ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את התקנות שהגיש שר התחבורה המאריכות את תוקף רשיון הנהיגה מחמש שנים לעשר שנים.
יו"ר הוועדה ח"כ שלום שמחון, הודיע כי אישור התקנות תקף רק בתנאי שעלות חידוש רשיון ל-10 שנים לנהגים לא תעלה על
365 ש"ח (65% מהכפלת הסכום הנגבה עבור רשיון לחמש שנים).
משרד התחבורה הסכים לתנאי שקבע שמחון. אם יבקש משרד האוצר להעלות את הסכום יוחזרו התקנות לאישור ועדת הכלכלה. על-פי נתוני משרד התחבורה יחסוך השינוי למשרד התחבורה 7.4 מיליון ש"ח בשנה.
לוחית זיהוי כפולה בכלי רכב כבדים
הוועדה אישרה עוד, את תקנות התעבורה הקובעות חובת נשיאת לוחית זיהוי נוספת בכלי רכב כבדים, שתסייע לקלוט את זיהויין באמצעים אלקטרוניים, וזאת כדי לאפשר להן לנסוע בכביש חוצה ישראל.
עוד אישרה הוועדה, להרחיב את האישור המאפשר התקנות סוג חדש של פנסי חזית על-פי התקינה הפדרלית של ארה"ב. אישור תקנה זו יאפשר ליבואני הרכב לייבא דגמים חדישים של כלי רכב המצוידים בפנסים חדישים.
חובת רתימת ילדים ברכב פרטי
ועדת הכלכלה אישרה עוד, תקנות הנוגעות לחובת רתימת ילדים ברכב פרטי. התקנות מגדירות שני סוגי מושבים: האחד מיועד לילדים עד גיל 3 ואחר לילדים עד גיל 8. התקנות קובעות כי חובה לרתום ילדים במושב המיוחד עד גיל 8, שכן בטווח גילאים זה, חגורות הבטיחות הרגילות מסוכנות משום שאינן מתאימות למידותיו של הילד.
כמו-כן קובעות התקנות כי ילד עד גיל שנה יש להסיע נגד כיוון הנסיעה ואוסרות להסיע ילד במושב בטיחות מול כרית אוויר. ד"ר מיכל חמו-לותם, מנכ"לית ארגון "בטרם- לבטיחות ילדים", שיזם את תיקון התקנה, הציגה לוועדה נתונים לפיהם מושבי הבטיחות מפחיתים ב-71%-92% את שיעורי התמותה והפגיעה של תינוקות הנוסעים נגד כיוון הנסיעה.
עוד עולה מהנתונים, כי מושבי בטיחות מפחיתים ב-54%-60% את שיעורי התמותה והפגיעה של פעוטות הנוסעים עם כיוון הנסיעה, וב-59% את שיעורי הפגיעה של ילדים החגורים במושב מגביה (בוסטר).