האנשים שמאחורי דפדפן האינטרנט Firefox מתכננים מהלך שיווקי גדול לקראת הגרסא החדשה של דפדפן הקוד הפתוח.
Firefox גרסא 1.5 זמין להורדה, ומסמן את סופה של שנת שגשוג לדפדפן.
אנליסטים אומרים כי Firefox השיג 10% משוק הדפדפנים, והחברה טוענת כי יש בידיה בסיס משתמשים של 40-50 מיליון איש.
Mozilla, הארגון שפיתח את Firefox, מתכוון כעת לספק עדכונים קבועים יותר כדי לטפל בבעיות האבטחה שצצות לעתים קרובות.
דפדפן האינטרנט Firefox חגג את יום הולדתו הראשון ב-9 לנובמבר 2005, וב-12 החודשים האחרונים הורד מהרשת על-ידי מספר עצום של גולשים.
בתחילת נובמבר, הוא חגג את ההורדה ה-100 מיליון שלו.
במשך 12 החודשים האחרונים, Firefox נגס בנתח השוק שמחזיק דפדפן האינטרנט Internet Explorer של מיקרוסופט. הוא נמצא כרגע ב-10% ממחשביהם של גולשי אינטרנט בעולם.
הפופולריות של Firefox נעזרה בעובדה שהמשתמשים יכולים לתרום לתהליך הפיתוח שלו. רבים כתבו "הרחבות" אשר מוסיפות פונקציות ספציפיות לדפדפן, כמו מערכת הקוראת מידע ב-RSS.
"השנה האחרונה הייתה פנומנלית במונחים של קבלת הדפדפן, ביקוש והפידבק שאנו מקבלים ממספר הולך וגודל של אנשים", אמר כריס בירד, סגן נשיא מחלקת המוצרים בתאגיד Mozilla, בראיון ל-BBC.
קרן Mozilla הוקמה על-ידי יצרנית הדפדפן Netscape והיא הפכה לחברה ללא מטרות רווח כדי להגביר את פיתוחה של התוכנה.
בירד אמר כי בסיס המשתמשים היה תחילה מורכב מן המשתמשים ה'כבדים' יותר באינטרנט, אך כעת Mozilla מתכננת לדחוף את התוכנה במאמץ להשיג צרכנים רבים יותר.
עוד אמר כי החברה מתכוונת לעבוד עם חברות שירותי אינטרנט ויצרניות מערכות מחשב כדי להביא את הדפדפן לאנשים אשר לא הכירו אותו קודם לכן.
במקביל, תגביר החברה את מאמציה להפיץ את השמועה לגבי Firefox ומבקשת סרטוני וידאו של הדרכים בהן משתמשים הגולשים בדפדפן.
אתרים רבים שיפרו את עמודיהם כדי לוודא שיוצגו ב-Firefox כשורה. Mozilla אף תצרף בגרסא החדשה כלים מיוחדים שיאפשרו למשתמשים לדווח על אתרים אשר לא מוצגים כשורה בדפדפן.
החברה מתכננת לאפשר עידכונים קבועים ואוטומטיים ל-Firefox כל שישה עד תשעה חודשים, ולפעול במהירות כדי לסגור פרצות אבטחה.
השקתה של גרסא 1.5 מסמלת שיפוץ כללי גדול של מנוע התוכנה המרכזי של הדפדפן, לדברי ברין.
דפדפנים חדשים מתחילים אף הם להופיע. לאחרונה, הושק דפדפן בשם Flock, אשר מנסה להקל על המשתמשים לנהל את מעשיהם ברשת, כמו לזכור מקומות שבוקרו לאחרונה ולאחסן תמונות במקום אחד.