|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

בשורה למילואימניקים: המשרתים יזכו גם למימון נסיעה בכבישי אגרה

משרד הביטחון והאוצר הסכימו לשאת כל אחד במחצית מהעלות, לאחר שח"כ ולדיגר יזמה את הדיון בנושא והיו"ר ביטן כינס את הוועדה מספר רב של פעמים ולחץ להגיע לסיכומים שיאפשרו זאת
01/04/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה הניחה (יום ב', 1.4.24) על שולחן הכנסת מסקנות מתוך הדיונים ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר. לאחר שבמהלך שורה של ישיבות שקיימה הוועדה בשבועות האחרונים, בהם דרש היו"ר ביטן ממשרדי הביטחון והאוצר להתחלק במימון ההוצאה, הבוקר הניחה הוועדה מסקנות בעניין על שולחן הכנסת, לפיהן משרד האוצר ומשרד הביטחון הודיעו כי יאפשרו מימון של הוצאת משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל.

כזכור, בשבועות האחרונים קיימה הוועדה חמש ישיבות בנושא, על-מנת לקדם הסדר ראוי עבור משרתי המילואים הנוסעים בכבישי אגרה ממקום הצבתם לביתם ובחזרה, כדי שלא יישאו בהוצאה נוספת זו. בישיבות השתתפו נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד הביטחון, משרד האוצר, חברת כביש חוצה ישראל, מפעילי כבישי אגרה, ההסתדרות הלאומית והעמותה למען משרתי המילואים.

כבר בתחילת הדרך נרתמו החברות הפרטיות הפעילות את כבישי האגרה, והודיעו כי בהתאם לדרישת הוועדה יפטרו משרתי מילואים שיפנו אליהן מתשלום הקנסות בגין עיכוב בתשלום אגרה. על-רקע זה הביעה הוועדה הערכה למפעילי כבישי האגרה בישראל: חברת דרך ארץ, חברת שפיר 6 צפון וחברת כרמלטון, על הודעתן בכתב כי הן יפטרו משרתי מילואים שיציגו תיעוד של שירות מילואים פעיל מתשלום הקנסות שהוטלו עליהם.

לאחר מכן התמקדו הדיונים במציאת הסדר ראוי שיפטור משרתי מילואים הממהרים לביתם ממקום השירות שלהם. בעקבות זאת הודיעו משרדי האוצר והביטחון, כי יאפשרו מימון של הוצאת משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל. משרד הביטחון הודיע כי יישא בחצי מהעלות הנדרשת למימון ההוצאות הנוספות, ומשרד האוצר הודיע כי יישא במחצית השנייה של העלות, כאשר ההסדר יחול כבר מה-7 באוקטובר ועד לסוף 2024.

לאור זאת נענתה הוועדה לבקשת משרד האוצר, כי הדיונים בהצעת החוק המבקשת לתת פטור מאגרה לחיילים בדרכם לשירות מילואים, של ח"כ חנוך מילביצקי שהועברה להכנה לקריאה ראשונה בוועדה ומטרתה להסדיר זאת בחקיקה, יחלו רק בתחילת 2025, ככל שיהיה בכל צורך.

תאריך:  01/04/2024   |   עודכן:  01/04/2024
מירב ארד
+מסתמן: פתרון זמני לחיבור חשמל ביישובים ללא תוכנית בנייה מפורטת
23:49 01/04/24  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרהלקריאה ראשונה את הצעת חוק אספקת חשמל של ח"כ אופיר כץ, וקבוצת חברי כנסת, שמבקשת לתת פתרון זמני, בהוראת שעה לשנתיים, ליישובים שאין להם תוכנית בנייה מפורטת או היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה, ולכן לא יכולים להתחבר לרשת החשמל ולקבל אספקה מחברת החשמל.

ח"כ כץ הציע בתחילה לאפשר חיבור זמני לחשמל ליישובים דרוזים וצ'רקסים, ברקע זה קיימה הוועדה מספר ישיבות בחודשים האחרונים והיו"ר ביטן הבהיר בהן כי הוועדה לא תעביר חקיקה שאינה שוויונית. בעקבות זאת אמר היום היו"ר ביטן, כי ההצעה נוסחה מחדש באופן יותר שוויוני ולפי פרמטרים אובייקטיביים. כמו-כן, התקבלו חלק מדרישות חברת החשמל, על-מנת לאפשר את החיבור בפועל ולא רק על נייר.
+בעוד שש שנים: כרבע מהאוכלוסייה תסבול מעודף משקל
23:45 01/04/24  |     |   לרשימה המלאה
כך, אם תימשך המגמה הנוכחית, עולה מנתוני אגף התזונה במשרד הבריאות. כבר היום כ-8% מהילדים בגיל 7 סובלים מעודף-משקל
+בקריאה ראשונה: קביעת הגדרה להסדר גישור בין-לאומי
23:42 01/04/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 107) (הסדר גישור בין-לאומי), התשפ"ג-2023. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע בה לקבוע כי הסדר גישור ייחשב להסדר גישור בין-לאומי רק בשני מקרים: האחד, כאשר מקום העסקים של שניים לפחות מהצדדים לעסקה נמצאים במדינות שונות. השני, כאשר המדינה שבה מצוי מקום העסקים של הצדדים להסדר הגישור אינה המדינה שבה התבצע או נועד להתבצע חלק ניכר מהחיובים שייקבעו בהסדר הגישור, או שאינה המדינה שלה הקשר ההדוק ביותר לסכסוך שהסדר הגישור בא ליישב.
+הביטוח הלאומי: הגדרת סרטן העור מיטיבה עם החולים
23:40 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכל חודש, מאובחנים כ-1,000 חולים חדשים עם סרטן עור, חלקם כתוצאה מעבודה רבת שנים בחשיפה לשמש  ▪  יותר ממחצית המאובחנים הם גברים אחרי גיל 60, ובשנת 2020 מתו 192 חולים מסרטן עור חודרני
הכרה בחולי מלנומה [freeimagegenerator]
+סופית: מורשע בטרור לא יוכל לחזור לסביבת הנפגע
23:24 01/04/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, אליה מוזגו הצעות של חברת הכנסת אתי עטייה, ושל חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 7 מתנגדים.

הצעת החוק קובעת זכאות לנפגע עבירה, ולקרוב משפחתו בגין עבירות מסוימות, להגיש בקשה לבית המשפט להטלת מגבלות על מקום המגורים, העבודה או מוסד הלימודים של מורשע בטרור. זאת, במטרה למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במצב בו יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. בנוסף, קובעת הצעת החוק רשימת עבירות בגינן יהיה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, כל עוד נקבע כי אלו הן גם מעשה טרור. עוד מוצע כי ההצעה תחול גם על פעיל טרור ששוחרר ממאסרו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 ועד לכניסת החוק לתוקף.
+הוסדר הפיקוח על כלבים משוטטים שנכנסו מרצועת עזה
23:22 01/04/24  |  עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית את החוק להסדרת הפיקוח על כלבים ברוב של 30 נגד 14. בהוראת שעה עד ה-30.11 או עד תום תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, לפי המוקדם, כי וטרינר עירוני של רשות מקומית בטווח של עד 20 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, יהיה רשאי להורות על המתת כלב שאינו מסומן ושנתפס בטווח זה, וזאת אף אם טרם חלפו 10 ימים מיום הבאתו להסגר העירוני. המתה תתאפשר רק לאחר השארתו של הכלב 4 ימים לפחות בהסגר.
+שר הפנים יוכל לחלק הכנסות גם לרשויות הגובלות ביו"ש
23:19 01/04/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 157), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת יעקב אשר. 47 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 30 מתנגדים.

סמכות שר הפנים לחלוקת הכנסות בין רשויות מקומיות סמוכות או גובלות, תורחב גם למקרים בהם הרשויות הסמוכות או הגובלות נמצאות באזור יהודה ושומרון.
+אושר החוק המרוכך לסגירת רשת אלג'זירה
20:05 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הכנסת אישרה סופית הוראת שעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה  ▪  החוק מאפשר לשר התקשורת לסגור ערוץ אם יוכח שהוא פוגע בביטחון ישראל  ▪  ההחלטה על סגירת הערוץ צריכה להיות מאושרת על-ידי ראש הממשלה והקבינט  ▪  החוק יעמוד בתוקף עד 31.7.24, או עד סיום המלחמה
השר קרעי עם ח"כ צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מחיקת עבירת תקיפת שוטר ליוצאי אתיופיה - במחלוקת בין ח"כים למשרדי המשפטים והבל"מ
18:14 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יוזמי החוק עומדים על מחיקה אוטומטית של תיקי תקיפת שוטר; הממשלה הסכימה לעבירות הפרת הסדר הציבורי אך לא לתקיפת שוטר; מחלקת החנינות במשרד המשפטים ובית הנשיא הציעו כפשרה גם לקבוע מנגנון לבחינה יזומה של מחיקת הרישומים על תקיפת שוטר באופן פרטני
ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סער: הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם לבחירות
15:27 01/04/24  |  מירב ארד
יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, בהצהרת הסיעה: "הגעה למועד מוסכם לבחירות שיקח בחשבון את צרכי הלחימה היא נכונה. עריכת חשבון הנפש הלאומי לאחר ה-7 באוקטובר היא מתבקשת. אנחנו הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם אפשרי כזה. ישראל זקוקה לא רק לחשבון נפש, אלא לתיקון, להתחדשות ולתקווה." על ועדת חקירה ממלכתית אמר סער: "חיונית ויש להקימה בהקדם".
+לפיד: הדבר היחיד שיוצר קרע בעם הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא
14:51 01/04/24  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, על הצו האוסר העברת תקציבים לבני ישיבות שלא מתגייסים לצה"ל, אשר נכנס לתוקף היום: "הדבר היחיד שיוצר קרע בעם הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא".
+סיעת הימין הממלכתי הודיעה כי תתמוך באישור החוק לסגירת אל ג׳זירה
14:49 01/04/24  |  מירב ארד
סיעת הימין הממלכתי בראשות גדעון סער תתמוך באישור החוק לסגירת אל ג׳זירה בקריאה שנייה ושלישית לאחר שהתקבלו הדרישות שלה לנוסח החוק.

+יו"ר ארגון המורים מאיים בהשבתה מיד לאחר מבחני הבגרות
11:12 01/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כביש חוצה ישראל בע"מ / .Cross Israel Highway Ltd   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשורה למילואימניקים: המשרתים יזכו גם למימון נסיעה בכבישי אגרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע בדיון בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא המשבר בחינוך העל יסודי, כי לאחר הבגרויות הוא מוכן להשבית את מערכת החינוך אם לא ייענו דרישותיו. רן ארז טען כי המשרד האוצר "מובילים לחוזים אישיים וביטול העבודה המאורגנת בתוך ארגוני המורים". ארז האשים את משרד האוצר ואמר: כי "באוצר יש שוביניזם - רוצים את המורים סמרטוטים. החוזים האישיים זה צעד ראשון שלהם בהפרטת מערכת החינוך".
01/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, זכה (28.3.24) בבחירות לראשות מפלגת יש עתיד עם בפער של חמש נקודות האחוז בלבד. לפיד קיבל 52.5% מהקולות, ואילו ח"כ רם בן-ברק קיבל 47.5% מהקולות. לפיד זכה ב-308 קולות, ואילו בן-ברק - ב-279. זוהי תוצאה מביכה מבחינתו של לפיד, אשר עומד בראש יש עתיד מאז שהקים אותה ב-2012. אלו הבחירות הראשונות לראשות המפלגה, והתוצאה החלשה מבחינת לפיד משקפת את הירידה במעמדו הציבורי (לטובתו של בני גנץ) מאז החלה מלחמת חרבות ברזל.
28/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (27.3.24) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סיוע לסטודנטים ששירתו במילואים (תיקוני חקיקה והוראת שעה), התשפ"ד-2024 מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגו הצעה של חבר הכנסת מיכאל ביטון וקבוצת חברי כנסת וכן הצעה של חבר הכנסת משה טור פז וקבוצת חברי כנסת. 23 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
27/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה להסמיך את ועדת הכנסת לבחירת נציגי הכנסת באסיפה הבוחרת לפי חוק הרבנות הראשית. על פי סעיף 8 לחוק הרבנות הראשית לישראל, תש"ם-1980, בין נציגי הציבור שבאסיפה הבוחרת יהיו 5 חברי הכנסת שתבחר הכנסת או ועדה מוועדותיה שהסמיכה לכך.
27/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 27.3.24) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) (תיקון - מעצר ומאסר בעבירות טרור), התשפ"ג-2023, שיזם ח"כ יצחק קרויזר עם קבוצת ח"כים.
27/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il