בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בשקט-בשקט: הסכם דן יוארך בעשור
|
למרות שחברת דן מדורגת בתחתית הדירוג מקרב מפעילי התחבורה הציבורית, החליטו במשרד התחבורה ובמשרד האוצר שלא לפתוח את קווי החברה בגוש-דן לתחרות עד סוף 2030 ● הנימוק הרשמי: מתן שירות טוב לנוכח עבודות התשתית בגוש-דן
|
חברת דן. הטבה מפליגה [צילום: יעקב נעמי/פלאש 90]
|
|
|
|
"דן" הוקמה כאגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ בדצמבר 1945, כאשר התאחדו שני קואופרטיבים לתחבורה שפעלו בתל אביב וסביבתה. האגודה עסקה בעיקר במתן שירותי תחבורה ציבורית בקווים קבועים, רובם בגוש-דן והסביבה, מרעננה בצפון עד לראשון לציון בדרום. בספטמבר 1991 היה מספרם 120, כולל כמה קווים לשומרון ולבקעת הירדן. האגודה הפעילה גם קו ישיר מבני-ברק לירושלים, בשיתוף עם אגד, וקו ממסוף הרכבת בתל אביב לנמל התעופה בן-גוריון. היא התמחתה גם בנסיעות עבור מערכת הביטחון, הסעות קבועות של עובדים למפעלים ושל תלמידים לבתי ספר, נסיעות מזדמנות ונסיעות במסלולים מיוחדים למטיילים ישראלים ולתיירים מחו"ל.
|
|
|
|
בממשלה הוחלט לתת הטבה מופלגת לחברת דן, ותאריך בעשור את ההסכם עם חברת התחבורה הציבורית עד לסוף שנת 2030, כך שאשכולות שירות שהיו אמורים לצאת לתחרות במהלך העשור הקרוב לתחרות יישארו בחברת דן. זאת למרות שדן מדורגת בתחתית מדד השירות בתחבורה הציבורית, ובמדד הדיוק מדורגת בתחתית הרשימה באופן קבוע. הדברים סוכמו בין משרד התחבורה למשרד האוצר בנספח לחוק התקציב. הנימוק הרשמי שניתן לכך הוא הצורך להמשך מתן שירות מיטבי באזור המטרופולין בעשור הקרוב, ברקע עבודות התשתית הנרחבות. ההתקשרות האמורה עלולה אף להתארך ככל שיחול עיכוב בביצוע מיזם המטרו. הארכת הסכם דן שאמורה הייתה כבר להסתיים אך הוארכה לתקיפה קצרה, תאושר בתנאים דומים, כפוף לאישור אגף תקציבים להסכם. ממשר התחבורה נמסר ל-News1 כי בהתאם להחלטת הממשלה להגברת התחבורה בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה מוציא היקף משמעותי מפעילות דן למכרזים תחרותיים, בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש. במשרד מציינים שחברת דן מפעילה כיום תחבורה ציבורית בתדירות מתוגברת משאר החברות, במטרופולין מורכבת מאוד, לאור עבודות התשתית הנרחבות המבוצעות בה, שינויים בתוואי הדרך ועומסי תנועה כבדים. בשל הנסיבות, נרשמים עיכובים בעמידה בלוחות הזמנים, אולם אנו עדים לניסיונות החברה להתמודד ביעילות עם תנאי השטח המורכבים לצד תהליך שיפור מתמיד בשירות לציבור הנוסעים. עוד נמסר כי עם הבשלתם של המיזמים התשתיתיים במטרופולין תל אביב, וייצוב מערך התחבורה בגוש-דן, יוצאו קווי האוטובוס באזור לתחרות. אצל יתר מפעילי התחבורה הציבורית נמשכים המכרזים כרגיל. בשנים 2023-2021 יצאו למכרזים אשכולות אונו אלעד, בני ברק-ירושלים, השרון, חשמונאים (שני מכרזים), גבעת זאב-מבשרת ויינתנו בגינם הרשאות בהתאם במהלך השנים 2022-2021. במהלך השנה הקרובה, משרד התחבורה יבצע התקשרות עם יועץ בעל ניסיון בינלאומי ובעל מומחיות בתחום הפעלת תחבורה ציבורית, לבחינת שיטת המכרזים של אשכולות התחבורה הציבורית ויעמיד דוח בנושא לרבות, שימור נהנים ותנאיהם במעבר בין מפעיל למפעיל. דוח זה יהיה תנאי ליציאה למכרזים חדשים החל משנת 2023. הסכם מזרח ירושלים תתוקצב ההרשאה בסך של 205 מיליון ש"ח (כולל הצטיידות ומיזמים טכנולוגיים) לטובת חתימה על הארכת הסכם עם מפעילי מזרח ירושלים למשך של שנה וחצי. משרד התחבורה יאפשר שימוש בישומון במזרח ירושלים שלושה חודשים לאחר החתימה על ההסכם.
|
תאריך:
|
07/11/2021
|
|
|
עודכן:
|
07/11/2021
|
|
עידן יוסף
|
+מנכ"ל משרד התחבורה דוחקת בשני בכירים להתפטר
|
22:28 07/11/21 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
השניים מזוהים כאנשי ליכוד, אך עברו את אישור הוועדות כנדרש ▪ גורמים ב משרד התחבורה: מדובר בהתנכלות פוליטית ורצון של מיכאלי למנות מקורבים ▪ במשרד התחבורה טוענים לחוסר התאמה מקצועית ▪ שורת אנשי מקצוע ברשות לתחבורה ציבורית הודיעה על פרישה בתקופה קצרה
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק. שיקולים מקצועיים או התנכלות פוליטית? [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
בשקט-בשקט: הסכם דן יוארך בעשור
|
|
שלוש שנים לאחר שנחנכה, ולמעלה משבעה מיליון נוסעים שעברו בה, נערכת בימים אלה רכבת ישראל למיזם שדרוג התחנה הכולל הקמת כניסה מזרחית חדשה לתחנה, ופרסמה מכרז להקמתה.
|
|
|
משדרגים את תחבורה ציבורית בהרצליה. מהבוקר (יום א', 7.11.21) ישודרגו חמישה קווים עירוניים בהרצליה, שיפעלו במסלול יעיל יותר, תוך הרחבת תדירות הקווים, שיפור הקישוריות בין שכונות המגורים בהרצליה למוקדי מסחר, תעסוקה ופנאי ושדרוג השירות בשכונות חדשות שטרם שורתו.
|
|
|
מחדל המידע בתחבורה הציבורית נמשך. בשבוע שעבר תקפו פצחנים אתרים ישראלים, בהם חמישה אתרי תחבורה ציבורית של חברות גדולות ובינוניות - דן, קווים, דן בדרום, אפיקים ודן באר שבע. נוסעים שמבקשים לקבל באתרי מידע על הקווים וזמני הנסיעות שלהם אינם יכולים לעשות זאת. בחברות אומרים כי מדובר באירוע ביטחוני וכי החברה שעליה יושבים השרתים פועלת להחזרת האתרים בימים הקרובים.
|
|
|
שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי לא גנזו את התוכנית לפגוע בהנחות לנוסעי התחבורה הציבורית. להפך - סעיפים שירדו מהחקיקה הראשית של חוק ההסדרים יוכנסו בדלת האחורית באמצעות ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה.
|
|
|
תנופת פיתוח התחבורה הציבורית בירושלים נמשכת. השבוע נפתח לתנועה מסלול תחבורה ציבורית (מת"צ) בציר ירמיהו, אחד מעורקי התחבורה המרכזיים בבירה. המת"צ החדש עובר לאורכו של רחוב ירמיהו מצומת רחוב הצבי ועד לצומת רחוב שמגר, וכולל נתיב תחבורה ציבורית מופרד ונתיב תחבורה פרטית לכל כיוון. העבודות בפרויקט נמשכו כשנתיים בתקציב של כ-50 מיליון שקל.
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|