המועצה לצרכנות פתחה בקמפיין ציבורי כנגד הבנקים. המועצה דורשת לחייב את הבנקים לחשוף בפני הציבור את כל סוגי העמלות שהם גובים, וליתן גילוי נאות בנושא זה.
מנכ"ל לצרכנות גלית אבישי פנתה בנושא זה אל המפקח עלה בנקים, ד"ר יצחק טל, בבקשה לחייב את הבנקים לסמן למעשה מחירים גם לגבי שירותים בנקאיים, וזאת כהמשך למהפיכת המחירים שחלה בישראל בשנים האחרונות בתחום הצרכני. המועצה מפעילה החל מיום ג' (8.1.02) קו טלמסר, בו ניתן יהא לקבל ולמסור מידע.
אבישי טוענת, כי הבנקים מפעילים כ-240 סוגי עמלות, וזאת תוך הטעייה והסתרת מידע מהלקוחות. ואולם, בדיקה השוואתית ביניהם מלמדת כי סכומי הכסף שהם גובים בעמלות אלה כמעט זהים. ההבדלים במחירי העמלות, בין הבנקים, נטען, לא חורגים מתחום צר של %5-%1, ובמקרים מסוימים אין בין הבנקים הגדולים כל הבדל.
המועצה טוענת, כי מניתוח נתוני בנק ישראל עולה כי כל משק בית משלם בממוצע כ-600 ש"ח לשנה. אומדן זה כולל רק עמלות דמי רישום פעולות בחשבון ועמלות על שאילתות בסיסיות בחשבון העו"ש. אי לכך, נטען, ובשל חשיבות סוגיה זו, מבקשת המועצה לחייב את הבנקים ליידע את הלקוחו מראש על עלות כל פעולה בנקאית; לחייב את הבנקים להציג בפני הלקוח את העלות האפקטיבית של כל שירות; ולחייב את הבנקים לציין בפני הלקוח חלופות זולות יותר - אם אלה קיימות, בגין שירות אותו הוא מבקש לבצע.