איגוד קציני הבטיחות בתעבורה מאשים את מועצת המובילים בניסיון להשתלט על חוק שירותי הובלה.
לטענת האיגוד, מבקשת מועצת המובילים והמסיעים לתפוס מונופול על החוק, ולהיהפך למוציאים לפועל הבלעדיים שלו, תוך הטעייה מכוונת של בעלי המשאיות.
במכתב תלונה ששלח יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, יעקב רוזנטל, לשר התחבורה, אפרים סנה, הוא טוען, כי לאחרונה פתחה מועצת המובילים והמסיעים במסע הכפשה גורף נגד קציני הבטיחות בכלל, וקציני הבטיחות הבכירים בפרט, על רקע יישום חוק שירותי הובלה, המחייב כל בעל משאית בפיקוח של קצין בטיחות.
לטענת האיגוד, מטרת ההתקפה היא ניסיון לקבור את חוק שירותי הובלה, שהם עצמם היו מהיוזמים שלו, מתוך כוונה להשתלט גם על ענף הבטיחות, כפי שמנסה המועצה להשתלט על כל מערך שירותי הובלה בארץ.
לטענת רוזנטל, מפרסמת מועצת המובילים והמסיעים בקרב בעלי המשאיות הבודדות, שהחוק החדש חל עליהם, כי החוק עדיין לא נכנס לתוקפו, למרות שהוחל כבר מאוגוסט אשתקד.
יו"ר איגוד קציני הבטיחות תובע משר התחבורה לצאת במסע פרסום נרחב, המודיע כי החוק בתוקף, וכן לאכוף אותו ולהעמיד לדין בעלי משאיות שאינם פועלים לפיו.
"מאז כניסתו של החוק לפועל כבר נפתחו 16 משרדים למתן שירותי בטיחות לכלי הרכב הבודדים ועשרות קציני בטיחות הוכשרו כקציני בטיחות בכירים, ונוספים מוכשרים בימים אלה, כפי שהתכוון המחוקק", כותב יעקב רוזנטל במכתבו לשר התחבורה. "שיקולי מועצת המובילים והמסיעים בהכפשותיהם את החוק ויישומו, נובעים אך ורק משיקולים כלכליים, במטרתם לגרוף כספים על גב הבטיחות בדרכים. זוהי סכנה חמורה מאין כמוה, ואנו פונים אליך בדרישה לעקור אותה בעודה באיבה".
לדברי רוזנטל, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה אינו פוסל תחרות בתחום, ובמידה ומועצת המובילים תרצה לפתוח משרדים למתן שירותים אלה, היא תזכה לתמיכת האיגוד, שכן זה עשוי לפעול לטובת הבטיחות. אולם, אומר רוזנטל, האיגוד לא יסכים כי תחרות זו תהיה על חשבון הבטיחות ותוך סיכון חיי אדם.