|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חיות בדיון על מגבלת כניסת ישראלים ארצה:

להסתכן ולהגדיל את הכניסות עד הבחירות

מציעה לאפשר ל-4,000 ישראלים להיכנס מדי יום ללא מגבלת יעדים ובמקביל להגביר את אכיפת הבידוד; "בשביל 300 אנשים שאולי יוצרים שרשרת הדבקה, לא סוגרים מדינה" הנדל: אינני מבין את ההתעקשות על 3,000 בלבד ליום עמית: תחתימו כל מי שנכנס על שטר חוב של 15,000 שקל, תפחידו אותם באמת
14/03/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
"מגבלה דרקונית" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מציעה ליטול סיכון זמני ולאפשר כניסת 4,000 ישראלים ביום ללא מגבלה מן היעדים בחו"ל - וכך לאפשר לכל המעוניינים בכך לחזור ארצה עד הבחירות בעוד תשעה ימים. חיות אמרה זאת (יום א', 14.3.21) בדיון בעתירות נגד מגבלות הכניסה לארץ דרך נמלי התעופה ובראשם נתב"ג, כאשר כיום המספר המירבי הוא 3,000 איש ליום ממספר מצומצם של יעדים.

חיות ציינה, כי בטרמינל 1 לבדו (הטרמינל הישן של נתב"ג) יכולים לעבור 4,000 איש ביום במגבלות הקיימות, וכי יש להביא בחשבון את הקיבולת המלאה של נתב"ג ולא את טרמינל 3 (העיקרי) לבדו. נציג המדינה, עו"ד יונתן ברמן, הסביר, כי הבעיה העיקרית אינה הקיבולת של נתב"ג אלא החשש מפני כניסת חולים בווריאנטים השונים של הקורונה ובראשם הווריאנט הבריטי. חיות השיבה, כי על-פי הנתונים של המדינה עצמה - רק בודדים מבין חולי הווריאנטים הגיעו מחו"ל.

השופט ניל הנדל אמר כי אינו מצליח להבין מדוע המדינה מתעקשת על 3,000 נכנסים בלבד ביום, והעיר שהתעקשות זו אינה עולה בקנה אחד עם ההכרזה על העלאה הדרגתית של מספר הנכנסים. "הדרגתיות חייבת שיהיה בה היגיון. מבחינתכם אני לא רואה תזוזה, גמישות, נכונות כשאנחנו מדברים על הזכות לבחור". חיות הוסיפה: "צריך לחפש את הפתרונות באכיפה ולא בחסימת הכניסה, שזה מגבלה דרקונית. כפי שאמר חברי [הנדל], מצטרפת לזה עוצמת פגיעה משמעותית בגלל שאנחנו שבוע לפני בחירות, והשאלה אם האמצעי שננקט בדמות מכסות צריך לנקוט בו".

בהמשך הדיון הדגישה חיות: "אנחנו לא מתיימרים להחליף את הגורמים המקצועיים או לתת עצות. אנחנו ממונים על משמר זכויות האדם. האם יש כאן חששות כל כך משמעותיים שהחששות האלה או הסיכונים האלה, אם יש סיכון ממשי שמצדיק פגיעה קשה ערב בחירות בזכויות אדם של א') חזרה לביתו וב') פגיעה, אם כי עקיפה אבל עוצמתית, בזכות לבחור". בהתייחסה לנתונים שמסר משרד הבריאות אמרה חיות: "אנחנו לא יודעים כמה מהם ווריאנטים, אולי הרוב המוחלט זה הווריאנט הבריטי שהוא כרגע כלפי אוכלוסייה מחוסנת לא מהוה חיסון. בשביל 300 אנשים שאולי יוצרים שרשרת הדבקה, לא סוגרים מדינה".

מנהלת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הסבירה, כי כאשר 3.5 מיליון ישראלים טרם התחסנו - גם מחוסנים עלולים להידבק בווריאנטים. "אני מבינה שעומדות זכויות הפרט, אבל בצד השני עומדות זכויות הפרט של אנשים להתפרס, לנוע מעל 1,000 מטר. כשיש תחלואה גבוהה, פגענו בזכויות האלה ואני לא רוצה שנגיע למקום הזה שוב בגלל תחלואה גבוהה מווריאנט מדבק או אלים, שחושף את כולנו שוב לאותה מגיפה שאין לנו כלי עבורה, ונצטרך לעשות את הצעדים שרק כרגע רואים פירות של החיסון ומצליחים לפתוח את המשק, בית ספר, עבודות, אם נאפשר למאות אנשים מנתב"ג להיכנס בלי בידוד".

חיות תהתה מדוע הדרך היא סגירת הכניסה לישראל במקום אכיפת הבידוד על הנכנסים ארצה. ברמן השיב, כי אמצעי האכיפה העיקרי כעת הוא הצמידים האלקטרוניים, הנמצאים בהכנה; חיות הגיבה: "בינתיים יהיו בחירות. זה נזק קשה". הנדל שאל מדוע לא ניתן להגביר את האכיפה לתקופה הקצרה שעד הבחירות, כאשר במקביל המשק הולך ונפתח; הוא לא קיבל מענה. השופט יצחק עמית הוסיף: "מעבר לצמיד שייקח לו זמן, היו עוד הצעות: בשדה התעופה להחתים כל אחד על שטר חוב של 15,000 שקל, להפחיד אנשים על אמת. לוקח 24 שעות לנסח שטח חוב. זה לא התפקיד שלנו לתת רעיונות".

ברמן מסר, כי המדינה החלה בסוף השבוע לבצע סקר בין הישראלים השוהים בחו"ל, במטרה לדעת מי מעוניין לחזור ארצה כדי להצביע, ועד כה רק 1,300 מסרו על רצונם. עו"ד ולנטינה נלין טענה, כי הללו כועסים ולכן אינם משתפים פעולה, אך חיות הגיבה: "אנחנו לא עוסקים במדע הנפש והפסיכולוגיה, אנחנו מדברים על פתרונות חוקיים, על הדין והמשפט ועל פתרונות פרגמטיים. מי שבוחר לכועס ולא להגיד שיש לו בעיה שהמדינה תפתור - שימשיך לכעוס ויישאר איפה שנמצא. אין לנו פתרונות לכועסים". בג"ץ הורה למדינה למסור עד מחר אחרי הצהריים את נתוני הסקר.
בג"ץ 1107/21, אורן שמש ואח' נ' ראש הממשלה / פרוטוקול, 14.3.21
דיון בעתירות נגד מגבלת הכניסות דרך האוויר בשל הקורונה וערב הבחירות

תאריך:  14/03/2021   |   עודכן:  14/03/2021
איתמר לוין
+עדיין אין אור ירוק לדרכון הירוק
08:03 15/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט מסביר מדוע התווים הירוקים הפנים-מדינתיים והדרכונים הירוקים הבינלאומיים מתקשים להתרומם: חששות בתחום אבטחת הפרטיות ומפני ממשלות חטטניות, פגיעה בשוויון בין אזרחים ובין מדינות, חוסר הביטחון בכך שהחיסונים ימנעו העברה של הנגיף ושל המוטציות, והאפשרות שהם יהיו יעילים זמן קצר בלבד  ▪  הספק הגדול ביותר הוא, האם אישורים כאלה יאיצו את החזרה לשגרה - או דווקא יעכבו אותה
(פגמים ביישומון הרמזור [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
החמרת הקורונה באיטליה, 14.3.21 / Global News
+עסקים שנפגעו מהקורונה יכולים לתבוע מענק
01:23 15/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נפתחה האפשרות להגשת תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקל עבור החודשים ינואר-פברואר 2021
[צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+בר סימן טוב: "החיסונים הביאו אותנו לשליטה על המגיפה, אבל עדיין ישנן שאלות ללא תשובות"
00:58 15/03/21  |  עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, בוועידת ירושלים ה-18 של קבוצת בשבע: "אנחנו מצטיינים ביכולת לרכז מאמץ בצורה מאוד אינטנסיבית אבל רק לזמן קצר. אבל במגפות אין פתרון של זבנג וגמרנו. המגפה דרשה ועודנה דורשת התאמות באורחות החיים של כולנו, אין אפשרות להפריד ולבודד אוכלוסייה ספציפית כך שאיש לא בטוח עד שכולם בטוחים. לאור כך חייב לקיים חוק אחד לכולם - החלה של מערכת אחידה של כללים על כלל האוכלוסייה.

"ההחלטות שהתקבלו לאורך התקופה בה שימשתי כמנכ"ל המשרד היו ענייניות. לא כל מה שחשבנו כאנשי מקצוע התקבל אבל ההחלטות התקבלו בשיח . הפוליטיקאים צריכים לשקלל הכל בבסיס מערך קבלת ההחלטות והרגשתי שכך עשו. במעלה הדרך, כשהחליטו לעשות עוד ועוד החרגות, הנגיף התפשט. הפוליטיקאים צריכים לעשות את המדרג של מה חשוב יותר ומה חשוב פחות, אבל בסוף הנגיף עיוור לכך, ובכל מקום ששמנו הרבה אנשים הסיכוי להתפשטות גדל.

"החיסונים הביאו אותנו לשליטה על המגיפה, אבל עדיין ישנן שאלות ללא תשובות כמו אוכלוסיית הילדים שלא מחוסנת, משך הזמן שהתגובה החיסונית מחזיקה וכמובן שאלת המוטציות ועמידותן לחיסון. צריכים לשחרר את הפעילות של המשק אבל בזהירות זה כנראה יקח עוד הרבה זמן אבל האירוע הופך מאקוטי לכרוני.

+מספר המתים מקורונה חצה את רף 6,000
00:00 15/03/21  |  עידן יוסף
מספר המתים מקורונה הגיע ל-6,011, לפחות שמונה ביממה האחרונה. אתמול נרשמו 777 מאומתים, ומספר החולים קשה ממשיך לעלות ל-640, מהם 221 מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות הוא 2.9%. מספר המחוסנים במנה הראשונה הוא 5.1 מיליון ובשנייה 4.2 מיליון. מתחילת החודש הנוכחי נפטרו בישראל 233 בני אדם מנגיף הקורונה.
+מקרה נוסף בישראל של המוטציה הקליפורנית
20:03 14/03/21  |  עידן יוסף
מקרה נוסף בישראל של התשנית (מוטציה) הקליפורנית. ‏מספר המקרים של הזן הניו-יורקי עלה לארבעה.
+חיסון יינתן שלושה חודשים אחרי ההחלמה
17:04 14/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עד היום, הנחה המשרד שלא לחסן מחלימים, בשל מלאי מוגבל של חיסון, מספר גבוה של עלילים כולל אנשים בסיכון גבוה לתחלואה קשה שטרם חוסנו, והעדר עדות להדבקה חוזרת משמעותית  ▪  בשל התקדמות מבצע החיסונים ועדויות לעליית רמת הנוגדנים אצל מחלימים שמקבלים מנת חיסון שונו הנחיות החיסונים
([צילום: ג'יי הונג, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להסתכן ולהגדיל את הכניסות עד הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
משרד הבריאות עדכן את ההנחיות לחיסון מחלימים ממחלת הקורונה בחיסונים נגד הנגיף. עד היום, הנחה המשרד שלא לחסן מחלימים, בשל מלאי מוגבל של חיסון, מספר גבוה של עלילים כולל אנשים בסיכון גבוה לתחלואה קשה שטרם חוסנו, והעדר עדות להדבקה חוזרת משמעותית.
14/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מדיווחים ראשוניים עולה כי מחלימים ממחלת הקורונה שסובלים מתסמינים מתמשכים גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנות החיסון נגד הנגיף. כך נכתב בדוח שפרסם אגף המודיעין במסגרת מרכז המידע והידע הלאומיים במערכה בקורונה.
14/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מהומת אלוהים בתקשורת: מי הציל את העולם ואת ישראל עם החיסון של פייזר? כל אחד בהתאם לאג'נדה שלו מספק חלק מהאמת ואיש לא מספק את האמת במלואה, ההוליסטית, בצורה אובייקטיבית נטולת פניות. נמאס לי לסנן כל ידיעה שאני שומע מעיתונאי דרך הפריזמה של הכת שהוא משתייך אליה. הארץ וישראל היום כבר עושים זאת שנים וגם בידיעות כמעט כל עיתונאי שבוי באג'נדה שלו, זה קורה גם בכל רשת טלוויזיה, ברדיו, ברשתות החברתיות, במסיבות שישי, עד כי כמעט ולא ניתן להיחשף לאמת הצרופה. אז ננסה לעשות סדר "חד-משמעי".
14/03/2021  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
ארה"ב, יפן, אוסטרליה והודו הודיעו (12.3.21) על הסכם במסגרתו ייוצרו עד סוף 2022 לפחות מיליארד חיסונים נגד קורונה במפעל Biological B ההודי. הצעד נועד להקל את מצוקת החיסונים באסיה ובא לאחר לחץ גובר על הנשיא ג'ו ביידן לסייע בפתרון בעיית החיסונים במדינות העניות.
14/03/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שיפור משמעותי חל במצבן של שלוש יולדות שחלו בקורונה ואושפזו במצב קשה מאוד בבית החולים בילינסון. לאחר שבועות ארוכים של מאבק על חייהן - שבמהלכם הן ילדו, חוברו למכונות אקמו והוגדרו בסכנת חיים ימים רבים, נותקו בשבוע האחרון שלוש היולדות ממכשיר האקמו וממכשירי ההנשמה ועברו לאישפוז במחלקות פנימיות.
13/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il