|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המערכה על אוקראינה (7)

לתקוע אצבע בעיני הרוסים

מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה
13/03/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
בפינלנד מאמינים בכוח הצבא [צילום: AP]

המפסידה הגדולה
לסין קשרים הדוקים עם רוסיה ואינטרסים כלכליים באירופה, שיכולים להיפגע מהעיצומים הכלכליים על רוסיה. המפסידה הגדולה ממשבר אוקראינה היא אירופה, שמוכה ברמה גבוהה מאוד של טרלול פרוגרסיווי, ומעדיפה להיכנע ולהיכבש, ולא לעשות חס וחלילה להגנתה.


אצבע בעין

לפני כחודשיים, הודיעה פינלנד, שתקנה מטוסים חמקניים F-35 מארצות-הברית, ובאחרונה הודיעה, כי בכוונתה להצטרף לנאט"ו. האם זו שוב התגרות (מכוּונת) ברוסיה, שיזמה ארצות-הברית, או שמא טיפשות שגרתית? לדעתי, זו התגרות, שתסלים את משבר אוקראינה, כיוון שזו בדיוק טענת רוסיה בעניין גאורגיה, אוקראינה ועוד מדינות-שכנותיה: ארצות-הברית ונאט"ו חותרות להקיפה, ולהכילה; וזה מאיים עליה.

הכלה הנה מדיניות אמריקנית ידועה במלחמה הקרה, שכוונתה הייתה להקיף את ברית-המועצות בטבעת של בריתות הגנה פרו-מערביות. חמורה יותר התעלמות הלסינקי מההקשר - הודעה על כוונתה להצטרף לברית הצפון-אטלנטית דווקא בעיצומו של העימות באוקראינה.

פינלנד הייתה חלק מהאימפריה הרוסית עד 1917, ובשנת 1920 נחתם הסכם, שקבע את הגבול בין המדינות. בשלושים בנובמבר 1939 פלשה ברית-המועצות לפינלנד לאחר שתביעותיה הטריטוריאליות משכנתה לא נענו. זו הייתה "מלחמת החורף", שנמשכה עד שלושה-עשר במארס 1940, והסתיימה, כצפוי, בתבוסה פינית, אך הוכיחה, שהצבא האדום מתקשה לפעול מול אויב נחוש ומיומן. פינלנד איבדה בה שטחים, והסכימה לשליטה סובייטית עליה, אך שמרה על עצמאותה.

לאור הבטלנות ארוכת-השנים של נאט"ו, איני מצליח להבין את ההיגיון הפיני לתקוע דווקא עכשיו אצבע בעיני הרוסים, ולחשוף את מדינתם לפלישה רוסית, למרות שהם מאמינים בכוחו של צבאם.

סין שותקת?!

אחת התעלומות הגדולות במשבר הנוכחי באוקראינה הנה עמדת סין. מחד-גיסא, הכריזה סין, כי רוסיה הנה בעלת-בריתה האסטרטגית החשובה ביותר. מאידך-גיסא, לשתיהן יש אסטרטגיה משותפת לזנב בהגמוניה האמריקנית במערכת הבינלאומית; והן עושות זאת בהצלחה רבה על פני כל הגלובוס: באוקיינוס הקרח (הארקטי) הצפוני, באוקיינוס ההודי, באוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס השקט, שהוגדר כבר לפני כמאתיים שנה, בדוקטרינת מונרו האמריקנית (1826), כים אמריקני.

בתחילת פברואר נפגשו שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם ולדימיר פוטין, "חברו הטוב ביותר", בטקס פתיחת אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, שהוחרמה חלקית על-ידי המערב. פוטין היה כמעט ראש מדינה יחיד, שבא לטקס, כהבטחתו. מהפגישה יצאה הצהרה משותפת, שבמסגרתה נשבעו המדינות ל"ידידות ללא גבולות" ביניהן; הגיעו להסכמות רחבות, כמו התנגדות להתרחבות ברית נאט"ו; ביקרו את ארצות-הברית; והזהירו ממדינות, ששואפות להגמוניה גלובלית, מקדמות עימותים, וכופות את תפיסתן למושג דמוקרטיה. אוקראינה לא הוזכרה בהצהרתם כלל. זאת, למרות שרוסיה הצהירה על תמיכתה בעמדה הסינית ביחס לטיוואן ועל התנגדותה לעצמאות האי.

משבר אוקראינה יכול להועיל לסין, כיוון שארצות-הברית עסוקה בו, ותניח לרגע לנעשה בים סין הדרומי, ואולי גם בטאיוון, כפי שמוסקבה ניצלה את העיסוק האמריקני ביחסיה עם סין, כדי להרחיב את השפעתה ברחבי העולם. עם זאת, סין מתנגדת להתערבות של מדינה בענייניה של מדינה אחרת. לגביה, טאיוון הנו חבל פורש מהמולדת הסינית ותו לאו; והיא מכירה בעצמאות אוקראינה וחתומה על ברית הגנה עמה.

לאחר סיפוח חצי-האי קרים (2014), הבטיחה בייג'ינג, שתסייע למוסקבה מול העיצומים הכלכליים, שהטיל עליה המערב, ואפילו חתמה על הסכמים כלכליים עמה. מעריכים, כי העיצומים הכלכליים, שהוטלו כעת על רוסיה, יפגעו גם בסין, היצואנית הגדולה ביותר לרוסיה ולאוקראינה; ולכן, תתקשה לשבת על הגדר, ולא לעזור למוסקבה.

המשבר באוקראינה פוגע בהתקדמות הרעיון הסיני לבנות מחדש את "דרך המשי" מסין למערב אירופה ואת דרך הים, שמובילה מסין לאירופה ולדרום אמריקה. לסין יש די עתודות להמתין, לסייע לרוסיה, בעלת-בריתה, ולחכות להזדמנות לפרוץ, ולנצל את המשבר לטובתה.

טאיוון בסכנה?!

נראה, כי סין בוחנת את תגובת ארצות-הברית לפלישה לאוקראינה, כדי להבין כיצד תגיב וושינגטון על פלישתה לטאיוון. ארצות-הברית מחויבת בחוק לסייע לאי הפורש, שהכריז על עצמאותו, ועשתה זאת בעבר. זכור המשבר, שפרץ בסתיו 1958, כשצבא סין הפגיז בתותחים את האיים ק̤ימוי ומאטסוּ במ̤צר, המפריד בין טאיוון (אז - פורמוזה) לסין היבשתית. הנושא הפך לחריף במיוחד במערכת הבחירות לנשיאות בשנת 1960, ובסיכומו קיבל גם ג'ון קנדי את התחייבות האמריקנית להגן על עצמאות טאיוון. אך יש יותר מספק האם יש ממש מאחורי המלל האמריקני - ובעיקר, בעידן ביידן.

נוכחות הצי השביעי האמריקני באוקיינוס השקט מלמדת משהו על המחויבות האמריקנית להגנת האזור ההינדו-פאציפי, אך אין בה די. זאת, בעיקר, כיוון שבבית הלבן נמצא נשיא דמנטי, שהתואר נמושה, אינו ראוי לו. ג'ו ביידן הרבה יותר גרוע מזה. עם עזיבת טראמפ נפער רִיק מנהיגותי בארצות-הברית, וכל העולם רואה זאת היטב.

גרמניה מתנערת

המפסידה הגדולה מהמלחמה באוקראינה היא אירופה, שבמשך שנים זלזלה בארצות-הברית, שדרשה ממנה להגדיל את תקציב הביטחון לשני אחוזים מתוצרן הלאומי. כרגע נראה, כי ברית נאט"ו הנה נמר מפורר של נייר, וארצות אירופה נדרשות לחשוב במהירות מחדש על עתידן הביטחוני.

לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, הגדילה גרמניה את תקציב הביטחון ליותר משני אחוזים מהתוצר - לעומת 1.4 אחוזים קודם לכן. הקנצלר אולף שולץ הכריז על הקצאת מאה מיליארדי אירו לחימוש צבא גרמניה, והודיע, כי ארצו תשלח לאוקראינה אלף טילים נ"ט וחמש מאות טילים נ"מ - לכאורה, נשק הגנתי, בניגוד למדיניות המסורתית של גרמניה לא לספק נשק למדינות באזורי עימות. בינתיים טרם שמענו על צעדים דומים ממדינות אירופה המערבית, אלא רק דיבורים, הבטחות ריקות מתוכן והצטרפות לעיצומים הכלכליים על רוסיה.

בנוסף, החליטה גרמניה בעקבות המשבר באוקראינה להשקיע הרבה בהגנתה ובצבאה, כדי לעשותו יעיל וכשיר להגן על ארצו, לאחר שנים של קיצוצים בתקציב ההגנה וביטול גיוס החובה, תהליכים, שאִיּנוּ את הבונדסווהר. גרמניה תהיה אחת הניזוקות הקשות מהעיצומים על רוסיה, כיוון שהיא משקיעה גדולה בצינור הגז נורד סטרים 2 הרוסי, שיוּשבת, כנראה, בעיצומים הללו. בנוסף, יסבלו ארצות אירופה מחסימה בהזרמת דלק וגז רוסיים אליהן דווקא בעיצומו של החורף הזה. זה יחייבה לחשוב על חלופות למקורות הרוסיים לאנרגיה - אולי זה מניע את רצונה בהסכם גרעין חדש עם אירן. בינתיים, בלחץ גרמני, הוצאה האנרגיה מהעיצומים נגד רוסיה.

ברוב סיכלותה, החליטה ממשלת ישראל לפני כמה חודשים לצמצם את חיפושי הגז - בשם טרלול פרוגרסיווי מתקדם. כעת, למרות החלטת הממשלה מתברר עד כמה חשובות עצמאותנו האנרגטית ויציבותנו הכלכלית, שבשתיהן מחבלת "ממשלת השינוי, האיחוי והריפוי", לפי הגדרת זוממיה.

האם יוכלו גרמניה, נאט"ו ומערב אירופה לסגור במהירות את הפער, שפתחו בהגנה על ביטחונן? יש להן הכספים לעשות זאת, אך הן חסרות הבנה, שהדבר דחוף, חסרות רצון וחסרות מוטיבציה. מסוף מלחמת העולם השנייה, התרגלה מערב אירופה לחיות כפרזיטית שאננה על תקציב ההגנה האמריקני; והרגלים אין משנים בקלות. מה עוד, שאירופה מוכה, כמו המפלגה הדמוקרטית האמריקנית, ברמה גבוהה מאוד של טרלול פרוגרסיווי, ומעדיפה להיכנע ולהיכבש (עיינו בערך הפליטים באירופה כעת), ולא לעשות חס וחלילה להגנתה.

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
אביתר בן-צדף
+אוקראינה ספגה נזקים של 120 מיליארד דולר מהפלישה הרוסית
10:24 14/03/22  |  מירב ארד
משרד הכלכלה האוקראיני עדכן (יום ב') כי אוקראינה ספגה נזקים הנאמדים ב-120 מיליארד דולר כתוצאה מהפלישה של רוסיה. סגן שר הכלכלה דניס קודין אמר כי אוקראינה תתחיל לחשב את הפסדי התמ"ג שלה הקשורים למלחמה בחודש אפריל.


(מריופול, אוקראינה [צילום: יבגני מלולטקה, AP])
+בין ורשה לקייב
10:00 14/03/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
הפרסומים מדברים על עתירה לבג"ץ שהוגשה על-ידי שגרירות אוקראינה  ▪  בפועל העתירה הוגשה על-ידי משרד עורך דין ורשה, ועל-פי הכתוב בעתירה היא בתיאום או על-פי בקשת השגרירות האוקראינית  ▪  אך מה עם תנאי הסף, מה עם תנאי הסף?
(מדיניות קליטה שונה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+חיילים דוברי רוסית ואוקראינית יסייעו בקליטת עולים מאוקראינה
09:42 14/03/22  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, צפויים להודיע לחברי הממשלה, על הפעלת חיילי צה"ל במסגרת הסיוע לעולים ולמגיעים מאוקראינה ורוסיה לנמל התעופה בן גוריון. זאת עד להכנת החלטת ממשלה בנושא.

על פי ההודעה המסתמנת, לנוכח העלייה המשמעותית במספרי העולים וזכאי חוק השבות המגיעים לישראל מאוקראינה ורוסיה בשל הלחימה, בכוונתם להיעזר בחיילים בשירות סדיר ומילואים דוברי השפה הרוסית והאוקראינית לצורך סיוע לעולים בנמל התעופה בן גוריון.

החיילים יסייעו בהליכי המיון והקליטה, ולא יהיו מוסמכים לבצע בעצמם כל פעולה שעניינה הפעלת שיקול דעת לעצם קבלת מעמד עולה, רישום במרשם האוכלוסין או כל הטבה אחרת.

+מתחילת המלחמה נקלטו בישראל 5,145 אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות
09:40 14/03/22  |  איציק וולף
בעשרים הימים האחרונים, מאז שפרצה המלחמה באוקראינה, נכנסו לישראל 5,154 אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות או עולים חדשים. מלבדם, נכנסו לישראל 1,051 זכאי חוק השבות ו-1,500 עולים.

ביממה האחרונה הגיעו לנמל התעופה בן-גוריון 849 אזרחים אוקראינים ויצאו מישראל 61 אזרחים אוקראינים.
+סרגיי שויו: צילו של פוטין או יורשו
08:42 14/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דיילי טלגרף משרטט את דיוקנו של שר ההגנה הרוסי, החב את מעמדו לנכונותו לעשות כל מה שפוטין מצווה עליו  ▪  המלחמה באוקראינה עשויה להוביל לנפילתו אם תיכשל - אבל ייתכן שהחוג הפנימי יראה בו את האדם המתאים להוביל הפיכה
(שויו. סג"צ במדים של גנרל [צילום: AP])
+לקח ראשוני מאוקראינה: הזמן הוא הגורם העיקרי
06:54 14/03/22  |  עפר שלח   |   לרשימה המלאה
תוכניות המלחמה של רוסיה כנראה נכשלו לחלוטין, וכעת השאלה היא האם פוטין יידחק לפתוח במו"מ - או שינסה להשיג את מטרותיו בהפעלת כוח ההרס האדיר שבידיו  ▪  בינתיים יש כמה לקחים, כולל בעלי משמעות לישראל
חייל רוסי באוקראינה [צילום: AP]
+משימת ארה"ב: למצוא נקודת ההיפוך
06:54 14/03/22  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה
ארה"ב ונאט"ו רוצות לגבות מפוטין מחיר כבד ככל האפשר על הפלישה לאוקראינה, אך על וושינגטון למצוא את הנקודה שלפני אובדן שליטה במצב כדי להגיע להידברות ולהסכמות שימנעו התדרדרות חמורה של המלחמה
מריופול. ההפגזות יתעצמו [צילום: יבגני מלולטקה, AP]
+הגירה חופשית, עבודה בעיניים
06:51 14/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
שכל אלה שמפגינים מול ביתה של שרת הפנים, שצועקים בגרון ניחר "בושה בושה", יצטרפו למתנדבים הנפלאים שעזבו הכל והלכו להקים בתי חולים שדה באיזורי הקרבות או בגבולות
דוגמא אישית [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+המדינה לבג"ץ: מדיניות הפליטים מאוקראינה משתנה כל העת
06:30 14/03/22  |  איתמר לוין
קיים קושי מובנה להביא להכרעת בית המשפט הנכבד את המדיניות עליה נסובה העתירה דנן, שכן מדובר במדיניות מתהווה, אשר נעשים בה שינויים תכופים, בהתאם לנסיבות המשתנות מיום ליום". כך טוענת המדינה (13.3.22), בתגובתה לעתירה לבג"ץ נגד מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. לדבריה, "ההחלטה עליה נסובה העתירה דנן תקפה, לעת הזו, למשך שבועיים בלבד, או עד להשלמת המכסה שנקבעה, לפי המוקדם, ועתידה להיבחן בסמוך לתום תוקפה, או להשלמת המכסה, כאמור בהתאם לנסיבות המשתנות".

לדברי הפרקליטות, "בניגוד לנטען בעתירה, לא ניתן לייחס למדיניותה של הממשלה משום ביטול או השהייה של האמנה הבילטרלית בין ישראל לאוקראינה, בדבר פטור מדרישות אשרה למחזיקים בדרכוני שירות או בדרכונים לאומיים של אוקראינה ושל מדינת ישראל. יובהר, כי הסכם זה, אשר מכוחו הוספה אוקראינה לתוספת הראשונה לצו פטור מאשרה, נועד לחול על-כניסה לצרכי ביקור עד שלושה חודשים, ובפרט תיירים מישראל לאוקראינה ומאוקראינה לישראל. לעמדת המדינה, במצב הדברים הנוכחי מדובר בנסיבות שונות, המשליכות על אופן הפעלת שיקול דעתה הרחב של השרה [איילת שקד] בנסיבות הענין, והחלטות הדרג המדיני ממילא אינן סותרות את ההסכם והצו האמור".
+הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה ברוסיה
00:47 14/03/22  |  עידן יוסף
הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה הלילהברוסיה על-ידי השלטונות, כך מדווח ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת אינטרנט בעולם. החסימה מתרחשת יומיים אחרי שרוסיה איימה שהיא תחסום את פייסבוק ואינסטגרם בעקבות הודעת חברת מטא שהיא תאפשר למשתמשים להביע "רגשות אלימים" כלפי הנשיא פוטין.

+רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי
22:40 13/03/22  |  עידן יוסף
גורמים אמריקניים אמרו לפייננשל טיימס כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי שיסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה. הם סרבו לפרט מהו הציוד הצבאי והנשק שביקשו הרוסים. הדבר עשוי להקשות על המערב המצייד את אוקראינה בנשק כנגד הרוסים. מנגד הדבר מחזק את ההערכה שלצבא הרוסי אין די נשק עם כניסתה של המלחמה לשבוע השלישי.

שגרירות סין בארה"ב מסרה בתגובה: "בראש סדר העדיפות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי: "בריטניה תמשיך לחפש אפשרויות נוספות לחיזוק ההגנה העצמית של אוקראינה".
+סגנית שר החוץ של ארה"ב: פוטין עלול להרוס את אוקראינה
22:19 13/03/22  |  עידן יוסף
סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, מאמינה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוס את אוקראינה. ברhאיון לפוקס ניוז, אמרה שרמן: "הלחץ מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של מוכנות למו"מ כן ורציני. אבל אני חייבת לומר, לעת עתה, נראה שלדימיר פוטין מתכוון להרוס את אוקראינה. אנחנו חייבים לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית".

לדבריה, לארה"ב יש כעת יעדים. האחד, סיוע ביטחוני של 1.2 מיליארד דולר והשני הפעלת מכבש לחצים על פוטין לנסות לשנות את דעתו, לסיים את המלחמה הזו, להשיג הפסקת אש, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.


+קולונל בריטי: לשקול את חיסולו של פוטין
22:00 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קולונל ריצ'רד קמפ אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון  ▪  הזכיר שממשלת בריטניה תכננה להתנקש בחייו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, ולו חוסל בסוף שנות ה-30, לא היה מתרחש סכסוך שהביא למותם של 70 מיליון בני אדם
(קולונל קמפ. יכול לחסוך שפך דם)
+המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ
20:58 13/03/22  |  עידן יוסף
המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ (חדשות 12).
+שרי השמאל לא מרוצים: לפתוח כליל את שערי הארץ
20:10 13/03/22  |  עידן יוסף
שרים באגף השמאלי בממשלה לא מרוצים ממתווה הקלות ההגירה של שרת הפנים שקד ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר צפוי להתקיים דיון בממשלה בנושא (חדשות 12).
+רוטמן: בנט ושקד הופכים את המדינה לכזו שמדיניות ההגירה שלה נקבעת ע"י החפצים בחורבנה; קריב: צעד מבורך אך לא מספק
20:02 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחרי ההקלות: בנט מברך על מדיניות שקד
19:50 13/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה מברך לראשונה את שרת הפנים שקד על עידכון מתווה קליטת הפליטים והרחבתו המשמעותית באופן שיאפשר הגירה נרחבת. לדברי נפתלי בנט, אומנם הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה, אך לצד זאת, "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו".
+שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד
19:44 13/03/22  |  עידן יוסף
שר החוץ יאיר לפיד ביקש לדבר עם עמיתו האוקראיני, אך השר אינו עונה כבר חמישה ימים. בכיר אוקראיני אומר ששר החוץ האוקראיני כועס על מדיניות ישראל ולא מעוניין לשוחח עם לפיד. במשרד החוץ אומרים שתתקיים שיחה בימים הקרובים (וואלה).
+שקד פותחת את הסכר: לא רק קרובי פליטים מדרגה ראשונה
19:37 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת הפנים מנמיכה את רף הכניסה לארץ ומודיעה כי תאפשר הגירה לכל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה בארץ  ▪  עקב התנגדות היועמ"ש לממשלה: אוקראינים עם קרובי משפחה יוכלו להיכנס בלי מכסות  ▪  באוצר מעריכים: עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תהיה מיליארדי שקלים
שקד. הסרה בפועל של ההגבלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוסיה: יעד המתקפה במערב אוקראינה - מאגרי נשק זרים
18:50 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ההגנה הרוסי טוען כי במתקפת הטילים הבוקר על בסיס יבוריב נהרגו 180 שכירי חרב זרים  ▪  בהודעה האוקראינית שפורסמה מוקדם יותר דובר על 35 הרוגים בלבד
(חיילים אוקראינים תופסים מחסה, היום [צילום: פליפה דנה, AP])
+סוף הרומן של אברמוביץ' עם המערב?
18:03 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המיליארדר היהודי-רוסי-ישראלי הצטרף לאליטה המערבית באמצעות רכישות ענק בתחומי הכדורגל, הנדל"ן והאמנות  ▪  העיצומים הבריטים בעקבות הפלישה לאוקראינה מאיימים כעת על מעמדו, סוקר ניו-יורק טיימס
יד ושם הקפיא את השת"פ [צילום: מאט דונהם, AP]
הפגנה נגד אזרחות פורטוגזית לאברמוביץ [צילום: אנה בריגידה, AP]
+נשיא פולין: עד 5 מיליון פליטים יברחו מאוקראינה, מחצית - לפולין
17:36 13/03/22  |  איציק וולף
נשיא פולין , אנדז'יי דודה, מעריך כי בתרחיש הגרוע ביותר יימלטו מאוקראינה כחמישה מיליון פליטים. לדבריו, עד עתה הגיעו מחצית מן הפליטים לפולין והם שוהים במדינה. "אם יהיו חמישה מיליון, רק דמיינו שנקבל 2.5 מיליון פליטים", אמר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
תגובות מעורבות במערכת הפוליטית להכרזת השרה שקד בעניין הפליטים. ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר כי "הדרישה להחריג קרובי משפחה ממכסת הפליטים הוצגה כבר לפני ימים וחבל שהתקבלה רק עכשיו אחרי פרסום המראות הקשים מנמל התעופה. מדובר בצעד מבורך אך לא מספק. על ממשלת ישראל להגדיל את המכסה לקליטת פליטים שאינם זכאי חוק השבות ושאין להם קרובים בישראל - באופן משמעותי. זהותה היהודית של מדינת ישראל לא תיפגע בעקבות זה, אלא רק תתעצם. הגיעה העת שהמדיניות ביחס להגעת פליטים תתקבל על-ידי מליאת הממשלה כולה ולא על-ידי שרת הפנים בלבד".
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת הפנים איילת שקד הודיעה (יום א', 13.3.22) על הרחבת מתווה כניסת הפליטים מאוקראינה לישראל, זאת בעקבות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה למתווה מכסות הכניסה. הרחבת המתווה תאפשר כעת לאוקראינים עם קרובי משפחה בישראל - להיכנס ללא מכסות.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רוסיה טוענת כי מתקפת הטילים שלה הבוקר על בסיס יבוריב שבמערב אוקראינה נועדה לפגוע במאגרי כלי נשק שהועברו לאוקראינה על-ידי ארצות המערב.
13/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
כאשר כוחות רוסיה נכנסו לאוקראינה בחודש שעבר, קיבל שגריר ארה"ב בישראל, תומס ניידס, בקשה בעניינו של רומן אברמוביץ. מוסדות תרבות, חינוך ורפואה, כמו גם הרב הראשי, ביקשו שלא להטיל עיצומים על אברמוביץ, תורם מרכזי, בנימוק שהדבר יפגע בישראל ובעם היהודי. כמה ימים לאחר מכן הודיע יד ושם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אברמוביץ, כולל תרומה של 10 מיליון דולר.
13/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שר החוץ, יאיר לפיד, הודיע כי מדינת ישראל תהיה שותפה למאמץ לקליטת פליטים הנמלטים מאזורי המלחמה באוקראינה, אך הדגיש שאין ביכולתה של ישראל לקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים.
13/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il