פרויקט גישור תלונות על-ידי גורמי חוץ יופעל החל מינואר 2005 בכל המחוזות ומרחבי משטרת ישראל. כך מסר (יום ב', 18.10.04)
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ משה קראדי.
תהליך הגישור פועל כיום כפיילוט רק במחוז ירושלים ובמרחב שרון, במטרה ליצור דיאלוג בין המשטרה ובין הקהילה והעלאת רמת שביעות הרצון של שוטרים ואזרחים מבירור וטיפול בתלונות אזרחים.
טרם התחלת הפרויקט, קצין תלונות ציבור המשטרה היה זה שטיפל בתלונותים של אזרחים, בגין התנהלות לא נאותה כביכול של שוטרים כלפיהם. אולם, השנה הוחלט להפעיל פרויקט זה, כיוון שלעיתים האזרח המתלונן היה חש כי התלונה מטופלת בחוסר אובייקטיביות, דבר אשר גרם לו לאיבוד האמון במערכת המשטרתית. ואילו השוטר חש גם כן מתוסכל, על הרישום בתיקו האישי, ולפיכך לא בהכרח הפיק לקחים מהאירוע.
במסגרת הפרוייקט, מאותרות תלונות אזרחים המתאימות להיות מטופלות בהליך גישור ומועברות לגורם אזרחי המופקד על הטיפול בהן. היענות שני הצדדים לקיום ההליך הכרחית וכל אחד מהם רשאי לבטלו, בכל שלב, ולהחזיר את הטיפול לקצין תלונות הציבור.
מניתוח ממצאי הפיילוט שבוצע במחוז ירושלים ובמרחב שרון עולה, כי מעל 90% מהאזרחים והשוטרים הצהירו שהגישור מוצלח ויעיל יותר מטיפול קצין תלונות הציבור. בנוסף, ציינו הצדדים, כי הם שמחו על האפשרות שניתנה להם לפגוש את הצד השני, להסביר את עמדתם ולנסות להבין את עמדת הצד שמנגד.