חברת התקשורת סלקום מפרסמת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2005 ומדווחת על רווח נקי של 144 מיליון ש"ח והכנסות של 1.32 מיליארד ש"ח.
הרווח הנקי של סלקום ברבעון הסתכם כאמור ב- 144 מיליון ש"ח, גידול של 12% לעומת הרבעון הקודם וקיטון של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות סלקום ברבעון השלישי של שנת 2005 הסתכמו ב- 1.32 מיליארד ש"ח, גידול של 7% בהשוואה ל- 1.23 מיליארד ש"ח ברבעון הקודם, וקיטון של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר, כי הגידול בהכנסות, בהשוואה לרבעון הקודם, נובע מעליה בהכנסות משירותי נדידה בארץ ובחו"ל, מגידול בהכנסות מתוכן ומגידול במכירת ציוד קצה, בעקבות השקת i-mode.
ההכנסות ברבעון הנוכחי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הושפעו משמעותית מירידת תעריפי הקישוריות על-ידי משרד התקשורת.
הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי שמר על יציבות בשיעור של 41% מן המחזור.
הוצאות המכירה והשיווק ברבעון הנוכחי הסתכמו ב- 160 מיליון ש"ח, גידול של 7%, לעומת הרבעון הקודם העומד על 149 מיליון ש"ח וגידול של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההוצאות ברבעון הנוכחי הושפעו מהשקת סלקום i-mode ומעלויות ההפצה והשיווק הגבוהות שהיו כרוכות בכך. יחד עם זאת, מציינים בחברה, כי במצטבר על פני תשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, קטנו הוצאות אלו ב- 2% והסתכמו ב- 453 מיליון ש"ח לעומת 461 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב- 205 מיליון ש"ח, גידול של 9% לעומת הרבעון הקודם וקיטון של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה- EBITDA ברבעון הסתכמה ב- 440 מיליון ש"ח - גידול של 4% לעומת הרבעון הקודם וקיטון של 14% לעומת הרבעון המקביל.
לקוחות
מנתונים שמוסרת החברה עולה, כי בסיס הלקוחות שלה לסוף הרבעון השלישי עומד על כ- 2.554 מיליון לקוחות. ברבעון השלישי התמקדה סלקום בשמירה על לקוחות איכותיים ובחיזוק הנאמנות של לקוחות קיימים. החברה גייסה במהלך הרבעון 35,000 לקוחות חדשים נטו. יש לציין, כי ברבעון השלישי של שנת 2003 אימצה סלקום סטנדרטים בינלאומיים מחמירים להגברת שקיפות הדיווח על מספר הלקוחות.