קבוצת שופרסל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 בהפסד של מיליון שקל, לעומת רווח של 293 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו הפסידה שופרסל 96 מיליון שקל, לעומת רווח של 82 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021.
הכנסות הקבוצה בחודשים ינואר עד ספטמבר 2022 ירדו בשיעור קל של 1.2% ועמדו על כ-11 מיליארד שקל, לעומת 11.15 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2021. ירידה של 2.1% נרשמה במגזר הקמעונאות, האחראי לרוב ההכנסות. זאת, בעיקר בשל היחלשות משבר הקורונה ובשל ירידה במכירות בסניפי הרשת. המכירות ירדו גם בחנויות זהות, בשיעור של 3.4%. כתוצאה מכך נרשמה ירידה של 4.6% במכירות למ"ר בחנויות החברה, אשר עמדו על 19,138 שקלים, לעומת 20,058 שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
גידול של 5.8% נרשם בהכנסות קבוצת שופרסל במגזר הנדל"ן, אשר עמדו על 147 מיליון שקלים, לעומת 139 מיליון שקלים אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהשפעת עליית המדד ומעליה בשיעורי התפוסה. זינוק של 11.3% נרשם בהכנסות שופרסל במגזר Be, והן עמדו על 790 מיליון שקל, לעומת 710 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2021.
הרווח הגולמי של שופרסל ירד ב-125 מיליון שקל ועמד על 2.92 מיליארד שקל, בהשוואה ל-3.04 מיליארד שקל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות ירד גם הוא ועמד על 26.5% לעומת 27.3% אשתקד.
האינפלציה, התייקרות התשומות והגידול בפעילות קבוצת שופרסל הביאו לגידול בהוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, והן עמדו על 2.59 מיליארד שקל, לעומת 2.48 מיליארד שקל אשתקד.