חברת אגת א.מ השקעות תובעת 10 מיליון שקל מ
רכבת ישראל, בטענה להפרת הסכם לשכירת מבנה משרדים בן 4 קומות בעיר לוד. התביעה הוגשה (7.3.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעת אומרת כי המו"מ על ההסכם - אשר כלל גם אופציה לרכישת המבנה בידי הרכבת - התנהל תקופה ארוכה, והיא ציינה במפורש בפני הרכבת שתקרת הבניין בנויה בשיטת פל-קל. מדובר בשיטה בה נבנתה התקרה/רצפה באולמי ורסאי בירושלים, ואשר קריסתה בחודש מאי גרמה למותם של 23 בני אדם ולפציעתם של 380. לדבריה, הרכבת לא ראתה כל בעיה בכך.
לאחר מו"מ שנמשך 18 חודשים וכאשר סוכמו כל התנאים המסחריים והמשפטיים לקראת חתימת ההסכם, הודיעה הרכבת במפתיע על הפסקת המו"מ, בנימוק שהבנייה בשיטת פל-קל מונעת את חתימת ההסכם - אומרת התובעת. זאת, בהתעלם ממצאי חוות הדעת שנערכה מטעם הרכבת עצמה שקבעה מפורשות שהמבנה תקין, וחרף העובדה שהתובעת הביעה את נכונותה לשאת בכל דרישות לשיפור או חיזוק המבנה. התובעת מבקשת לאכוף על הרכבת לשכור את המבנה, ולחלופין - לחייב אותה בתשלום פיצויי קיום בגובה דמי השכירות הצפויים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד נואל ברקוביץ' ושמואל אביצרור, וטרם הוגש כתב הגנה.