|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
יונתן חסון היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
נהגם של מילצ'ן ופאקר, יונתן חסון, במשפט נתניהו:

25-20 משלוחים של שמפניות

מצטט את שרה נתניהו, אשר לדבריו לאחר ביקור בביתו של מילצ'ן ביקשה לוודא שקיבלה שמפניות ואמרה שהדבר הוא "לטובת המדינה" טוען: כמעט כל הסיגרים שרכשו מילצ'ן ופאקר היו עבור בנימין נתניהו; לצד השמפניות והסיגרים היו מעילים ותיקי יוקרה מספר על ביקורים של בני הזוג נתניהו בביתו הריק של פאקר, בו נטלו בעצמם שמפניות וסיגרים
24/10/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

בנימין נתניהו ושרה נתניהו קיבלו 25-20 משלוחים של שמפניות וסיגרים שהוביל יונתן חסון, נהגם ומנהל בתיהם של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. בנוסף לכך קיבלו השניים מתנות כאלו בביקוריהם בבתיהם של מילצ'ן ופאקר בבית ינאי ובקיסריה. כך העיד חסון (24.10.22) בתחילת עדותו בתיק 1000. לדברי חסון, רוב הקניות של מילצ'ן ופאקר לבני הזוג היו שמפניות וסיגרים. "היו דברים בודדים אחרים כמו מעילים ותיקי יוקרה; אלה הדברים שאני ראיתי. תכשיטים לא ראיתי באופן ישיר, אלא רק סקיצה אחת; מעבר לזה, רק מה ששמעתי".

חסון הדגיש: "מילצ'ן ופאקר היו מודעים ב-100% למתנות. מילצ'ן היה מודע לכל דבר הכי קטן שנקנה דרכו ויצא מביתו. פאקר ידע אבל ביקש לא ליידע אותו בכל דבר קטן. בחלק מהמקרים הם קיבלו את הבקשה או החליטו לתת והעבירו הלאה, ובחלק מהמקרים - זו הייתה יוזמה של הדס קליין [העוזרת האישית של השניים]". חסון הדגיש, כי לא דיבר עם איש ממשפחת נתניהו.

חסון הסביר מי הורה לו לבצע את המשלוחים: "הדס היא מעלי. לפני שיצאתי למשימה כלשהי, להעביר סיגרים או שמפניות או כל דבר שבעבודה שלי, זה היה מגיע לרוב כהוראה ממנה או אישית ממילצ'ן ופאקר". לדבריו, קליין אמרה לו מדי פעם שהמשלוחים נעשו בעקבות שיחתה עם שרה נתניהו, שיחות מלשכת ראש הממשלה או בקשותיהם של מילצ'ן ופאקר.

לדברי חסון, מדובר על שני סוגי סיגרים שמגיעים בחבילות סגורות הרמטית: עשרה מסוג "קוהיבה" ו-25 מסוג "פרטגס". הוא המשיך: "בהתחלה ניתנה חבילה אחת, לאט-לאט זה עבר לשתי חבילות, אחת מכל סוג, ואצל פאקר כבר היו שתיים מכל סוג. הסיגרים הללו היו מיועדים לנתניהו. הייתה לנו כמות מעטה של סיגרים בתפזורת ששימשו לאירוח בבתים". מילצ'ן ופאקר אינם מעשנים סיגרים אלא רק סיגריות, ציין.

לדברי חסון, "בתחילת הדרך קנינו לפי בקשה או כשארנון הלך לביקור. כאשר זה התחיל להיות בכמויות גדולות יותר, התחלנו לרכוש יותר כדי שתהיה עתודה של שתי קופסאות". חסון העיד, כי הסיגרים מחנות "קבינט" היו מיועדים לנתניהו. "קוהיבה" עלו 500-400 שקל לסיגר, "פרטגס" עלו 200-150 שקל לסיגר וכל קנייה הייתה כ-8,000 שקל. "הרכישות בקבינט היו לרוב כפוף לביקוריו של מילצ'ן בארץ, בערך אחת לשלושה חודשים. בטח הייתי שם עשר פעמים".

"שלא יראו אותי בדרך"
"ללא אירוע מסוים" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

חסון עבר לשמפניות, אשר לדבריו כולן היה מאותו סוג, הגיעו בארגזים בני שישה בקבוקים שבתוכם כל אחד היה סגור בנפרד. "בביתו של מילצ'ן כל קנייה הייתה שמונה-עשרה ארגזים. אצל פאקר החזקנו מלאי של שישה ארגזים, חד-משמעית רק לצורכי הזוג נתניהו. בבית של ארנון היה שימוש קל מאוד; בשבוע אולי נשתו שני בקבוקים באופן סדיר בידי המשפחה".

חסון תיאר את המשלוחים: "אני מקבל הוראה מהדס, מארנון או מג'יימס. אם יש במלאי בבית, אני לוקח, נוסע, נותן. לוקח שמפניות, לפעמים עם סיגרים לפעמים בלי, נוסע לבלפור או לבית [של נתניהו] בקיסריה ומוסר. במקרים מאוד ספציפיים אני נכנס לבית. ברוב המקרים אני מתאם עם אב-הבית את הכניסה למתחם, הוא יוצא לאסוף. אם הוא איננו, אז עם אחד מראשי האבטחה.

"כאשר אני עושה לבד, זה לא ביקור [של מילצ'ן או פאקר] אלא נסיעה ייעודית. זה 25-20 פעם לאורך התקופה. מינימום ארגז אחד, מקסימום שניים; בשמונה מהפעמים היו גם סיגרים, לרוב אלו נסיעות של שמפניות"? התובעת, עו"ד קרן צבירן: "איך אתה יודע מה לשים במשלוח?". חסין: "לפי הפקודה שנתנו לי. זה התחיל לרגל אירועים כמו ימי הולדת, אחר כך זה היה ללא אירוע מסוים ובהמשך בני הזוג ביקרו הרבה בבית ינאי ובקיסריה ולא היה צורך במשלוחים". להערכתו, בסוף התקופה היו עשרה ביקורים של נתניהו בבית ינאי, ולכל אורך השנים – 20 ביקורים.

חסון תיאר גם שלושה מקרים בהם המשלוחים לא הגיעו למעון ראש הממשלה. "ביום של בחירות התבקשתי להביא שתי שישיות של שמפניות. אנחנו והזוג לא רצינו שמישהו יראה אותי בדרך. נפגשתי עם ויקטור, הנהג של שרה, באחד המושבים בעלייה לירושלים והוא אסף אותם ממני. אירוע נוסף היה בערב חג, קרוב לכניסת החג, לא רציתי לנסוע עד ירושלים ונפגשתי עם נהג בשם ירון בכביש המוביל למתקן אדם והבאתי לו ארגז או שניים של שמפניות.

נתניהו העביר את הסיגרים לשקיות
"הוא אמר לי שהפסיק" [צילום: התאחדות התעשיינים]

"האירוע האחרון היה ביום ההולדת שלי ב-4.12.16, נפגשתי עם [אב הבית] אפי אזולאי ליד משרד החוץ ושם הבאתי לו שתי שקיות ובכל אחת מהן שני בקבוקים. זה היה אחרי החקירה הראשונה ולא רציתי להגיע לבלפור. הדס אמרה לשרה שאני לא אגיע לבית, היא המציאה איזשהו תירוץ – שזה יום ההולדת שלי ואני בחצי יום חופש.

"יומיים לאחר מכן היה יום ההולדת של מילצ'ן, בני הזוג השתתפו באירוע בביתו, ובסוף האירוע נתתי להם שני ארגזי שמפניה, שמתי להם באוטו. אני לא זוכר אם ההוראה הייתה משרה באופן ישיר או שארנון אמר לי, אבל לפני שהם הלכו היא שאלה אם דאגתי להם לשמפניות והוסיפה שזה לטובת המדינה". בחקירתו במשטרה אמר חסון, כי מילצ'ן הנחה אותו לשים את הארגזים ברכב ושרה נתניהו שאלה האם עשה זאת.

לדברי חסון, "לגברת נתניהו מסרתי פעם אחת ישירות בבלפור שני ארגזי שמפניות. היא חיכתה לי ברחוב. שאלתי אותה איך היא תסחוב את זה והיא אמרה שתסתדר. פעם נוספת התבקשתי להביא שני ארגזים לבית בקיסריה. מר נתניהו פתח את הדלת, שאלתי אותו איפה לשים, הוא כיוֵון לכיווּן המטבח, שמתי ויצאתי".

בנוגע לביקורים בבית ינאי אמר חסון, כי הללו התקיימו בבית באחוזה המשמש לפגישות ושם ישבו מילצ'ן ונתניהו. שם היו מכינים מראש סיגרים, ולעיתים הוא הביא חבילות סגורות בזמן הפגישה לבקשתו של מילצ'ן. "לרוב [נתניהו] היה פותח קופסא, מעשן סיגר או שניים ואת השאר היה לוקח הביתה. הוא אף פעם לא היה לוקח קופסא, אלא מרוקן לתוך שקית והקופסה הייתה נשארת". מדי פעם היו שמפניות מצורפות מראש או ניתנות בסיום הביקור, הוסיף. "זה היה קבוע עד שהוא [נתניהו] הפסיק לעשן סיגרים ב-2016. הוא אמר לי שהפסיק".

על השמפניות אמר כי הן ניתנו בסופו של הביקור למכוניתה של שרה נתניהו, או שהיו מונחות בחדר הביקורים; לרוב מדובר היה בשני ארגזים. "זה היה קבוע, כל ביקור", טען חסון. "באחת הארוחות היא שלחה את אחת המלצריות לשאול אם דאגתי לה. הכוונה הייתה לשמפניות וברור שדאגתי. היה עוד מקרה שהיא פנתה אלי אישית בזמן ארוחה. התקשרתי לנהג שלה, כי באותו יום היא הגיעה עם ביבי והוא לא היה. היא אמרה לי לדבר איתו ושאני אדאג לה, והוא בא לקחת שני ארגזים".

שלט ומפתח לווילה של פאקר
20-15 ביקורים עם שמפניה וסיגרים [צילום: AP]

לדברי חסון, הוא שמע מקליין ומילצ'ן שנתניהו ביקש סיגרים ספציפיים. עוד אמר כי נתניהו קיבל סיגרים גם בביקוריו בביתו של מילצ'ן בהרצליה. "בפגישות היו תמיד סיגרים, קופסה או שתיים", הוסיף. "בפגישה אחת הוא ביקש מאיתנו להוסיף בקבוק של ליקר. אני הבאתי את זה לפי הוראה של הדס; לא שמעתי אותו מבקש, הדס אמרה לי".

לדבריו, כאשר מילצ'ן נסע לפגישות עם נתניהו בירושלים, היה נוטל עימו ארגז או שניים של שמפניות, כאשר לעיתים אחד מהם היה מקורר; בנוסף לכך היה לוקח קופסה או שתיים של סיגריות. מדובר בסך-הכל ב-20-15 ביקורים, העיד. "בסוף התקופה נשארו לנו שתי קופסאות סיגרים. היו שמונה ארגזי שמפניה, כיום יש שניים, כי במהלך התקופה היו מבקרים שצרכו את זה".

את פאקר הסיע 12-10 פעמים לפגישות במעון ראש הממשלה, המשיך חסון. "נוהל רגיל: אני מביא אתי [שמפניות וסיגרים]. לפני שהייתה לו דירה בארץ, הייתי קונה יום לפני שהוא מגיע ארצה, קונה ארגז או שניים של שמפניה ולרוב קופסה או שתיים של סיגרים ומאחסן בבגז'. הייתי קובע עם אפי [אזולאי], מוסר את הדברים ובערב חוזרים לפגישה בבלפור".

חסון הוסיף: "לבני הזוג נתניהו הייתה יד חופשית לביתו של פאקר בקיסריה, הייתה להם גישה לשלט של הפתיחה ובשלב מסוים גם מפתח. הם היו מגיעים גם כאשר פאקר לא היה בארץ, לשבת ליד הבריכה או ליד המדורה, לשבת בסלון. הם היו מקבלים מה שביקשו – ארוחת צהריים, שתייה. בסלון היו גם סיגרים לאירוח והוא [נתניהו] היה משתמש חופשי. לפעמים היו לוקחים איתם שישיות של שמפניות, לפעמים קופסאות של סיגרים במארזים הסגורים. במקרה אחד שרה נכנסה לבד עם המאבטח, לקחה שתייה ויצאה". הוא העריך שמדובר בשבעה-שמונה ביקורים כאלה; בחקירותיו במשטרה נקב חסון הן במספר פעמיים-שלוש והן במספר גבוה יותר.

לדברי חסון, היו מקרים בהם הונחה לנסוע לבית נתניהו בקיסריה (הצמוד לביתו של פאקר) במקום למעון ראש הממשלה כדי להביא שמפניה וסיגרים. היה מקרה בו פאקר נכנס לבית נתניהו, ואנשיו (כולל הוא) הביאו את המזון לארוחת הצהריים של השלושה. עוד טען, כי הביא לשרה נתניהו קרוב לעשרה תיקי יוקרה אותם רכש איאן מוריס, שהיה עוזרו האישי של פאקר. לרוב מוריס הביא את התיקים מחו"ל; במקרה אחד הוא שלח את חסון לרכוש תיק בכיכר המדינה בתל אביב.

הוא סיפר עוד, כי נטל לסטודיו בצפון תרשים של תכשיט ובהמשך אמרה לו קליין שהוא היה מיועד לשרה נתניהו. הוא גם ציטט את מוריס, שאמר לו שהוא מחפש תכשיט עבור שרה נתניהו. קליין סיפרה לו, כי נתניהו לא רצתה את התכשיט שרכש מוריס והיא החליפה אותו. לדבריו, הוא ראה את החשבונית ומדובר היה ב-45,000 דולר; הוא הדגיש שאינו יודע האם התכשיט נמסר. "ארנון רצה ששרה תראה כמה התכשיט עלה ואמר להדס להגיד לה שזה לצורכי ביטוח", הוסיף. חסון הסביר, כי לא סיפר על כך בחקירתו, שכן השמפניות והסיגרים היו במרכז ו"לא זכרתי הכל". לדבריו, הוא נזכר כאשר החוקרים זימנו אותו שוב והציגו לו את החשבונית.


תאריך:  24/10/2022   |   עודכן:  24/10/2022
איתמר לוין
+עדותו הבעייתית של פילבר עשויה להביא להימנעות מעדי תביעה אחרים
14:47 24/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התביעה שוקלת שוב האם לזמן לעדות את איתן צפריר, אלי קמיר, עדי כאהן, סטלה הנדלר ורון איילון - בין היתר משום שאינה נותנת אמון בחלק מהם
פילבר ושולחן התביעה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+משפט נתניהו האירוע המכונן ביותר בעשורים האחרונים
08:58 24/10/22  |  מוטי פלד   |   לרשימה המלאה
לא עוד דיקטטורה משפטית ו/או שלטונית, לא עוד המצאת עבירות שלא קיימות בשום מדינה בעולם (כמו סיקור אוהד במטרה לבצע לכאורה הפיכה שלטונית), מספיק עם אכיפה עבריינית ובררנית, די להסתרת עובדות באמצעות צווי איסור פרסום, תופרי תיקים פליליים לאזרחים או לנבחריי ציבור חייבים להיענש בחומרה יתרה למען יראו ויראו, אין חסינות לאף פושע, משמאל או מימין  ▪  אסור יותר לשתוק
נתניהו בבית המשפט [צילום: עמית שבי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
25-20 משלוחים של שמפניות
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בגדי אסיר
24/10/22 11:52
2
אור השמש
24/10/22 17:34
3
ע_הראל
24/10/22 19:47
4
עובד 1
24/10/22 20:06
5
טירה
24/10/22 23:32
6
מתעניין בפרטים
25/10/22 08:21
 
חשדנית
25/10/22 21:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
שוחד, מרמה, הפרת אמונים! כך הדהדו לנו במוח בוקר צהריים וערב, במסע הסתה שיסוי והנדסת תודעה במשך שנים רבות. ואנחנו, רוב האזרחים נטינו להאמין, קיבלנו את הנדסת התודעה בהכנעה. אבל, משפט נתניהו החל וכל מי שעוקב אחר המשפט, קורא פרוטוקולים, קורא ושומע דיווחים מאולם בית המשפט בזמן אמת, עומד המום ונידהם, מסתבר שלא מניה ולא מקצתה.
24/10/2022  |  מוטי פלד  |   יומני בלוגרים
אני פוחד מ-61 מנדטים, שיתחילו אחרי 1 בנובמבר 2022 בסלילת הדרך לחקיקת חוקי עליונות יהודית במדינת ישראל. אני פוחד מאותם 61 מנדטים, שיתחילו בהנחת הנדבכים לכינון מדינת הלכה. פועלם הפוליטי הראשוני יהיה בניסוח החוק, שיכשיר את סיפוח כל שטחי יהודה ושומרון למדינת ישראל ללא מתן זכויות אזרח לאוכלוסייה ילידית פלשתינית באותם השטחים. זו תהיה החלטה, שתבטיח רק את המשכה של מציאות חיים מדממת בארצנו היקרה והאהובה ללא כל תקווה לשלום ולביטחון חיים לחיים בה.
שרה נתניהו הייתה מעורבת במינויים ביטחוניים בכירים כאשר בנימין נתניהו שימש כראש הממשלה, כמו גם בקידום העסקה לשחרור גלעד שליט. כך טוען (20.10.22) ניר חפץ, שהיה יועץ התקשורת של המשפחה, בתוכנית "המקור" בערוץ 13. התוכנית שידרה את החלק הראשון בראיונות שקיים רביב דרוקר עם חפץ, תמורת מאות אלפי שקלים, במשך שנתיים וחצי - לפני ואחרי עדותו כעד מדינה בתיק 4000.
20/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנימין נתניהו חייב להחזיר בתוך ארבעה חודשים 270,000 דולר שקיבלו הוא ורעייתו, שרה נתניהו, מבן-דודו המנוח, נתן מיליקובסקי, למימון הליכים משפטיים. כך קובעת (9.10.22) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. לעומת זאת, נתניהו יחזיר לידידו ספנסר פרטרידג' את ההלוואה בסך 2 מיליון שקל שקיבל ממנו בתנאים הקבועים בה ולא מיד.
09/10/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
chapeau גדול להדס קליין בימים של חשבון נפש, שבהם תירשם לטובה, לא על העדות עצמה, בכך יעסוק בית המשפט, אלא על עמידה הרואית בפני צונאמי מזוהם והרסני
04/10/2022  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il