רוב הציבור בישראל (64%) חושב שלא צריך לאפשר לחברות הסיגריות למיניהן לפרסם באמצעי התקשורת השונים ורק 36% חושבים שכן צריך לאפשר. כך עולה (יום ב', 2.5.05) מסקר דעת קהל שערכה האגודה למלחמה בסרטן.
הסקר נערך באמצעות מכון המחקר 'מותגים' בקרב מדגם ארצי מייצג של 502 בוגרים מעל גיל 18.
מממצאי הסקר עולה, כי 17% מקרב המתנגדים לפרסום הינם מעשנים ו-83% אינם מעשנים ואילו מקרב התומכים בפרסום - 29% הינם מעשנים ו-71% אינם מעשנים.
עוד עולה, כי בקרב המתנגדים לפרסום בולט מקומן של הנשים (כ-68.5%) ומקומם של נשים וגברים בגילאים 35-44 (71%).
נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן מסרה: "פרסום לסיגריות נותן תמריצים ויוצר לגיטימציה לעשן. הפרסום 'מוכר' לצרכנים את האשליה לפיה אם יעשנו יהיו מקובלים בחברה ומצליחים עם בני המין השני מצד אחד אבל גם מיוחדים, שונים ומורדים מצד שני. הפרסום יוצר תחושה שלעשן זה 'קול', שלעשן זו חוויה מרגשת, בריאה לנפש ואפילו ספורטיבית. פרסום של סיגריות מוכר אשליה של הנאה ועונג שלא ניתן להשיגה באמצעי אחר ואף אחד מאיתנו אינו מחוסן מפני ההשפעה הזו".
לדבריה, חברות הטבק בישראל משקיעות כ-25 מיליון ש"ח בפרסום, וכמו חברות אחרות בעולם, גם הן משתמשות באמצעים מתוחכמים בדמויות ודימויים ויזואליים הפונים במיוחד לנשים, צעירים, ילדים ונוער.