|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

פחות חניות, אבל לא מספיק פתרונות אלטרנטיביים

מערכת התחבורה הציבורית, למרות השיפורים האחרונים, כולל נת"צים שהולכים ונפרשים בכל הכניסות והיציאות מהעיר, עודנה אנכרוניסטית ועודנה מצריכה את רוב רובם של המשתמשים בתחבורה פרטית, להמשיך ולהשתמש בה גם במהלך השנים הקרובות
14/12/2020  |   אמיר רוזנבלום   |   יומני בלוגרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מי ייכנס לעיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בצדק החליטה כבר לפני כחמש שנים הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב לקדם תוכנית אסטרטגית בה יהיו יותר דירות קטנות, שלא לאמר מיקרוסקופיות, ופחות תקני חנייה בעיר העברית הראשונה. לפרוטוקול, זוהי איננה המצאה תל אביבית, וקיימות עשרות רבות, שלא לאמר מאות ערים גדולות בכל רחבי העולם, שבהן אומצה במהלך השנים תפיסה זו, שמטרתה לעודד יותר שימושים בתחבורה ציבורית ופחות ברכב פרטי וכן להעניק אפשרות גם לצעירים שאין ממון רב בכיסם, ליהנות ממנעמי העיר הגדולה.

בד בבד לתוכנית זו, מקדמת תל אביב, בשיתוף עם עוד עיריות בגוש-דן, עידוד שימושים באמצעי תחבורה חלופיים למכונית, כשבין היתר הולכים ומושלמים בעצם ימים אלה מסלולי אופניים היקפיים בני עשרות קילומטרים, זאת לצד עידוד המשך שימוש באופניים חשמליים, מסלולי הליכה משודרגים, כולל הרחבת מדרכות ועוד. כיוון זה הינו בהחלט נכון לעיר עדכנית, צפופה ותוססת דוגמת העיר העברית הראשונה, אולם, וזה אולם גדול, קיים עדיין דיסוננס גדול מאוד בין תשתית התחבורה הציבורית בתל אביב וגוש-דן והרגלי השימוש ברכב הפרטי, הן בקרב תושבי תל אביב והן תושבי הערים השכנות המגיעים אליה מדי יום ביומו למטרות עבודה, קניות ובילוי.

מערכת התחבורה הציבורית, למרות השיפורים האחרונים, כולל נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) שהולכים ונפרשים בכל הכניסות והיציאות מהעיר, עודנה אנכרוניסטית ועודנה מצריכה את רוב רובם של המשתמשים בתחבורה פרטית, להמשיך ולהשתמש בה גם במהלך השנים הקרובות. גם שלושת קווי הרכבת הקלה האדום, הירוק והסגול, העתידים להיפתח בהדרגה, וזה ייקח עוד כמה שנים טובות, לא ייפתרו אפס קצה של הבעיה, מה שיגרום ללא ספק לדיסוננס גובר והולך בין הקיצוץ בתקני חנייה לבין מצוקה גוברת והולכת בהעדר אלטרנטיבה אחרת.

תקופת ביניים זו עשויה להתארך מאוד עד שיימצא פתרון מיטבי לנושא המחסור בחניות. יתרה מכך: העבודות הצפויות להתרחב בשנים הקרובות על הרכבת קלה, ובמיוחד בשני העשורים שלאחר מכן על תוכנית המטרו הענקית, צפויים ליצור בוקה ומבולקה שלא הייתה כדוגמתה בכל צירי התחבורה הקיימים, להאריך את הפקקים ולפגוע גם בתחבורה הציבורית הקיימת. האם המסקנה היא שלא צריך להקטין את תקני החנייה בתל אביב ובערים השכנות לה בגוש-דן? לאו-דווקא. הכיוון הינו בהחלט נכון, אולם נעדר מרכיבים משלימים שיאפשרו חיים סבירים למאות אלפי משקי הבית המתגוררים בערים אלה, עובדים וצורכים בהן שימושים נוספים.

הפתרון היחידי, לטעמי, הינו מהלך אסטרטגי מרחיק לכת, בשיתוף כל העיריות והרשויות המקומיות בגוש-דן, שיגביל באופן משמעותי כניסת כלי רכב פרטיים לתל אביב ויקטין את מצוקת החניות. אין מדובר בהכרח ב"תוכנית סינגפור" שתסגור הרמטית את כל הכניסות והיציאות מהעיר לכלי רכב, אולם מגבלות דוגמת מספר מינימלי של, נניח, 4 נוסעים בכל כלי רכב, כבר יקטינו בעשרות אחוזים את נפח התחבורה. ניתן גם, למשל, בשעות העומס בבוקר ואחר-הצהריים להגביל את הכניסה עם תו מיוחד רק לאלה העובדים בתוך העיר הגדולה.

בד בבד יש לתעדף באופן ברור את התחבורה הציבורית הקיימת, זאת באמצעות תוספת נת"צים בכל מקום אפשרי וכן שדרוג מערך האוטובוסים והשאטלים באמצעות, למשל, אוטובוסים מודרניים קלים ומהירים (BRT) שיאפשרו נסיעה מרווחת, קלה ומהירה גם ללא מעט אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים שנכון להיום מעדיפים לנסוע אל העיר הגדולה ברכבם הפרטי. כך או אחרת, ועוד לפני שמקטינים את תקני החנייה, סוף מעשה במחשב תחילה, זאת על-מנת שהתוכנית הנכונה הזו לא תהפוך, שלא לצורך, לבכייה לדורות.

הכותב הוא יועץ ניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י.
תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
אמיר רוזנבלום
+בעוד כחודש תחודש תנועת הרכבות לשרון
13:08 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשבועות הקרובים תושלם עבודת החשמול בחלק מקטעי המסילה בטבעת השרון  ▪  יחודש שירות הרכבות בתחנות טבעת השרון-כפ"ס נורדאו, הוד השרון סוקולוב ורעננה  ▪  השירות בשעות הערב בקווים הנוסעים מרחובות, בית שמש ובאר שבע לתל אביב יורחב
([צילום: רכבת ישראל])
+צפו: כך מחטאים מונית שירות
11:48 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת מטרו קו המפעילה מוניות שירות בגוש-דן מציגה מונית סטרילית מקורונה - מסנן עם קוטל חיידקים ונגיפים  ▪  ניסוי להטמעת מערכת מקבילה המחטאת את כל חלקי הרכב לרבות מערכת המיזוג
(מונית שירות סטרילית)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פחות חניות, אבל לא מספיק פתרונות אלטרנטיביים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בתאריך ה-11.1.21 תחודש תנועת הרכבות בתחנות טבעת השרון: כפר סבא נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב, לאחר תקופה שבה נערכות בקטע המסילה עבודות חשמול.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת מטרו קו, המפעילה מוניות שירות בגוש-דן, החלה להפעיל מערכת אנטי קורונה המנטרלת נגיפים וחיידקים באמצעות מערכת סינון אוויר והשבחתו. המערכת, מדגם 701X מתוצרת אוטו קור, כוללת ערכת מסנן מלאה, מסגרות תואמות, תאורת דיודה פולטת אור ("לד") ומסנן בו מוחדר ומוטמע קוטל חיידקים ונגיפים.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר למעלה מ-60 שנות פעילות תיסגר ככל הנראה בעוד שבועות ספורים התחנה המרכזית הנוכחית בעפולה, ופעילותה תעבור לתחנה המרכזית החדשה שהוקמה בסמוך אליה, ושאמורה להיפתח ב-1 בינואר 2021 התחנה הנוכחית המיתולוגית, שמיליוני נוסעים עברו בשעריה לאורך השנים, צפויה להיהרס לא ברור מה יוקם על חורבותיה
13/12/2020  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
ירון הלוי ומוטי מימון, אשר פעלו בתחום טעינת כרטיסי הרב-קו, חשדו בקיומה של שחיתות בתחום ובמיוחד ביחסים בין מנכ"לית משרד התחבורה דאז, קרן אייל-טרנר, לבין חברת הופאון (HopOn) שבשליטת עופר סיני ודוד מזומן - אך החליטו שלא לפנות למשטרה. חשד נוסף, שגם הוא לא הוכח, היה לשחיתות בבחירתה של רכבת ישראל בשירותיה של חברת שימקוטק. כך טוען הלוי, בתביעה בסך 10 מיליון שקל שהגיש נגד מימון.
הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה (יום ד', 9.12.20) בנושא הסדרת התחבורה הציבורית העמוסה בימים אלו, נוכח ההגבלות של נגיף הקורונה וצמצום מספר הנוסעים. נציגי הארגונים שדיברו העלו טענות על כך שצמצום קווים וביטולם גרמו לפגיעה קשה בנוסעי התחבורה הציבורית שבלית ברירה עברו לנסיעות ברכב הפרטי משום שאין מענה תחבורתי.
10/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il