|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מוניות שירות. ימשיכו לפעול בשבת כרגיל [צילום: אברהם שטרן]

ערוץ 13 פרסם דיווח כוזב על חוק התחבורה בשבת של שס

הצעת חוק שנועדה להבהיר כי רכבות ורכבלים המשמשים כקווי שירות ימשיכו לא לפעול בשבת הוצגה כאילו יש כוונה להגביל גם תנועת מוניות והסעות של העיריות תוך הטעיית הצופים
17/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ערוץ 13 פרסם (יום ג', 17.1.23) דיווח שגוי כאילו בכוונת שס להגביל הפעלה בשבת של מוניות שירות, מוניות מיוחדות ואולי אפילו את מערך השירות שמפעילות מקצת העיריות בשבתות ובחגים. מדובר בדיווח שאינו, הנובע מבעיה בהבנת הנקרא בהצעת החוק שאותה הגישו חברי הכנסת יוסי טייב, אברהם בצלאל ואוריאל בוסו.

בתגובתו לערוץ, הבהיר ח"כ טייב כי "הצעת החוק האמורה נולדה לנוכח כוונתה של שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי להפר את הסטטוס-קוו ולהורות על הפעלת הרכבלית גם בשבתות ובמועדי ישראל. בדיון בוועדת הכלכלה התברר כי הוראה זו נמצאת בתחום האפור, ולכן נדרשה הבהרה מצד המחוקק שרכבל הוא חלק בלתי נפרד מהתחבורה הציבורית, וחל איסור להפעילו".

כלומר, הצעת החוק אמורה להבהיר שההגבלה חלה על קווי שירות בתחבורה הציבורית לא רק באוטובוסים אלא גם ברכבות הכבדות והקלות ובשני הרכבלים (הכרמלית והרכבלית), שכיום אינם פועלים בשבת. הצעת החוק אינה חלה על רכבלים תיירותיים שאינם קווי שירות כגון הרכבל הדרומי בחיפה, רכבל צוק מנרה, רכבל מצדה והרכבל בהר-החרמון.

כמו-כן, בניגוד לדיווח בחדשות 13, היא אינה חלה על מוניות שירות או מוניות מיוחדות. המוניות הן תחבורה משלימה שנמצאת בפרק נפרד בפקודת התעבורה אשר ההגבלות על הפעלה בימי המנוחה הקבועה כחוק לגבי אוטובוסים אינה חלה לגביו.

בניגוד לנטען בכתבה, אין קשר בין הצעת החוק לקווי נעים בסופ"ש, סבבוס ודומיהם שמפעילות כמה עיריות, וכך גם נאמר מפורשות בתגובה שמסר ח"כ טייב לכתבת הערוץ: "הצעת החוק האמורה אינה מתייחסת לקווי ההסעות שמפעילות רשויות מקומיות בשבת. ככל הנראה, הפעלת קווים אלה אסורה בשבת אך לא מכוח דיני התעבורה, אלא מכוחם של דיני הרשויות המקומיות ומכוחם של הסדרים ראשוניים. בחודשים האחרונים בוחנת לשכת היועצת המשפטית לממשלה האם מדובר במעשה שאינו חוקי".

אולם בחדשות 13 בחרו להתעלם מהתגובה ורק הזכירו משפט אחד ממנה לפיו הצעת החוק אמורה לחול על הרכבלית. גם לאחר שראו את התגובה, טענו בערוץ כאילו בהצעת החוק נכתב ששרת התחבורה תוכל להגביל ולמנוע גם הפעלה של מוניות שירות ומוניות ספיישל - קביעה מופפרכת ומומצאת שכאמור לא הייתה כתובה בהצעת החוק או בדרי ההסבר לה.

תאריך:  17/01/2023   |   עודכן:  17/01/2023
עידן יוסף
+רוטמן ליועמ"ש הוועדה: "אתה קצת חרגת מהראוי"
11:16 18/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היו"ר רוטמן מחה על דברי היועמ"ש בליי לפיהם יש לבחון את התיקון כחלק ממכלול שבו פסקת התגברות ברוב של 61 מחסנת מראש כל חקיקה מביקורת שיפוטית גם אם היא פוגעת בזכויות אדם  ▪  עו"ד בליי השיב: כל השינויים האלו הם בכיוון אחד, הפחתה משמעותית בבלמים המוטלים על הרשות המבצעת והרוב הקואליציוני בכנסת
רוטמן. "חורג בהרבה ממה שלגיטימי לעשות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"הצעת רוטמן מוכיחה: הממשלה לא רוצה דיון"
07:28 18/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ גלעד קריב טוען שנוסח חוק יסוד השפיטה שהציג יו"ר ועדת החוקה של הכנסת מעיד כי פניה של הממשלה לבליץ חקיקה שיפגע בהגנה החוקתית על זכויות אדם ואזרח בישראל
שר המשפטים לוין וח"כ רוטמן. "מהומה מכוונת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פרופ' יצחק זמיר: "המצב הקיים 75 שנים הוא טוב ואסור לשנותו"
23:55 17/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועמ"ש לשעבר ושופט בית המשפט העליון בדימוס בוועדת החוקה: הצעת החוק תביא רק נזק גדול לא רק לשלטון החוק ולחברה, אלא גם לעקרונות היסוד של המדינה
יצחק זמיר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן מקשיח את התנאים לפסילת חוק
23:08 17/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנוסח החדש של יו"ר ועדת החוקה כולל הקשחות משמעותיות אל מול החוק של השר לוין והוא החוק שיובא לאישור הוועדה, אך ריכוך עילת הסבירות במקום ביטולה
רוטמן. נוסח מתוקן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+יועצת הח"כית נרגמה באבנים מטווח אפס
19:15 17/01/23  |  עידן יוסף
ריעות ון לואן (צפניה), היועצת הפרלמנטרית של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), נקלעה בתחילת השבוע לפיגוע אבנים בעת שהייתה בדרכה הביתה מהכנסת.

סון הר-מלך תיארה את שאירע במסגרת נאומה השבועי בכנסת בנושא הטרור ביהודה ושומרון, ואמרה: "ביום ראשון השבוע, שעה בלבד לאחר שמחבל ערבי ירה מנשק חם לעבר אוטובוס שנסע בסמוך לקריית ארבע, נסעה ריעות, היועצת הפרלמנטרית שלי באותו מקום בדיוק ונקלעה לפיגוע אבנים. מחבלים ערבים עמדו על שפת הכביש ורגמו באבנים את האוטובוס בו נסעה מטווח אפס. בנס לא היו נפגעים בגוף, אולם את הנוסעים שהיו על האוטובוס והצטרפו למעגל האזרחים הרבים שנושאים בליבם טראומות מפיגועי טרור שחוו, אף אחד כבר לא יספור".
+שכר השרים, הח"כים והשופטים יעלה רק ב-5.1%
16:14 17/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכנסת וועדת הכספים הצביעו בהתאם להמלצת הוועדה הציבורית ועדכנו את שכר בכירי הרשויות השלטוניות השונות ב-5.1% במקום ב-12.5%  ▪  "נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור"
ח"כ גפני. הגיע הזמן להסדרה קבועה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"תוספת למוסדות החרדיים - משימה של משרד החינוך בתקציב הנוכחי"
15:22 17/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "מדובר בתוספת תקציבית, אנחנו דואגים שהמספרים יהיו כפי שנקבע, 75 ו-55 אחוז מתוך ה-100, זו משימה לתקציב של משרד החינוך בתקציב הנוכחי"  ▪  ליברמן: הזדמנות שווה לכל ילד, שזה קודם כל לימודי ליבה, אנגלית ומחשב  ▪  יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "יהיה מאבק על בינוי כיתות במדינת ישראל, ילד לא משנה מה הוא, ערבי, חרדי, יהודי"
קיש. תוספת תקציבית [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+יו"ר ועדת חו"ב: הוועדה העבירה פה אחד את הארכת תקנות יו"ש
14:56 17/01/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: ועדת החוץ והביטחון בראשותי העבירה כעת פה אחד את הארכת תקנות יהודה ושומרון. זהו צעד ראשון מבין רבים לבוא. נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל.

+ועדת הכנסת אישרה להפחית את העלייה בשכר חברי הכנסת
14:43 17/01/23  |  מירב ארד
ועדת הכנסת אישרה להפחית את העלייה הצפויה בשכר חברי הכנסת. יו״ר ועדת הכנסת, אופיר כץ: "אנחנו נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור. בתקופה של עליות מחירים שהעגלה בסופר הפכה להיות יקרה, אנחנו להתחשב ולהקשיב כל הזמן לקושי של הציבור ולמה שקורה בשטח".
+ליברמן: "מי שמונע הזדמנות שווה מילדים שם אותם במערכת חינוך בלי לימודי ליבה"
14:41 17/01/23  |  מירב ארד
"מי שמונע הזדמנות שווה מילדים חרדים, הוא זה ששם אותם במערכת חינוך שאין בה לימודי ליבה" - אמר שר האוצר לשעבר, י"כ אביגדור ליברמן בוועדת הכספים בדיון
על מערכת החינוך החרדית.
+השרה דיסטל אטבריאן: "אתן פייט ראוי לתקשורת שמדבררת אתכם"
14:02 17/01/23  |  מירב ארד
השרה גלית דיסטל אטבריאן מבהירה (יום ג') במליאה לחברי האופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה הלאומית: "אתן פייט ראוי לתקשורת שמדבררת אתכם, ואתן פייט ראוי לאקדמיה שמגבה אתכם, ואני אעזור בקרב המאסף לשחרר את ישראל מהדיכוי הפריווילגי שלכם. אתם תאלצו להיות כאחד האדם".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אגד   אגד תעבורה   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אמיר אסרף / Amir Asraf   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 13 פרסם דיווח כוזב על חוק התחבורה בשבת של שס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ, וועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, החליטו לאשר את המלצת הוועדה הציבורית ולקצץ את עליית השכר של השרים, של נשיא המדינה, ראש הממשלה, חברי הכנסת, שרים,סגני שרים, נשיאת בית המשפט העליון, שופטים, יו"ר הכנסת וראש האופוזיציה.
17/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ג', 17.1.23) בנושא תקצוב מוסדות החינוך החרדים בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין בפתח את הדיון: "הייתי שותף להסכם הקואליציוני, יש פה את מרכז המחקר והמידע של הכנסת שביקשתי מהם להכין מסמך, המציאות של מה שהיה במשך כל השנים שהלך ונשחק זה שתקציב הרשתות צריך להיות 100 אחוז, ככלל ילדי ישראל, המוכשר אמור לקבל 75 אחוז, ומוסדות הפטור 55 אחוז מילד בחינוך הרשמי. בפועל הרשתות מקבלות 81 אחוז במקום 100, המוכר שאינו רשמי מקבל 42.2 במקום 75 אחוז, ומוסדות הפטור מקבלים 23.7 אחוזים על-פי המסמך.
17/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ג', 17.1.23) בשעות הצהריים לדיון בהמשך ברפרומה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין. הדיון הייתה אמורה להתקיים בשעה 9:30, אך נדחה אמור נדחה לשעות הצהריים לאחר חברי הכנסת נשארו במליאה עד שעה מאוחרת מאוד.
17/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ב', 16.1.23) לדיון נוסף ברפורמה במערכת המשפט, ובהצעת היו"ר ח"כ שמחה רוטמן להצעת חוק סמכויות הייעוץ והייצוג של הייעוץ המשפטי לממשלה. הצעת החוק עוסקת בסמכות הממשלה והשרים לקבוע את עמדתם המשפטית בפעולתם השוטפת ובפני ערכאות שיפוטיות, תחת הכותרת צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה - מחזירים את הצדק למערכת המשפט.
17/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
כ-110 אלף איש מתמודדי נפש בישראל זכאים לתקציב שיקום - אך רק כ-30 אלף מממשים אותו, עקב ביורוקרטיה ומחסור בכוח-אדם. כך נמסר (יום ב', 16.1.23) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת שדנה בשיקום מתמודדי הנפש בקהילה.
17/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il