|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
האם המדינה תסדיר תנאים למורים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מורי תוכנית ההצלה לנוער נושר עלולים לאבד את זכויותיהם

1,200 מורים מלמדים 8,000 תלמידים שנשרו ממערכת החינוך. ערב העברת האחריות על התוכנית מהחברה למתנ"סים מתעורר החשש שבמכרז להפעלת התוכנית ל-5 השנים הקרובותיאבדו המורים את הוותק יו"ר ועדת החינוך: "להשוות את שכרם ליתר המורים במערכת הפורמלית" השר חיים ביטון: "לקראת סגירת המכרז הקרוב צריך לעשות שינויים"
31/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

תוכנית היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) היא המסגרת החינוכית אחרונה לנוער שנשר ממערכת החינוך. היא מאפשרת השלמת השכלה לבני נוער בני 14 עד 18 המצויים מחוץ למסגרות החינוך הפורמליות. בתוכנית משתתפים כ-8,000 תלמידים שלומדים ב-232 מרכזי השכלה ברחבי הארץ. בתוכנית עובדים 1,200 מורים ומורות שנותנים מענה במאות מרכזים: ביחידות לקידום נוער, במוסדות לנוער בסיכון, בבתי כלא ובבתי מעצר.

בהפעלת התוכנית שותפים שלושה גורמים מרכזיים: משרד החינוך, הרשויות המקומיות וזכיין הנבחר על-ידי משרד החינוך להפעלת התוכנית. הזכיין הנוכחי הוא החברה למתנ"סים ובימים אלה נכתב המכרז להפעלת התוכנית ל-5 השנים הבאות, באופן המעלה חשש לאובדן הוותק והזכויות של מורי התוכנית.

ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה (יום ב', 30.1.23) לדיון על התוכנית לנוכח מצבם של המורים. יו"ר הוועדה ח"כ יוסי טייב, שפתח את הדיון, אמר: "לצערי, התוכנית החשובה הזאת מופעלת דרך גוף חיצוני. היה ראוי שהמורים יהיו חלק אינטגרלי ממשרד החינוך. אין ילד שלא מצליח, אלא יש ילד שהמערכת לא השכילה לקלוט. הוועדה קוראת להשוות את שכרם של מורים בתוכנית היל"ה ליתר המורים במערכת הפורמלית. אין הבדל בין מורה למורה".
בני נוער החיים ברחוב והטיפול הממשלתי בהם / סקירה
גורמים כגון אלימות במשפחה, משבר עם ההורים בעקבות גיבוש זהות המינית והדתית ואי-התאמה של טיפול במסגרות בקהילה או חוץ-ביתיות, עלולים להוביל נערים ונערות לחיים ברחוב. הם חשופים לסכנות, נושרים מהלימודים, מנותקים מהבית ולעתים מסרבים לטיפול הרשויות בשל חוסר אמון. במסמך נתונים על היקף התופעה ומידע על הטיפול הממשלתי בה.(43 עמ')
היחידות לקידום נוער ותוכנית היל"ה – תמונת מצב / סקירה
המסמך סוקר את טיפול משרד החינוך בבני נוער שנותקו ממסגרות החינוך הפורמליות באמצעות היחידות לקידום נוער ותוכנית היל"ה להשלמת השכלה לנוער מנותק (46 עמ')

חיים ביטון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

השר במשרד החינוך חיים ביטון: "מול בני הנוער בתוכנית היל"ה יש צורך במורה עם אורך רוח גדול יותר. ילדים שנשרו - זה נמצא בראש סדר העדיפות במסגרת דיוני התקציב ל-2023. אולי צריך להמתין עם המכרז המתוכנן. לקראת סגירת המכרז צריך לעשות שינויים. נביא לדיון מול האוצר ואולי נצליח לתקן".

מנהל אגף חינוך ילדים ונוער בסיכון חיים מויאל: "כאשר מתחלף זכיין בהיל"ה, חלק מזכויות המורים לא מועברות לזכיין החדש ואנחנו מתכוונים לתקן את זה. יש צורך גם להעלות את כמות השעות שמקבל התלמיד. אנחנו בין המדינות עם אחוזי הנשירה (הגלויה) הנמוכים ביותר ב-OECD. הבגרויות נעשות היום בתוך מרכזי הלמידה. בכל הרשויות המקומיות החרדיות פועלת תוכנית היל"ה, אבל ברשויות המעורבות - צריך לדייק את זה יותר".

מורה בתוכנית היל"ה שירה חייט: "אני וחברותיי מורות לכל דבר וענין, אבל ביחס שאנחנו מקבלות - אנחנו לא מורות. זה בא לידי ביטוי בכך שמורות לא זכאיות לחופשות, לא מקבלות תשלום בגין גמולי-בגרות ובכלל - השכר הבסיסי שלנו קטן פי שניים מזה שבמערכת החינוך הרגילה". נציג איגוד מורי היל"ה ביקש הגדלת מכסת שעות ההוראה, שיפור השכר ותנאים סוציאליים, העסקה רציפה של מורות בהיקף קבוע במעבר בין שנות לימוד ובמהלך שנת הלימודים וכן שמירה על רצף זכויות תלויות ותק במעבר בין מכרזים.

ח"כ יסמין פרידמן: "המורים בפרויקט היל"ה צריכים להרוויח יותר ממורים במערכת החינוך הפורמלית, כי העבודה שלהם חשובה ותובענית אף יותר. צריך לנשק למורים האלה את הרגליים על כך שהם מסכימים לעבוד שם".

ח"כ נעמה לזימי: "מורים שבוחרים בהיל"ה רואים בשליחות שלהם שליחות כפולה, הרי זהו הקו האחרון מבחינת התלמיד שמבקש שיראו אותו. המורים בהיל"ה הם מורים לכל דבר ועניין. לרצף התעסוקתי יש כאן ערך כפול ומכופל".

ח"כ משה טור פז: "כדי להשוות את עלות מורה היל"ה למורה במערכת החינוך המקבילה - מדובר בפער של 50 מיליון שקל. המודל של היל"ה הוא לא כזה גרוע אבל האוצר מנצל את הגמישות התעסוקתית שם. מורה בהיל"ה צריך לקבל 120% כי הוא מוותר על קביעות ועל תנאים נוספים".

עקיבא כהן, מנהל השכלה בתוכנית היל"ה: "אני מחזיק בידי תלוש שכר של מורה אצלנו שמלמד 16 שעות בשבוע ומרוויח 3,400 שקל בסך-הכל. מורה במערכת הפורמלית מרוויח שכר גבוה יותר ב-40%. מייצרים מעגל הדרה מול המורים הללו. הילדים מקבלים שירות ממורים שלא מקבלים את השכר הראוי".

בוגר תוכנית היל"ה, אורי ילובסקי (בן 19): "היה קשה לי במסגרת רגילה ואז הגעתי לתוכנית היל"ה, שם התחלתי ללמוד. זה קרה כי מורה התייחס אליי. המורה בא לעזור לי - הוא לא בא ללמד אותי, וזה כל ההבדל. וזאת הסיבה שרציתי להגיע כל בוקר לשיעור. יצאתי עם כלים הרבה יותר גדולים מאלה שהייתי מקבל בתוכנית הרגילה".

יו"ר הוועדה סיכם: "שמענו עתה שהשוואת השכר בין המורים בהיל"ה למערכת החינוך הפורמלית עומדת על 50 מיליון ש"ח ויש להקדיש את הסכום הזה בתקציב הקרוב. הוועדה מבקשת לקבל ממשרד החינוך את התכנים, הישגים והיעדים המתוכננים במכרז החדש. הוועדה רשמה בסיפוק את הודעת השר ביטון כי שכר מורי הילה ייבחן לפני סגירת המכרז החדש".

תאריך:  31/01/2023   |   עודכן:  31/01/2023
עידן יוסף
+המדינה תגלם את המס לבעלי תפקידים בשל שדרוג הרכב
11:42 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האמור הוא בחידוש ההוראה שנקבעה בשנת 2017, ונוגעת לנשיא המדינה, רה"מ, שר הביטחון, שר החוץ, נשיאת בית המשפט העליון ושרים שקבעו שירותי הביטחון כי הם מחויבים בשימוש ברכב ממוגן  ▪  גפני: "אתם יושבים במשרד האוצר ועושים את החשבון כמה פחות תצטרכו לשלם כסף"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שר החינוך: מתנגד לשיחות זהות מינית בכיתה א'
11:41 01/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר יואב קיש אומר כי בכוונתו לבחון ממתי צריך לחשוף תלמידים בבתי הספר והגנים לנושא, הן בנושא סטרייטי והן בנושא להט"בי  ▪  קיש סבור כי אין זה נכון שבגילים צעירים יעסקו בנושא
קיש. מנהלים מנצלים את כוחם [צילום: מן הטלוויזיה]
+קריב יבקר בגימנסיה הרצליה: "שר החינוך דוגל במשטרת מחשבות"
11:38 01/02/23  |  עידן יוסף
בתגובה להנחיית שר החינוך, כפי שפורסמה בערוץ 12, לא להכניס גורמים פוליטיים ללא אישורו, הודיע ח״כ גלעד קריב (העבודה) כי יבקר מחר בבית הספר התיכון הגימנסיה הרצליה בהזמנת מנהל בית הספר, זאב דגני.

קריב: ״השר קיש מאמין בהפרטה של מערכת החינוך עד הרגע שזה מגיע לערכים דמוקרטיים לחינוך ולאזרחות פעילה, שם הוא מעוניין במונופול ושליטה. השר אולי שכח שהוא שר החינוך ולא שר החינוך-מחדש, אך הוא יגלה שציבור המנהלים והמורים, ראשי הרשויות המקומיות ובעיקר ציבור ההורים, לא יאפשרו לו לממש את כוונותיו ההרסניות. משטרת המחשבות בה הוא דוגל לא תהיה בבתי הספר של ילדינו".
+"הדיון בוועדה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה"
10:47 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לדברי רוטמן "הנשיאה הוזמנה והגיעה בעבר לוועדת החוקה לדיונים על מערכת המשפט, היא יכולה לומר את דברה וזה לדעתי המקום הנכון"  ▪  הוסיף: "הניסיון לחסום את הליכי החקיקה חמור מאוד והניסיון לברוח מהידברות חמור"
היו"ר רוטמן. "ניסיון להתערבות בהליכי חקיקה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ביטן: האוצר צריך לממן את כל העלייה האחרונה בתעריף החשמל
10:21 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה דרש מהאוצר לממן בשלב זה את מלא העלייה האחרונה של כ-7.2% בתעריף, כשהמקור התקציבי יכול להיות המיסוי על המכוניות החשמליות ומכירת תחנת אשכול  ▪  הוא ביקש התייחסות של האוצר תוך שבועיים
היו"ר דוד ביטן [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מנכ"ל קצא"א: לא אנחנו ביקשנו את החיסיון
00:51 01/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה ביקשה להאריך את החיסיון על פעילות החברה, אך בכנסת יש שדורשים שקיפות מטעמים סביבתיים שקיפות לטובת הציבור  ▪  המשרד להגנת הסביבה: החיסיון אינו חל על איכות הסביבה. הרעלים של החברה עומדים בתנאי ההיתר  ▪  גפני הורה לבחון הסרת חלק מהחיסיון ונזף במשרד: "לא אעשה לכם חיים קלים"
לוי. מגן על החברה מפני תביעות שקיפות
+סמוטריץ' החליט על ביטול צמצום מסגרות האשראי
15:23 31/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות בנושא הפחתת מסגרות אשראי עליהן חתם שר האוצר  ▪  התקנות קובעות כי סך מסגרות האשראי בכרטיס אשראי של לקוחות בנק פועלים ולאומי לא יעלה על 75% מסך מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי של הלקוחות כפי שהיה בשנת 2015
להפחית את הפגיעה במשקי הבית [צילום: אליס אמנדולה, AP]
+השר יעקב מרגי הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי
14:20 31/01/23  |  מירב ארד
השר יעקב מרגי הגיש (יום ג') קלה ליושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה את מכתב התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

+ועדת החוץ והביטחון הקימה את תשע ועדות המשנה שלה
14:09 31/01/23  |  מירב ארד
ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין אישרה (יום ג')ם את הקמתן של ועדות המשנה הבאות:
ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן (שבויים ונעדרים), בראשות ח"כ יולי אדלשטיין; ועדת המשנה לענייני עורף, בראשות ח"כ דוד אמסלם; ועדת משנה למדיניות חוץ והסברה, בראשות ח"כ גדעון סער; ועדת המשנה למוכנות ובט"ש (ביטחון שוטף), בראשות ח"כ שלום דנינו; ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, בראשות ח"כ גדי איזנקוט; ועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל, בראשות ח"כ אורנה ברביבאי; ועדת המשנה לענייני איו"ש, בראשות ח"כ משה סולומון; ועדת המשנה לעניין פינוי מוקשים ונפלים, בראשות ח"כ ניסים ואטורי; כמו כן הוקמה ועדת משנה לענייני הוועדה לאנרגיה אטומית.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים ביטון / Haim Biton   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טור פז משה   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מורי תוכנית ההצלה לנוער נושר עלולים לאבד את זכויותיהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
לאחר קבלת הסכמת הנגיד, שר האוצר העביר לוועדת כלכלה שיאשרה (יום ג', 31.1.23) את התקנות בנושא צמצום המסגרות בכרטיסי האשראי שיפחיתו את הפגיעה האפשרית במשקי הבית והעסקים הקטנים.
31/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה (יום ב', 30.1.23) בנושא מצוקת המטפלות במעונות היום לפעוטות. בדיון עלו סוגיות של מחסור, שכר, הכשרות, דרגות סבסוד ועוד. בוועדה קראו לשרי האוצר והחינוך לחתום בהקדם על החלטת ועדת המחירים להעלאת התשלום החודשי ב-300 שקל, לטובת שיפור שכר המטפלות במעונות. כיום ישנו משבר מתמשך בחינוך לגיל הרך שהביא לסגירת מאות מסגרות בחודשים האחרונים, עקב מחסור בכוח אדם.
31/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ב', 30.1.23) לדיון טעון נוסף בחוק יסוד: השפיטה, בנוסח יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן. יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי הציג את חוות דעתו ביחס לתיקונים המוצעים לוועדה לבחירת שופטים:
31/01/2023  |  עידן יוסף  |   כתבות
ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה (יום ב', 30.1.23) בממצאי המחקר המעידים על הימצאות חומרים מסרטנים בדם של תושבי מפרץ חיפה. היו"ר יעקב אשר אמר כי מפרץ חיפה הוא אחד הנושאים הדחופים שנמצאים על סדר יומה של הממשלה, כשהכוונה בסופו של היא פינוי המפעלים המזהמים ופיתוח האזור.
30/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
​הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 30.1.23) בדוח המבקר על השירות לציבור ברשות המיסים. בדיון עלו כשלים רבים בזמני המענה והשירות לשכירים ועצמאיים. כמו-כן, עלו הצעות שיסייעו לקדם את השירות לשכירים ע"י מערכת דיגיטלית מסונכרנת בדומה למדינות אחרות וכן ע"י כך שסוכני הביטוח יורשו לנהל את הבקשות עבור מבוטחיהם. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי בירך על ההצעות וביקש להמשיך את הדיון הזה עם הגורמים הממונים כדי לקדם תיקוני חקיקה שיאפשרו זאת.
30/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il