מחקר של יוניסיס: השוק הבריטי חשוף להונאות וגניבת זהויות לאור אדישות הצרכנים. מחקר של חברת המחשבים יוניסיס בבריטניה מגלה כי למרות שבעיית גניבת זהויות והונאות עולה לעסקים בבריטניה 1.3 מיליארד ליש"ט בשנה, שאננות צרכנים וחינוך גרוע לאבטחה יוצרים תנאים אידיאלים לגניבת זהויות והונאות.
מממצאי הסקר שבוצע בהזמנת יוניסיס בריטניה ביותר מ-1,000 בתי אב כדי לחקור את הגישה כלפי הונאות פיננסיות, עולה כי 11% מהצרכנים בבריטניה היו קורבנות של הונאה. למרות נתון זה, 61% מהמשיבים אמרו כי אינם מודאגים כלל מאבטחת כספם הנשמר בבנקים. סקר דומה שהתקיים באוגוסט 2004 בארה"ב, העלה כי 49% מהמשיבים בארה"ב אינם מודאגים ביחס לכספם.
הסקר מגלה כי 11% מהצרכנים הבריטיים היו קורבנות של גניבת זהויות והונאות; 58% אינם מעונינים בחינוך בנושא הונאות; 61% אינם מודאגים מאבטחת המידע של בנקים (רק 9% דואגים מאוד, בהשוואה לכמעט פי שניים בארה"ב); 73% מהצרכנים אומרים כי הבנק שלהם מעולם לא פנה אליהם כדי לדון בהונאות פוטנציאליות; 50% לא יחליפו בנק אם תוצע להם הגנת אבטחה טובה יותר.
מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל, אומר כי המחקר גילה כי אחוז ניכר של הצרכנים בבריטניה משתמשים עתה בבנקאות מקוונת (30%), כאשר גברים משתמשים יותר בבנקאות מקוונת לעומת נשים (34% מול 26%), וקבוצת גילאי 34-25 היא הנוטה ביותר לשימוש בבנקאות מקוונת.