חברת הסלולר פרטנר מדווחת על רווח נקי של 124.5 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2005, עלייה של 35.6% בהשוואה ל-91.9 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004.
החברה מדווחת במקביל על הכנסות בגובה של 1,260.5 מיליון ש"ח, המהוות עלייה של 3.4% בהשוואה לרבעון הראשון של 2004 וירידה של 4.4% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2004.
כמו כן השלימה פרטנר הנפקה של אגרות חוב לציבור בישראל בסך של 2.0 מיליארד ש"ח, אשר נחשבת להנפקת האג"ח התאגידית הגדולה ביותר בישראל מאז ומעולם, ולאחר תום הרבעון חתמה על הסכם מימון בנקאי חדש וגמיש, ורכשה כ-33.3 מיליון ממניותיה המוחזקות על-ידי בעלי המניות המייסדים הישראליים.
בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר: "הנפקת האג"ח התאגידית של פרטנר אשר הושלמה בסוף הרבעון משקפת את רמת האמון של הציבור ותמיכתו בחברה, והצלחתנו הנמשכת בשוק בישראל".
עוד אמר כהן: "ברבעון הראשון של שנת 2005 המשכנו לשפר את הביצועים הפיננסיים והתפעוליים שלנו, כפועל יוצא של האיכות המצוינת של הרשת שלנו, שירות הלקוחות המעולה שלנו, ושאיפתנו הבלתי מתפשרת להצעת פתרונות חדשניים בתחומי קול, תוכן ומידע (Data). בסיס המנויים שלנו המשיך לגדול, ויותר מ-20,000 מנויים כבר נהנים מהמגוון הרחב של שירותי הדור השלישי המוצעים על גבי הרשת שלנו".
החברה מסרה בסקירת המנהלים, כי הגידול בהכנסות ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבע בעיקר מעלייה בהכנסות משירותים כתוצאה מבסיס מנויים גדול יותר. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004, הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה מהורדת תעריפי הקישוריות כמו גם מירידה עונתית בהכנסות משירותים.
הכנסות משירותי מידע ותוכן ברבעון הראשון של 2005 היוו 7.5% מסך ההכנסות, עלייה מ-6.8% מההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2004, ומ-7.2% מההכנסות ברבעון הרביעי של 2004, כשעיקר הגידול נובע משירותי מידע ותוכן אשר אינם SMS. בהשוואה לרבעון הראשון של 2004, הכנסות משירותי מידע ותוכן אשר אינם SMS עלו ב-20.6% ברבעון הראשון של 2005.
עלות המכר בגין אספקת שירותים עלתה ב-8.8% מ-683.5 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004, ל-743.3 מיליון ש"ח, וב-0.5% מ-739.5 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2004. הגידול בהשוואה לרבעון הראשון של 2004 נבע בעיקר מגידול בפחת והפחתות בעקבות ההשקה המסחרית של שירותי הדור השלישי על-ידי החברה לקראת סוף הרבעון הקודם, ומעלייה בדקות השימוש אשר הביאה לעלויות משתנות גבוהות יותר. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004, נבעה העלייה מגידול בפחת ובהפחתות הקשורות לרשת הדור השלישי של החברה.
עלות המכר של ציוד ברבעון הראשון של 2005 הייתה 181.5 מיליון ש"ח, עלייה של 5.4% מ-172.2 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004, וירידה של 14.2% מ-211.5 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2004. העלייה בהשוואה לרבעון הראשון של 2004 נבעה בעיקר ממחירם הגבוה יותר של מכשירי-קצה מתקדמים. הירידה בעלות המכר בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004 נבעה בעיקר כתוצאה מקיטון במכירת מכשירי קצה ומחיר נמוך יותר למנויים חדשים ומשדרגים.
ירידה ברווח הגולמי
הרווח הגולמי לרבעון הראשון של 2005 היה 335.6 מיליון ש"ח המהווים ירידה של 7.5% מ-363.0 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004, וירידה של 8.8% מ-368.1 מיליון ברבעון הרביעי של 2004.
הרווח הגולמי ירד ל-26.6% מסך ההכנסות, מ-29.8% ברבעון הראשון של 2004 ו-27.9% ברבעון הרביעי של 2004. הירידה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה בפחת, הפחתות והוצאות רשת שנבעו מההשקה המסחרית של שירותי הדור השלישי, וכן מהירידה בתעריפי הקישוריות.
הוצאות שיווק ומכירה היו 57.4 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2005, ירידה של 37.5% מ-91.7 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004, וירידה של 24.8% מ-76.3 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2004, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות הפצה ופרסום.
גידול ברווח התפעולי
ברבעון הראשון של שנת 2005 גדל הרווח התפעולי ב-0.6% ל-236.8 מיליון ש"ח, לעומת 235.5 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004.
הוצאות המימון ברבעון הראשון של 2005 הסתכמו ב-50.9 מיליון ש"ח, ירידה של 41.6% מ-87.0 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004, הוצאות המימון ירדו ב-19.9% מ-63.5 מיליון ש"ח. הירידה בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מהוצאות נמוכות יותר בגין הפרשים בשערי החליפין ורמות נמוכות יותר של חוב לבנקים. הירידה בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004 נבעה מהוצאות נמוכות יותר בגין הפרשים בשערי החליפין.
הרווח לפני מס לרבעון הרביעי של שנת 2005 עלה ב-25.4% ל-185.9 מיליון ש"ח מ-148.3 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2004, וב-4.0% מ-178.8 ברבעון האחרון של שנת 2004. הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2005 היה כאמור 124.5 מיליון ש"ח בהשוואה ל-91.9 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2004, עלייה של 35.6%, ובהשוואה לרווח נקי של 131.4 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2004, ירידה של 5.3%.