|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד

13/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

שר החוץ יאיר לפיד ביקש לדבר עם עמיתו האוקראיני, אך השר אינו עונה כבר חמישה ימים. בכיר אוקראיני אומר ששר החוץ האוקראיני כועס על מדיניות ישראל ולא מעוניין לשוחח עם לפיד. במשרד החוץ אומרים שתתקיים שיחה בימים הקרובים (וואלה).

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
עידן יוסף
+חיילים דוברי רוסית ואוקראינית יסייעו בקליטת עולים מאוקראינה
09:42 14/03/22  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, צפויים להודיע לחברי הממשלה, על הפעלת חיילי צה"ל במסגרת הסיוע לעולים ולמגיעים מאוקראינה ורוסיה לנמל התעופה בן גוריון. זאת עד להכנת החלטת ממשלה בנושא.

על פי ההודעה המסתמנת, לנוכח העלייה המשמעותית במספרי העולים וזכאי חוק השבות המגיעים לישראל מאוקראינה ורוסיה בשל הלחימה, בכוונתם להיעזר בחיילים בשירות סדיר ומילואים דוברי השפה הרוסית והאוקראינית לצורך סיוע לעולים בנמל התעופה בן גוריון.

החיילים יסייעו בהליכי המיון והקליטה, ולא יהיו מוסמכים לבצע בעצמם כל פעולה שעניינה הפעלת שיקול דעת לעצם קבלת מעמד עולה, רישום במרשם האוכלוסין או כל הטבה אחרת.

+מתחילת המלחמה נקלטו בישראל 5,145 אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות
09:40 14/03/22  |  איציק וולף
בעשרים הימים האחרונים, מאז שפרצה המלחמה באוקראינה, נכנסו לישראל 5,154 אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות או עולים חדשים. מלבדם, נכנסו לישראל 1,051 זכאי חוק השבות ו-1,500 עולים.

ביממה האחרונה הגיעו לנמל התעופה בן-גוריון 849 אזרחים אוקראינים ויצאו מישראל 61 אזרחים אוקראינים.
+סרגיי שויו: צילו של פוטין או יורשו
08:42 14/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דיילי טלגרף משרטט את דיוקנו של שר ההגנה הרוסי, החב את מעמדו לנכונותו לעשות כל מה שפוטין מצווה עליו  ▪  המלחמה באוקראינה עשויה להוביל לנפילתו אם תיכשל - אבל ייתכן שהחוג הפנימי יראה בו את האדם המתאים להוביל הפיכה
(שויו. סג"צ במדים של גנרל [צילום: AP])
+לקח ראשוני מאוקראינה: הזמן הוא הגורם העיקרי
06:54 14/03/22  |  עפר שלח   |   לרשימה המלאה
תוכניות המלחמה של רוסיה כנראה נכשלו לחלוטין, וכעת השאלה היא האם פוטין יידחק לפתוח במו"מ - או שינסה להשיג את מטרותיו בהפעלת כוח ההרס האדיר שבידיו  ▪  בינתיים יש כמה לקחים, כולל בעלי משמעות לישראל
חייל רוסי באוקראינה [צילום: AP]
+משימת ארה"ב: למצוא נקודת ההיפוך
06:54 14/03/22  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה
ארה"ב ונאט"ו רוצות לגבות מפוטין מחיר כבד ככל האפשר על הפלישה לאוקראינה, אך על וושינגטון למצוא את הנקודה שלפני אובדן שליטה במצב כדי להגיע להידברות ולהסכמות שימנעו התדרדרות חמורה של המלחמה
מריופול. ההפגזות יתעצמו [צילום: יבגני מלולטקה, AP]
+הגירה חופשית, עבודה בעיניים
06:51 14/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
שכל אלה שמפגינים מול ביתה של שרת הפנים, שצועקים בגרון ניחר "בושה בושה", יצטרפו למתנדבים הנפלאים שעזבו הכל והלכו להקים בתי חולים שדה באיזורי הקרבות או בגבולות
דוגמא אישית [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+המדינה לבג"ץ: מדיניות הפליטים מאוקראינה משתנה כל העת
06:30 14/03/22  |  איתמר לוין
קיים קושי מובנה להביא להכרעת בית המשפט הנכבד את המדיניות עליה נסובה העתירה דנן, שכן מדובר במדיניות מתהווה, אשר נעשים בה שינויים תכופים, בהתאם לנסיבות המשתנות מיום ליום". כך טוענת המדינה (13.3.22), בתגובתה לעתירה לבג"ץ נגד מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. לדבריה, "ההחלטה עליה נסובה העתירה דנן תקפה, לעת הזו, למשך שבועיים בלבד, או עד להשלמת המכסה שנקבעה, לפי המוקדם, ועתידה להיבחן בסמוך לתום תוקפה, או להשלמת המכסה, כאמור בהתאם לנסיבות המשתנות".

לדברי הפרקליטות, "בניגוד לנטען בעתירה, לא ניתן לייחס למדיניותה של הממשלה משום ביטול או השהייה של האמנה הבילטרלית בין ישראל לאוקראינה, בדבר פטור מדרישות אשרה למחזיקים בדרכוני שירות או בדרכונים לאומיים של אוקראינה ושל מדינת ישראל. יובהר, כי הסכם זה, אשר מכוחו הוספה אוקראינה לתוספת הראשונה לצו פטור מאשרה, נועד לחול על-כניסה לצרכי ביקור עד שלושה חודשים, ובפרט תיירים מישראל לאוקראינה ומאוקראינה לישראל. לעמדת המדינה, במצב הדברים הנוכחי מדובר בנסיבות שונות, המשליכות על אופן הפעלת שיקול דעתה הרחב של השרה [איילת שקד] בנסיבות הענין, והחלטות הדרג המדיני ממילא אינן סותרות את ההסכם והצו האמור".
+הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה ברוסיה
00:47 14/03/22  |  עידן יוסף
הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה הלילהברוסיה על-ידי השלטונות, כך מדווח ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת אינטרנט בעולם. החסימה מתרחשת יומיים אחרי שרוסיה איימה שהיא תחסום את פייסבוק ואינסטגרם בעקבות הודעת חברת מטא שהיא תאפשר למשתמשים להביע "רגשות אלימים" כלפי הנשיא פוטין.

+רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי
22:40 13/03/22  |  עידן יוסף
גורמים אמריקניים אמרו לפייננשל טיימס כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי שיסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה. הם סרבו לפרט מהו הציוד הצבאי והנשק שביקשו הרוסים. הדבר עשוי להקשות על המערב המצייד את אוקראינה בנשק כנגד הרוסים. מנגד הדבר מחזק את ההערכה שלצבא הרוסי אין די נשק עם כניסתה של המלחמה לשבוע השלישי.

שגרירות סין בארה"ב מסרה בתגובה: "בראש סדר העדיפות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי: "בריטניה תמשיך לחפש אפשרויות נוספות לחיזוק ההגנה העצמית של אוקראינה".
+סגנית שר החוץ של ארה"ב: פוטין עלול להרוס את אוקראינה
22:19 13/03/22  |  עידן יוסף
סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, מאמינה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוס את אוקראינה. ברhאיון לפוקס ניוז, אמרה שרמן: "הלחץ מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של מוכנות למו"מ כן ורציני. אבל אני חייבת לומר, לעת עתה, נראה שלדימיר פוטין מתכוון להרוס את אוקראינה. אנחנו חייבים לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית".

לדבריה, לארה"ב יש כעת יעדים. האחד, סיוע ביטחוני של 1.2 מיליארד דולר והשני הפעלת מכבש לחצים על פוטין לנסות לשנות את דעתו, לסיים את המלחמה הזו, להשיג הפסקת אש, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.


+קולונל בריטי: לשקול את חיסולו של פוטין
22:00 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קולונל ריצ'רד קמפ אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון  ▪  הזכיר שממשלת בריטניה תכננה להתנקש בחייו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, ולו חוסל בסוף שנות ה-30, לא היה מתרחש סכסוך שהביא למותם של 70 מיליון בני אדם
(קולונל קמפ. יכול לחסוך שפך דם)
+המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ
20:58 13/03/22  |  עידן יוסף
המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ (חדשות 12).
+לתקוע אצבע בעיני הרוסים
20:51 13/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה  ▪  "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה
(בפינלנד מאמינים בכוח הצבא [צילום: AP])
+שרי השמאל לא מרוצים: לפתוח כליל את שערי הארץ
20:10 13/03/22  |  עידן יוסף
שרים באגף השמאלי בממשלה לא מרוצים ממתווה הקלות ההגירה של שרת הפנים שקד ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר צפוי להתקיים דיון בממשלה בנושא (חדשות 12).
+רוטמן: בנט ושקד הופכים את המדינה לכזו שמדיניות ההגירה שלה נקבעת ע"י החפצים בחורבנה; קריב: צעד מבורך אך לא מספק
20:02 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחרי ההקלות: בנט מברך על מדיניות שקד
19:50 13/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה מברך לראשונה את שרת הפנים שקד על עידכון מתווה קליטת הפליטים והרחבתו המשמעותית באופן שיאפשר הגירה נרחבת. לדברי נפתלי בנט, אומנם הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה, אך לצד זאת, "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו".
+שקד פותחת את הסכר: לא רק קרובי פליטים מדרגה ראשונה
19:37 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת הפנים מנמיכה את רף הכניסה לארץ ומודיעה כי תאפשר הגירה לכל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה בארץ  ▪  עקב התנגדות היועמ"ש לממשלה: אוקראינים עם קרובי משפחה יוכלו להיכנס בלי מכסות  ▪  באוצר מעריכים: עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תהיה מיליארדי שקלים
שקד. הסרה בפועל של ההגבלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוסיה: יעד המתקפה במערב אוקראינה - מאגרי נשק זרים
18:50 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ההגנה הרוסי טוען כי במתקפת הטילים הבוקר על בסיס יבוריב נהרגו 180 שכירי חרב זרים  ▪  בהודעה האוקראינית שפורסמה מוקדם יותר דובר על 35 הרוגים בלבד
(חיילים אוקראינים תופסים מחסה, היום [צילום: פליפה דנה, AP])
+סוף הרומן של אברמוביץ' עם המערב?
18:03 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המיליארדר היהודי-רוסי-ישראלי הצטרף לאליטה המערבית באמצעות רכישות ענק בתחומי הכדורגל, הנדל"ן והאמנות  ▪  העיצומים הבריטים בעקבות הפלישה לאוקראינה מאיימים כעת על מעמדו, סוקר ניו-יורק טיימס
יד ושם הקפיא את השת"פ [צילום: מאט דונהם, AP]
הפגנה נגד אזרחות פורטוגזית לאברמוביץ [צילום: אנה בריגידה, AP]
+נשיא פולין: עד 5 מיליון פליטים יברחו מאוקראינה, מחצית - לפולין
17:36 13/03/22  |  איציק וולף
נשיא פולין , אנדז'יי דודה, מעריך כי בתרחיש הגרוע ביותר יימלטו מאוקראינה כחמישה מיליון פליטים. לדבריו, עד עתה הגיעו מחצית מן הפליטים לפולין והם שוהים במדינה. "אם יהיו חמישה מיליון, רק דמיינו שנקבל 2.5 מיליון פליטים", אמר.
+לפיד: לא נקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים
16:49 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ ביקר במעבר הגבול שבין רומניה לאוקראינה והצהיר שהממשלה תמצא את האיזון שבין החובה לאפשר לפליטים מקלט לבין חוסר היכולת לקלוט יותר מדי פליטים לא יהודים  ▪  "בלתי נסלח האופן שבו טופלו הפליטים שכבר הגיעו לישראל"
(לפיד במעבר הגבול ברומניה [צילום: שלומי אמסלם לע"מ])
+גם ענקיות ההיי-טק פועלות נגד רוסיה
15:46 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פייסבוק ויוטיוב לוקחות צד במלחמה באוקראינה, עם חסימת תעמולה רוסית ומתן אפשרות לקרוא למותו של פוטין  ▪  רוסיה מגיבה בחסימה הדרגתית של פעילותן, אך הן לא נרתעות - מדווח וושינגטון פוסט
חסימת ערוץ הטלוויזיה RT בידי יוטיוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
שרת הפנים איילת שקד הודיעה (יום א', 13.3.22) על הרחבת מתווה כניסת הפליטים מאוקראינה לישראל, זאת בעקבות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה למתווה מכסות הכניסה. הרחבת המתווה תאפשר כעת לאוקראינים עם קרובי משפחה בישראל - להיכנס ללא מכסות.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רוסיה טוענת כי מתקפת הטילים שלה הבוקר על בסיס יבוריב שבמערב אוקראינה נועדה לפגוע במאגרי כלי נשק שהועברו לאוקראינה על-ידי ארצות המערב.
13/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
כאשר כוחות רוסיה נכנסו לאוקראינה בחודש שעבר, קיבל שגריר ארה"ב בישראל, תומס ניידס, בקשה בעניינו של רומן אברמוביץ. מוסדות תרבות, חינוך ורפואה, כמו גם הרב הראשי, ביקשו שלא להטיל עיצומים על אברמוביץ, תורם מרכזי, בנימוק שהדבר יפגע בישראל ובעם היהודי. כמה ימים לאחר מכן הודיע יד ושם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אברמוביץ, כולל תרומה של 10 מיליון דולר.
13/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שר החוץ, יאיר לפיד, הודיע כי מדינת ישראל תהיה שותפה למאמץ לקליטת פליטים הנמלטים מאזורי המלחמה באוקראינה, אך הדגיש שאין ביכולתה של ישראל לקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים.
13/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
רוסיה הודיעה בסוף השבוע (11.3.22) על כוונתה להכריז על פייסבוק כ"ארגון קיצוני", בעוד יוטיוב חסמה בכל העולם את הערוצים של אמצעי התקשורת הממשלתיים הרוסיים – שני שלבים בהסלמת הקרב בין עמק הסיליקון לבין הקרמלין על-רקע הפלישה לאוקראינה, מדווח וושינגטון פוסט.
13/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il