|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024
מבחן המציאות

תשס"ה: משיח לא בא. משיח גם לא מטלפן

שפע של תחזיות באשר לצפוי בשנת תשס"ה התקבלו מגורמים יודעי דבר לאור מה שבאמת קרה, האם תשס"ו היא ראשי תיבות תהא שנת סבבה וכיף, או חלילה תהא שנת סיוטים ובלהות? Nfc יצא לבדוק מה מכל מה שחזו לנו אשתקד התגשם בפועל פרויקט של פעם בשנה
03/10/2005  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
[משיח גם לא מצלצל. צילום אילוסטרציה: נתי הרניק, לע"מ]

[הרב מרדכי אליהו. היה לא תהיה. צילום: AP]

[הינתקות. למרות כל התחזיות. צילום: משטרת ישראל]

עידן יוסף
הרב כדורי ביקש מהנשיא בוש לשחרר את פולארד

עידן יוסף
הרב כדורי: אסונות טבע אורבים לעולם

"כל שנה מתחילה בסימן שאלה, כתינוק המודד צעדיו", כמאמר השיר. האם השנה הבאה עלינו תהא טובה מקודמתה, או שדווקא השנה שחלפה תהיה נוסטלגיה מתוקה שנוכל רק להתרפק עליה יחסית לזו שמתרגשת עלינו?

ההליכה אל הבלתי נודע יוצרת חלל של ספקות בקרב רבים, החפצים לדעת את העתיד הקרב ובא, ובכך להשיג שליטה על המתרחש בחייהם. חלל זה מהווה כר ומצע להתפתחותן של כל מיני "נבואות" ותחזיות של יודעי העיתים ומהלכי הכוכבים למיניהם, שעבורם אותו סימן שאלה ענק המרחף על שיארע הינו סימן קריאה גדול.

במהלך השנה שחלפה ליקטנו עבורכם מספר תחזיות, שנאמרו לגבי העתיד להתרחש בארץ ובעולם בשנה שחלפה. התחזיות נמסרו על-ידי אסטרולוגים, רבנים, מתקשרים והוברי הברים למיניהם. התוצאות שקיבלנו צריכות לשמש חומר למחשבה.

"היה לא תהיה"

שנת ה'תשס"ה נודעה כשנת האכזבות של הימין. מי שהשליך יהבו על כל מיני רבנים, שהבטיחו שההינתקות לא תצא אל הפועל, יצא מאוכזב.

הראשון לציון והרב הראשי לשעבר מרדכי אליהו, בניגוד למאשימים, לא הישלה את הציבור. דווקא הוא, שטבע בדעת הקהל הישראלית את הביטוי "היֹה לא תהיה" לא אמר זאת בתור הבטחה. כאשר נשאל בשידור ברדיו "קול האמת" קודם ההינתקות האם מדובר בנבואה, השיב כי דבריו הם תפילה, וכך אנו מאמינים שיקרה.

אמירת "היה לא תהיה" בלקסיקון היהודי אינה קביעת מציאות, אלא כח שפועל ויוצר מציאות. הנחת היסוד העומדת מאחורי ביטוי זה היא, שכח הדיבור של כל אדם מישראל אינו כח סתמי, אלא כח שפועל ויוצר מציאות בשטח. לא לחינם נמשל עם-ישראל לתולעת, שכל כוחה נמדד בפיה. לכן באה הזהירות הרבה בה נוקטים רבים בציבור הדתי, ונמנעים מלהוציא מפיהם דיבורים, המבטאים חולשה וחוסר אמונה.

למעט בודדים, הזרם המרכזי של רבני ישראל והציבור המאמין סולד ונמנע מלנדב פרטים לגבי העתיד הצפוי. רוב רובן של התחזיות הגיעו בעיקר מאלו, שאינם בהכרח דתיים, האמונים על הדרך המיסטית והרוחנית. רבים מהם דיברו בכלליות, באופן המשתמע לכמה פנים ואינו מחייב את אומרם. השארת העתיד לוט בערפל מתוכננת מראש. ונועדה ליצור רושם של ידיעת הנסתר.

שלל תירוצים לשלל תרחישים

תירוצים אינם חסרים, כל אחד מהם ונימוקו עימו. יש שיאמרו שאי החשיפה מכוונת, משום שידיעתנו את העתיד משפיעה עליו ולכן מוטב להסתירו ולהצניעו, משום ש"אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין".

יש שיתעקשו שהם עצמם יודעים, אך נאסר עליהם לגלות מסיבות השמורות עימם. יש שנותנים תחזיות לפרקי זמן ארוכים שספק אם מישהו יזכור עד אז, או אם יחיו עד אז לוודא את אמיתות הדברים.

יש מאחזי עיניים שיאמרו לך שאי התרחשות הדבר היא רק בעיניך, המתבונן, ולא הבנת כראוי את שנאמר לך, שהרי שבוי אתה בקונצפציה ובקיבעון.

ישנם גם את הנוכלים שיבואו ויסבירו לך מדוע השאלה מופנית כלפיך, ומי שאשם באי ההתרחשות הוא דווקא אתה בבחירתך החופשית השגויה, שהפריעה למהלכים לקרות כפי שתוכננו.

_________________________________________

הבה נבחן כמה מן התחזיות לאחרית הימים של שנת ה'תשס"ה:

- צריכים לשים לב להתנהגות של ארה"ב ואירופה כלפינו. הם מתחילים ללחוץ יותר, ולהיכנס יותר בעובי הקורה, וזה לא בסדר מצידם.

- פלשתינים ירצו להתנקש בחיי אבו מאזן - עיקר הסכנה לחייו תהיה ביולי.

- הפלשתינים ממשיכים לנסות להוציא פיגועים. נקודה קריטית במוצאי שביעי של פסח.

- טרם ראינו את התוצאות של ליקוי הירח שהיה בליל הסדר. זה לא טוב עבורנו.

(הנומרולוגית הקבלית מרים פלד, מתחילים מבראשית - ערוץ 7, 26.4.05)

- באוגוסט 05' מצב לא סימפטי ופיגועים מתחילים. השמאל אז יהיה במצב קשה מאוד ויסבול מפילוגים בתוך עצמו.

- ההינתקות תהיה רק ב- 2006.
(הנ"ל, 10.5.05)

- ביולי - אינתיפאדה שלישית.

- בעוד 3 חודשים (אמצע ספטמבר) במצרים ייפגעו אנשים רבים, יתכן שאף מובארכ עצמו, תהיה פגיעה בכל איזור המפרץ.
(שוב הנ"ל, 14.6.05)

- המון עיכובים בדרך להינתקות. גם אם יפנו ישוב אחד תהיה בעיה עם אחרים.
(מרים פלד מנסה מזלה בפעם המי יודע כמה ונכזבת, 19.7.05)

- הממשלה עתידה ליפול, ותוך 7 חודשים צפויות בחירות. בכלל, ממשלת ישראל היא ממשלת פאזל.

- בנימין נתניהו - יסיים את תפקידו כשר אוצר. כללית, הוא צפוי לפגיעות קשות מצד שרון. גם סילבן שלום ייפגע משרון.

- באשר למצבו של אריאל שרון, צפויים לו אשפוזים במהלך שנת 2005 (טרם הסתיימה), עקב תאונות ולצורך ניתוחים. הוא יובהל פעמיים לבית חולים.
(ריקי קיטרו, מיסטיקאית, רדיו חיפה, סוף שנת 2004)

- "משיח יבוא השנה (תשס"ה), או עד סוף השנה הבאה (תשס"ו)".
(האדמו"ר מגור (הרב יעקב אריה אלטר), תרגום מאידית, סוף יוני 05', אתר לדוד נט)

- ישראל תחסל את נאסראללה. בעקבות זה יהיו איומים רציניים מסוריה כלפי ישראל.

- ניסיון פיגוע של אל-קאעידה בדימונה. הניסיון ייכשל, אך יעורר פחד.

- ההינתקות תצליח באופן חלקי. יפונו רק הישובים שיתפנו מרצון. מדינת ישראל תדע מרי אזרחי כה גדול כפי שלא ידעה מעולם. תהיה הרמת נשק בין איש לאחיו, ה' ישמור. אחרי זה לא יעלו כלל על סדר היום את סוגיית פינוי ההתנחלויות.

- ממשלת ישראל תיפול. שרון יתמודד מול אהוד ברק. את ברק יתקיפו בבחירות בסוגיית הנסיגה מלבנון.

- יתקיים משאל עם. רוב העם יתנגד להינתקות, אך ייעשו מעשי מרמה שיטו את תוצאות המשאל.
(נ"כ, מתקשר בתיקשור יהודי, אדר א' תשס"ה)

עד אמצע תשס"ה המון מפגני מחאה כנגד תוכנית ההינתקות. מכאן והלאה המחאה תהיה בקול ענות חלושה.

- בטווח הארוך תוכנית ההינתקות טובה לישראל. פינוי היישובים ייצא לפועל כבר בסוף השנה. בניגוד להתלהמויות בתקשורת - לא תהיה מלחמת אחים.

- השנה צפויים שני אסונות קשים באירן שייגרמו להתערערות השלטון, אך לא לקריסתו. מדובר באסון שיטפון ובאסון גרעיני שייגרם כתוצאה מדליפה בצנרת.
(ג', מתקשרת, ערב רה"ש תשס"ה)

- בצפון הודו צפויה עוד רעידת אדמה קשה (מעבר לרעידה שקדמה לצונאמי). האדמה כועסת. היא מרגישה בעוולות שקורות עליה, אל תנסו לתלות זאת במצוות שבין אדם למקום. הרעידה, וכן התפרצות הר הגעש בנפאל שימיטו קרבנות רבים באים בגלל העוול הנורא שנגרם לעם הטיבטי. האדמה רוצה כי הדאליי לאמה וצאן מרעיתו ישובו אליה.
(אותה ג', אחרי אסון הצונאמי)

- השנה הקרובה תהיה קשה מאוד ליהודי הגולה.

- ממשלת שרון תקרוס. סכנה מפני גייס חמישי, והתנקשות עקב ההינתקות.

- מאמצע יולי עד פורים תקופה קשה מאוד על-רקע ההינתקות.
(אהובה שעשוע, אסטרולוגית, רדיו קול-חי, 20.5.05)

- על ישראל עוברים שבועות קשים ומורכבים. אנו צפויים ל- 3 שנים טובות. תוכנית ההינתקות לא תתממש בזמן הקרוב, ותיפול בדקה ה- 90 בגלל הפלשתינים שיפתחו באש על ישראל.
(שמואל (שמוליק) חייק, גלי צה"ל, 26.7.05)

- ההינתקות לא תצא אל הפועל ובדקה ה-99 תתבטל בנס זהו נס שיהיה קשה להתעלם ממנו. המטר של כל התקופה הקשה שעברנו נועדה לגרום אחדות בעם, וזה המסר העיקרי: ההינתקות תביא להתחברות. שרון ירד ולא יהיה חלק מהמערכת הפוליטית. אין המדובר על מוות.
(היועצת הקבלית אוריה רופין, היידפארק, 28.7.05)

- תהיה הינתקות חלקית (כחצי) שתיפסק עקב דברים טובים והתפתחויות טובות שיגרמו למחשבה מחודשת.

- החל מהיום ועד ספטמבר תהיה צמיחה גדולה בעליית יהודים לישראל.

- שרון וממשלת ישראל לא נופלים בקרוב.

- ראש הממשלה הבא: סילבן שלום.

- המון דברים טובים צפויים לישראל.
(סנא מיפו, פותחת בקפה ובקלפים, היידפארק, 31.7.05)

- ההינתקות תיפסק אחרי ביצוע השלב הראשון.
(תלמידים בשם הרבנים עזרא שיינברג מצפת והרב מרדכי אליהו, היידפארק, אמצע יוני)

- הפינוי יתרחש יומיים לפחות, אך לאחר מכן יהיה נס גדול אותו לא אוכל להגיד.

(הרב יורם אברג'ל בביקור ביישוב בדולח שלעתיד יפונה, אמצע אוגוסט, צוטט במתחילים מבראשית - ערוץ 7)

- ההינתקות תבוצע ותביא אותנו למצבים שלא היינו רוצים לראות. הציפייה להסכמים עם הפלשתינים תתבדה, ואחרי שנצא יחל גל טרור. אנו צפויים לימים קשים בתאריכים 14-12.8.05 (בפועל ימים קשים החלו כמה ימים אחר כך - ע.י.).
(טובה ספרא, היידפארק, 5.8.05)

תאריך:  03/10/2005   |   עודכן:  03/10/2005
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארגון אל-קאעידה משקיע מאמצים לרכוש נשק בלתי קונבנציונאלי במלחמתו נגד הכופרים בדרך להקמת שלטון איסלמי - ח'ליפות - שיחדש את ימי הזוהר של האיסלם בחתירה להשליט את דת האיסלם בעולם כולו.
03/10/2005  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
בית המשפט בתל אביב האריך אמש בתשעה ימים את מעצרם של האחים עודד ושרון פריניאן, להם מייחסת המשטרה עמידה בראש ארגון פשיעה באזור לכיש. האחים פריניאן חשודים בין השאר בהזמנת רציחתו של העבריין פנחס בוחבוט לפני שש שנים בבית החולים תל השומר.
03/10/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בימ"ש ברמלה נעתר היום (יום ב', 3.10.05) לבקשת המשטרה והאריך בשבוע ימים את מעצרם של תושב רמלה ושני תושבי אור יהודה שנעצרו אמש בחשד כי חטפו תושב רמלה, היכו אותו, שברו את רגליו וידיו ושפכו עליו מים רותחים. כל זה כי לא עמד בהחזר חוב של 300 אלף שקלים. מצבו של החטוף, ששוחרר מאוחר יותר, קשה.
03/10/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
כתב אישום הוגש הבוקר (יום ב', 3.10.05) נגד עמיחי שרביט, בן 30 מנהריה. הוא נאשם כי רצח לפני חודש את חמותו, שרה שובי, בדקירות סכין, בגלל סכסוך משפחתי על-רקע כספי. החשוד מכחיש כל קשר לרצח אך הפרקליטות טוענת כי כתם דם של המנוחה נמצא על גרביים של החשוד.
03/10/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
במהלך פעילות שגרתית שנערכה בסוף השבוע לכדו מפקחי רשות העתיקות שלושה חשודים בשוד עתיקות, תושבי הכפר אידנה שביו"ש. השלושה נתפסו "על חם" בעת שערכו חפירות בלתי חוקיות באתר עתיקות הסמוך למושב בר גיורא. באתר שרידי מבנים, מתקנים חקלאיים ומערכות תת-קרקעיות מהתקופה ההלניסטית ועד לתקופה הערבית, לרבות שרידי ישוב מימי הבית השני.
03/10/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
אחד מפיגועי הטרור הקשים והטראומטיים בתולדות המדינה    המחבלים ריכזו את התלמידים באחת הכיתות בקומה הראשונה    היו בידיהם כ-85 תלמידים ותלמידות, שתי חובשות ושני מורים
דן מרגלית
דן מרגלית
קיים חשש כבד שנתניהו ייבהל כדרכו ולא יעמוד מאחורי ההצעה שהגיש לאמריקנים, ויוסיף נטל על היחסים שהוא ממילא חורך עם ארצות הברית
דרור אידר
דרור אידר
המלחמה רחוקה מסיום, וחשוב לחזור ולשנן על מה המלחמה    השבת נקרא על קללת הארץ שהפכה לברכה    הארץ השוממה המתינה לבניה    אלתרמן, רמב"ן, רבנו בחיי, מרק טווין ופרויד    ומילות חיזוק של המ...
עידו דמבין
עידו דמבין
חברת בית הנבחרים הדמוקרטית רשידה טלאיב נאמה כשהיא עוטה כאפייה ומדברת מפודיום שמעוטר בלוגו הוועידה הכולל מפה של ישראל כמדינה אחת שצבעה ירוק    טלאיב היא מוסלמית אמריקנית בת להורים פל...
זלמן שובל
זלמן שובל
טורקיה בראשות נשיאה רג'פ טאיפ ארדואן בהחלטתה לנתק את קשרי המסחר עם ישראל פגעה בעיקר בכלכלה של עצמה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il