|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ההגנה: איריס אלוביץ טורטרה כדי שתהפוך לעדת מדינה

ראש היאל"כ דאז הזהיר אותה שהיא עלולה לגרום לבעלה נזק גופני בלתי הפיך החוקר ניר שוורץ: היו לנו ממצאים לגבי העברת המסמך מאלוביץ לנתניהו וניסינו לעזור לחפץ להגיע לזיכרון העובדתי
17/01/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
בני הזוג אלוביץ וחן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

איריס אלוביץ טורטרה בכוונה בין בתי מעצר ביום מעצרה הראשון (19.2.18), כאשר נשלחה תחילה לנווה תרצה - בעוד שהמשטרה הורתה להתקין האזנה בתא מעצר בבית שמש ואף ידעה שלשם תישלח. כך טוען (יום ב', 17.1.22) סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, בהמשך חקירתו הנגדית של רב-פקד בדימוס ניר שוורץ, שהיה חוקרו של ניר חפץ ומראשי צוות החקירה בתיק 4000.

אלוביץ אף התלוננה בפני בית המשפט על הטרטור, כלשונה. לחוקריה אמרה כי הגיעה לבית המעצר רק בשעה 1 לפנות בוקר וישנה על מזרון. שוורץ השיב, כי אין לחוקרים מדיניות של טרטור אסירים ושמיקום המעצר הוא באחריות השב"ס. חן אמר כי אלוביץ הגיעה לתא המעצר אחרי 20 שעות ללא שינה, "למחרת מעירים אותה השכם בבוקר וככה זה נמשך עד ה-20 לחודש. הפועל היוצא שהיא תשושה ומותשת ועייפה?". שוורץ: "יכול להיות שהיא הייתה עייפה. אני לא יודע".

חן טען, כי הטרטור וחוסר השינה נמשכו בימים הבאים, עד שנכנסו לחדר החקירות יואב תלם (אז ראש זרוע חקירות ביאל"כ וכיום סגן ראש אגף המודיעין והחקירות) ואלי אסייג (אז מפקד היאל"כ) "על-מנת לשבור את רוחה של איריס אלוביץ כשהיא תשושה ומרוטה כדי להפוך אותה לעדת מדינה". שוורץ השיב, כי אינו יודע על פעולה כלשהי כזאת, ואמנם השתתף בישיבות מפקדי החקירה - אבל אינו יכול לזכור את פרטיהן.

לדעתו של חן, דבריהם של אסייג ותלם היוו לחץ ישיר על אלוביץ, תוך איום לפגוע בה מבחינה כלכלית ורמז לכך שגם ילדיה ייגררו לתיק, ותוך אזהרה שהחוקרים יבקשו להאריך את מעצרה. אסייג אף הזכיר את תנאי המעצר הקשים שלה והוסיף: "שוויון הנפש שלך, בעלך הוא אדם לא צעיר, שלא תעשי עוול לאדם לא צעיר. אנחנו יודעים שהמצב שלו לא טוב, את ממש יכולה לגרום לו נזק בלתי הפיך". שוורץ השיב שאינו זוכר ואינו רואה בעיה בדברים אלו.

לחפץ הייתה בעיה עם תאריכים

קודם לכן חקר ממושכות סניגורו של בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, את שוורץ בנוגע לחקירתו של ניר חפץ ביולי 2018, ארבעה חודשים לאחר סיום חקירותיו. בחקירה זו ביקשו החוקרים לדעת מתי מסר חפץ לנתניהו, לבקשתו של אלוביץ, את המסמך של רשות ההגבלים העסקיים בנוגע לעסקת בזק-yes. ההגנה טוענת, כי החוקרים ניסו לשתול במוחו של חפץ את התאריך הנוח להם - ספטמבר-נובמבר 2014 - לאחר שהוא עמד על כך שהיה זה במחצית הראשונה של 2015 (לפני הבחירות או אחריהן).

שוורץ אמר כי מועד זה לא הסתדר עם מידע אחר שהיה בידי החוקרים - כולל איכונים ורשימת המבקרים במעון ראש הממשלה - ולכן ניסו לבדוק עם חפץ האם הוא זוכר בצורה מדויקת יותר; לחפץ הייתה בעיה עם תאריכים, ציין. שוורץ אישר, כי החוקרים בדקו איכונים רק עד 30.11.14 ולא גם לתחילת 2015, כי "מהחקירה שלו ומהבדיקות שעשינו אלה היו המועדים הרלוונטיים לאירועים האלה".

לדברי שוורץ, חפץ החל למקם את פגישתו עם אלוביץ בשלהי 2014 בעת חקירתו ביולי 2018. בן-צור טען, כי חפץ התייחס לפגישה בענייניו האישיים במשרדי יורוקום, ולא בביתו של אלוביץ בענייני בזק-yes. שוורץ הוסיף, כי מטרת החוקרים הייתה להראות לחפץ את חוסר יכולתו לקבע את מועד הפגישות, כדי לסייע לו לעשות זאת בכל זאת. "ככל ששאל שאלות, קיבל תשובות שמכוונות אותו לכיוון ספטמבר-נובמבר 14'. זה מה שרצינו להראות לו", הוסיף. בן-צור ציטט את עדותו של חפץ, לפיה התרשם שהחוקרים מנסים לקבוע תאריך בזכרונו; שוורץ השיב, שאינו אחראי להתרשמויותיו של חפץ.

"אולי נעשה יוגה"

בן-צור התייחס לציר הזמן שהציגו החוקרים לחפץ, בניסיון לקבוע את המועד, ואשר הסתיים ב-15.1.15 - למרות שחפץ עצמו דיבר על המחצית הראשונה של 2015. שוורץ השיב: "מבחינתנו הזמנים הרלוונטיים הם ספטמבר עד נובמבר 14'". הוא הוסיף: "אצלנו יש את האיכונים שעשינו, ובמסגרת האיכונים הללו יש לנו ממצאים ובהם יש את האירועים מתוך מחקרי התקשורת שהם אפשריים. ואנחנו רוצים שהוא בתוך הציר הזה, ינסה להיזכר בלי עזרה מבחוץ".

בן-צור: "תראה את הנס הרפואי הזה. 'ואני לא בטוח שזה היה לפני הבחירות... זה גם היה יכול להיות מיד אחרי הבחירות'. לא מסתדר עם הנתונים! זה מסתדר?". שוורץ: "מבחינת הנתונים הפורנזיים - לא". בן-צור: "התגובה היא פנטסטית. 'אולי נעשה יוגה'. תלם חולק איתו את בעיות העולם שלו, יש לו אפליקציה שהוא עושה יוגה ומשתחרר מהסביבה. מין נירוונה בודהיסטית. למה צריך לשחרר את חפץ מהתאריכים, מהסביבה, מהיקום כשזה הנושא של החקירה, חוץ מהעובדה שזה לא מסתדר עם הנתונים הפורנזיים?".

שוורץ: "לא אני אמרתי את המשפט. חפץ פתאום מרחיב את תקופת האפשרות. אם זה היה אחרי הבחירות, מבחינת התוכן של הדברים זה לא סביר. כל הרציונל של המסמך היה שהחתימה תתבצע לפני הבחירות, שתתקבל החלטה, ולכן זה לא מתיישב. יש פה מצב שניר חפץ זורק כל מיני דברים שהם פחות סבירים. יש לנו את הממצאים שלנו ואנחנו מנסים לעזור לעד להגיע לזיכרון העובדתי".

בן-צור: "אם גרסה של עד בעניין שהוא לכאורה עניין מהותי לשיטתו לא מסתדרת עם דברים פורנזיים שיש לכם, אפשר להניח שהוא לא דובר אמת. יכול לקרות?". שוורץ: "אנחנו האמנו לו, חד-משמעית. אנחנו ראינו את ההתחבטות שלו לגבי התאריכים, לגבי המועדים, ולכן ניסינו לראות איפה הוא יכול למקם את זה. היו לא מעט פעמים בחקירה שניר חפץ אמר דבר אחד ואחרי זה סתר את עצמו והעמדנו אותו על הדברים האלה".

בהמשך אמר בן-צור, כי בידי החוקרים היו 120 פניות של חפץ לאלוביץ או לאילן ישועה, אך הוא נשאל על 32 בלבד; שוורץ אמר שאינו זוכר מדוע. עוד אמר כי לא ידוע לו על בדיקת פניותיו של חפץ לאמצעי תקשורת אחרים. שוורץ שב ואישר שהסיקור בוואלה לא הושווה לאתרים אחרים, והסביר: "אנחנו לקחנו את העובדות, חקרנו לגביהן. מבחינתנו יש פה דרישות מלמעלה מגורם שלטוני לגורם תקשורת והדרישות הללו חלקן נענו וחלקן לא נענו. לא עשינו השוואות במהלך החקירה".

תודה לאורן פרסיקו, כתב העין השביעית, על סיועו בסיקור.
תאריך:  17/01/2022   |   עודכן:  17/01/2022
איתמר לוין
+סוף 2014 או תחילת 2015
19:33 17/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זמן רב הוקדש לשאלה מתי (אם בכלל) העביר חפץ לנתניהו את מסמך ההגבלים העסקיים שקיבל מאלוביץ - והנה ההסבר מדוע  ▪  אחרי תיאוריו המזעזעים של חפץ על תנאי מעצרו, עולות טענות דומות בנוגע לאיריס אלוביץ
איריס ושאול אלוביץ. החוקרים לחצו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+פרקליטי נתניהו: הוא לא הסכים לסעיף הקלון
19:16 17/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרקליטיו של ראש האופוזיציה מכחישים את הדיווח שלפיו נתניהו אישר להאיץ את המשא-ומתן על הסדר טיעון בתיקי האלפים  ▪  עד הערב הצליחו מארגני קמפיין גיוס ההמונים למען נתניהו לגייס יותר מ-2.85 מיליון שקלים מתוך יעד של 5 מיליון שקלים שהציבו לעצמם
(בנימין נתניהו. הודה להמונים שתרמו לקמפיין שנפתח למענו)
+נתניהו נתן אישור להתקדם להסדר טיעון
17:49 17/01/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד נתניהו נתן אישור לפרקליטיו להתקדם במגעים מול היועץ המשפטי לממשלה להסדר טיעון (כאן חדשות).
+חקירתו של חפץ - שגרתית
17:33 17/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פלג אומר ששוחח עם חפץ שעות ארוכות בחניון להב, אך לא תיעד את הדברים משום שלא עסקו בחקירה  ▪  דוחה את הטענות בדבר לחצים ואיומים  ▪  מאשר שאין לו הבנה של ממש בתחום התקשורת
(פלג. הרופא כעס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+מיכאלי: הממשלה תמשיך את עבודתה בלי קשר למה שיקרה במשפט נתניהו
16:17 17/01/22  |  עידן יוסף
יו"ר העבודה, השרה מרב מיכאלי, התייחסה בפתח ישיבת הסיעה להסדר הטיעון במשפט נתניהו: "ט"ו בשבט. פעם תרמו לקופת קק"ל, והיום אזרחי ישראל מתבקשים לתרום לטובת נאשם בפלילים שעומד למשפט. הצדק צריך להיעשות ולהיראות, בוודאי כשמדובר באנשי ציבור. לשני חלקי העם, אם תרצו, יש משמעות מאוד גדולה בהליך הזה. תנוח דעתכם, הממשלה תמשיך את עבודתה בלי קשר למה שיקרה שם".

על האפשרות שתצביע נגד הממשלה בסוגיית הפנסיות הצבאיות: "נמשיך להתנגד בתוקף למתווה הנוכחי גם כשיגיע להצבעה בכנסת. זה מתווה פנסיות שמחזק את החזקים ומחליש את החלשות".
+הורוביץ: המילים עסקה ונתניהו לא הולכות באותו משפט
15:59 17/01/22  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ ניצן הורביץ בסיעה: "נתניהו טען שלא היה כלום ומסתבר שהיה הרבה ועכשיו הוא רוצה עסקה. איזה מסר זה מעביר לנבחרי ציבור? המילים עסקה ונתניהו לא הולכות באותו משפט. כל מי שניסה לעשות אתו עסקות נפל".
+נתניהו: חום הלב שלכם ריגש אותי ואת בני משפחתי
14:40 17/01/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס בטוויטר בעקיפין לקמפיין מימון ההמונים עבורו וכתב: "תודה לכם, המוני אזרחי ישראל, על התמיכה האדירה והאהבה המופלאה שלכם בימים האחרונים. חום הלב שלכם ריגש אותי ואת בני משפחתי בהתרגשות שאין שנייה לה". הוא צירף תמונה שלו עם בני משפחתו אך לא רמז לאן פניו בכל הקשור להסדר טיעון.
+פוסט ג: באוזני הנשיא הרצוג
14:05 17/01/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
עסקת הטיעון של ח"כ ביבי מכוערת ואנטי-מוסרית ומתקבלת בלחץ של טרור מילולי מטעם אנשיו של הנאשם בפלילים, ששוחקים את שלטון החוק והשוויון בפניו והדמוקרטיה, ולהוסיף עליה ביטול של הקלון הוא מתן יד לרשע
(הרצוג. חובה מוסרית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+העסקה עם נתניהו - נזק לאמון הציבור
11:59 17/01/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
העסקה המתרקמת עם נתניהו כפי שתוארה בתקשורת היא שערורייה  ▪  לאור הוויתורים שמציעים לו, העסקה מאשרת, למעשה, את טענות נתניהו שתפרו לו תיק, והנזק לאמון הציבור במוסדות המדינה הוא חמור ביותר
(נתניהו. תקף את כולם [צילום: אורן בן-חקון, פול])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההגנה: איריס אלוביץ טורטרה כדי שתהפוך לעדת מדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג,
17/01/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים

עסקת בנימין [ביבי] נתניהו עם הפרקליטות המצטיירת בעיתונות כבר מספר ימים פסולה מעיקרה מכמה וכמה טעמים שונים, ציבוריים, משפטיים ועוד אחרים.
17/01/2022  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
כאשר התייחס בן כספית למקור הידיעה העוסקת במו"מ, לכאורה, המתקיים להסדר טיעון בתיקי נתניהו, אמר בן כספית (103FM) ["אני חושב שזה שאמר את זה לי כן יודע את זה מהפרקליטות אבל הוא לא מהפרקליטות. היו ארבעה שותפי סוד בפרקליטות ובסביבות חמישה בסביבת נתניהו".] כלומר, להבנת בן כספית המעיין נובע מהפרקליטות אך הייתה עוד יד בדרך שביצעה את המשלוח.
נניח שיהיה הסדר טיעון עם בנימין נתניהו והוא יישלח לעבודות שירות. כיצד ייראו חייו שם? ובעצם, שאלה מקדימה: האם יימצא מעסיק שיסכים לקבל את נתניהו, על כל המגבלות הביטחוניות והמעשיות הכרוכות בכך?
17/01/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il