ניהול התנועה ופיתוח התחבורה עובר לידי הרשויות המקומיות באמצעות הקמת רשויות מרחביות לתחבורה. הממשלה אישרה (יום א', 11.9.22), תוכנית רב-שנתית ארצית להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המהוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי.
כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים ש
משרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.
הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, יזמו תוכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו מיזמים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב. בהמשך, ככל שיאושר קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום מכרזי תחבורה ציבורית, אכיפה ועוד.
בתוך חודש יפרסם משרד התחבורה את טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין תל אביב.
התוכנית הרב-שנתית תקבע יעדים להקמת רשויות מרחביות גם במטרופולין חיפה ובאר שבע ובשאר המרחבים התחבורתיים, כולל בנגב ובגליל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ
מרב מיכאלי, אמרה כי זו "תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום, שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליניות, שיתן כוח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבים כמו שרק הם יודעים. אחרי 25 שנה של דיבורים, אנחנו עושים. לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך תפעל ומתי".
לדברי מיכאלי, היא מאמינה בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, שלטענתה תומכים במהלך, ולכן התעקשתה על המודל שאושר בממשלה ו"יקדם מרחבי תחבורה במטרופולינים בכל רחבי הארץ, ולראשונה גם בנגב ובגליל".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, החרתה החזיקה: "מדובר במהפכה של ממש שתומכת את תפסיתנו כי התחבורה צריכה להיות מנוהלת מהשטח, בהתאם לצרכים המקומיים והמרחביים. המודל שאושר מאפשר להקים לאלתר רשויות מרחביות לתחבורה, ובהמשך נקדם חקיקה להרחבת סמכויותיהן בהדרגה".