חברת Trendum הישראלית, המתמחה בטכנולוגיות חדשניות לחיפוש וניתוח של מדיה דיגיטלית, הודיעה היום (ג', 27.9.05) כי רכשה את חברת BuzzMetrics האמריקנית אחת המובילות בתחום מחקר שמועות ומידע העוברים מפה לאוזן באינטרנט. וזאת במטרה ליצור סטנדרט גלובלי למדידה וניתוח של מגמות שוק והלכי רוח של צרכנים.
החברה החדשה תנהל את עסקיה תחת השם BuzzMetrics ותיהנה מהגיבוי האסטרטגי של VNU, הבעלים של חברת ACNielsen חברת המחקר הגדולה ביותר בעולם.
חברת VNU תהיה בעלת מניות מיעוט בחברה החדשה. חברת BuzzMetrics החדשה תעשה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת של Trendum, תוך מינוף יכולות המכירה, השיווק והמחקר הגלובליות של VNU. הערכות שונות מדברות על כך כי החברה החדשה תהיה שווה כ-25 מיליון דולר.
צוות ההנהלה הבכירה של BuzzMetrics יכלול את ג'ונתן קרסון שישמש כנשיא ומנכ"ל, ריץ' נלסון, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה תאגידית ויועץ משפטי (לשעבר נשיא Trendum ארה"ב), אורי לוי, נשיא BuzzMetrics ישראל, מעבדת המחקר והפיתוח הראשית של החברה (אחד ממייסדי Trendum); ג'ונתן שלר, סגן נשיא מחקר ופיתוח, וברקסטון רובאסון, מנהל טכנולוגיה ראשי (לשעבר מנהל טכנולוגיה ראשי של BuzzMetrics).