|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
לוין. אין עציצים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

לוין נגד אנשי מיארה: "איש לא שמכם לקבוע מה האינטרס הציבורי"

שר המשפטים בביקורת חריפה בוועדת החוקה נגד הייעוץ המשפטי לממשלה: "חוות הדעת שאני שומע כאן לראשונה נכתבת מפוזיציה ולא ממקום נקי; אתם לא עומדים מעל מי שהציבור בחר" המשנה ליועמ"ש, גיל לימון: "כאשר בוחנים את ההצעה שהונחה בפני הוועדה, אין מנוס מהמסקנה כי חברי הוועדה מתבקשים למעשה לדון בשאלה - האם נכון כי הממשלה תפסיק להיות כפופה לחוק. לדעתנו, לדעת היועצת המשפטית לממשלה, התשובה לשאלה זו הינה ברורה. התשובה היא - לא"
17/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה התכנסה (יום ב', 16.1.23) לדיון נוסף ברפורמה במערכת המשפט, ובהצעת היו"ר ח"כ שמחה רוטמן להצעת חוק סמכויות הייעוץ והייצוג של הייעוץ המשפטי לממשלה. הצעת החוק עוסקת בסמכות הממשלה והשרים לקבוע את עמדתם המשפטית בפעולתם השוטפת ובפני ערכאות שיפוטיות, תחת הכותרת צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה - מחזירים את הצדק למערכת המשפט.

שר המשפטים יריב לוין דיבר בסיום הדיון: "אין דוגמה מאלפת יותר לצורך ברפורמות שאני מביא מאשר מה ששמענו עכשיו ואני רוצה להתחיל בתהליך. מופיע כאן המשנה ליועמ"ש ומציג עמדה משפטית בסוגיה מאוד חשובה שנוגעת לעניין שנדמה לי שאין חולק נמצא בסמכויות של משרדי. מתי אתם חושבים שאני שמעתי או יכולתי לקרוא את חוות הדעת הזו? תאמינו או לא, עכשיו. פעם ראשונה. חברתי השרה לשעבר אורית פרקש הכהן, את היית שרה מצוינת ולא היית ומעלה בדעתך ולא היית מסכימה ובצדק שיועמ"ש של משרדך או כל יועמ"ש אחר יבוא ויציג עמדה בנושא שהוא בסמכות משרדך בלי שאפילו הביאו אותה קודם לפנייך, בלי שאת יודעת בכלל מה הוא אומר.

"אדוני שר המשפטים לשעבר שאני מאוד מכבד, פרופסור שטרית, יש איזשהו פרלמנט בעולם שיכול להתרחש בו אירוע כזה? אין אף אחד. אגיד לכם דבר יותר חמור, יותר מדהים, אתמול אחה"צ התקיימה בלשכתי ישיבה ביוזמתה של היועמ"ש לממשלה, בהשתתפותה ובהשתתפות כל המשנים שלה למעט אחד, לרבות עו"ד גיל לימון. אתם חושבים שמישהו בישיבה אמר לי דבר וחצי דבר על מה שעומד להיאמר פה?! כלום. אתם חושבים שמישהו בישיבה הזאת שאל: אולי ישמעו את דעתי? אולי כדאי שהייעוץ המשפטי לממשלה ישמע מה יש לשר המשפטים להגיד לפני שהוא מופיע בוועדת החוקה? אולי ייתן לי צ'אנס לפחות להגיד שישמעו וישקלו את דעתי. מה פתאום, אגיד לכם יותר מזה: אמרתי לאחד המשנים שהיה אצלי במשרד. שמתי לב מיד לדבר אחד - שבלשכה הזו אין עציץ, אין עציצים, צמחים ואמרתי: אני יודע למה! כי העציץ יושב מולך כך זה נתפס, כך זה נראה וזה דבר שלא יעלה על הדעת ואני לא חושב שיש כאן אדם אחד, גם מי שחולק על הרפורמה שאני מציע מכל וכל שיכול לקבל דבר כזה וזה מראה על כשל עמוק-עמוק-עמוק בהבנת התפקיד של הייעוץ המשפטי ובהבנת יחסי העבודה שצריכים להיות לו מול הממשלה.

"פרסמתי תוכנית, הלכתי לציבור, הנחתי בפניו את מה שאני מאמין בו, את השקפת עולמי ואז פניתי לייעוץ המשפטי לממשלה שיבוא ויסייע בידי כדי להוציא לציבור תזכיר מסודר להראות לציבור את התוכנית שהכנתי. מאז מסבירים לי שהנושא מורכב ומעמיק, מצריך לימוד, שייקח שבועות ארוכים עד שאזכה, אם בכלל לראות את התזכיר הזה. כשאני ביקשתי להציב את זה בראש סדר העדיפות, כי הרי הוא אמור לסייע לי כמו ששמעתי עכשיו מעו"ד לימון לממש את מדיניותי, אז מתברר שיש דברים יותר חשובים, לנסוע לכנס לחיפה כדי לנאום נגד השר או למחוא כפיים ביציע לנאומים האלה, להכין חוות דעת מאחורי גבו של השר כדי להציג אותן באופן כזה שהוא יעמוד, לא אגיד מופתע כי לא היה צריך להיות נביא גדול לנחש מה ייכתב, אבל לפחות לשמוע אותם פעם ראשונה אני חושב שזה לא יעלה על הדעת".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בהתייחסו לחוות הדעת של המשנה עו"ד לימון אמר: "אני מצטער ואומר את זה בכאב גדול, זאת חוות דעת שנכתבת מפוזיציה ולא ממקום נקי. אני לא מתיימר להיות שומר המוסר ולא שומר שום דבר אחר, אני צריך לייצג את מה שאני מאמין בו ומה שמאמין ציבור הבוחרים שהצביע עבורי ואני צריך להשתדל לעשות את הדברים תוך התחשבות ותוך שמיעה גם של עמדות שאינן העמדות שאני שותף להן ולכן הגעתי גם לישיבה הקודמת וגם לישיבה הזאת כדי לשמוע ואמשיך לעשות את זה. חוות הדעת הזו רוויה בדוגמאות, סליחה על הביטוי, דמגוגיות ובהתעלם מדבר אחד פשוט- אם שר יפעל בניגוד לחוות דעת משפטית וחוות הדעת הזאת תתברר כנכונה הוא יישא בכל האחריות, כולל העובדה שיוכלו ללכת לביהמ"ש כדי להוציא צו נגד פעולותיו, לבטל החלטה שלו אם הייתה בלתי חוקית או נגועה בניגוד עניינים. כל הדברים האלה לא ישתנו בשום דבר ואתה יודע את זה היטב לא פחות טוב ממני ולכן התיאור הזה שתיארת כאן אין בו דבר וחצי דבר עם המציאות. מה שיש בו זה בדיוק המצב שקורה עכשיו, ששר בממשלה רוצה לקדם מדיניות, בעיני היועץ המשפטי זה לא מוצא חן ומה שהוא עושה זה פשוט מסכל את היכולת שלי להביא הצעת חוק לשולחן הכנסת ע"י סחבת ועל-ידי פעולות אחרות שאתם עושים, זאת האמת הפשוטה".

"אני לא מכיר אף שר שלא ירצה לקבל יעוץ. הטענה היא רק אחת- אחרי שישמע יעוץ הוא יצטרך לקבל החלטות. הסברתם לי שהסיבה העיקרית שבגללה היא לא יכולה להגיש תזכיר במהירות זו העובדה שנדרש מחקר של משפט משווה בנושאים השונים, והנה חוות הדעת שהבאת כאן, אף מילה, אפילו לא אחת, על משפט משווה על מה קיים בעולם, בניגוד למה שאתם עומדים עליו ביחס לתזכיר שביקשתי. כי אין למה להשוות. כי אין אף מדינה בעולם שמערך הייעוץ המשפטי מתנהל באופן הזה שהיועץ הוא המחליט והוא הקובע והוא המכתיב. לכל טרוריסט מגיע ובצדק ייצוג משפטי, לכל אדם שעשה את המעשה הפלילי הנורא ביותר מגיע ייעוץ משפטי ולכל אדם שטוען את הטענה האבסורדית ביותר מגיע ייעוץ משפטי. רק שר צריך לעמוד בפתח לייעוץ המשפטי לממשלה כדי שיואילו בטובם".

בהתייחסו לדברי המשנה עו"ד לימון כי "הייעוץ המשפטי פועל מתוך ראיית האינטרס הציבורי", אמר: "אני רוצה לעדכן את הייעוץ המשפטי לממשלה שמדינת ישראל היא דמוקרטית, ובדמוקרטיה האינטרס הציבורי מיוצג פה, בשולחן הזה, ע"י חברי הכנסת שנבחרו ע"י הציבור, אני רוצה לשמוע את נציגי הציבור מכל הקשת הפוליטית כי חובתי לשמוע את עמדת הציבור. אתם בכל הכבוד לא עומדים מעל מי שהציבור בחר. איש לא שמכם לקבוע מה האינטרס הציבורי".

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי), הד"ר גיל לימון, שדיבר לפניו, אמר: "אנו תקווה שיהיה רצון אמיתי לקיים שיח ענייני ופתוח ביחס לרפורמות כאלה ואחרות שנוגעות לגופי החוק והמשפט, באופן ההולם את חשיבות הנושא ומתוך חשיבה מעמיקה וראייה ארוכת טווח. מדובר במכלול אחד שיש לבחון אותו ציבורית ומשפטית יחד.

"נקודת מבט זו מגלה כי הנושא שבו אנו דנים היום הוא חוליה אחת מתוך רצף של מהלכים שתוצאתם המצטברת עלולה להיות קעקוע של מעמד שלטון החוק במדינה דמוקרטית. אם יתקבלו מכלול ההצעות שעל הפרק בנוסחן הקיים, הממשלה ושריה יפסיקו בפועל להיות כפופים לדין.

"אין צורך בהסברים מורכבים על אודות דמוקרטיה כדי להבין זאת: מי שגם כותב את החוק, גם מחליט עבור עצמו אם הוא מקיים את החוק, גם שולט בבחירת השופטים שעוסקים בביקורת שיפוטית על החלטותיו, וגם מוסמך לעקוף את פסיקתם כשהיא אינה לרוחו – איננו כפוף למעשה לחוק. במצב הזה, הממשלה אפילו לא תהיה מעל לחוק. הממשלה תהיה החוק.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"הצעת החוק שהונחה בפני הוועדה תמוטט למעשה את הערובות הפנים-ממשלתיות לשמירה על שלטון החוק בפעולתם של משרדי הממשלה. לפי ההצעה, השר הוא שיקבע את העמדה המשפטית ביחס לפעולות משרדו או רשויות המנהל הנתונות לאחריותו; חוות הדעת המשפטית, המכונה בהצעה בשם 'עצה', לא תחייב את השר; והוא יהיה רשאי לדחותה. משמעות הדברים היא ברורה".

על יחסי הייעוץ המשפטי לממשלה והממשלה אמר: "אינני מבקש לטעון כי שרי הממשלה יבחרו בהכרח להתעלם מהייעוץ המשפטי שניתן להם. למעשה, בשגרת העבודה של הייעוץ המשפטי לממשלה, הרוב המכריע של החלטות השרים מתקבלות בשיתוף עם היועצים המשפטיים של המשרדים, המשולבים בעבודת המשרד ומוצאים מתוקף תפקידם פתרונות משפטיים שיגשימו את מדיניות השר. הקושי מתעורר באותם מקרי קצה שבהם מדיניות השר או דרך הפעולה בה הוא מבקש לנקוט אינה חוקית לפי חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי. הענקת הסמכות לכל שר לקבוע לעצמו את הדין תוביל לעמדות משפטיות סותרות בתוך הממשלה. במצב הקיים, היועץ המשפטי לממשלה הוא שמכריע במחלוקות משפטיות בין המשרדים. מי יכריע במחלוקות הללו לפי הצעת החוק? בית המשפט? האם כך נראית משילות? ומה אם לא יתקיים הליך משפטי?

עוד אמר: הוודאות הקיימת בשיטתנו המשפטית, הנובעת מכך שהיועץ המשפטי לממשלה – המהווה אוטוריטה מקצועית, א-פוליטית ונטולת פניות, הוא המכריע במחלוקות משפטיות בין משרדי הממשלה, תיעלם.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

באשר לחלק בהצעה הנוגע לאפשרות לייצוג פרטי אמר: "קביעה זו בהצעת החוק פועלת לפורר לגורמים את הייצוג המשפטי של הממשלה בערכאות על-ידי פיזורו בידי עורכי דין פרטיים. כל שר ועורך הדין שלו. כל משרד ממשלתי ועורך הדין שלו. כל רשות מנהלית ועורך הדין שלה. כל עורכי הדין הללו אינם מחויבים לאינטרס הציבורי הרחב, אלא לאינטרס של הגורם שמשלם את שכר הטרחה שלהם. הדבר עומד – מבחינה מעשית – ליצור כאוס ממשלתי מוחלט, המהווה ההפך הגמור מתפיסת המשילות, תוך פגיעה קשה ביכולתה של הממשלה לקבל החלטת מדיניות ולהביאה לידי ביצועה בפועל.

עוד הוסיף וציין כי פרקליטות המדינה מייצגת את משרדי הממשלה בכ-21,000 הליכים משפטיים אזרחיים ומנהליים מדי שנה בכל תחומי המשפט. "האם מישהו באמת מעלה על דעתו ברצינות שאת 21,000 ההליכים הללו – הנפתחים מדי שנה בכל הארץ בכל הערכאות – אפשר לנהל בתפזורת, כשכל שר בוחר את התיקים שלו ואת הייצוג שלו בכל תיק ותיק? נדמה שקיים פער כמעט בלתי ניתן להבנה בין הבעיה שהצעת החוק מבקשת כביכול להתמודד עמה לבין המציאות בשטח. רק לעתים רחוקות קובע הייעוץ המשפטי לממשלה כי קיימת מניעה מלקדם מדיניות מסוימת של הדרג הפוליטי. ובמקרים נדירים עוד יותר לא מתאפשר לדרג הפוליטי לייצג את עמדתו בבית המשפט, כאשר ברוב המכריע של המקרים עמדת הדרג הפוליטי מוצגת באופן אפקטיבי כזה או אחר בפני בית המשפט.

"כאשר בוחנים את ההצעה שהונחה בפני הוועדה, אין מנוס מהמסקנה כי חברי הוועדה מתבקשים למעשה לדון בשאלה – האם נכון כי הממשלה תפסיק להיות כפופה לחוק. לדעתנו, לדעת היועצת המשפטית לממשלה, התשובה לשאלה זו הינה ברורה. התשובה היא – לא".

יועמ"ש הכנסת עו"ד שגית אפיק: “הצעת חוק שעוסקת בייעוץ משפטי לממשלה ולא קשורה ישירות לכנסת ולעבודתה מעוררת שאלות האם מקומה כהצעה מטעם הוועדה; המסלול הראוי כרגע הוא הצעת חוק פרטית"
▪ ▪ ▪

יועמ"ש הכנסת, עו"ד שגית אפיק, התייחסה להצעת יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן ל"חוק היועמ"שים": "הצעה מטעם ועדה היא מנגנון בתקנון הכנסת וועדת החוקה היא אחת משלוש ועדות הרשאית לעשות זאת. המשמעות היא דילוג על הליך של הכנה לקריאה הראשונה על כל המשמעויות הכרוכות בכך וזה מדמה את הצעת חוק שמגיעה מטעם הוועדה להצעת חוק ממשלתית. בהתאם לתקנון אי-אפשר לעשות זאת ביחס לכל נושא או חוק. בוועדת החוקה הזכות שמורה לתיקונים של חוקי יסוד. אני לא בטוחה שההסדר שבפניכם הוא הסדר שמקומו בחוק יסוד ושמהטעם הזה נכון להתקדם בו כהצעה מטעם ועדה, אני מניחה שהנושא יתברר במהלך הדיונים. אם בתום הדיונים נסבור שהצעת חוק לא מתאימה להיות הצעת חוק מטעם ועדה נאמר את דברנו בצורה ברורה. הכלים לבחון זאת הם ראשית החלטה בהצבעה בוועדה כיצד להתנהל. ככל שיקבל את עמדתנו ייתכן שיו"ר הוועדה ישקול ללכת בדרך של הצעת חוק פרטית. ככל שתתקדם החלטה אחרת והתקדמות הצעת חוק כמטעם הוועדה, לעמדתנו המשפטית יש משקל שיישקל במעלה הדרך המשפטית. כמי שנתנה ייעוץ על פרוצדורות באופן לא מועט, אנחנו נאמר את עמדתנו וההכרעה אצלכם נעשית בהצבעה ומשם יתקדם ההליך.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"התנאי השני הוא שלאורך השנים לא היו הצעות רבות כאלו, דרך המלך בכנסת היא הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת בדרך כלל. הצעת חוק מטעם ועדה לעיתים היו סוג של קונצנזוס שרצו לחוקק וזה התאים לתקנון הכנסת לאותו עניין או ביחס לנושאים שעוסקים בענייני הכנסת ורוצים למצוא פתרון. הצעת חוק שעוסקת בייעוץ משפטי לממשלה ולא בעניינים הקשורים ישירות לכנסת ולעבודתה מעוררת שאלות האם מקומה כהצעה מטעם הוועדה".

בהתייחסה לסוגיית מקום ישיבתו של היועץ המקצועי ליו"ר הוועדה סביב שולחן הוועדה אמרה כי "בכנסת יש עניין של דברים המקובלים לאורך שנים וכבוד שנשמר והתנהלות בהסכמות בכלל סיעות הבית. אני מקווה שהכללים הללו יישמרו גם בדיונים כאן וגם הדרך להעברת חקיקה כבדה כזו שבה ההליך הפרוצדוראלי הוא בעל חשיבות רבה. כיועמ"ש ועדת הכספים משלב מסוים הובהר לי שמתוקף תפקידי יש חשיבות רבה למקום מושבם של יועמ"שים לצד יו"ר הוועדה שכן גם לענייני כבוד יש מקום בכנסת".

לשאלת ההבדל בין מסמך הכנה לבין נוסח הצעת חוק אמרה: "ליו"ר ועדה יש סמכויות עודפות כך שהוא רשאי לקבוע את סדר היום ונושא מסוים. ככל שהנושא יקודם כהצעת חוק מטעם הוועדה או פרטית כמובן שעבודת הוועדה נעשית בהתאם לנוסח. לא הספקנו בלו"ז שהיה להתייחס לנוסח שהוגש יחד עם המצע לדיון והפירוט לגביו, ולהעביר מסמך הכנה שנהוג בוועדות המחוקקות ובפרט בוועדה הזו. מניחה שצוות הייעוץ המשפטי לוועדה עובד על מסמך כזה. המסמך יבטא את כלל הדעות וההשקפות ויהיה אובייקטיבי כמתחייב מתפקידנו בחוק.

"לשם הפיכת הנוסח להצעת חוק מטעם הוועדה נדרשים תנאים שבתקנון- הפרשנות הנכונה לתקנון היא שכשכתוב חוק יסוד ההסדר המהותי צריך להיות כזה שמתאים לחוק יסוד והשאלה אם נושא היועמ"שים מתאים לכך היא שאלה שתצטרכו לדון בה. בלו"ז כזה גם אנחנו לומדים את ההסדר ולא נתחמק מתשובה בשאלה הזו. נכון לעכשיו דרך המלך היא הצעת חוק פרטית מהסיבות שציינתי.

"כשנחקק חוק הכנסת בדיונים שנעשו ביחס לייעוץ המשפטי, המטרה הייתה במיסוד הייעוץ לחזק את מעמד הכנסת לא רק בתוך הבית אלא גם ביחס לרשות המבצעת והרשות השופטת. אחד המשפטים שנאמרו היו דברי הנשיא לשעבר ח"כ לשעבר רובי ריבלין שאמר שייתכן שהיועמ"ש לעיתים יטעה אך במקום בו יש מרכבת כוחות פוליטיים שכל אחד מושך לכיוונו, חשוב שיהיה אדם אחד שניתן לפנות אליו ללא פניות וגם אם ייתן לנו פרשנות משפטית כזו או אחרת נדע שהיא תהיה נקייה ואובייקטיבית. זו העבודה שלנו. לצד המסמך של יו"ר הוועדה כתוב מי בעל האינטרס של מי שכתב ואתם יודעים לקרוא אותו בעיניים מסננות. אנחנו במסמכים שלנו נשתדל לתת את כלל העמדות והסוגיות וכן לפערים שאנחנו רואים במסמכים אחרים".

[צילום: דוברות הכנסת]

בתגובה לשאלת ניגוד העניינים של הייעוץ המשפטי לכנסת ביחס להצעת חוק אמרה כי "במובן הצר הצעת חוק עוסקת בייעוץ המשפטי לממשלה ולא לכנסת ולכן אנחנו יכולים למלא את תפקידנו ללא כחל וסרק ואין כל ניגוד עניינים. כיועמ"ש לוועדת האתיקה אני תמיד אומרת שהתרופה לניגוד עניינים בכנסת היא גילוי נאות. היועמ"שים של משרד המשפטים נותנים את עמדתם גם כפקידי ציבור וגם כנציגי היועמ"שים. הם לא צריכים לעשות גילוי נאות משום שהוא נעשה ולו רק באמצעות השלט על השולחן כשידוע שמדובר על נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה.

"במישור השלישי- גם היועמ"ש לממשלה על כלל יועציה וגם אנחנו כיועמ"ש לכנסת על כלל עוה"ד, כולנו פקידי ציבור ואנחנו עושים את תפקידנו בנאמנות ומכוח החוק ואם נחוש שאנחנו בניגוד עניינים לעניין מסוים נעשה גילוי נאות".

[צילום: דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן: "נדון במונופול הייעוץ המשפטי לממשלה; המטרה היא שהייעוץ המשפטי לממשלה יהיה יותר דומה לייעוץ המשפטי של הכנסת"
▪ ▪ ▪

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הגיב לדבריה: "הדיון בשאלת מעמד הייעוץ המשפטי, זו דוגמה נפלאה, היועמ"ש אומרת את עמדתה והכנסת רשאית לקבל או לא לקבל את עמדתה והדבר נבחן במעלה הדרך ע"י בית המשפט או לא בהתאם לפרוצדורה. המטרה היא שהייעוץ המשפטי לממשלה יהיה יותר דומה לייעוץ המשפטי של הכנסת".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "הדרך הנכונה לפי היועמ"ש הוא הצעת חוק פרטית. אנחנו צריכים תשובה ברורה מה ההליך הראוי".

ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי): "אם הכותרת חוק יסוד נועדה לתת סמכות לוועדה במקום שאין לה סמכות, האם בכלל ניתן לקיים את הדיון בהצעת חוק לקריאה ראשונה? הרי כל דבר שנקרא לו חוק יסוד נקיים סמכות שאינה קיימת".

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי): "יש לנו הליך שהוא מעין שינוי שיטת משטר בחבילה כולה. מספיק שחוק כותרתו תהיה חוק יסוד ובית המשפט בכלל לא יוכל לפסול. מאיפה הסמכות של הכנסת להעביר חקיקה כזו ברוב של 61 והאם אין כאן חקיקה שסותרת את יסודות המשטר ומגילת העצמאות ודורשת רוב יותר גדול".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): "אנחנו לא יודעים איך להתנהל מול מה שנשלח אלינו כהצעת חוק שהוא לא הצעת חוק, למול העובדה שאני שואל שאלות ונזרק החוצה פעם אחר פעם".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "אני רוצה לשאול את הייעוץ המשפטי לכנסת באיזו תעוזה אתם מעזים לפנות ליו"ר הוועדה, וכותבים לו על חוסר אובייקטיביות שלו, מתייחסים לניסיונו, ללמדנותו, לידענותו, וטוענים שסקירת המצב המשפטי שהביא לא מדויקת".

ח"כ ינון אזולאי (שס): "לא ייתכן שירמסו את הייעוץ המשפטי, הם מגנים עלינו כח"כים".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש תע"ל): "אני רוצה לצאת באופן נחרץ כנגד ההתלהמות נגד הייעוץ המשפטי דבר שקורה פעם אחר פעם. ההאשמה המרומזת או המפורשת כאילו הם סובלים מניגוד עניינים בלתי נסבלת ומטרתה לעשות דה-לגיטימציה לעובדי הציבור. יש הבדל בין ביקורת להתלהמות".

ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד): "מה המשמעות של מכתבה הברור של היועמ"ש כשיש התעלמות ממנו? אם יש יועמ"ש כנסת שכותבת מה שכותבת ופוליטיקאי בכיר ככל שיהיה מתעלם זה רק הפרומו לריסוק מערכת המשפט".

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר ח"כ רוטמן השיב לטענות: "למרות טענות הכזב - היועמ"שים ילוו את כל דיוני הוועדה. מותר לחלוק גם על הייעוץ המשפטי ואני דורש התייחסות כמה שיותר יסודית של הייעוץ המשפטי לכנסת ונדון בכל נקודה בכובד ראש עם המחלוקות שיהיו. ההכרעה בסופו של דבר היא שלנו חברי הכנסת".

בהתייחסו לטענות חברי הוועדה על מקומו של היועץ המקצועי שלו עו"ד שמעון נטף אמר כי הוא "הכין את המצע לדיון וזה צוין לבקשתי, הוא עבד בעבר בפורום קהלת, והוא מועסק כדת וכדין כיועץ פרלמנטרי שלי כמו של כל ח"כ, כאשר למען הגילוי הנאות וההבהרה, את הנוסח כתבתי בעצמי אך הייתה לו תרומה משמעותית ואני אוהב לתת קרדיט לעוזריי".

הפרופסור דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר: "הייתי מצפה שיינתן ביטוי לעניין שחוות הדעת של היועמ"ש מחייבת את כל הדרגים ברשות המבצעת אבל הממשלה ושריה חופשיים שלא לקבל את עמדתה וגם כאן הייתי שוקל אפשרות איך הדבר הזה נעשה- האם כל שר בפני עצמו מחליט אני לא רוצה וזהו או שמא הוא צריך להתייעץ עם שר המשפטים לקבל גם את אישור ראש הממשלה. בסופו של דבר צריכה להיות עמדה אחידה גם אם היא לא עמדת היועמ"ש. נכון שלממשלה ולשרים יהיה יועמ"ש שמבטא את עמדתם המשפטית. הרעיון שבית המשפט קבע שלרה"מ אין זכות לטעון בפני בית המשפט אלא אם הם מבקשים רשות מיועמ"ש זה דבר לא נכון והקביעה הזאת שלממשלה ולשריה שיש זכות ליעוץ משפטי שישמיע את דעתם האמיתית ולא דעה אחרת של יועמ"ש זה דבר שצריך לבוא לביטוי, צריך להכיר בכך שיש לממשלה ולשריה זכות כשמוגשת עתירה נגדם. לא יכול להיות שיועמ"ש או פקיד בכיר ככל שיהיה יאמר לא אני לא מרשה לך, יש לי זכות לסתום את פיך זה דבר שגם חלק מהשופטים לא מקבלים".

פרידמן הציע לבחון מתן פטור מהאפשרות לייצוג יועמ"ש בעתירות במקרה של עמדות מנוגדות: "דרגי הביניים וכל הדרגים האחרים הכפופים צריכים לקבל את עמדת היועמ"ש רק צריך לבחון את האפשרות האם במקרים מסוימים יוכלו לקבל פטור מכך ו\או האם יוכלו לקבל פטור מהאפשרות שהיועמ"ש ייצג אותם כנגד רצונם. במקרה בו יש להם עמדה שונה, כשמוגשת עתירה נגדם, היועמ"ש רוצה לומר אין לכם זכות דיבור אני אבוא לבית המשפט ואומר שהעותר צודק ואני אומר שגם כאן יכולה להיות אפשרות שהם יפנו לשר הממונה שימצא דרך מבחינת הממשלה לתת את האישור לייצוג נפרד לפני בית המשפט כאשר שוב נקודת המוצא היא שלכאורה החלטת היועמ"ש או עמדתו בשאלות משפטיות, מחייבת את דרגי הביניים עד לדרג העליון של שרים, ראש הממשלה והממשלה כולה".

הפרופסור שמעון שטרית, לשעבר שר המשפטים: בימים כתיקונם כשהתיקונים היו כל אחד בנפרד, תמכתי בהם והמשכתי לתמוך בהם בכתיבה המדעית. דווקא מנקודת המוצא של פתיחות להצעות של שינויים משמעותיים שתמכתי בהם בעבר, כיום, לאחר שלמדתי את ההצעה בעניין הייעוץ המשפטי וגם את ההצעות שהועלו בכללותן ע"י שר המשפטים לא אוכל לתמוך בהצעות הללו. הטעם לכך הוא שאנחנו לא בימים כתיקונם כפי שהיינו בהם. אנחנו היום במצב שבו המערכת הפוליטית נוקטת בדרך נחפזת, מוגזמת חובקת כל, באווירה של עימות ועוינות כלפי המערכת השופטת ומערכת המשפט בכלל והשאלה היא מה המבחן של שיפוט הצעות מהסוג הזה.

"כל הצעה בנפרד ראויה לדיון מעמיד ומסודר אם היו מונחות אחת אחת הדרגתית ומסודר סביר להניח שהייתי יכול לקבל את חלקן עם תיקונים. אבל להניח סדרת הצעות בחבילה אחת בו-זמנית ושכולן מכוונות לכיוון אחד להגדיל את כוח הממשלה, לצמצם את כוח בית המשפט ולצמצם את התפקיד השיפוטי ולצמצם את הכנפיים של המערכת השיפוטית בכלל, זה מעלה את החשש שאין כאן רק כוונה לתיקון אלא להחליש ולערער את מערכת האיזונים שהתקיימה בישראל עשורים רבים עד כה. הנהגת שינויים יסודיים שמטרתם להעניק שליטה כמעט מוחלטת של הממשלה על הרשות השופטת מעלים חשש לבעייתיות גדולה".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"אני מציע לשקול את ההמלצות הבאות - לחתור למסורת שהייתה בבית הזה להסכמה רחבה. אם תתקבלנה החלטות חוקתיות משמעותיות ראוי לשקול ללכת לתחולה דחויה לכנסת הבאה כפי שעשינו בחוק יסוד בחירות ישירות ב-92' שהופעל ב-96'. ראוי וכדאי לפצל את הנושאים ולדון בהם בנחת".

לעניין הייעוץ המשפטי אמר כי "הייעוץ המשפטי הוא חלק אינטגרלי של תפקיד הממסד המשפטי בכל מדינה. לדוגמה בחקירה בעקבות אירוע צבאי– אתה פוגש ראשון את האיש הממונה לתת עצות משפטיות. אם נחליש את מערכת הייעוץ המשפטי, נחליש את יכולת מערכת הביטחון.

"יש מספר מרכיבים- האם חוות דעת מחייבת, שאלת הייצוג ושאלת המינוי האישי. היום משרדי הממשלה מתואמים בשאלת הייצוג. מה יהיה אם יהיו מינויים אישיים ועניין הנוגע לכמה משרדים. אני לא ממליץ ללכת על המודל אבל אם הולכים יש לבדוק אותו היטב כך שלא יהיה כאוס שישפיע על היעילות והמשילות".

[צילום: דוברות הכנסת]

דיון הוועדה נפתח בעימות בין היו"ר ח"כ שמחה רוטמן לחברי האופוזיציה בנוגע להצעתו ל"חוק היועמ"שים". רוטמן: "בטרם הדיון על חוק יסוד השפיטה התפרסמו נוסחים שאיני יודע מה מעמדם מטעם משרד המשפטים. הנוסח שנדון בו אינו עוסק בסוגיות בחוק יסוד השפיטה אלא במונופול הייעוץ המשפטי לממשלה. בנימה אישית אני פונה לח"כ קארין אלהרר ולח"כ גלעד קריב - אני רואה בהתנהלות של שניכם ושל שאר חברי האופוזיציה שהצטרפו אליכם חוסר תום לב קיצוני. ביום רביעי במהלך הדיון כשהודעתי שנקיים דיונים ללא נוסח, נזף בי גלעד כעלך כך שאין נוסח. מאוחר יותר קיבלתי גם את מכתבה של ח"כ אלהרר כולל איום בכך שיחרימו דיונים אם לא יהיה נוסח. מיד התגייסתי להוציא נוסח כולל מצע לדיון. לוועדת החוקה יש סמכות ליזום הצעת חוק מטעמה ואנחנו דנים בשאלה אם ברצוננו לקדם הצעת חוק. אם הוועדה תחליט לדחות הצעתי היא לא תקודם. אם הוועדה תקבל הצעתי כהצעת חוק היא תבוא כהצעת חוק מטעמה בהתאם לסמכותה בתקנון הכנסת".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "הנחת הצעת חוק פרטית שנחזית להיות הצעת חוק מוטעם הוועדה. אתה מטעה וחוסר תום הלב על ראשך".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "אני 10 שנים בבית הזה ולא היה דבר כזה. אתה מביא בפעם השנייה הצעת חוק מטעם הוועדה, שאומר שאתה עוקף את הפרוצדורה, מביא לדיון בוועדה, שולח מייל, שנחזה להיות בדיוק כמו מסמך רגיל של הוועדה, אין לי שום בעיה עם שמעון נטף, גם לי היו יועצים כיו"ר ועדה ומעולם הם לא ישבו סביב לשולחן עם שם תג. כשמביאים הצעת חוק מטעם ועדה זה אמור להיות בקונצנזוס".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ גלעד קריב (העבודה): "אתה הרי ידוע כאולטרה שמרן ומעריך את המסורת ואתה מתגלה כרפורמטור דרמטי. אתה מבצע רפורמות במנהגים מקודשים של הבית הזה, דורס אותם ברגל גסה ופורם את הראיה המנהגית של התנהלות הבית הזה. קיימת דיון של שעה שמתוכו 40 דקות הוקדשו לדברי הפתיחה שלך ושל שר המשפטים כך שלמעט שלושה ח"כים עשרות ח"כים שרצו לא יכלו להגיב. זה המשיך לכותרת שערורייתית שאתה נותן לדיון ועדה "מחזירים את הצדק למערכת המשפט". אמרנו לך שאנחנו מכירים בזכותך לקיים רצף דיונים מסוים אך כשאתה מודיע שהמטרה היא לחקיקה קונקרטית מן הראוי שזה ייעשה בשקיפות. חשוב לחזור ולהבין איך מנהלים שיג ושיח, נוהג של היוועצות והתדיינות ומתן זכות תגובה בייחוד בוועדה הזו שלייעוץ המשפטי יש מעמד חשוב. התוצאה הייתה של נוסח שהובא באישון לילה ללא תיאום אמיתי עם הייעוץ המשפטי של הכנסת והבאת ייעוץ משפטי עליו אתה מסתמך תוך עקיפה של הייעוץ המשפטי של הכנסת. מעולם לא חשבנו לייצר מצב בו לשכתך באה במקום הייעוץ המשפטי של הוועדה, מעולם לא הונח נוסח שאין לו תגובה של הייעוץ המשפטי. כל הסיפור הוא פסאדה של דיאלוג".

תאריך:  17/01/2023   |   עודכן:  17/01/2023
עידן יוסף
+ערוץ 13 פרסם דיווח כוזב על חוק התחבורה בשבת של שס
21:55 17/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת חוק שנועדה להבהיר כי רכבות ורכבלים המשמשים כקווי שירות ימשיכו לא לפעול בשבת הוצגה כאילו יש כוונה להגביל גם תנועת מוניות והסעות של העיריות תוך הטעיית הצופים
מוניות שירות. ימשיכו לפעול בשבת כרגיל [צילום: אברהם שטרן]
+יועצת הח"כית נרגמה באבנים מטווח אפס
19:15 17/01/23  |  עידן יוסף
ריעות ון לואן (צפניה), היועצת הפרלמנטרית של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), נקלעה בתחילת השבוע לפיגוע אבנים בעת שהייתה בדרכה הביתה מהכנסת.

סון הר-מלך תיארה את שאירע במסגרת נאומה השבועי בכנסת בנושא הטרור ביהודה ושומרון, ואמרה: "ביום ראשון השבוע, שעה בלבד לאחר שמחבל ערבי ירה מנשק חם לעבר אוטובוס שנסע בסמוך לקריית ארבע, נסעה ריעות, היועצת הפרלמנטרית שלי באותו מקום בדיוק ונקלעה לפיגוע אבנים. מחבלים ערבים עמדו על שפת הכביש ורגמו באבנים את האוטובוס בו נסעה מטווח אפס. בנס לא היו נפגעים בגוף, אולם את הנוסעים שהיו על האוטובוס והצטרפו למעגל האזרחים הרבים שנושאים בליבם טראומות מפיגועי טרור שחוו, אף אחד כבר לא יספור".
+שכר השרים, הח"כים והשופטים יעלה רק ב-5.1%
16:14 17/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכנסת וועדת הכספים הצביעו בהתאם להמלצת הוועדה הציבורית ועדכנו את שכר בכירי הרשויות השלטוניות השונות ב-5.1% במקום ב-12.5%  ▪  "נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור"
ח"כ גפני. הגיע הזמן להסדרה קבועה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"תוספת למוסדות החרדיים - משימה של משרד החינוך בתקציב הנוכחי"
15:22 17/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "מדובר בתוספת תקציבית, אנחנו דואגים שהמספרים יהיו כפי שנקבע, 75 ו-55 אחוז מתוך ה-100, זו משימה לתקציב של משרד החינוך בתקציב הנוכחי"  ▪  ליברמן: הזדמנות שווה לכל ילד, שזה קודם כל לימודי ליבה, אנגלית ומחשב  ▪  יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "יהיה מאבק על בינוי כיתות במדינת ישראל, ילד לא משנה מה הוא, ערבי, חרדי, יהודי"
קיש. תוספת תקציבית [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+יו"ר ועדת חו"ב: הוועדה העבירה פה אחד את הארכת תקנות יו"ש
14:56 17/01/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: ועדת החוץ והביטחון בראשותי העבירה כעת פה אחד את הארכת תקנות יהודה ושומרון. זהו צעד ראשון מבין רבים לבוא. נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל.

+ועדת הכנסת אישרה להפחית את העלייה בשכר חברי הכנסת
14:43 17/01/23  |  מירב ארד
ועדת הכנסת אישרה להפחית את העלייה הצפויה בשכר חברי הכנסת. יו״ר ועדת הכנסת, אופיר כץ: "אנחנו נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור. בתקופה של עליות מחירים שהעגלה בסופר הפכה להיות יקרה, אנחנו להתחשב ולהקשיב כל הזמן לקושי של הציבור ולמה שקורה בשטח".
+ליברמן: "מי שמונע הזדמנות שווה מילדים שם אותם במערכת חינוך בלי לימודי ליבה"
14:41 17/01/23  |  מירב ארד
"מי שמונע הזדמנות שווה מילדים חרדים, הוא זה ששם אותם במערכת חינוך שאין בה לימודי ליבה" - אמר שר האוצר לשעבר, י"כ אביגדור ליברמן בוועדת הכספים בדיון
על מערכת החינוך החרדית.
+השרה דיסטל אטבריאן: "אתן פייט ראוי לתקשורת שמדבררת אתכם"
14:02 17/01/23  |  מירב ארד
השרה גלית דיסטל אטבריאן מבהירה (יום ג') במליאה לחברי האופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה הלאומית: "אתן פייט ראוי לתקשורת שמדבררת אתכם, ואתן פייט ראוי לאקדמיה שמגבה אתכם, ואני אעזור בקרב המאסף לשחרר את ישראל מהדיכוי הפריווילגי שלכם. אתם תאלצו להיות כאחד האדם".
+דיון שני בוועדת חוקה על הרפורמה המשפטית
13:15 17/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדיון נדחה לשעות הצהריים לאחר חברי הכנסת נשארו במליאה עד שעה מאוחרת מאוד  ▪  יש עתיד: "השארנו את מליאת הכנסת פתוחה במשך 16 שעות רצופות"  ▪  יו"ר הוועדה הודיע: הדיון יהיה על "חוק היועמ"שים" ובערב על הכנת "החוק הנורבגי"
הוועדה התכונה לדיון נסוף [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ח"כ שרון ניר הובילה משמרת מחאה נגד ח"כ אבי מעוז
12:22 17/01/23  |  עידן יוסף
חברת הכנסת שרון ניר הובילה הבוקר (ג') משמרת מחאה של פעילי ישראל ביתנו נגד סגן השר במשרד ראש הממשלה ח"כ אבי מעוז, בכניסה לתחנת הרכבת מודיעין מרכז. ניר טוענת כי מדובר בממשלת חושך, כלשונה, המבקשת לפגוע במקומן של נשים בצה״ל.

פעילי המפלגה חילקו ׳ברכת הדרך׳ המבקשת "לחזק את חיילות צה״ל שהופכות את הצבא לחזק יותר", כלשונם.

ניר: ״למרות הלילה הלבן בכנסת, ערכתי הבוקר כינוס מחאה נגד הסמכויות שניתנו לאבי מעוז. הצטרפו אליי אזרחים מודאגים, שותפות לדרך קצינות בכירות בדימוס, פעילי ופעילות המפלגה ואימהות לחיילות. לאדם כמו אבי מעוז, שסבור שאין מקום לנשים בצה"ל ומקדם תפיסת עולם שובניסטית, לפיה יש להסתפק בתרומתן של נשים להנשא וללדת ילדים, לא צריך להיות מקום בכנסת ישראל, ובטח שלא בתפקיד האמון על חינוך ילדינו".

()
+בקריאה ראשונה: הוראת שעה לגביית חוב בשל אי-תשלום קנס לרשות מקומית
11:40 17/01/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, תיקון מס' 19, הוראת שעה, התשפ"ג-2023. ההצעה שעברה בתמיכת 19 ח"כים ללא נמנעים וללא מתנגדים מבקשת להאריך בארבע שנים את הוראת השעה המסמיכה את שר המשפטים לאשר למרכז לגביית קנסות לגבות חוב בשל אי-תשלום קנס לרשות מקומית, ולהעניק לשר המשפטים סמכות להאריך בצו, בהסכמת ועדת החוקה, חוק ומשפט את תקופת הוראת השעה בשנתיים נוספות.

השר יואב קיש הציג את החוק ואמר: "מטרת החוק לסייע לרשויות בגביית קנסות. נעשה פיילוט ל-4 שנים. כיום יש 30 רשויות שגובות את הקנסות". ח"כ גלעד קריב: "הצעת החוק היא הצעת חוק חשובה, המהלך שמוסדר בהצעת החוק יביא לכך שכל גביית הקנסות תעשה תחת רשות אחת ממלכתית שתהיה בסטנדרטים ראויים. המציאות שרשויות מפעילות רשויות גבייה פרטיות לא הולמת מדינה דמוקרטית. צריך להקפיד על הדרך שהדברים נעשים ואני מקווה שבסיום הפיילוט הדבר לא יהיה בחירה אלה מהלך ממשלתי מחייב".

+בקריאה ראשונה: הוראת השעה לפינוי שטחי נפלים על חשבון יזם
11:38 17/01/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לפינוי שדות מוקשים ושטחי נפלים, התשפ"ג-2023. 49 חברי כנסת תמכו בהצעה ולא היו מתנגדים, והיא תועבר לוועדת החוץ והביטחון להמשך הדיון.

מוצע בה להפוך את הוראת השעה המסדירה פינוי שטחי נפלים על חשבון יזם המעוניין בשטח להוראת קבע, וכן לערוך מספר שינויים נוספים בחוק. בין היתר, מוצע לאפשר גביית דמי פינוי גם בגין פינוי שדה מוקשים לבקשת יזם, לבטל את ההוראה המקנה חסינות מפני דין פלילי לחייל או עובד משרד הביטחון שפעל להסרת צו הסגירה בשדה מוקשים או בשטח נפלים ולהסתפק בהוראות הכלליות הקבועות בעניין זה בחוק העונשין, לייעל את הליך ביטול צו הסגירה של שטח שפונה ממוקשים או מנפלים, ועוד.
+הכנסת אישרה מינוי דיסטל לשרת ההסברה
04:14 17/01/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ג) לחוק יסוד: הממשלה, להקים את משרד ההסברה ולמנות את השרה גלית דיסטל אטבריאן בהתאם לסעיף 31(א) לחוק-יסוד: הממשלה לתפקיד שרת ההסברה. ההחלטה אושרה בהצבעה שמית ברוב של 49 תומכים אל מול 40 מתנגדים.
+כשני שלישים ממתמודדי הנפש לא מקבלים את סל השיקום המגיע להם
01:43 17/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסיבות: ביורוקרטיה ומחסור בכוח-אדם  ▪  יו"ר ועדת העבודה: נתונים חמורים ביותר. יש לעודד מיצוי זכויות של מתמודדי הנפש, להעלות את שכר המדריכים ולהרחיב את כוח-האדם  ▪  בנוסף ביקש אייכלר לבחון הכללת שיקום מתמודדי הנפש בחוק שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות
(אילוסטרציה [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גיל לימון / Gil Limon   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאל פרידמן   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניגוד עניינים   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוין נגד אנשי מיארה: "איש לא שמכם לקבוע מה האינטרס הציבורי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
כ-110 אלף איש מתמודדי נפש בישראל זכאים לתקציב שיקום - אך רק כ-30 אלף מממשים אותו, עקב ביורוקרטיה ומחסור בכוח-אדם. כך נמסר (יום ב', 16.1.23) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת שדנה בשיקום מתמודדי הנפש בקהילה.
17/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 16.1.23) לישיבתה הראשונה בכנסת ה-25, וביוזמת היו"ר דוד ביטן בחרה להקדיש את הדיון לנושא עליית מחירי המזון וההשפעה על יוקר המחיה. ביטן פתח את הדיון ואמר כי כשם שפעל להעלות את קצבאות הנכות בניגוד לעמדת האוצר, יעשה זאת גם במקרה הזה. "הממשלה, עם כל הכבוד לה, אם נשתכנע שצריך לעשות מעשה - נעשה את זה לטובת הצרכן הישראלי. אני לא מאשים אף אחד בשום דבר, ברור לי שהממשלה צריכה לשים יד בכיס והיצרנים צריכים להרוויח, איש לא צריך להפסיד, אבל מצד שני צריך לדאוג לצרכן ולטובת כולם", אמר.
16/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (יום ב', 16.1.23) את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 52), הפסקת חברות בכנסת של שר או סגן שר, מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט. 63 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 54 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה להמשך הדיון.
16/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ב', 16.1.23) את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. שר המשפטים יריב לוין השיב בשם הממשלה: "אני שומע מכל קצות הקשת הפוליטית את האמירה שיש במערכת המשפט כשלים ושחשוב לעשות שינויים, אבל למה כל כך מהר ולמה עכשיו. אז אני שואל אתכם שאלה פשוטה - הייתה לכם ממשלה, עשיתם איזה שינוי? אם נבדוק עכשיו את הצעות החוק הפרטיות שהוגשו בקדנציה הזו, נמצא אחד שהגיש הצעה לתיקון מערכת המשפט?
16/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏שר התקשורת שלמה קרעי פנה (יום ב', 16.1.23) לחברי הליכוד בישיבת הסיעה וביקש מהם שלא להתראיין בתוכנית "אופירה וברקו" בקשת 12.
16/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il