חברת בואינג הציגה השבוע לראשונה את תא הטייס של מטוס הבואינג 787 דרימליינר. תא הטייס משלב טכנולוגיות חדשות ביחד עם הטכנולוגיות המתקדמות והמוכרות ממטוס הבואינג 777 וממטוסים אחרים.
מסכי תצוגה גדולים ומחשבי טיסה אלקטרוניים
תא הטייס החדש יכלול מסכי תצוגה גדולים ממה שנראה עד כה במטוסים אזרחיים. חמישה מסכים בגודל 30ס"מX23 ס"מ (12X9 אינץ') יכללו שטח תצוגה בשטח כולל של 1.365 מ"ר - כפול מזה של הבואינג 777, ובכך יקנו לטייסים גישה לכמות רבה יותר של מידע.
תא הטייס כולל שתי מערכת תצוגה עילית (Head-Up display: HUD), ושני מחשבי טיסה אלקטרוניים. מערכות התצוגה העילית יציגו נתונים לטייס על מסכים שקופים בגובה העיניים, כך שיוכל לצפות בנתוני הטיסה בעודו מביט מבעד לחלון.
מחשבי הטיסה האלקטרוניים הינם המקבילה הדיגיטלית לתיק הטיסה של הטייס הכולל מפות, טבלאות, מדריכי הפעלה ונתונים נוספים. המערכות הללו מוצעות כתוספת למטוסים אחרים, אולם יהיו כלולות כציוד סטנדרטי בדגמי ה-787.
במטוס ה-787 יוצגו תצורות מידע חדשות, כגון מפת שדות תעופה נעה, אשר תאפשר נסיעה בטוחה יותר על המסלול, וצג מצב אשר יתרגם גרפית חתך של שטחים גאוגרפיים בקרבת המטוס.
פיתוח תא הטייס החדש בוצע בשיתוף פעולה הדוק עם חברות תעופה מרחבי העולם, והשיפורים שהוכנסו בו מסייעים להגביר את המודעות הסביבתית ולנהל את עבודת הטייס בצורה יעילה יותר.
בחברת בואינג מציינים כי טייסים אשר מטיסים מטוסים מדגמי 777 יצטרכו חמישה ימי הכשרה בלבד על-מנת שיוכשרו להטיס 787. בכך יוכלו חברות התעופה להשתמש באותם טייסים להטיס שני דגמי מטוסים.