|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
היו"ר ביטן והשר קרעי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

קרעי יקדם חקיקה למניעת אפליה וסתימת פיות ברשתות חברתיות

שר התקשורת בסקירה: "כל ערוץ ספורט יהיה חייב למכור תכניו בכל טכנולוגיה" "לא מעורבים בוועדה שתקבע את עתיד גלי צה"ל" "לא אאפשר לשידור הציבורי לשדר פרסומות אלא תשדירי שירות" בעקבות בקשת יו"ר ועדת הכלכלה הודיע המשנה למנכ"ל המשרד כי נמצאו התדרים שיאפשרו את המשך פעילות כל תחנות הרדיו של התאגיד
07/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
עיקרי הנושאים שהוצגו:
עידכון האסדרה בשוק השידורים והרדיו - פתיחת השוק לראשונה לתחרות מלאה תוך הסרת חסמים שיביאו להוזלת מחירים, ביטול מועצת הכבלים הלווין ומועצת הרשות השנייה והקמת גוף מאסדר רזה ללא התערבות בתוכן, חובת הפקת מקור לכלל השחקנים בשוק המקומי והבינלאומי, ביטול הצורך ברישיונות לערוצי טלוויזיה ופתיחת שוק הרדיו הפרטי לשידור בפרישה ארצית.
תשתיות סלולר מתקדמות - "ישראל מתחברת" - הרחבת פרישת תשתיות הדור החמישי, שיפור הכיסוי והקליטה ברכבות, בכבישים ובמנהרות, בדגש על הפריפריה, איו"ש ואזורי הגבולות, הצבת ישראל כמובילה עולמית באיכות הרשת הסלולרית והטמעת שימוש נרחב ברשתות פרטיות.
סיבים אופטיים - פרישת רשת מתקדמת ב-85% ממשקי הבית בכל רחבי הארץ וחובת פרישה של 100% עד סוף 2023, תוכנית לסגירת רשתות הנחושת, הפיכת ישראל למעצמת תקשורת טכנולוגית והגברת ההשקעות הבינלאומיות.
יבוא חכם - יצירת והטמעת מערכת AI לייעול היבוא האישי של מוצרים אלחוטיים וחפיצים ללא מגע יד אדם.
הפיכת ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי - בקרוב תוצג התוכנית המלאה שתמצב את ישראל כמסדרון תקשורת בינלאומי ותביא להשקעות בינלאומיות משמעותיות.
שידורי הספורט יונגשו לצפייה בכל הפלטפורמות - לראשונה תעוגן בחקיקה חובת הנגשת שידורי הספורט בכל פלטפורמה כולל בסלולר.
שקיפות מידע - הנגשת המידע על נתוני כיסוי וקליטה ועוד, של כלל החברות, לציבור בישראל.

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, מסר (יום ד', 7.6.23) בוועדת הכלכלה סקירה על פעילות משרדו. השר התייחס לשורה של נושאים בתחומי משרדו והשיב לשאלות חברי הכנסת ונציגי הציבור. הוא התייחס בין היתר לנושא הנגשת שידורי הספורט וסיפר כי נפגש עם מנכ"ל צ'רלטון בעניין.

השר קרעי התייחס לחוק השידורים עליו עובד המשרד, ואמר כי גילה שזה נמשך יותר זמן מכפי שסבר תחילה, כי משרד המשפטים זקוק ל-60 יום רק לצורך נסחות. "זה ייצא להערות הציבור בקרוב", הבטיח. הוא הוסיף: "המדיניות שלי היא לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם, ולהתערב ככל שפחות. לתת חופש ולהפוך את השוק למגוון ותחרותי, במקום לאחוז בקרנות המזבח ולהשאיר את השליטה והריכוזיות בידיים של השר, הרשות השנייה ומספר שחקנים ותיקים".

הוא סקר את השינויים בחוק השידורים, ואמר כי הם יובילו לצניחת מחירים. לדבריו, זו אינה המטרה העיקרית אבל היא לא פחות חשובה מהגיוון.

קרעי: "היום אנחנו מבשרים על מספר מהלכים פורצי דרך בשוק התקשורת הישראלי שחלקם לא עודכנו באופן מהותי מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת. אנחנו פותחים את שוק השידורים לתחרות מלאה. כל אחד יוכל להקים ערוץ חדשות, כל תחנת רדיו תוכל לשדר בכל רחבי הארץ. אנחנו דואגים לקליטה סלולרית בכבישים, במנהרות, ברכבות ובכל מקום בארץ, וחותרים קדימה לדור 5 על יישומיו ונגזרותיו. אנחנו מפתחים מערכת AI ייחודית כך שכל אזרח יוכל לייבא ציוד אלחוטי בראש שקט וללא עיכובים מיותרים במכס. יחד בעז״ה, נקדם את ישראל לחזית הטכנולוגיה העולמית".

[צילום: דוברות הכנסת]

באשר לקליטה הסלולרית, ציין השר קרעי כי גם תקשורת היא תשתיות ובכוונתו להיכנס לעניין בכל הכוח ולהביא חוק תשתיות תקשורת, שיאפשר לחברות הסלולר לפרוס תשתית בקלות ויעילות. היו"ר דוד ביטן התייחס לתשתיות ביו"ש וציין כי אפשר להסתייע בתקציב של השרה אורית סטרוק. קרעי השיב כי הוא בטוח שגם השרה תיתן את חלקה, וציין כי הוא מטפל בנושא גם בנגב, בגליל ובכל מקום שבו אין קליטה. הוא אף ציין כי המשרד מתכוון להשלים גם את פריסת הסיבים האופטיים.

באשר לנעשה בדואר, אמר השר קרעי כי האוצר חוסם אותו ממה שצריך לעשות: "אנחנו נאבקים לא לפגוע בחלשים. ביקשתי מהמנכ"ל שיתקן את הרישיון כך שסגירת סניפים תהיה באישור השר". הא הוסיף כי הוא תומך בהפרטה, אך אמר כי סגירת הסניפים לא צריכה לפגוע באוכלוסיות חלשות וצריכה לאפשר שירות חלופי.

בנוסף אמר השר כי בכוונתו להגיש הצעת חוק שתאפשר למשתמשים ברשתות חברתיות לתבוע על אפליה וסתימת פיות בבית משפט ישראלי. ובמענה לשאלת מנכ"ל איגוד התסריטאים, ליאור תמאם, אמר קרעי: "נרחיב את חובת הפקות המקור לכלל השחקנים בשוק". תמאם הזהיר, כי "שוק חופשי מוחלט בתחום התוכן המקורי יוביל להיעלמותו".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מנכ"ל המשרד, מימון שמילה, אמר כי המשרד מתכוון להנגיש מידע לציבור על שירותי התקשורת שהוא יכול לקבל מהחברות השונות, ובכך להעצים את הצרכן. המשנה למנכ"ל, אלעד מלכא, הוסיף כי הצעת חוק השידורים תסגור את מועצת הכבלים והלווין ואת הרשות השנייה ותעביר את הפיקוח לגוף אחד רזה.

ביטן ציין כי צריך הגבלות מסוימות בעניין הפרסומות, אחרת נראה יותר מדי פרסומות בערוצים המסחריים, וציין כי ההכנסה מפרסום יורדת בגלל גוגל, פייסבוק וענקיות האינטרנט האחרות. בנוסף, שאל האם נמצאו תדרים באופן שיאפשר לא לסגור תחנות רדיו של התאגיד. המשנה למנכ"ל אלעד מלכא השיב בחיוב ואמר: "מצאנו שאפשר להתייעל ולאפשר יותר תחרות". עם זאת, השר קרעי ציין כי בכוונתו שלא לאפשר לשידור הציבורי לשדר פרסומות, אלא רק תשדירי שירות. "הם נהנים מכסף ציבורי, לכן את הפרסום שישאירו לעסקים", אמר.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ שלי טל מירון ביקשה התייחסות ליצירה הישראלית, ואמרה כי יש ירידה בהפקות מקור. היו"ר אמר כי האסדרה אפשרה להפוך כמעט כל תוכנית ליצירה, וזה לא צריך להיות ככה. השר קרעי השיב: "נקטין את החובות אך נתמקד בדרישה לסוגה עילית בגלל החשיבות והחששות בקרב היוצאים הישראלים. אני חושב שהחשש הזה הוא רחוק, כי היצירה חשובה לציבור ולכן גם לספקי התוכן, אבל בכל מקרה זה נמצא בחוק".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ אברהם בצלאל שאל באשר לקליטת תחנות רדיו מסוימות, וקרעי השיב כי תחנות רדיו חרדיות, למשל, תוכלנה לשדר בכל הארץ ולבחור בכמה תדרים הן מעוניינות. חברי הכנסת ששון גואטה ואברהם בצלאל שאלו על הבעיות בקליטה סלולרית, והשר השיב כי המשרד מטפל בזה באופן שוטף.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ אוהד טל וח"כ סימון מושיאשוילי שאלו על האפשרות לצפות בשידורי ספורט בכל מכשיר, גם בטלפון הנייד. מושיאשוילי אף סיפר: "אתמול ניחמתי בבית משפחת בן-נון בראשון לציון, והייתה שם קבוצת חיילים ששאלו אותי על תכנים, לאו-דווקא ספורט".

השר קרעי השיב: "מדובר בעיקר על ערוצי פרימיום של צ'רלטון. נפגשתי עם מנכ"ל הערוץ וביקשתי מהם לעשות את זה בעצמם וזה לא קרה עדיין. מבחינתי, חיילים זה הכי חשוב, ובחוק השידורים החדש כל ערוץ ספורט יהיה חייב למכור תכניו בכל ממשק ובכל טכנולוגיה. כדאי להם לעשות את זה בעיקר לחיילים עכשיו, אבל אם לא אז זה יהיה בחוק". לדיון הצטרף גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שאמר כי יש אפשרות לשיתוף פעולה בין המשרדים בכל מה שקשור לשידורי ענפי הספורט, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים לצפות בלי לשלם כל כך הרבה כסף.

מנכ"ל עמותת הצלחה, אלעד מן, ביקש התייחסות השר למינויים למועצת התאגיד ומעורבות המשרד בעניין גלי צה"ל. נציגת לובי 99, זוהר אלטמן רפאל, שאלה על ביטול ההפרדה התאגידית בין חברת החדשות לערוצים המסחריים, ואיך המשרד מתכוון לדאוג שהחדשות לא יושפעו מתוכן מסחרי.

קרעי השיב באשר לתאגיד, כי הוא לא מתכוון לחתום על החלטת ועדת מינויים קודמת, כי אין לו אמון במי שמינה את הנציגים הקודמים. "בקול הקורא שאני אוציא תהיה חשיבות לגיוון וריבוי דעות. יש הליך משפטי בבג"ץ ונראה מה יהיה בהמשך. כרגע יש ועדת איתור חדשה, והיא צריכה להמליץ בפני על מועמדים חדשים. אם היא תמליץ גם על הקודמים יכול להיות שאמנה אותם", אמר.

[צילום: דוברות הכנסת]

באשר לגלי צה"ל, אמר השר כי לא ידע על הוועדה שיושבת בעניין במשרד הביטחון. המשנה למנכ"ל מלכא ציין, כי זו ועדה של משרד הביטחון ונציגי משרד התקשורת הגיעו לשם רק פעם אחת להציג את עמדתם. מלכא התייחס גם להפרדה המבנית של חברת החדשות, ואמר כי הדבר הטובה ביותר להתמודד עם אינטרסים היא ריבוי ערוצים שיהיה להם אינטרס לחשוף את האינטרסים של הערוצים האחרים. לדבריו, "היום זה לא קיים כי יש מונופול וכל כתב שואף להיות חלק ממנו. אם לא יהיה מונופול אנחנו מעריכים שנראה עוד תחקירים כאלה. יש עדיין מגבלת בעלויות צולבות ואחזקות שונות בהתאם לנתחי שוק".

באשר לרשתות החברתיות, הוסיף מלכא כי "היום הן יכולות להסיר תכנים באופן שרירותי, ובעתיד תהייה מדיניות שקיפות של הסרה או הגבלת תוכן, והמשתמש יוכל לערער לחברה או לגשת לבית משפט מקומי אם הסירו תוכן שעומד בכללי הקהילה. נסמיך בית משפט מקומי בישראל לדון בסכסוכים כאלה, ואפשר יהיה להסיר תוכן אם הוא עובר על החוק או עובר על כללי הקהילה. בית משפט יודע לקרוא את תקנון הקהילה. קטונתי מלהגיב לרפורמה המשפטית, אשמח שיהיו יותר שופטים שיוכלו לדון בזה".

השר קרעי ציין בהקשר זה: "אחרי שיחטפו קנס פעם, פעמיים, שלוש על שהסירו תכנים בלי הצדקה המדיניות תשתנה. היום זה שרירותי ואנשים לא מבינים מה הם עשו לא בסדר".

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי למשרד יש הרבה משימות. ביטן בירך את השר קרעי על הסקירה ואמר לו: "לפני מספר שנים אמרו שלא צריך משרד ומספיק רשות, אבל כנראה שזה לא כך. צריך משרד ושר שינווט את העניינים, אני חושב שהשר עושה עבודה טובה ומאחל לו הצלחה, אבל זה לא אומר שכשתביא לנו את ההצעות החוק נאשר אותן כמו שהן ולא נעשה בהן שינויים".

תאריך:  07/06/2023   |   עודכן:  07/06/2023
עידן יוסף
+"דתי שמחזירים לו חשמל רגע לפני שבת, חסר אונים ל-25 שעות"
02:27 08/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל חברת החשמל: "הכי גרוע שמאשימים אותנו - הציבור לא יודע שיש טירוף מערכות שלם בביורוקרטיה אינסופית כשאנחנו זקוקים לכל פעולה לאישור מ-46 גורמים שונים"  ▪  המשרד להגנת הסביבה: "מודאגים מכך שישראל ממשיכה לייצא גז לשכנותיה בזמן שחסר בה"
מאיר שפיגלר, שלמה ארביב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+האם חוק ההימורים המתוקן יעזור לספורט או יפגע בו
01:26 08/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת התיקון מוצע להחזיר את סמכויות המועצה מהאוצר למשרד הספורט, כשחלק מהסמכויות יהיו משותפות לשני השרים  ▪  בשינויים המבניים המוצעים: התאמות לחקיקה עדכנית, הסדרת עבודת המועצה, קביעת כללי תגמול לחבריה, והגדלת סכום התקשרות המועצה עם גופי ספורט לצרכי הסכמי שיווק ותפעול  ▪  קשיי אגודות הספורט שהביאו לסגירת רבות מהן מאז שונתה שיטת התקצוב - תמיכות דרך המשרד ולא דרך הטוטו
בליאק, טיבי וזוהר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת הפנים הכינה הצעת חוק להארכת שהות של עובדי סיעוד זרים
23:15 07/06/23  |  עידן יוסף
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתאריך את שהותם של עובדי סיעוד זרים שבקשותיהם להארכה נדחו על-פי החוק הקודם.

הצעת החוק, שהוצעה על-ידי היו"ר ח"כ יעקב אשר, תאפשר בחינה מחודשת ואישור של בקשות הארכה של חולים שנדחו בתקופת הקורונה, במקרים בהם הקשר הטיפולי בין המטופל המבקש לעובד הזר נמשך זמן רב יותר, יותר משלושה חודשים.

אשר אמר כי הוא "אסיר תודה לוועדה על אישור הצעת חוק חשובה זו, שתסייע להבטיח כי קשישים ונכים הנשענים על מטפלים זרים יוכלו להמשיך ולקבל את הטיפול הנחוץ להם". הוא הודיע לאחר אישור הצעת החוק כי בכוונתו לדון בהרחבה בנושא במטרה לשפר את החוק לטובת אלה שזקוקים לסיוע של עובד זר.
+50% הנחה באגרות נהיגה ספורטיבית למשרתי מילואים
19:35 07/06/23  |  עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה (ד') שני תיקונים בתקנות הנהיגה הספורטיבית, המעגנים הנחה למשרתי מילואים, בשיעור 50% מגובה אגרת רישיון נהיגה ספורטיבית, וכן הנחה בשיעור 50% מגובה אגרת רישיון כלי תחרותי, במסגרת הספורט המוטורי.

הזכאות להנחה הינה עבור משרתי מילואים המחזיקים בתעודת משרת מילואים פעיל. התיקונים צפוי להיכנס לתוקף בתום 30 ימים מפרסומם ברשומות. את התיקונים הציג שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ואת הדיון ניהל ח"כ אליהו רביבו.
+עימות חריף בליכוד ברקע מינוי מחליף לחיים ביבס
18:16 07/06/23  |  עידן יוסף
עימות חריף היום בליכוד היום סביב השאלה מי יעמוד בראשות הוועדה המוניציפליות של הליכוד, לאחר הדחתו של חיים ביבס. נתניהו החליט למנות את מנכ״ל הליכוד צורי סיסו לתפקיד. השרים יריב לוין וחיים כץ זועמים על נתניהו ודורשים למנות ראש עירייה או שר מהליכוד, מיקי זוהר (ynet).
+בטרומית: התיישנות תקיפה מינית בקטין תורחב גם לבני דודים
17:57 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון - הרחבת או התעללות), התשפ"ג-2023, של ח"כ שלי מירון וח"כ משה סעדה, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מרב מיכאלי. בהצעה תמכו 14 חברי כנסת והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

מוצע בה לקבוע שההסדר הייחודי לחישוב תקופת ההתיישנות של תביעה בשל תקיפה מינית או התעללות שבוצעה בקטין בידי בן משפחתו או אדם שיהיה אחראי עליו, יחול גם על פגיעות שבוצעו על-ידי בני הדודים של הקטין.
+בטרומית: יורחבו הכלים להחמרת הענישה על גביית דמי חסות
17:41 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור הלבנת הון, תיקון - איסור גביית דמי שמירה בלא רישיון, התשפ"ג-2022 של חברת הכנסת מירב בן ארי. 25 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע בה להוסיף את העבירות הרלוונטיות לגביית דמי חסות מחוק רישוי שירותי שמירה לרשימת העבירות המנויות בתוספת הראשונה לחוק איסור הלבנת הון, כך שתוחמר הענישה על עבירות אלו וניתן יהיה לעשות שימוש בכלי חילוט הכספים שנגבו כדמי חסות.
+בטרומית: יוסדרו מגורים בשטחי מרעה
17:15 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להסדרת המגורים בשטחי מרעה, התשפ"ג-2023 של ח"כ זאב אלקין, אליה הוצמדה הצעה של חברי הכנסת עודד פורר ואביגדור ליברמן, והצעה נוספת של ח"כ שרן השכל. בהצעה תמכו 21 חברי כנסת אל מול 9 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מוצע בה להסדיר הקמת מבני מגורים ומבנים חקלאיים בשטחי מרעה. בנוסף, מוצע שרשות המרעה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, באישור ועדה מקומית לתכנון ולבניה, תאשר הקמת מבנים כאמור, ויינתן היתר למבנה מגורים קיים שבו מתגוררת משפחתו של רועה, שהוקם עד יום 1 בינואר 2021, כפוף לעמידתו בתנאים לפי החוק המוצע.
+בטרומית: העדפה מתקנת למשרתים בקבלה לעבודה בשירות המדינה
17:08 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) תיקון - העדפה מתקנת למשרתים, התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת משה סולומון אליה הוצמדה הצעה של חברי הכנסת יצחק קרויזר וצביקה פוגל. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 9 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת

מוצע בה לתת עדיפות בקבלה לעבודה בשירות המדינה על-ידי מנגנון של העדפה מתקנת למועמדים מקרב הקבוצות הזכאיות לייצוג הולם אשר סיימו שירות סדיר, שירות לאומי או שירות אזרחי.
+בטרומית: בנק יחויב להודיע ללקוח לפני שינוי תוכנית הטבות בנקאית או סיומה
16:31 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) תיקון - שינוי או סיום תוכנית הטבות בנקאית, התשפ"ג 2023 של חבר הכנסת יונתן משריקי וקבוצת חברי כנסת. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע בה לקבוע כי תאגיד בנקאי או מנפיק כרטיסי חיוב יהיו מחויבים להודיע ללקוח לפני שינוי או סיום תוכנית הטבות בנקאיות הנוגעות לשיעור ריבית או שיעור עמלה אשר ניתנה לו לתקופה קצובה. כמו-כן, מוצע לקבוע כי הלקוח יוכל לבחור לסיים את ההתקשרות במועד שינוי או סיום תוכנית ההטבות.
+בטרומית: הגדלת מספר התושבים המאפשר ליישוב לקיים ועדות קבלה
16:30 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת האגודות השיתופיות (מספר בתי אב ביישוב קהילתי), התשפ"ג 2023 של חבר הכנסת יצחק קרויזר. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 15 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע בה לקבוע כי יישוב קהילתי יוגדר כיישוב ששווקו בו 700 מגרשים בפועל לבניית בתי קבע וכי ההסדר שנקבע בתיקון מס' 8 לפקודות האגודות השיתופיות, אשר מסדיר את ועדות הקבלה ביישובים קהילתיים בנגב ובגליל, יחול על כלל הישובים הקהילתיים שהקימו זרועות ההתיישבות של המדינה בפריפריה וביהודה ושומרון.
+הצעת חוק טבריה של עמית הלוי אושרה בטרומית
16:21 07/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) תיקון - הזכות להיבחר, התשפ"ג-2023, המכונה "חוק טבריה", של חבר הכנסת עמית הלוי וקבוצת חברי כנסת. 46 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 41 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע בה לבטל את ההוראה האוסרת על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה או למי שמונה לעמוד בראש ועדה כאמור, להתמודד בבחירות לרשות המקומית בה כיהן.

חלק מהח"כים החתומים על הצעת החוק הסירו את חתימתם ממנה בעקבות עמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת שמדובר בהצעת חוק פרסונלית. 12 חברי כנסת מהליכוד לא הצביעו בעד החוק של עמית הלוי. במפלגה מספרים שלא מעט ח״כים השיגו קיזוז ברגע האחרון כדי לא לתמוך בחוק.
+השר גלנט: "אם לא נפנה מאחזים - נוכל לדאוג יותר לביטחון"
14:16 07/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון התייחס לשאילתה של ח"כ צבי סוכות בנוגע למחסומים בשומרון  ▪  הוסיף: "סדרי העדיפות - על-פי ההערכות המודיעיניות"  ▪  תורת לחימה: "מרצ ובל"ד לא יכלו לייחל לשר ביטחון שקרוב יותר לדעותיהן"  ▪  תנועת נחלה קוראת לשר הביטחון להחזיר את מדינת ישראל למסלול ציוני
גלנט. השיב לשאילתה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אלעד מן /  "   אלעד מן, משרד עורכי דין / Elad Man - Advocates & Solicitors   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלי צה"ל   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הרשות השנייה   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליאור תמאם, משרד עורכי דין / Adv. Lior Tamam   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מימון שמילה / Mimon Shamila   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרעי יקדם חקיקה למניעת אפליה וסתימת פיות ברשתות חברתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הוועדה לביטחון לאומי קיימה (6.6.23) דיון בבקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת סיכול מועמדותו של גל הירש למפכ"ל המשטרה. בבקשה נטען כי החקירה נגד הירש, שהובילה לביטול מינויו, מעלה חשד לשחיתות חמורה. ח"כ אריאל קלנר, יו"ר הוועדה, הביע חשש מפני חסימה מכוונת מצד רשויות האכיפה וקרא לבחון את האירוע כדי למנוע התרחשויות דומות בעתיד.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני יהודה והשומרון קיימה (יום ג', 7.6.23) ישיבה בסוגיית הבנייה בהתנחלויות ביהודה והשומרון. ועדת המשנה, בראשות ח"כ משה סולומון, בחנה את דחיפות הבנייה באזור, תוך שימת דגש על הפוטנציאל שלה להקל על מצוקת הדיור המתמשכת. הדיון שפך אור על נקודות מבט משפטיות, השלכות פוליטיות והצורך בתהליכי תכנון ואישור.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום ג', 7.6.23) דיון מהיר בנושא "הונאות יבוא של הרש"פ, נזק של מיליארדים לישראל", הצעתם של חברי הכנסת אביחי בוארון, שמחה רוטמן וזאב אלקין. בדברי ההסבר להצעה צוין כי לישראל מוכנסות סחורות שאמורות להגיע לרשות הפלשתינית, כאשר תשלום המכס מועבר לרשות ברגע כניסת הסחורה לארץ, אך רבות מסחורות אלה נותרות בישראל ונמכרות בשוק השחור, ואינן עושות דרכן לרשות.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ג', 6.6.23) בהצעת תיקון תוכנית הגבייה של קופות החולים, במסגרת המהלך למעבר מרישיונות למרשמים לקנביס, עבור חלק מהמטופלים. במהלך הדיון מתחה הוועדה ביקורת על המחירים הנדרשים להוצאת רישיון ומרשמים במסגרת הצעד המתוכנן. נוכח כך שהשינוי טרם אושר בוועדת הבריאות, דרשה הוועדה ממשרד הבריאות, ממשרד האוצר ומקופות החולים לבחון ולהביא בפניה בשבוע הבא תעריפים מוזלים יותר למטופלים, וכן להציג בפני הוועדה את התחשיבים המלאים לגביה המוצעת.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מודה לראשונה בפומבי ששגה כאשר בחר להסיט את כל הכוחות לירושלים בפרעות תשפ"א במהלך מבצע שומר החומות. הוא הגיע לדיון (6.6.23) בוועדה לביקורת המדינה, מלווה בבכירי המשטרה לדיון בממצאי דוח מבקר המדינה על מבצע שומר החומות ומהומות הערבים בערים המעורבות.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il