משרד התיירות וחברת "אוסטריאן איירליינס" הבינלאומית יוצאים בקמפיין משותף בארצות סקנדינביה, להגברת התיירות לישראל. הקמפיין המשותף יחל בתוך מספר שבועות. הקמפיין יכלול פרסום של ישראל בעיתונות המקצועית והכללית בשבדיה ובדנמרק.
מטרת הקמפיין המכירתי היא להגביר את התיירות מהשוק הסקנדינבי. על-פי בדיקת משרד התיירות נוצר בסקנדינביה "ביקוש כבוש" של תיירים המעוניינים לבקר בארץ. בגלל שאין טיסות סדירות מארצות סקנדינביה לישראל "האוסטריאן איירליינס" הפך להיות המוביל הראשי להטסת נוסעים מסקנדינביה לישראל.
במשרד התיירות מציינים, כי המטרה היא לנצל עד תום את החלטת בג"צ להוסיף לחברת "אוסטריאן איירליינס" שתי טיסות שבועיות למשך תקופת הקיץ, ובכך להגדיל את תדירות טיסותיה השבועיות מ-7 ל-9 טיסות.
על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד התיירות נרשמה עליה של 26% במספר התיירים מארצות סקנדינביה בחמשת החודשים הראשונים של השנה לעומת אשתקד.
מפינלנד נרשמה עליה של 13%; משבדיה נרשם גידול של 31%; מנורבגיה 30% ומדנמרק גידול של 26%. מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, אומר כי ישנה צמיחה בשוק הסקנדינבי, שנבלמת בשל מדיניות השמים הסגורים של רשות התעופה האזרחית.
לדבריו, "לקמפיין חשיבות רבה בהגברת התיירות מארצות סקנדינביה לארץ". מנכ"ל משרד התיירות מוסיף כי "לאור העובדה כי חברות ישראליות לא מנצלות את הזכות לטיסות ישירות בין סקנדינביה לישראל ישנה חשיבות אסטרטגית לשיתוף פעולה בין משרד התיירות לחברת אוסטריאן איירליינס.