חברת יוניליוור, שהיא אחת המשווקות הגדולות של מותגי צריכה ומזון בשוק הישראלי, הודיעה על העלאת מחירי מוצריה לשוק המוסדי ב-7.5%. מדובר בהעלאת המחירים של המוצרים למסעדות ולבתי קפה, ולא לשוק הקמעונאי.
חברת יוניליוור מוכרת לשוק המסעדנות אריזות גדולות של מוצרי המותגים קנור, תלמה, הלמנ'ס, ליפטון, בייגל בייגל, ורד הגליל ועוד. מן החברה נמסר היום (יום א', 28.5.23) כי מדובר בעדכון שביצעה החטיבה המוסדית של החברה והיא רלוונטית לשוק המוסדי בלבד, מסעדות ושרותי הסעדה. לא בוצעה עליית מחיר לשוק הקמעונאי.
בחודש ספטמבר 2022 הודיעה יוניליוור על העלאת המחירים בשיעור של עד 15% בשוק הקמעונאי. זאת, בעקבות האינפלציה ומה שהוגדר על ידי החברה כ"גידול המתמשך בעלויות השונות".
הבוקר פרסמה חברת דיפלומט, העוסקת בייבוא ובשיווק של מוצרי צריכה בישראל ובחו"ל - ובהם מוצרי החברות היינץ, חיתולי פמפרס, אוראו, טמפקס, רדבול, קלוגס ורבים אחרים, צפויה לייקר את מוצריה גם בהמשך השנה. זאת, בהמשך להעלאת המחירים שכבר ביצעה במהלך הרבעון הראשון של השנה. כך עולה מן הדוח הרבעוני שפרסמה (יום א', 28.5.23).
דיפלומט ציינה כי במהלך 2022 ובתקופת הדוח חוותה עליות בשיעורי האינפלציה בעולם ובעקבותיה התמודדה עם עליות מחירי המוצרים אותם היא מייבאת. בהתאם, החברה העלתה מחירים במהלך הרבעון הרביעי של 2022 ובתקופת הדוח על חלק ממוצריה שהתייקרו על-ידי ספקיה. בדוח ציינה כי היא צפויה להמשיך בהעלאות המחירים גם בהמשך השנה, בשל ההערכה כי חלק מספקיה ימשיכו גם הם להעלות מחירים.
על-פי הדוח, נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח מחד-גיסא והאתגרים בהעלאת מחירי מוצריה מאידך-גיסא, רווחיותה הגולמית של דיפלומט על חלק ממוצריה נשחקה. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים.