לאחר 75 שנה בהן נהגי האוטובוסים והמשאיות לא הוכרו כנהגים מקצועיים,
משרד התחבורה הגיש בקשה למשרד העבודה להכיר בנהגים כמקצוע מוסדר במסגרת העיסוקים. פעולה זו החלה בפגישתם של יו״ר הסתדרות לאומית יואב שמחי עם השרה
מירי רגב בחודש מאי השנה ובעקבות פעילותו של ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מאז הקמתו לפני 5 שנים.
במכתב שנשלח על-ידי אבנר פלור, ראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה ונעה אבירם סגנית מנהלת
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית (בפועל), נכתב: "מדינת ישראל תצטרף בכך לרשימת מדינות רבות בעולם אשר מכירות במקצוע נהג רכב כבד. במדינות אלה, למשל באיחוד האירופי, קיימת תוכניות הכשרה מקצועיות לנהגים, הגדרות אתיות לגבי חובותיו וזכויותיו של הנהג, תקנות המגדירות את תפקידיו של הנהג המקצועי, חובת השתלמויות תקופתיות בנושאים שונים ובהם בטיחות ונהיגה ירוקה".
ראשי משרד התחבורה הדגישו כי הדבר יעזור לשיפור תדמית הנהג בעיני הציבור. לדבריהם: "תחושה כי ניתן לסמוך על נהג רכב כבד כי הוכשר להיות בעל מקצוע אמין שמכבד את משתמשי הדרך האחרים ויש מי שמפקח על התנהגותו בכבישים ומעל הכל, יסייע לפתור את הבעיה הלאומית של המחסור בנהגים מקצועיים".
בסיום מכתבם אשר למיכל אבגנים, מנהלת אגף עיסוקים במשרד העבודה, כתבו פלור ואבירם כי "לאור המשבר החריף בתחום המחסור בנהגים נבקש את התערבותך הדחופה בטיפול בקשתנו להסדרת נהג רכב כבד ועיגונו ברשימת המקצועות".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אמר: "מדובר ביום היסטורי וחשוב לא רק עבור אלפי נהגי האוטובוסים אלא עבור מאות אלפי אזרחי ישראל אשר משתמשים בתחבורה הציבורית בכל יום. כעת, יש לפעול להאצת הליך זה ולהכיר בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור. רק כך יוכל להיות שינוי אמיתי בענף התחבורה הציבורית".