|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
תחבורה ציבורית, החוק מגביל בשבת [צילום: שמואל וולף]

"אם מישהו רוצה לשנות סטטוס-קוו לגבי
תחבורה ציבורית בשבת - שישנה את החוק"

כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה במהלך דיון שעסק באישורים שנתן משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בניגוד לחוק נציגי הנהגים מזהירים כי תחבורה ציבורית בשבת תפגע בימי החול הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה: אין מניעה חוקית להפעלת הרכבלית בשבת; חברי הוועדה דורשים מידע לגבי מספר הנוסעים הצפוי בשבת והעלות
20/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
עידן יוסף
קו השבת: שרת התחבורה מיכאלי שיקרה לכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, אומר כי "כל מלחמות השבת לדורותיהן פגעו בהסכמות, ונוצר מצב שאיש הישר בעיניו יעשה, ולכן עמדת כחול לבן היא לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, מצומצמת ובהסדרים מקומיים". לדבריו, זוהי עמדת מפלגתו כחול לבן, אך "יש חוק ואין תירוץ לא לקיים את החוק".

הוא אמר את הדברים בסיכום דיון מעקב מהיר שקיימה (יום א', 20.2.22) הוועדה לאחר שהתברר כי משרד התחבורה וזרוע העבודה במשרד הכלכלה לא מילאו אחר מסקנות הוועדה לצמצם את התחבורה הציבורית בשבת. "אני דורש ממשרד התחבורה והכלכלה להיצמד לחוק, ואם מישהו רוצה לשנות את הסטטוס-קוו בשבת - שישנה את החוק", הבהיר.

"משרד התחבורה פועל בניגוד לחוק"

יוזם הדיון, ח"כ משה אבוטבול, המשמש גם כיו"ר השדולה למען שמירת השבת, ציין שהחוק לצמצום התחבורה הציבורית בשבת נחקק ב-1991 ברוב חילוני כאשר אף חבר כנסת חרדי לא הצביע בעדו. "החוק הזה אומר: היו פריצות של הסטטוס-קוו, ולכן נחוקק חוק שמתייחס לשני סוגי קווים: הראשון, קווי סטטוס-קוו שפעלו לאורך כל השבת. שיכולים להמשיך לפעול באותה מתכונת; הסוג השני, קווים שאסור היה להם לנסוע בשבת, אבל הקדימו את הנסיעה לשעות הערב המוקדמות, לפני צאת השבת. רבים מהקווים האלה בוטלו, למעט כמה קווים בהתאם לשורה של קריטריונים - לדוגמה קווים ארוכים למקומות מרוחקים - קווי 'ישובי ספר', קווים ליישובים לא-יהודיים וקווים להסעת עובדי בתי החולים לעבודה וממנה.

"לא לכל בתי החולים, לא לכל הישובים הלא-יהודיים ולא לכל ישובי הספר, אלא רק לכאלה שהמשרד מסווג כקווים החיוניים לצורך ביטחון - כלומר, הסעת חיילים לבסיסים או שקיים בהם חשש ביטחוני בנסיעה בשעות החשיכה, או לצורך קיום שירותי תחבורה ציבורית. כלומר, כדי לאפשר הגעה למרכז הארץ לפני ששירות התחבורה הציבורית מסתיים. בטח ובטח שלא להתיר קווים שלא פעלו בשבת, או להוסיף נסיעות לקווים שקיבלו היתר". הוא ביקש להבין מדוע משרד התחבורה פועל בניגוד לחוק ו"שם קצוץ", כלשונו, על מה שהוועדה קובעת.

"גם נהגים ערבים מסרבים לעבוד בשבת"

ח"כ יואב בן-צור, התייחס להבט התעסוקתי. הוא סיפר כי ישב לפני כמה שנים עם נציגות של נהגי האוטובוסים, והופתע לשמוע תלונות על העסקה בשבת גם מנהגים ערבים, שבעקבותיו יזם דיון בנושא בוועדת הכלכלה.

עוד אמר בן-צור: "לפני ארבע שנים וחצי, בעקבות משבר חילולי השבת, קמה ועדת הארבעה, שבה הייתי חבר יחד עם חברי הכנסת מלכיאלי, אייכלר ומקלב. בין היתר נפגשנו עם מנכ"ל משרד העבודה לשעבר, שהבטיח לנו לבצע ביקורת יזומה בקרב מפעילי התחבורה הציבורית, לנוכח תלונות מצד נהגים על העסקה אסורה ביום המנוחה השבועי. למרות כמה מכתבים שנשלחו למנכ"ל ולזרוע העבודה ולמרות שהוגשו תלונות על הפרה בוטה של החוק, לא נערכה שום ביקורת ואף חברת תחבורה ציבורית לא קיבלה התראה או קנס.

"מדובר בעיקר בנהגים יהודיים, אבל גם מצד נהגים לא-יהודיים. יש אנשים שחושבים כאילו נהגים ערבים נהנים לעבוד בשבת, כי מקבלים גמול בשכר. זה לא נכון לגבי הרוב המוחלט. שבת היא יום המנוחה של המדינה, הכל סגור, כל הַפְּקִידוּת בחופשה, כולל לא-יהודים, וגם לנהג ערבי מגיע לבלות בבית או לצאת לטיול עם אשתו והילדים.

"דבר שני, בניגוד ליהודי - שיום המנוחה השבועי שלו הוא שבת, עובד לא-יהודי יכול לבחור אחד משלושה ימים כיום מנוחה - שישי, שבת או ראשון. אי-אפשר לתת לו יום מנוחה ביום שני למשל. ויום המנוחה שהוא בוחר חייב להיות קבוע, הוא לא יכול לשנות אותו. אם יום המנוחה של הנהג הוא ראשון או שישי, והוא עובד בשבת, הוא לא זכאי לגמול בשכר, וזה לא משתלם לו".

25 שעות מנוחה בלבד

בן-צור ציין כי נהג תחבורה ציבורית, בניגוד ליתר העובדים במשק שזכאים ל-36 שעות מנוחה רצופות, זכאי רק ל-25 שעות מנוחה רצופות, כמניין השעות שנמשכת השבת, ולא 24, וזה למרות העבודה השוחקת שלהם.

בעומדו על הבעייתיות שבהעסקת נהגים בשבת, אמר: "לנהג לא-יהודי יש שלוש אופציות חוקיות ליום המנוחה: 1. יום שבת - לא מחצות, אלא לפי מכניסת השבת עד צאתה; 2. יום ראשון - פחות רלוונטי, כי זה היום הכי עמוס בשבוע וכל נהג חיוני; 3. יום שישי - מתחיל מהזריחה בשש בבוקר, ומסתיים בשבת בסביבות השעה שבע. זאת אומרת שאי אפשר להעסיק נהג כזה בקו-לילה למשל. המדיניות של משרד הכלכלה מאז ומתמיד היא שהיתר לעבוד בשבת ניתן רק למוסכים של תחבורה ציבורית, אבל לא לנהגים. בעצם המדיניות הזו, המדינה אמרה שני דברים: א. אני לא רוצה תחבורה ציבורית בשבת; ב. איפה שנשארה מכוח הסטטוס-קוו תחבורה בשבת, היא לא תופעל בידי יהודים".

לדבריו, למרות הפרות רבות של החוק אין בקרה ואין אכיפה, למרות שכל שיבוצי המשמרות ממוחשבים ולמרות שאפשר להשתמש בנתוני הטְכוגרף. בתגובה, השיב הממונה על חוק שעות עבודה ומנוחה בזרוע העבודה משרד הכלכלה, נעם עדני, השיב כי לא התקיימו ביקורות יזומות בשל מחסור בכוח אדם, וציין כי כל עובד רשאי להתלונן ותלונתו תטופל ברצינות. בן-צור השיב לו שהנהגים חוששים להתלונן מחשש שיפוטרו. עדני השיב כי ניתן להתלונן גם בעילום שם, אך הוועדה לא קיבלה את דבריו והורתה למשרד הכלכלה למלא אחר החוק והחלטותיה, ולקיים ביקורות יזומות. עדני הודה שמפעילי תחבורה ציבורית המעסיקים נהגים יהודים בשבת פועלים בניגוד לחוק וכי לא ביקשו היתר מהמשרד. יו"ר ארגון נהגי המוניות יהודה בר-אור תקף את עדני ואמר: "אם אין לכם משאבים ויכולת לאכוף את החוק, בשביל מה אתם מחוקקים?".

"החוק עוסק באיסור, לא בהסדרה"

ח"כ יוסי טייב ציין שבדיון הקודם שקיימה הוועדה בנושא, נכח גם רן שדמי, ממלא-מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. לדבריו, הובהר לו שהסמכות חוקית שניתנה למפקח על התעבורה היא לצמצם תחבורה ציבורית בשבת, ולא להרחיב אותה, אך למרות שחלפה מעל שנה מאז הדיון בוועדה לא תוקן אפילו קו אחד ברשימה.

טייב נגע בסוגיה המשפטית, וציטט מדברי ההסבר לחוק לתיקון 28 לפקודת התעבורה, שבו נכתב: "החוק המוצע בא להוסיף סמכות לשר התחבורה להתקין תקנות בדבר איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה בקו שירות תוך התחשבות ככל שניתן במסורת ישראל". לדבריו, "אם היה כתוב 'להתקין תקנות בדבר היתר' או 'בדבר הסדרה', יכולת לפרש את תקנה 386א בהתאם, אבל התקנה מדברת על הגבלה, הגבלה של קווים שפעלו בשבת".

עוד הוסיף והקשה: "איך יכול להיות שיש קווי בתי חולים שבכלל לא מתקרבים לבתי חולים? איך יכול להיות שיש קווים ליישובי ספר או ליישובים לא-יהודיים שבכלל לא נכנסים לישובים האלה וש-99% מקומץ הנוסעים בהם הם בכלל יהודים? איך יכול להיות שיש קווים שמופיעים ברשימה כקווי סטטוס-קוו היסטוריים, כשהם החלו לפעול רק בשנים האחרונות? זה לא שניים-שלושה קווים - יש עשרות קווים כאלה". טייב הציע כי אם משרד התחבורה לא מסוגל לבדוק את עצמו, בהעדר ועדה לביקורת המדינה, שוועדת הכלכלה תבקש ממבקר המדינה להכין חוות דעת בנושא.

מוטציית הרכבלית

ח"כ אורי מקלב, התייחס להנחיית שרת התחבורה מרב מיכאלי להערך להפעלתה בשבת של הרכבלית, שאמורה להתחיל לפעול בחודש הבא. לדבריו, משרד התחבורה השקיע ברכבלית 300 מיליון שקל, כסף שנועד לתחבורה ציבורית ומשרד התחבורה לא אמור להתעסק בתיירות.

מקלב: "למרות שמשרד התחבורה צריך לקבל החלטות מקצועיות, מנסים לקבל החלטות פוליטיות, למרות שאין לזה כל דרישה. כל תחנות הרכבלית בשבת מגיעות למקומות הסגורים בשבת מתחנת חוף הכרמל ועד הטכניון. אין לאן להביא את הנוסעים. אין ולא יכול להיות שום ביקוש. גם העלויות גבוהות - עלייה של 50% בעלויות. אין עמידה בשלושת המבחנים - הערכי, החוקי והכלכלי-סוציאלי".

ח"כ טייב שאל היכן הייעוץ המשפטי של המשרד, שיגיד שזה אסור חוקית ומנוגד למסקנות הוועדה. עו"ד עופר לוי, יועמ"ש במשרד התחבורה, השיב כי הסעיף הרלוונטי אינו חל על הרכבלית מאחר שהיא אינה קו שירות. לאחר שהתברר שהרכבלית גם אינה נמצאת תחת פקודת מסילות הברזל, וחברי הוועדה ניסו לברר מכוח איזה סעיף חוקי היא פועלת. לוי השיב שהיא פועלת מכוח רישיון שנתן לה המפקח על התעבורה אך אינה כפופה לחלוטין לאגף הרכבות. ח"כ מקלב אמר כי יש כאן התחמקות מאחר שמחיר הנסיעה הוא כמו של תחבורה ציבורית ואף מתאפשרת בו נסיעת המשך. ח"כ אבוטבול אמר ללוי כי הוא קורא לדג - עוף. יו"ר הוועדה ציין כי ייתכן שיש כאן לקונה חוקית, ודרש להעביר לוועדה בכתב, בתוך שבועיים, פירוט לגבי המצב המשפטי של הרכבלית, לרבות הרציונל שעומד מאחורי הכוונה להפעילה בשבת, כמו גם הצפי התכנוני למספר נוסעים בשבת לעומת ימי החול ועלויות ההפעלה.

"תחבורה בשבת תפגע בתחבורה בימי חול"

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, ישראל גנון, אמר כי התחבורה הציבורית בימי החול תיפגע כתוצאה מהפעלת התחבורה הציבורית בשבת. "הנהגים קורסים, המערכת קורסת. היום מחסור אדיר של נהגים, ועם עוד יום עבודה כל המערכת תקרוס. שיעור ביצוע הנסיעות נמצא היום במדד גרוע ביותר במספרים הזויים. יש אלפי תלונות של נוסעים על אוטובוסים שלא מגיעים. אנחנו לא רואים אפילו את קצה האור במנהרה איך מתחילים לטפל במעמד הנהגים. על איזה נהגים נוותר בשבוע כדי להפעיל תחבורה בשבת. באירופה בסוף-שבוע נותנים לנהגים מקצועיים 45 שעות מנוחה, וזה נכון מבחינה בטיחותית, בכל המשק נותנים לעובדים 36 שעות, אבל לנהגי תחבורה ציבורית רק 25 שעות מנוחה. זה גורם לנטישה של נהגים את הענף, וככה לא תהיה תחבורה ציבורית באף יום בשבוע".

אלפי נהגים אוטובוס חסרים

ששי שדה מההסתדרות הלאומית אמר: "אנחנו נמצאים בקטסטרופה תחבורתית. האמון של הציבור בישראל בתחבורה הציבורית נמוך מאוד. יש לנו מחסור של בין 3,000 ל-5,000 נהגים. נכון להיום, יש תוספות שירות שמשרד התחבורה מאשר שלא יכולים להפעיל אותן כי אין נהגים. אני לא רואה שום דרך שבה ניתן להרחיב את השירות דווקא בשבת, ולתת לנהגים ימי מנוחה דווקא בימים הכי לחוצים, שישי וראשון. קודם צריך להסדיר את כל נושא התחבורה הציבורית, לגייס להגים, ליצור אמון ורק אחרי זה להרחיב את השירות, וזה לא משנה אם באמצע השבוע או בסוף השבוע".

עו"ד לוי טען בדיון, כי למשרד יש סמכות לאשר היתרים לתחבורה ציבורית בשבת. לדבריו, מדובר בחריגה מצומצמת של נסיעות מעט אחרי כניסת השבת ולפני צאתה. בתגובה, אמר לו ח"כ בן-צור כי דבריו הם בניגוד להחלטת ועדת הכלכלה שלא קיבלה את פרשנותו בעניין, והורתה על צמצום השירות. לוי השיב כי כל הקווים נבחנים לפני ולפנים בטרם הפעלתם, וכי רוב הקווים מופעלים עבור אוכלוסייה לא-יהודית. בן-צור שאל מדוע קו 42 היוצא מאשחר המשרת רק ישובים יהודיים הוגדר כקו המיועד לאוכלוסייה לא-יהודית, ולוי לא ידע להשיב.

עמיחי לוי, מנהל אגף רישוי ותפעול ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמר כי "אין שום תהליך יזום להרחיב קווי שירות בשבת באופן הדרגתי וזוחל. הכל לפי הוראות החוק ותבחינים מקצועיים. רוב הקווים שנוספו הם ביישובים ערביים. יש קווים שרק נעשה שינוי מספר הקו אבל לא היה שינוי בפועל".

"ימינה יכולה למנוע"

ח"כ אורית סטרוק אמרה כי בקום המדינה הייתה הסכמה בקרב ראשי המדינה החילוניים שבפרהסיה הציבורית צריכה השבת להישמר. "שרת התחבורה פרסמה טיוטת תקנה שמקדמת שינוי בסטטוס-קוו בחקיקת משנה. איפה סיעת ימינה? היכולת בידכם לממש את ההסכם הקואליציוני ולהטיל וטו", אמרה. היו"ר ביטון השיב בהומור כי אין זה מסמכותה של הוועדה לאכוף קיום הסכמים קואליציוניים.

פצצת זמן חברתית

ח"כ טטיאנה מזרסקי טענה כי החוק לצמצום תחבורה ציבורית בשבת גורם לאפליה של אזרחים שאינם שומרי שבת. לדבריה, אוטובוסים בשבת משמעם פחות מכוניות ופחות זיהום אוויר, והוסיפה כי ניתן להפעיל תחבורה ציבורית כמו מעלית שבת.

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, אמר: יש פצצת זמן חברתית. עובדים מסורתיים לא מוצאים עבודה. שוב ושוב מועמדים לעבודה נתקלים במודעות מפלות אשר מציינות זמינות לעבודה בסופי שבוע וחגים. מדובר באפליה בוטה".

יו"ר הוועדה ביטון סיכם את הדיון, ואמר: "אנחנו מכבדים את הדעות, אבל אומרים למערכת הממשלתית - היצמדו לחוק".

תאריך:  20/02/2022   |   עודכן:  20/02/2022
עידן יוסף
+מחסור מצרפי של כ-100 אלף עובדי היי-טק
00:34 21/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת המשנה לקידום ההייטק בישראל רון כץ: נמשיך לבחון דרכים לפיתוח הענף  ▪  ישיבתה הראשונה עסקה במחסור ברוח אדם בענף  ▪  מנכ"ל משרד החדשנות: כדאי שהממשלה תדע איפה נכון יותר להשקיע צריך נתונים
יו"ר הוועדה ח"כ רון כץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת השרים אישרה הצעת חוק להחלשת כוח הרבנות בבחירת רבנים ראשיים
23:36 20/02/22  |  עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה אישרה תמיכה ממשלתית בקריאה טרומית בהצעת חוק להחלשת כוחה של הרבנות הראשית לישראל בהליך בחירת הרבנים הראשיים לישראל ובהגדלת כוחם של גורמים ליברליים בהליך.

כיום מונה האסיפה הבוחרת 150 חברים, ובהם 80 רבנים - שמתוכם נבחרים עשרה על-ידי הרבנים הראשיים. הצעת החוק של ח"כ משה טור־פז (יש עתיד), מספרם של חברי האסיפה יצומצם ל־120, והנציגות לרבנות הראשית תוגבל ל־50 רבנים בלבד. עשרה מתוכם ייבחרו על-ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא, לצד שישה רבני קיבוצים אשר נחשבים ליברליים יותר, וייבחרו אף הם בידי השר. צעדי הרבנות הראשית יוצרו באמצעות הסרת 18 ראשי מועצות דתיות מהאסיפה הבוחרת.
+יוזמה חדשה לגיבושון מוניציפלי בקואליציה
23:19 20/02/22  |  עידן יוסף
גיבושון בקואליציה: יוזמה חדשה מפגישה את ראשי הסיעות השונות וחברי כנסת מהקואליציה עם הנציגים המוניציפלים, ראשי המטות ומובילי הפעילות המקומיים, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה ביניהם. את היוזמה הפיקו הנציגים המקומיים של המפלגות ברעננה, וצפויים מפגשים בערים נוספות בחודשים הקרובים (חדשות 12).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אם מישהו רוצה לשנות סטטוס-קוו לגבי תחבורה ציבורית בשבת - שישנה את החוק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
מן המפורסם והידוע כי הנושא בתואר "שוטה הכפר", הוא זכה לזה בהיותו בלתי נשלט, לא על-ידי משפחתו, לא בידי קרוביו ואף לא בידי תושבי עירו, איש לא יכול לו. מסתובב הוא ברחובות ובמרחבי העיר משתולל, מנאץ ומגדף את כל הנקרה בדרכו מבלי כל יכולת לעצור או לבלום אותו ואף לא להרגיעו ולצננו. מיום ליום נוהג להפתיע לברור את קורבנותיו ולהבטיח שאיש לא ימלט מנחת זרועו ולא ממוצא פיו יורק האש והזוהמה.
20/02/2022  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע נוסף של תקיעת מקלות בגלגלי הקואליציה, התלויה בחסדיו של מנסור עבאס. המתיחות בין רע"ם לראשי הקואליציה הולכת ומחריפה. לאורך השבוע החולף, סיעת רע"ם כולה נעדרה מהצבעות חשובות וגרמה לביטול חלק ניכר מסדר היום, ולאישור הצעות חוק של האופוזיציה בניגוד לעמדת הממשלה.
18/02/2022  |  עידן יוסף  |   כתבות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, נוקטת מהלך חסר תקדים ופונה (יום ה', 17.2.22) לח"כ דוד אמסלם במכתב גלוי. הדברים בתגובה לדבריו אתמול של אמסלם במליאת הכנסת: ‏"מה שתתה הגברת חיות? אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו". בעבר טען אמסלם, כי השופט דוד מינץ היה שיכור כאשר דחה עתירה שלו.
17/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת האנרגיה, קארין אלהרר, מסרה (יום ד', 16.2.22) סקירה על פעילות משרדה. היו"ר מיכאל ביטון ביקש מהשרה התייחסות לכך שהגז הטבעי צריך להגיע לכל המפעלים, והזכיר כי בפני הוועדה הופיעו מנהלי מפעלים מהצפון ומהמרכז, שדיווחו כי עדיין לא חוברו לגז הטבעי, ואמר כי אין לכך סיבה. עוד ביקש התייחסות להסרת חסמים לשימוש בפאנלים סולאריים ובטכנולוגיות נוספות של אנרגיה מתחדשת.
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ד', 16.2.22) לדיון נוסף בנושא אכיפת החוק אל מול אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון, נוכח האירועים האלימים בכפר בורין ובחווארה. יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב פתח את הדיון בהתייחסות לדברי נשיא המדינה אמש: "אני רוצה לחזק את ידיו של נשיא המדינה. הצטערתי מאוד לראות את התגובות שבהם נתקלו דברי הנשיא, ושמחתי לראות שמרבית המתכנסים בכנס האזכרה הביעו את הערכתם לנשיא המדינה והותירו את קוראי קריאות הביניים כמיעוט בין משתתפי הכנס. דומני שלמרות הבדלי ההשקפות בינינו בחברה הישראלית גם בסוגיה הזו, הציפייה היא שנדע לבדוק את עצמנו במקרים שבהם מעשים שלא ייעשו נעשים או תוצאות שלא ניתן לחיות איתן מתרחשות. תמיד נזכיר בהקשר הזה את מנהגי ליל הסדר ואמירת ההלל בימי חג הפסח. נזכיר גם שאחד המקורות לקולות השופר זה בכייה של אם סיסרא, מכל הדמויות שיכולנו לסמוך עליהן את קולות השופר, והעיקרון של 'בנפול אויבך אל תשמח' הוא עקרון יסוד".
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il