מסקר שנערך בשבוע שעבר באוניברסיטת תל אביב, על-ידי מכון ב.י. כהן למחקר דעת קהל, על מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית מעל גיל 18, עולה כי כשני שליש מהציבור בישראל, מגדיר כסבירה את אגרת הבטיחות שהציבור נדרש לשלם בהתאם להמלצות התוכנית הלאומית כפי שמוצגות בדוח שיינין.
למעלה ממחצית הציבור, 58 אחוז מהמדגם, רואים את התוספת של 9 אחוז על ביטוח החובה כסבירה, בתמורה להורדה משמעותית במספר ההרוגים.
בשאלת המשך, כאשר מוסיפים את אלמנט ההוזלה בביטוח החובה כתוצאה מירידה במספר התאונות, עולה שיעור החושבים שסכום האגרה שהציבור נדרש לשלם סביר, בעשרה אחוזים - ל-68 אחוז.
הסקר מעלה עוד, כי המודעות להגשת הדוח גבוהה מאוד ועומדת על חמישים ושניים אחוז. למעלה ממחצית המדגם מאמינים שהתוכנית תצליח להביא לירידה משמעותית בתאונות הדרכים. נשים מאמינות יותר מגברים, בשיעור של 66 אחוז (נשים) מול 49 אחוז (גברים).
שיעור הרואים את אגרת ביטוח החובה כבלתי סבירה עומד על 22 אחוזים בלבד.
הממשלה תדון בהמלצות ועדת שיניין ביום א'
ביום א', 17 ביולי 2005, תוגש התוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים לאישור ממשלת ישראל. בעמותת אור ירוק מציינים, כי הם פועלים בימים אלו במרץ על-מנת להביא לאישור ויישום התוכנית הלאומית.
בשבוע שעבר הגיש שר התחבורה, מאיר שטרית, את התוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים לראש הממשלה, אריאל שרון, ועימה חתימות מיליון ומאתיים אלף אזרחי המדינה הקוראים לממשלה לתמוך בתוכנית זו. ראש הממשלה אמר כי למיליון ומאתיים אלף החתימות יש בהחלט השפעה על דחיפת התוכנית הלאומית לאישור.
במהלך השבוע האחרון חתמו יותר מחמישים ראשי ערים ברחבי הארץ על קריאה לממשלה לאמץ וליישם את התוכנית הלאומית כבר בשנת 2006. ההיענות הרבה של ראשי הערים המגבה את דרישת אזרחי המדינה, מדגישה את החשיבות הגדולה של אישור התוכנית ואת הצורך הבוער בתוכנית לאומית רב-שנתית ורב-תחומית אשר תציל חייהם של עשרות אזרחים מידי שנה.
בנוסף, מציינים בעמותת אור ירוק, כי הם יעמידו ביום ישיבת הממשלה לאישור התוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים, משמרת תמיכה בכניסה למשרדי הממשלה. משמרת התמיכה תפנה לכל שר ושר בממשלה, בפנייה אישית להצביע בעד התוכנית.