רשות שדות התעופה פרסמה (יום ד', 14.12.22) קול קורא - לקבלת מידע בנושאי טיפול בנוסעים, בתפעול הליך נוסע יוצא או נכנס בשדות התעופה, וזאת לאור הגידול הרב בתנועת הנוסעים בשדות התעופה.
הפתרונות המוצעים, ידרשו לתת מענה לאתגרי הטיפול בנוסעים ותפעול השירותים הנדרשים בנמל בתנאים בהם נפח הפעילות גדל באופן משמעותי מדי שנה, נוסעים, טיסות, מטענים וכו' וזאת באופן מתקדם טכנולוגית ובעל זיקה חדשנית. על הפתרונות המוצעים להתחשב בשותפי פעילות בתהליך, חברות התעופה, חברות שירותי הקרקע, זכיינים ומשרדי ממשלה. הפתרונות המבוקשים הינם בעיקר מוצרי מדף בשלבי סיום פיתוח אשר יוכלו להיות זמינים בטווח זמן קצר ליישום.
עוד ידרשו פתרונות לניהול זרימת המונים, ניהול תור, מדידות זמנים ורמות שירות, ניהול חווית הנוסע החל מהגעה לשדה, חניה, אפיון ביטחוני, צ'ק אין, ביקורת גבולות, מסחר, הסעדה ובורדינג.
פתרונות המכילים אלמנטים מסחריים לנוסע בפלטפורמות מכירה מתקדמות מסחר, הסעדה, תחבורה תומכת, שירותים חדשניים ובינה מלאכותית בכל תחום שירותי לנוסע, פתרונות בתחומים ביטחוניים בטיפול בנוסע ו/או בכבודתו, חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום שירות עצמי לנוסע, חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום יעילות תפעולית וחדשנות טכנולוגית ופונקציונאלית בכל נושא אחר הרלוונטי לשדות תעופה.
כאמור, הפתרונות המבוקשים מתייחסים בראש ובראשונה למסלול הנוסע היוצא בטיסות בינלאומיות, החל משלב מההכנות לטיסה בבית הנוסע ועד עלייתו למטוס תוך שיפור חווית הנוסע וקיצור זמני שהיית הנוסע בתהליך. עיקר הליך היציאה מהארץ יבוצע כאמור און ליין ובאמצעים דיגיטליים, תוך מיקסום הנוחות והנגישות לנוסעים.
מנכ"ל רש"ת הנחה למצוא דרכים נוספות לשיפור השרות באמצעות חשיבה חדשנית, בהסתכלות כוללת על התהליכים בשדה התעופה, שימוש בטכנולוגיות חדשות והכנסת שירותים חדשים שיעשירו את חווית הנוסע.
השימוש הקיים כבר היום ביקורת הגבולות הנעשת אוטומטית מהווה מודל המאפשר להימנע מתורים הודות להשקעות טכנולוגיות שנעשו ושדרכם עוברים מעל 90% מהנוסעים היוצאים לחו"ל.