ביום ג' הקרוב (25.1.05) תפתח חברת נתיבי איילון את ציר איילון דרום לתנועה ככביש ממוחלף. הכביש ייפתח בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה, אריאל שרון; שר התחבורה, מאיר שטרית; ראש עיריית ת"א, רון חולדאי; ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני; ראש עיריית ראשל"צ, מאיר ניצן; ראש עיריית חולון, מוטי ששון; יו"ר מועצת המנהלים של חברת נתיבי איילון, פרופ' איזי בורוביץ' ומנכ"ל החברה, אריה בר.
מהות הפרויקט היא ביצוע הפרדה מפלסית בכל איילון דרום והפיכת כביש 20, בין שדרות רבין בהרצליה למחלף חולות, לדרך מהירה. העבודות החלו במהלך שנת 2000 ועלותן מוערכת בכחצי מיליארד ש"ח.
כביש זה נפתח לתנועה ככביש פרברי מהיר כשנה לפני המועד המתוכנן. לדברי מנכ"ל נתיבי איילון, אריה בר: "מבדיקות כלכליות שערכה חברת נתיבי איילון, עולה כי פתיחת הכביש תחסוך למשק הישראלי עשרות מיליוני שקלים".
נתיבי איילון מסרה, שעבודות אלה הן חלק מעבודות שמתבצעות באיילון דרום לאורך הציר כולו, מצומת הולץ ועד מחלף חולות, כולל עבודות התשתית שמבצעת החברה עבור רכבת ישראל.
העבודות כוללות הסטת קטעים מכביש איילון לצורך פינוי הרצועה לתוואי המסילה, ביצוע קירות תומכים המפרידים בין רצועת הרכבת לרצועת הכביש לאורך של כ-24 ק"מ, ביצוע קירות אקוסטיים לאורך של כ-18 ק"מ ועבודות גישור בהיקף של כ-20,000 מ"ר. סך כל ההשקעה בפרויקט עומד על 1.2 מיליארד ש"ח.
עוד מסרה החברה, כי לאור הרגישות החברתית והסביבתית, ניתן דגש מיוחד בתהליך התכנון והביצוע למזעור הפגיעה הסביבתית, הן מבחינה חזותית והן מבחינה אקוסטית. כתוצאה מכך, תוכננו המחלפים וולפסון, דב הוז ויוספטל כמחלפים משוקעים, בהם הדרך המהירה עוברת במפלס שהוא נמוך מפני הקרקע, ומופרדת על-ידי קירות תמך וקירות אקוסטיים, אשר עוצבו תוך הקפדה על ריכוך חזיתות הקירות ושזירת צמחייה וגינון. בנוסף, ימוגנו מספר רב של דירות בקומות הגבוהות של הבניינים הגובלים עם רצועת הכביש.