חברת 'קווים' תנהיג בקרוב בקווי האוטובוסים של החברה מערכת כרטוס חדישה ואוטומטית. בשבועות הקרובים אמורה קווים לפרסם הזמנה להצעת הצעות לגורמים המעוניינים לספק את השירות ולהתקין את המערכת.
מדובר בכרטיס חכם, אותו מטעינים מראש במתקנים מיוחדים. עם העלייה לאוטובוס, מכניסים את הכרטיס למתקן הקורא אותו ומחייב בדמי הנסיעה, על-פי תקן חדש שבכוונת משרד התחבורה ליישם. שיטה זו, הנהוגה בעולם המערבי ובמזרח הרחוק, תייעל את תהליך הנסיעה בתחבורה הציבורית ותאפשר לספק מגוון שרותי תחבורה אינטגרלית לתושבים. כמו כן, שיטת הכרטוס האוטומטי תחסוך מהנהג את משך ההתעכבות בכל תחנה, תקצר את זמני הנסיעה, תאפשר לנהג להתרכז בנהיגה בלבד ותהפוך את הנסיעה לבטוחה יותר עבור הנוסעים.
חברת "קווים תחבורה ארצית בע"מ" הוקמה בשנת 2000 לאחר שזכתה במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי תחבורה ציבורית מאזור בקעת-אונו לתל אביב, פתח-תקווה, תל השומר ואשכול העמק, הכולל את עפולה והיישובים הסמוכים. כיום, עובדים בחברה כ-130 נהגים וכ-20 אנשי תפעול והיא מפעילה כ-105 אוטובוסים. למעלה מ-90% מצי האוטובוסים מורכב מרכבים תוצרת "וולבו", המורכבים בארץ. בעלי המניות העיקריים בחברה הם "מאיר - חברה למכוניות ומשאיות בע"מ" והורן את ליבוביץ' בע"מ, ומנכ"לה הוא זאב הורן.
על-פי הנחיית משרד התחבורה הונחו כלל מפעילי התחבורה הציבורית להכניס את מערך הכרטוס האוטומטי, כאשר המטרה, בסופו של דבר, היא שתהיה לנוסעים אפשרות להשתמש בכרטיס אחד חכם המחבר בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית - רכבת, רכבת קלה, רכבת תחתית ואוטובוסים. "קווים", אומרים גורמים בחברה, "החליטה ליישם כבר עכשיו, לראשונה, את מערך הכרטוס האוטומטי באוטובוסים".
הפרויקט אמור לפעול תחילה באשכול העמק, בתחילת שנת 2005. מנכ"ל קווים, זאב הורן: "אנו מודים לאנשי משרד התחבורה על שיתוף הפעולה. הנהנים העיקריים מההפרטה בתחבורה הציבורית הם התושבים. הדבר גורם לחברות הפרטיות להתייעל, לערוך שיפורים באופן קבוע ובכך להביא לעלייה ברמת השירות. אנו מקווים, כי החברות הציבוריות כמו דן ואגד ילכו בעקבותינו".
את הפרויקט מלווים עורכי הדין יואב בר-נתן, אודי שוכטוביץ ומיכל כספי ממשרד עורכי הדין בר-נתן, שוכטוביץ ושות'.