מיליון נוסעים בשנה (36 מיליון בלבד בתחילת העשור), כ-9 מיליון טונות מטען, וכ-70 תחנות. עקרונות התוכנית כוללים: הפרדה פיזית של רשת הנוסעים מרשת המטענים באמצעות מערכות מסילתיות נפרדות; הקמת רשת נוסעים היררכית בהפרדה בין שירות בין-עירוני מהיר (עד 250 קמ"ש) לשירות פרברי/אזורי (עד 160 קמ"ש), על גבי תשתית מסילתית נפרדת; ופיתוח מתחמי דיור ותחזוקה, מסופי מטענים ומעברי גבול. עם השלמת התוכנית האסטרטגית, יוכלו 60% מתושבי ישראל להגיע אל מטרופולין ת"א תוך 60 דקות; 60% מתושבי הפריפריה יגיעו לת"א תוך 90 דקות; 70% מהאוכלוסייה יימצאו במרחק של עד 60 דקות נסיעה מהמטרופולין הקרוב; 80% מהם יגורו במרחק של עד 7 ק"מ מתחנת רכבת; וזמן ההמתנה לרכבת יהיה כ-7.5 דקות בממוצע.
|
תאריך:
|
21/12/2020
|
|
|
עודכן:
|
21/12/2020
|
|
עידן יוסף
|
ות"ל אישרה הכפלת מסילות החוף
|
|
משה שמעוני החל ב-17.12.20 לכהן כיו"ר דירקטוריון רכבת ישראל. שמעוני התחייב לסיים את תפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה לשירותי איכות הסביבה בתוך שבועיים ממועד מינויו כדירקטור בחברה, לאחר כשלוש שנים בתפקיד.
|
|
|
קווי לילה לכותל המערבי אינם מתקיימים בהוראת גדולי ישראל - כך מגלה יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת, חבר הכנסת יעקב טסלר. במענה לשאלה, במסגרת מיזם "שאל את הש"ץ", הסביר טסלר כי "הפעלת קווי לילה מעלה דאגה כי האתר הקדוש ביותר לעם היהודי יהפוך לאתר בילוי ומקום להתגודדויות שליליות של נוער שוליים ואינשי דלא מעלי [אנשים שאינם הגונים, ע.י] ולכן קיימת התנגדות להפעלתם בשעות הלילה המאוחרות". עם זאת ציין, כי קיימות נסיעות מוקדם בבוקר לתפילת ותיקין בכותל המערבי כבר שנים רבות.
|
|
|
בפרלמנט יום ששי שלנו, תמו הצעקות על פוליטיקה. הנוכחים, שבי שיער (מלבד שלוש נשים וגבר אחד, שצובעים אותו), אכלו בשקיקה מן העוגה שהביאה בעלת הבית, ואז אמר אחד: "אתם יודעים יפה מאוד לתת עצות לראש הממשלה ולשרים ולראשי המפלגות. פוליטיקה. עכשיו אני מבקש עצה בשבילי - אם יש לכם. "הנכד שלי רצה ממני מתנה: לנסוע לברצלונה. הוא אוהד נלהב של הקבוצה. כמובן, לא ידע את המחיר. מה איכפת לו? שסבא ישלם".
|
|
|
בצדק החליטה כבר לפני כחמש שנים הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב לקדם תוכנית אסטרטגית בה יהיו יותר דירות קטנות, שלא לאמר מיקרוסקופיות, ופחות תקני חנייה בעיר העברית הראשונה. לפרוטוקול, זוהי איננה המצאה תל אביבית, וקיימות עשרות רבות, שלא לאמר מאות ערים גדולות בכל רחבי העולם, שבהן אומצה במהלך השנים תפיסה זו, שמטרתה לעודד יותר שימושים בתחבורה ציבורית ופחות ברכב פרטי וכן להעניק אפשרות גם לצעירים שאין ממון רב בכיסם, ליהנות ממנעמי העיר הגדולה.
|
|
|
בתאריך ה-11.1.21 תחודש תנועת הרכבות בתחנות טבעת השרון: כפר סבא נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב, לאחר תקופה שבה נערכות בקטע המסילה עבודות חשמול.
|
|
|
|