ביום
שישי הבא (5.11.21), תחל
סופרבוס, חברת התחבורה הציבורית מקבוצת בליליוס, בהפעלת הפעימה השנייה בפעילותה באשכול מרכז ירושלים.
ייפתחו שלושה קווים חדשים:
- קו 91 - תלפיות מזרח-גבעת שאול (בית החולים הרצוג כפר שאול)
- קו 504 - חומת שמואל-בנייני האומה (דרך בגין)
- קו 506 - חומת שמואל-הר חוצבים מסיים בצומת רמות 4/9 (דרך בגין)
הקווים הקיימים 74 ו-75 של אגד יופעלו גם הם כעת על-ידי חברת סופרבוס, ללא שינוי במסלול, אך לוחות הזמנים יעודכנו בהתאם.
השינויים והחידושים מתבצעים במסגרת תנאי מכרזים שקידם
משרד התחבורה, באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה, לשיפור וייעול רמת השירות של מערך התחבורה הציבורית בירושלים. וכחלק מזכייתה במכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני" בפברואר 2021. ב-23.7.21, התניעה סופרבוס את השלב הראשון ("פעימת המיניבוסים") בפעילותה באשכול, והחלה בהפעלת ארבעת קווי השירות הראשונים (קווים קיימים: 136, 83, 82, 38) באשכול מרכז ירושלים. באותו מעמד, השיקה החברה את תחילת פעילותו של קו תיירות חדש בתדירות גבוהה (קו 2), המשמש כקו במסלול מעגלי לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי. לדברי סופרבוס, קו זה - המתחיל את מסלולו בחניון קרתא, דרך הרובע היהודי והכותל - זוכה מאז הפעלתו להיענות מרשימה מאוד בקרב תושבי ירושלים והבאים בשעריה.
עם כניסתה של סופרבוס לעיר הבירה, אשכול מרכז ירושלים מתחדש ומתרחב - יתוספו קווים, תדירותם של קווים קיימים תתוגבר וישולבו אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. מהלך זה ייתבצע בהדרגה במספר פעימות, עד שנת 2023, וכפוף לתנאי מכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני".
תהליך העברת הפעילות באשכול מרכז ירושלים לידי סופרבוס, ימשיך להתבצע בהדרגה במספר שלבים נוספים - עד לשנת 2023. בסך-הכל תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם 174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר וכן, כ-146 כלי רכב מונעים באנרגיה חלופית וירוקה כ-95 כלי רכב חשמליים וכ-51 בגז טבעי.
בתוך כך, אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית מחריפה את המאבק על התחבורה הציבורית בירושלים. לאחר שפניותיה לצוות תוכנית אב לתחבורה ולעיריית ירושלים והעומד בראשה זכו להתעלמות, יוצא הארגון בהפגנה מול שרת התחבורה, מרב מיכאלי, עם הגעתה מחר (ד') לקמפוס הר הצופים. שי פודולר יו"ר האגודה, אמרה כי "המאבק על התחבורה הציבורית בירושלים הוא קריטי. פשוט אין לנו איך להגיע לקמפוס, איך להגיע ממקום למקום בעיר ומחוצה לה".