|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

לפעמים נתקלים באמת, וממשיכים הלאה. דנה ויס למשל

כתבת ערוץ 12 משווה בין קירשנבאום לנתניהו - תוך התעלמות מוחלטת מן העובדות במקרה של סגנית שר הפנים לשעבר ויס קונה את הנרטיב של ליברמן, שיש לו אינטרס ברור
16/01/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
219 שנות מאסר [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

"מדי פעם הוא נתקל באמת, אך מיד מתאושש וממשיך הלאה" - הגדיר וינסטון צ'רצ'יל, בלשונו החדה, את אחד מיריביו. כמה שזה נכון לגבי משפט נתניהו, מכל הכיוונים. תומכיו ומתנגדיו, חסידיו ומבקריו, מי שבעד הסדר ומי שנגד הסדר - כמעט כולם מדברים מתוך פוזיציה, והאמת יושבת לה לבד בחושך. כפי שכבר ציינתי, זה מתחיל מהדבר הכי בסיסי: "שלושה כתבי אישום" - הוכחה לשחיתות בעיני המתנגדים, הוכחה לתפירת התיקים בעיני התומכים. והאמת? כתב אישום אחד ובו שלושה אישומים.

מובן שההתעלמות הזאת מן העובדות אינה פוסחת על השיח הער בשאלה כן/לא הסדר טיעון. ואין להתפלא, שביטוי בולט שלו בא כאשר מי שעולם המשפט אינו לחם חוקו, וכאשר למרות זאת אין הוא טורח לברר את הפרטים לפני שהוא מתבטא. זה מה שקרה (16.1.22) לכתבת ערוץ 12, דנה ויס. היא נפלה בפח שטמן אביגדור ליברמן, הידוע בהגינותו ובאמינותו, וממנו פיתחה תיאוריה שלמה שמטרתה להוביל למסקנה שאביחי מנדלבליט נכנע לבנימין נתניהו.

ליברמן ירה ראשון, בראיון לתאגיד כאן: "איפה הצדק והמידתיות? פאינה קירשנבאום קיבלה עשר שנים בכלא על עבירות חמורות פחות. זה לא צדק. אני פונה לאנשי מערכת המשפט ואומר להם – תראו מה אתם עושים". לליברמן יש סיבות טובות מאוד להגן על מי שהייתה יד ימינו בישראל ביתנו, ואשר ספגה את העונש החמור ביותר בתולדות המדינה על עבירות שוחד - ולא אמרה מילה וחצי מילה בשאלה האם הוא ידע על מעשי השחיתות שביצעה מכוח שליטתה על הכספים הקואליציוניים שחילקה המפלגה. ליברמן היה, הווה ויהיה כל-יכול בישראל ביתנו - אבל משום מה, כך רוצים שנאמין, על המיליונים הללו הוא לא ידע דבר וחצי דבר. כל עוד קירשנבאום שותקת, אין כל הוכחה אחרת.

קירשנבאום מעולם לא פנתה

עכשיו נראה את העובדות. קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל בצורה שיטתית במשך שש שנים (מ-2008 עד פתיחת החקירה ב-2014). חלק ניכר מן השוחד ניתן בכסף ממש, ורובו שימש לצרכיה האישיים. בסך-הכל הורשעה קירשנבאום ב-17 עבירות של קבלת שוחד, ארבע עבירות של בקשת שוחד, שלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, 15 עבירות של הלבנת הון ושש עבירות מס. לעומת זאת, נתניהו מואשם - בכתב האישום המקורי - בעבירה אחת של קבלת שוחד בדמות סיקור אוהד ויכולת השפעה באתר וואלה ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים. בלי לזלזל כהוא זה בכתב האישום בתיק 67104-01-20, יש פער אדיר בינו לבין מעשיה של קירשנבאום. גם אם נשים בצד את העבירות הנלוות מתחומי הלבנת ההון והמיסים, העונשים המירביים המצטברים על הרשעותיה של קירשנבאום הם 219 שנות מאסר - לעומת 16 שנים אצל נתניהו; אם נוסיף את ההלבנות והמיסים, נעבור את רף 300 השנים.

על בסיס הבלוף הזה - וליברמן יודע היטב שזה בלוף, לא יכול להיות אחרת - כתבה ויס על קירשנבאום: "מעשיה חמורים, אבל בוודאי לא יותר מאלה של נתניהו שיודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים ברף הגבוה, תוך כדי מילוי תפקידו וניצול מעמדו. הוא ייצא בעבודות שירות והיא שם לעשר שנים". ככה זה כאשר לא מכירים את תיק קירשנבאום, אין מושג מה הלך שם ולא טורחים לבדוק - לא ויס ולא עורכיה (אם יש כאלה) באתר N12.

לפי ויס, בעוד קירשנבאום ניהלה את המשפט בצורה עניינית, נתניהו תקף את המערכת - והצליח.
"הוא מקבל את הזכות ללכת על עסקה/הסדר, גם כשברור לפרקליטות שיש לה הרשעה בטוחה ביד של לפחות שתי עבירות חמורות. פאינה קירשנבאום לא זכתה לכזה יחס, הפרקליטות הייתה מאוד נחרצת במקרה שלה. חלון ההזדמנויות לעסקה במקרה שלה היה צר מאוד, ברגע שסירבה בפעם הראשונה כבר לא היה עם מי לדבר. הפרקליטות התעקשה ללכת איתה עד הסוף בשם עקרונות, חשוב להילחם בשחיתות הציבורית ולתת לבית המשפט לומר את דברו".

זוהי עוד אמירה העומדת בניגוד לאמת העובדתית. קירשנבאום מעולם לא פנתה לפרקליטות בבקשה להסדר טיעון, אולי משום שהבינה שתידרש במסגרתו לדבר על ליברמן, אולי משום שבאמת האמינה בחפותה. היא לא פנתה אפילו כאשר המשחדים הודו בזה אחר זה במתן השוחד, ובכך יצקו בבטון את האישומים נגדה. אז מי בדיוק אמור היה לנהל איתה מו"מ ועל מה? מדוע שהפרקליטות תציע הסדר, כאשר הראיות מתחזקות ללא הרף? ויס תוהה מה ההבדל בין קירשנבאום לנתניהו. ובכן, כמו שיכול היה להגיד לה כל כתב משפטי מתחיל, מי שמנהל את המשפט עד הסוף - וזו כמובן זכותו - אינו מקבל את ההקלה הניתנת למי שמודה וחוסך זמן ומשאבים.

שיהיה ברור: עסקה עם נתניהו אינה פשוטה כלל ועיקר, לא מבחינה ציבורית ובוודאי שלא מבחינה ציבורית. יש ממש בטענה לפיה משפט כזה צריך להתנהל עד תומו, כדי שבית המשפט יכריע האם מדובר בתפירת תיקים או בשחיתות שלטונית. יש ממש גם בטענות בעד הסדר. מותר, רצוי ואף חיוני להשמיע את כל הדעות. אבל אולי, ככה בטעות, מדי פעם - הדעות יתבססו על עובדות ולא על ספינים, פוזיציות ומשאלות לב.

תאריך:  16/01/2022   |   עודכן:  16/01/2022
איתמר לוין
+המגעים להסדר טיעון לנתניהו יימשכו
23:11 16/01/22  |  עידן יוסף
לאחר שעות של התייעצויות שבהן השתתפה כל משפחת נתניהו, החליטו ראש הממשלה לשעבר ופרקליטיו להמשיך במגעים להסדר טיעון. עורכי הדין הביעו תמיכה בחתימה - והם צפויים לפנות מחר (ב') למנדלבליט בבקשה לזרז את ההליכים. בתוך המשפחה יש פערי עמדות: שרה נתניהו מתנגדת להצעה, הבנים חלוקים (ynet).
+"מימון ההמונים לנתניהו - עבירה על החוק"
22:25 16/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב התראה לעמותת מוסרי מזהיר עו"ד שחר בן-מאיר כי מימון ההמונים לטובת תשלום העונש במשפט מהווה עבירה פלילית, וכך גם מימון הוצאות המשפט עלול להוות סיוע לעבירה של מרמה והפרת אמונים  ▪  העמותה: הכסף שמור בנאמנות ולא יימס לפני קבלת אישור
עו"ד שחר בן מאיר [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+משפחת נתניהו ועו"ד בן-צור דנו האם להסכים להסדר טיעון
21:38 16/01/22  |  עידן יוסף
בשכונת רמת חן ברמת גן נועדו ח"כ בנימין נתניהו, בני משפחתו, פרקליטיו ומקורבו נתן אשל בפגישה מכרעת אצל עו"ד בעז בן-צור בשאלה האם להסכים להסדר טיעון. מול הבית הפגינו כמה מאוהדי נתניהו בקריאה "שרה, אל תסכימי". בין אנשי נתניהו לפרקליטות קיימת חשדנות הדדית שעשויה לסכל עסקה.
שרה ובנימין נתניהו יוצאים מביתו של עו"ד בעז בן-צור [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נתניהו לחברי הליכוד: אל תמהרו לתפור חליפות
20:21 16/01/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לחברי ליכוד: "עדיין לא קיבלתי החלטה סופית בנוגע לעסקה. הוא שוחח לראשונה עם חברי מפלגה על ההסדר המתגבש במהלך סוף השבוע, המסר של נתניהו לחברי המפלגה - אל תמהרו לתפור חליפות, אני עדיין כאן (כאן חדשות).
+בני משפחתו של נתניהו מתנגדים להסדר הטיעון
20:19 16/01/22  |  עידן יוסף
שרה נתניהו שינתה את עמדתה ומתנגדת להסדר טיעון. גם שני הבנים - יאיר ואבנר - מתנגדים (חדשות 12).
+יותר משני מיליון שקל גויסו למימון משפט נתניהו
16:48 16/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בתוך שעות ספורות גויסו יותר מיליוני שקלים, מתוך יעד של 7 מיליון שקלים, בקמפיין גיוס המונים שהשיק ינון מגל למימון העלויות המשפטיות של תיקי נתניהו  ▪  התורמים התבקשו לעמוד בכללי החוק הקובע מגבלת תרומה של עד 5,000 שקל ממשפחה לפוליטיקאי
תרומות מ-18 שקל ועד 1,000 שקל ויותר [צילום: צילום מסך]
+הסכם טיעון טעון
14:44 16/01/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ח"כ ביבי חייב לומר בלשונו כי הוא מסכים ומודע לכך שיושת עליו קלון בבית המשפט המחוזי, וייגזרו עליו שישה חודשי עבודות שרות, בלי התחכמות
(נתניהו. [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90])
+זעקי ארץ אהובה
13:47 16/01/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - נפילה, שערורייה, להתעמר ולהפקיר, בדרך לחוות החיות וזעקי, ארץ אהובה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת ואושר  ▪  שבוע טוב וט"ו בשבט שמח
(ברק. האיש הכי חשוב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+הסדר טיעון ( נאום דמיוני)
12:02 16/01/22  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
אחרי שבוע של שמועות והדלפות לא מבוססות, כינס הערב ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים ואלו היו דבריו
(נתניהו.מתלבט [צילום: יוטיוב])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפעמים נתקלים באמת, וממשיכים הלאה. דנה ויס למשל
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב.ל
16/01/22 19:37
2
אוליבר וונדל
16/01/22 21:40
3
חולי—גאן
17/01/22 18:08
4
שאול א.
18/01/22 19:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - נפילה, שערורייה, להתעמר ולהפקיר, בדרך לחוות החיות וזעקי, ארץ אהובה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר שבוע טוב וט"ו בשבט שמח
אזרחי ישראל היקרים,
16/01/2022  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
אפשר להבין מדוע בנימין נתניהו אינו מסכים (נכון לדיווחים האחרונים) לכך שכבר כעת ייקבע שבמעשיו דבק קלון, אם וכאשר יודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים. חז"ל קבעו את הכלל "ברי [ברור] ושמא - ברי עדיף"; אבל במקרה הנוכחי, מבחינת נתניהו, עדיפה האפשרות של קלון עתידי על פני הוודאות של קלון עכשווי. למה לו לדעת כבר עכשיו שהקריירה הפוליטית שלו הסתיימה, אם אפשר לדחות את ההכרעה בכמה שנים? יש בזה היגיון נקודתי, בנוסף לטבעו הדחייני של נתניהו.
16/01/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, סבור, כי יש לחתום על הסדר טיעון עם בנימין נתניהו ושעל הסדר זה לכלול קביעה שמעשיו מהווים קלון. זוהי דרישה "מתבקשת מאליה", אומר ברק (מוצ"ש, 15.1.22). משמעותה של קביעה כזו היא, שנתניהו לא יוכל להתמודד לכנסת ולהתמנות לשר בשבע השנים הקרובות, ולמעשה - סיום הקריירה הפוליטית שלו.
15/01/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
דבר המו"מ המתקיים בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין באי-כוחו של הנאשם בנימין נתניהו, עורכי הדין בועז בן-צור ועמית חדד, הקפיץ רבים, משני הצדדים, משל מדובר באירוע חריג. מקורביו של נתניהו, ובהם פוליטיקאים ועיתונאים שתמכו בו בגלוי, הופתעו לרעה מנכונותו להודות בעבירה כל-שהיא, ולו בהסדר טיעון, אחרי שבמשך שנים הכחיש את הטענות וההאשמות נגדו - "לא היה כלום ואין כלום"; פרקליטים בכירים שעסקו בתיקי נתניהו, וכן פוליטיקאים ועיתונאים שדחקו ביועמ"ש להעמיד את נתניהו לדין בגין עבירות חמורות, הופתעו מנכונותו של היועמ"ש לסגת מעבירות השוחד שייחס לנתניהו. עבירות השוחד שיוחסו לנתניהו ליבו את האש נגדו, והם ששימשו ככלי בידי יריביו הפוליטיים כדי לפגוע במעמדו וביוקרתו בארבע מערכות בחירות.
15/01/2022  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il