|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
השרה רגב ברכבת הקלה

רגב בוחנת הקמת חברה שתטפל רק במטרו

כך חשף נציג משרד התחבורה בוועדה לביקורת המדינה, וטען כי החריגה בתקציב נת"ע סבירה ביחס לעולם מנהל אגף הרכבות במשרד רמז גם הוא לבעייתיות בהחלטת השרה ואמר כי המדינה לא העריכה נכון את המורכבות של הרכבת הקלה מנכ"ל נת"ע: "אין אף חברה שיודעת לעשות מטרו; הפתרון צריך להיות הקמת גוף כלל ממשלתי עם סמכויות אכיפה חד-משמעיות מעל לכל הרשויות"
16/05/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה לביקורת המדינה קיימה (יום ג', 16.5.23) דיון בנושא משבר התחבורה הציבורית. בדיון עלה מנציגי משרד התחבורה ונת"ע כי העיכובים בפתיחת קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב הם מינוריים אל מול הקשיים הרבים בהם נתקלו המפעילים מול גופים כה רבים שתלויים בהם למעבר קווי הרכבת.

מדברי נציגי משרד התחבורה עלה שאין לכאורה עילה אמיתית לכוונת שרת התחבורה מירי רגב להפקיע את ניהול המטרו והקמתו מחברת נת"ע. אליאס מטר, מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה, הסביר את המורכבות עימה נאלצה החברה להתמודד: "ב-20 שנים האחרונות נכנסו מערכות חדשות של סייבר, דיגיטציה עוד. ולכן אנו רואים תופעה כלל עולמית שיש דחיות משמעותיות. המדינה לא העריכה את המורכבות והשילוב של מערכות קרקעית ותת-קרקעית ושילוב שמונה גופים תחת מערכת אחת". עוד אמר מטר בדיון כי למרות שבעוד שבועיים יסיים את תפקידו רן שדמי, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, טרם יצא מכרז בנושא. יצוין כי גם מטר עצמו צפוי לפרוש.

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של המטרו ומנהל תחום תקציבי פיתוח במינהל התשתיות של משרד התחבורה, אמר בדיון כי בכל הקו האדום או הקו הירוק טמונים עשרות מיזמים נוספים של גשרים, מנהור ועוד. "יש למידה מתמשכת לאורך השנים תוך כדי עבודה ועדיין לומדים מהערות המבקר. במשרד הוקם מטה תשתיות לאומיות שעושה תיאום בין השחקנים לטובת המטרו. אך חשוב לזכור שיש שחקני וטו, שלכל אחד יש אינטרס משלו דוגמת חברת החשמל. גם החריגה בתקציב היא סבירה ביחס לעולם, בהתחשב בהצמדות שנעשו במיזמים. ארז ציין כי אכן השרה רגב החליטה לאחרונה לבחון את הוצאת פרויקט המטרו מנת"ע וגילה: "אנו בוחנים האם להקים חברה חדשה שתטפל רק במטרו".

מנכ"ל נת"ע חיים גליק ענה על כך בדיון כי אין חלופה, ואמר שאם זה יקרה גם תהיה השפעה לכזאת החלטה: "אנחנו עובדים על הקווים היום עם 48 מיליארד ש"ח. אנו עובדים בקצב עצום ביום ובלילה לקידום שלושת הקווים, ובמקביל גם על המטרו. נוכח הניסיון שצברנו בקו האדום, אין חברה שיודעת לעשות את זה ולשלב את הפרמטרים כמו נת"ע".

ביחס לעיכוב הפעלת הקווים, אמר גליק: "צריך להיות גאים במה שנעשה כאן - עיר מתחת לאדמה. מיזמים של רק"ל משנים את פני העיר: לוחות ביוב, מים, מערכות תקשורת ועוד. אנו מייצרים תוצר לוואי לעיריות בהיקפים עצומים. העיכוב נובע מהקמת מערכת בטיחותית ש'מדברת' עם הסביבה. מ-2014 עד היום, הרק"ל לא חרגה בשקל וזה הישג בלתי רגיל. אנחנו הרבה יותר מהירים מכל השאר ואין שום השוואה למה שקורה בעולם. כאן אנחנו מחליפים הכל - תשתיות של 100 שנה. בשמונה שנים חפרנו קרוב ל-60 ק"מ.

"בסופו של יום, כשנראה את הכל פועל, ניהנה בצורה בלתי רגילה. הרכבת הקלה האדומה תיקח 70 מיליון נוסעים בשנה כמו רכבת ישראל. אפשר להסתכל לאופק ולומר לציבור יש פתרון שיקל עליכם את החיים. אנחנו נתקלים באוסף עצום של בעלי עניין וכל אחד, יש לו אנג'דה - צריכים להתקדם והפתרון האמיתי צריך להיות הקמת גוף כלל ממשלתי עם סמכויות אכיפה חד-משמעיות מעל לכל הרשויות".

צחי סעד, מנהל אגף לביקורת כלכלית במשרד המבקר, אמר בדיון כי המציאות התחבורתית שעימה מתמודדים תושבים מדי יום קשה, ולגודש התנועה יש משמעויות כלכליות כבדות המוערכות בעשרות מיליארדי שקלים בשנה. לדבריו, יש חסמים וליקויים רבים שמונעים את פיתוח התחבורה הציבורית בארץ. ממצאי דוח בנושא מלמד כי במקרים רבים יש צפיפות גדולה בתחבורה הציבורית, תדירות נמוכה, מחסור בתשתיות תומכות כגון מסופים וחדרי מנוחה לנהגים. לדבריו, "בשנים האחרונות קודמו נושאים שונים ובוצעו מיזמים חשובים בתחום התחבורה, אך עדיין הכשלים והליקויים בתחום התחבורה הציבורית משמעותיים ביותר".

בדוח הנוגע להתקדמות מיזם הרכבת הקלה בגוש-דן שפורסם בנובמבר האחרון, אמר סעד כי לפני כשלושים שנה הייתה התמודדות לראשות העיר בת"א כשאחד המועמדים הבטיח רכבת עילית והאחר רכבת תחתית, "אנו שלושים שנה אחרי ורואים ההאטה בכל התחומים". הליקויים בדוח זה כוללים ממצאים המלמדים כי העיכובים בפתיחת הקווים עלו למשק מיליארדי ש"ח. הדוח מעלה כי קיימים קשיים וחסמים בממשק בין חברות תשתית לחברת נת"ע וכן בהסכם המסגרת בין משרדי התחבורה והאוצר לבין חברת נת"ע.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ ואליד אלהואשלה, אמר בדיון: "בכל יום אני נפגש עם אזרחים שיש להם תלונות כנגד משרד התחבורה, ואני חושב שזה המשרד שאני מפנה אליו הכי הרבה תלונות. לדוגמה, כבישים 25 ו-31 שהורדו בהם תחנות עבור שיפוץ הכביש. הן לא הוחזרו ומאות אנשים שהייתה להם תחנה בכניסה ליישוב, היום כבר לא יכולים לנסוע בתחבורה הציבורית. יש בדוח כשלים וליקויים של ביצוע תוכניות מבחינת זמנים ושירות לתושבים. הגופים צריכים ללמוד את דוח המבקר ולעמוד על כך שיהיו שינויים. הוועדה תוציא מכתבים בתלונות שעלו בדיון ותקיים דיון מעקב".

תאריך:  16/05/2023   |   עודכן:  16/05/2023
עידן יוסף
+פחות מ-3% מתיקי ארכיון המדינה חשופים לציבור
01:21 17/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רק אחוז קטן, כ-1%, מתוך 14 מיליון המסמכים בארכיון צה"ל ומערכת הביטחון נגישים כיום לציבור. רוב החומר בארכיון הצבאי והביטחוני, כ-95%, מסווג בצורה כלשהי  ▪  ארכיון המדינה: חייבים לאזן בין ביטחון המדינה לבין זכויות הפרטיות תוך מתן שירות לציבור, המוביל להגבלות על תיקים מסוימים, כגון תיקי אימוץ ובתי משפט
יש תיקים לא רשומים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+60-20 אחוז מהקשישים נפלו קורבן להונאה צרכנית
23:22 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשות להגנת הצרכן: העוקץ הפיננסי גורם לנזק של יותר מחצי מיליארד שקל בשנה; הטלנו דרישות חיוב של למעלה מ-100 מיליון שקל  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה קרא לפעול לחיוב אישי של נושאי משרה בחברות שפוגעות בקשישים
מפסידים כסף פי 5 בגלל "האותיות הקטנות"
+יזמית: יכולתי להעסיק אלף איש בפריפריה, אך התמיכה מהמדינה קטנה ואני מגייסת תרומות
22:40 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשל אבטלה ואי-שוויון בנגב ח"כ מיכאל ביטון הציע תוכנית מענקים ניסיונית לעסקים קטנים להמרצת הפעילות הכלכלית וצמצום פערי תעסוקה  ▪  יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "הוועדה תדרוש שתהיה התייחסות לנושא בהקצאות הבאות מהקרן"
היזמית חנה רדו
+איימן עודה יפרוש מהחיים הפוליטיים
20:37 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אחרי שמונה שנים בכנסת יו"ר חדש תע"ל מודיע כי לא יתמודד לכנסת הבאה, אך הוא צפוי להישאר בזירות הציבוריות  ▪  בסביבתו מסבירים שמטרת הפרישה היא לאפשר את איחוד המפלגות הערביות באמצעות "הזרמת דם חדש"
עודה. הפרישה אינה מיידית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ביטן: להקים קרן ייעודית לבטח חקלאים ועסקים שסובלים מפרוטקשן
15:56 16/05/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן קרא בועדת הכלכלה שדנה בקושי של חקלאים שתבעו חברות ביטוח, להקים קרן ייעודית שתאפשר לבטח חקלאים ועסקים שסובלים מפרוטקשן. היו"ר ביטן אמר בדיון "כי חברות הביטוח מסרבות לבטח חקלאים ועסקים אחרי שנפגעו מגניבה או פשיעה, ולא מסתפקות אפילו בהעלאת תעריף. זה גורם לדבר אחד פשוט, שהפשע המאורגן והסחיטה ממשיכים להתקיים כי אין ברירה לאנשים אז הם משלמים."
+אושר בוועדה: תקציבים להקמת בתי איזון למתמודדי נפש והקמת מבנים לתנועת נוער
13:17 16/05/23  |  מירב ארד
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל, קיימה (יום ג׳, 16.5.23) הצבעה על סכום ההקצאה השנתי מהקרן לאזרחי ישראל, והעבירה 35 מיליון שקלים עבור הקמת בתי איזון למתמודדי נפש, ו-75 מיליון שקלים נוספים עבור מבנים לתנועות נוער בדגש על הפריפריה. יו״ר הועדה ח״כ לימור סון הר מלך אמרה בפתח הישיבה: ״היום אנחנו הופכים את העולם לקצת יותר טוב. מתחילת הדרך הודעתי שהועדה לא תהיה הקופה הקטנה של הממשלה והתקציב שידון בו יהיה לתכניות מחוץ לקופסא״.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אגד   אגד תעבורה   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אמיר אסרף / Amir Asraf   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים גליק / Haim Glik   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רון כץ / Ron Katz   רכבת ישראל   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רגב בוחנת הקמת חברה שתטפל רק במטרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בעקבות עליית המחירים של ספקי המזון בישראל, התכנסה (יום ב', 15.5.23) הוועדה לביקורת המדינה לדיון בנושא ברקע דוח המבקר "הטיפול במונופולין ובריכוזיות בענף המזון". בדוח, שפורסם לפני כשנתיים, עלו מספר ליקויים משמעותיים בטיפול הממשלה המשפיעים על עליית המחירים דוגמת הקצאת מכסים לייבוא, הליכים ממושכים לייבוא, פערי מחירים המזון במונחי כוח קניה, ריכוזיות ספקים יצרנים ויבואנים בקטגוריות שונות, חסמי ייבוא ע"י משרד הבריאות וגופי ממשל שונים ועוד.
16/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ב', 15.5.23) לדיון בדיווח על-פי חוק סעיף 31ב לחוק איסור הלבנת הון לשנת 2022. חוק איסור הלבנת הון קובע כי ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור תדווח בכתב מדי שנה לוועדת החוקה בנושאים שונים המפורטים בחוק, הנוגעים לפעולת הרשות. לדוח צורף נספח חסוי הכולל מידע שהוועדה נדרשת לדון בו בדלתיים סגורות.
15/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ביטול האבחנה בין עובדי מדינה לאחרים לעניין איוש הוועדות הפסיכיאטריות. זאת, במסגרת קידום הצעת התיקון לחוק הטיפול בחולי נפש. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הבריאות של הכנסת.
15/05/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי הרשויות המקומיות המבוססות החליטו להמשיך בשביתה גם מחר, אך ההכרעה האם להשבית גם את מערכת החינוך תוכרע בסביבות השעה 21:00, וכפי הנראה היא תוחרג מהשביתה. בישיבה עלתה הצעה להודיע על השבתה מוחלטת של כל התוכניות והיתרי הבנייה החשובים לממשלה.
15/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תובנותיו ממבצע מגן וחץ ואמר: "הורדנו חצי מהנהגת הג׳יהאד האיסלאמי במכת פתע ואת החצי השני במהלך המבצע. המסר הועבר לא רק בעזה, אלא ב-270 מעלות. כל מי שבא לפגוע בנו, כל מי שמתכנן לפגוע בנו, יבין עכשיו טוב יותר את משמעות המילים 'דמכם בראשכם'. אנחנו משנים את מאזן ההרתעה".
15/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il