|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עמיטל נדלן מתקדמת לקראת רכישת בניין נוסף בבוקרשט!
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים

משחק העונה - המספרים

מי קולעת באחוזים טובים יותר? איזה ספסל יותר יעיל? מי מאבדת יותר כדורים? ומי קבוצת ריבאונד ההתקפה הגרועה בליגה? לקראת משחק העונה המספרים שמאחורי מכבי ת"א והפועל י"ם
25/12/2005  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אור אריה  |    |  טלספורט  |  telesport.co.il

אלפי מילים כבר נשפכו ועוד אלפים ככל הנראה ישפכו, עד שיוקפץ הג'אמפ הראשון של משחק העונה מחר במלחה. עד לשעת האפס יש עוד כמה שעות. בכל פעם שהפועל ירושלים מארחת את מכבי תל אביב, כל הסופרלטיבים נכונים וכל הקלישאות תקפות.

עם הרבה דברים אפשר להתווכח: איזה קבוצה בכושר טוב יותר? איזה ספסל יעיל יותר? איך משפיע הכסף של גאידמק? וכמה אוהדי מכבי יהיו באולם? כל השאלות נכונות ולגיטימיות לדיון. עם דבר אחד אי אפשר להתווכח-המספרים.

אז לקראת משחק העונה ובכדי להעביר את הימים הקרים, "טלספורט" מציג את הניתוח הסטטיסטי של שתי הקבוצות הטובות בליגה, ערב משחק העונה. חשוב לציין, כי מכבי שיחקה שבעה משחקים בליגה, לעומת שישה בלבד של י-ם ושהנתונים מתייחסים למשחקי ליגת העל בלבד.

חמישיה מול ספסל

החמישה של מכבי תל אביב, (פארקר, בורשטיין,סולומון, וויצי'ץ ובאסטון) משחקת בממוצע 29.6 דקות במשחק, כששלושה שחקנים (פארקר, וויציץ' וסולומון) משחקים מעל 30 דקות למשחק. שחקני הספסל נמצאים על הפרקט 13 דקות בממוצע בלבד, כשדרק שארפ מוביל עם 23.6 דקות למשחק.

שחקני החמישייה תורמים 80.7 נקודות למשחק, כ-80% מכלל הנקודות של הקבוצה. וויציץ' מוליך את החבורה עם 21.9 נקודות למשחק, סולומון שני עם 17, באסטון קולע 16.7, פארקר תורם 15 ובורשטיין 13.6.

נתוני הספסל של מכבי מעט מדאיגים. במשחק מול ירושלים, יהיו אלה ג'יימי ארנולד וקירק פני שככל הנראה לא ירשמו ומכאן נובעת הבעייתיות. שניהם תורמים למכבי מהספסל, 25.5! נקודות למשחק, כשהם משחקים.

שאר שחקני הספסל שאמורים להשפיע, שארפ (10 נקודות), ששון (3.6) ויניב גרין (4), תורמים 17.6 נקודות בלבד. אצל ירושלים הסיפור מעט שונה. שחקני החמישיה, (ג'נקינס, מייסון, אוסטין, קוזי'קרו, סליי) משחקים מעט פחות, 27.5 דקות למשחק וגם אצלה שלושה שחקנים (ג'נקינס, מייסון, אוסטין) משחקים מעל 30 דקות. הספסל של ירושלים, תורם 19 דקות לערב. מאיר טפירו זוכה ליותר ונמצא על הפרקט כ-28 דקות למשחק.

67.2 מהנקודות של ירושלים מגיעות מהחמישייה. ג'נקינס ראשון וקולע 18.4 למשחק, אחריו מייסון עם 17.2, אוסטין מוסיף 16 וסליי מסתפק ב-9.7.

הספסל של ירושלים תורם 18.5 נקודות למשחק שמגיעות בעיקר ממאיר טפירו (11.5 נקודות) וארז מרקוביץ' (5 נקודות). היתר מתחלק בין מתן נאור ושאריות של לימונד, קנטור ואוחנון.

תרומת הספסל תהיה משמעותית מאוד והקבוצה שתקבל יותר דקות ונקודות מהספל ותדע להוציא ממנו את המיטב, תזכה בבונוס. על פניו לירושלים יש את היתרון, הבעיה היא שהחמישייה של מכבי מנוסה יותר ומתואמת יותר. אם המשחק יילך אל הספסלים מכבי תהיה בבעיה.

התקפה מול הגנה

המשחק ביום שני יפגיש שתיים מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה. מכבי תל אביב, מוליכה את טבלת ההתקפה עם ממוצע מרשים של 101.3 נקודות למשחק. ירושלים, נמצאת במקום השלישי וקולעת בממוצע בדיוק 86 נקודות למשחק. בהחלט הבדל משמעותי, למרות שקשה להניח שמכבי תגיע לממוצע ההתקפי שלה במלחה.

מבחינה הגנתית, לירושלים יש את היתרון. הקבוצה של אדלשטיין, יש את ההגנה השנייה בטיבה בליגה והיא סופגת 78.5 נקודות למשחק. מכבי לעומת זאת, מדורגת רק שמינית עם 85.4 נקודות למשחק. אם ירושלים תצליח להביא את ההגנה שלה לידי ביטוי ותוריד את מכבי מהממוצע שלה, אז תהיה לה אפשרות טובה לנצח את המשחק.

אחוזי קליעה

מטרת משחק הכדורסל היא פשוטה. להשחיל כדור מעור דרך חישוק מתכת. בדיוק כמו שעשה ממציא המשחק, ג'יימס נייסמית עם אפרסקים וסל עץ, אי שם בספרינגפילד לפני יותר מ-100 שנה. לאחוזי הקליעה תהיה משמעות גדולה במשחק, במיוחד למכבי שרגילה לקלוע באחוזים גבוהים במיוחד.

הצהובים קולעים בממוצע 65.5% מצויינים לשתי נקודות ומוליכים את הליגה בקטגוריה זאת. את מירב הנזק עושים מייסאו באסטון עם 80.9%!, ניקולה וויציץ' עם 72.3% ואנטוני פארקר עם 72%. מעבר למשולש האימתני, גם וויל סולומון, טל בורשטיין, דרק שארפ ושרון ששון קולעים כולם מעל 55% מהשדה. מכבי זורקת בממוצע 42.3 פעמים לשתי נקודות וקולעת 28 מהזריקות האלה.

אצל ירושלים המצב גם כן לגמרי לא רע. 58.1% שהיא קולעת מהשדה, ממקמים אותה שלישית בליגה. מספר הזריקות שלה כמעט זהה לזה של מכבי 43.3, אבל ההבדל הוא שהיא קולעת רק 25.2 מהן.

מבחינת שחקנים, תמאר סליי הוא הבולט עם 69.2% ומאחוריו עידו קוז'יקרו עם 64%. בדומה למכבי, גם שאר השחקנים של ירושלים קולעים באחוזים גבוהים מייסון, ג'נקינס, אוסטין וטפירו, לא יורדים מ-50% ומהווים איום תמידי על הסל. נקודה מעניינת היא מתן נאור, שקולע באחוז יוצא מהכלל של 74.9%, אבל זורק רק 0.9 פעמים במשחק ולכן לא משפיע כמעט על ההתקפה של קבוצתו, לפחות בכל מה שקשור לקליעה.

מה קורה מחוץ לקשת? ובכן מכבי נמצאת מעל ירושלים גם באחוזים ל-3. היא אומנם לא מדורגת ראשונה בליגה אלא רביעית. מכבי קולעת בממוצע 37.8% מהזריקות שלה מעבר לקשת, שהם נמוכים משמעותית מ-47.2% שהיו לה בעונה שעברה.

מכבי גם זורקת פחות מבעונה שעברה, 19.3 זריקות העונה לעומת 23 לפני שנה. דרק שארפ הלא נגמר, מוביל את מכבי עם 5.3 זריקות למשחק, אותן הוא קולע ב-43.2%. טל בורשטיין ושרון ששון, נמצאים גם סביב 40%, וויל סולומון מעט פחות עם 35% וההפתעה הלא נעימה, אנטוני פארקר עם 11.1% בלבד!

ירושלים נמצאת צמוד למכבי במקום החמישי וקולעת ב-36.5%. כמו בזריקות ל-2, גם כאן שתי הקבוצות זורקות כמעט את אותו מספר זריקות, 19.2 לירושלים. במלחה אפשר למצוא כמה מקלעי ה-3 הטובים בליגה. בראשם עומד רוג'ר מייסון, שמפציץ 47.7% וזורק ל-3 יותר מאשר ל-2 (7.4 לעומת 4.4).

מאיר טפירו ותמאר סליי, מהווים גם כן איום מבחוץ. אסור כמובן לשכוח, שלהוראס ג'נקינס יש בהחלט מה לומר מחוץ לקשת וגם אותו צריך לקחת בחשבון. בשבועיים האחרונים הוא נמצא בכושר קליעה טוב הרבה יותר מ-26.3% שהוא מציג עד עתה בליגה.

הקרב בין שתי הקבוצות יוכרע במידה רבה על אחוזי הקליעה. בחירת הזריקות של ירושלים תהיה פקטור חשוב, כי מכבי תלך פנימה לנשק העיקרי שלה, וויציץ' ובאסטון, שבליגה כמעט בלתי ניתנים לעצירה. אם מכבי תגיע לאחוזים הרגילים שלה, ירושלים תהיה בצרות.

קו העונשין

פרמטר נוסף שיכול להשפיע מאוד, במיוחד אם המשחק יילך לסיום צמוד. היתרון הבולט בכל מה שקשור לעונשין הוא של מכבי. זה מתחיל בעובדה, שמכבי סוחטת 24 עבירות במשחק והולכת לקו 28.7 פעמים בממוצע וממוקמת ראשונה בליגה. לעומת היריבה שלה, שנמצאת במקום ה-10 והלפני אחרון בליגה. ירושלים סוחטת 19.5 עבירות ומגיעה לקו רק 19.2 פעמים במשחק.

את 28 הזריקות שמקבלת מכבי היא מתרגמת ל-24 נקודות ב-83.6%, גם כן ראשונה בליגה. למכבי יש כמה קלעי עונשין יוצאים מהכלל כמו דרק שארפ, אנטוני פארקר, וויל סולומון וטל בורשטיין, אבל מי שמוליך אותה בשלב הזה הוא דווקא מייסאו באסטון. הפוורורד נשלח לקו 6.4 פעמים בממוצע וקולע ב-84.2% מפתיעים.

מבחינת אחוזים מצבה של ירושלים פחות טוב משל מכבי, מקום רביעי עם 76.5%. בירושלים אפשר למצוא כמה מקלעי העונשין הטובים בליגה. רוג'ר מייסון, נחשב למכונת עונשין, אבל עומד על הקו רק 3 פעמים במשחק וקולע ב-77%.

מאיר טפירו, תמאר סליי והוראס ג'נקינס קולעים כולם מעל 82%. החוליה החלשה היא מריו אוסטין, שהולך לקו 4 פעמים במשחק וקולע ב-58% בלבד. תשע הזריקות הנוספות שיש למכבי במשחק נותנות לה תשע נקודות פוטנציאליות יותר וזה נתון שירושלים חייבת לצמצם.

כדורים חוזרים

בכדי לנצל את הכדורים ולהגיע לאחוזי הקליעה שהוצגו למעלה, צריך שליטה בכדור, או בקיצור לקחת ריבאונד. שתי הקבוצות לא בולטות במיוחד בקטגוריה וממוקמות אי שם באמצע.

ירושלים נמצאת במקום השביעי בליגה ומורידה 30.3 כדורים חוזרים למשחק, כשמתוכם 22.7 בהגנה ו-7.7 בהתקפה. מריו אוסטין הוא הריבאונדר הבולט שלה עם 8.5 כדורים חוזרים למשחק.

הגארדים של ירושלים לוקחים מעל שליש מהכדורים, כשמייסון (3.5), ג'נקינס (4.0) וטפירו (3.5) מורידים ביחד 11 כדורים במשחק.

מכבי נמצאת רק מעט מעל ירושלים, במקום השישי עם 31.3 כדורים חוזרים בממוצע למשחק. ניקולה וויציץ' מוביל אותה עם שישה כדורים חוזרים למשחק, מיסאו באסטון מייד אחריו עם חמישה.

בדומה לירושלים, גם במכבי הגארדים לוקחים חלק גדול מהנטל. בורשטיין (5.0), פארקר (4.2) וסולומון (3.2) אוספים ביחד 12 כדורים חוזרים למשחק ומורידים את הלחץ מהגבוהים. הנתון המעניין ביותר קשור דווקא לריבאונד ההתקפה של מכבי. מסתבר שאלופת אירופה מורידה רק 6.6 כדורים חוזרים בהתקפה ומדורגת במקום ה-11 והאחרון! בליגת העל. זו אומנם כמות מעטה, אך נובעת בעיקר מאחוזי השדה הגבוהים של מכבי, שלא משאירים הרבה כדורים חופשיים מתחת לסל היריבה.

נתוני הריבאונד יכולים לתת לירושלים יתרון מסויים. אם אוסטין, סליי, קוז'יקרו ומרקוביץ', ילכו חזק על ריבאונד ההתקפה וישלטו ברחבה שלהם מצד שני, נגד קבוצת ריבאונד ההתקפה הגרועה בליגה, הם יוכלו לרוץ מצד אחד ולעצור את הריצה של מכבי מהצד השני.

חטיפות ואיבודים

שתי הקבוצות נחשבות לחוטפות טובות וצמודות אחת לשנייה בטבלה. מכבי רביעית בליגה עם 11.7 חטיפות למשחק. אנטוני פארקר מוביל אותה עם 3.5 חטיפות למשחק. וויל סולומון (2 חטיפות) ודרק שארפ (2.3) מהווים גם הם איום לכל ירושלמי שיכדרר בסביבתם.

ירושלים חמישית בליגה וחוטפת 10.3 כדורים במשחק. תמאר סליי (2.4), מאיר טפירו (2.2) ומתן נאור (1.7) הם המסוכנים בירושלים וינסו לגרום למובילי הכדור של מכבי לאבד כדור או שניים מעל לממוצע שלהם.

גבירותי ורבותי: מהפך! המדד הראשון שבו ירושלים מובילה על מכבי תל אביב באופן מובהק הוא איבודי הכדור. ירושלים ממוקמת תשיעית בליגה ומאבדת 13.7 כדורים במשחק. באופן לא מפתיע, הוראס ג'נקינס הוא מלך האיבודים שלה עם 3.5 למשחק. תמאר סליי מאבד 2.4 כדורים, אבל במחצית מהזמן של ג'נקינס, (34 דקות לעומת 18). מכבי רק שישית ומאבדת כדור אחד יותר במשחק, 14.7. ניקולה וויציץ' גורם ל-4 איבודים במשחק, וויל סולומון לא רחוק מאחוריו עם 3. לא הבדל מהותי, אך עדיין כדור יותר לקבוצה של הג'ינגי.

אסיסטים

מכבי היא המוסרת הטובה בליגה. 21.7 אסיסטים נותנים לה הפרש משמעותי של מעל 5 אסיסטים למשחק על הבאה בתור, (גליל עליון). פארקר (5.2), וויציץ' (4.9), סולומון (4.0) ובורשטיין (3.2), מוליכים את מכבי ומפטמים אחד את השני וכמובן את מייסאו באסטון.

ירושלים מדורגת שלישית ומוסרת 17.5 אסיסטים למשחק. מאיר טפירו מוליך אותה ואת הליגה כולה עם שישה אסיסטים למשחק. הוארס ג'נקינס מוסר ארבעה משלו.

לסיכום:

הסיכום הסטטיסטי נותן למכבי תל אביב יתרון ברור ומובהק על פני ירושלים. הנקודה היא שבמשחק כמו שצפוי להיות ביום שני, הסטטיסטיקה לא תמיד מסמנת את מה שיתרחש. מעבר למספרים היבשים, ישנם עוד מספר גורמים שצריך להכניס למשוואה: הרעש מסביב למשחק, העובדה שמכבי התקשתה במלחה גם בעונותיה הטובות ביותר, הכושר הטוב שירושלים מגיעה בו וכמובן הגורם המשמעותי ביותר - 2,500 אדומים, שירעישו עולמות ויריעדו את האולם.

אם המשחק יתפתח לפני המספרים, אז מכבי צפויה לנצח, אבל מצד שני למשחקים במלחה אין חוקים ורוח הקרב של ירושלים תרים אותה מעל לסטטיסטיקה. הכדורסל הישראלי מחכה כבר כמה שנים טובות למשחק כל-כך גדול, תהיה המנצחת אשר תהיה, דבר אחד בטוח, יהיה דיסקו.

תאריך:  25/12/2005   |   עודכן:  25/12/2005
אור אריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, הורה על הרחבת הרכב השופטים בבג"צ שהגישה המדינה (8.12.05) במסגרתה מתבקש בית המשפט לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע לפיה נאסר על התביעה להעיד עד, שהינו שותף לעבירה, בשעה שמשפטו טרם הסתיים, זאת בהסתמך על "הלכת קינזי".
25/12/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
העלייה של כ- 32.5% בביקוש לעובדים בחודש נובמבר 2005 משקפת את מגמת 9 החודשים הראשונים של שנת 2005, בהם נרשמה עלייה ממוצעת חודשית של כ- 8.7% עד 13.9% בביקוש לעובדים במשק הישראלי. כך עולה מניתוח כלכלני מחלקת המחקר של קבוצת כח האדם, דנאל, המנתחת וסוקרת באופן קבוע את מגמת ההיצע והביקוש של עובדים במשק בלמעלה מ- 40 קטגוריות ענפיות שונות.
25/12/2005  |  שי פאוזנר  |   חדשות
גורמים המקורבים למכבי תל אביב טוענים, כי נושא רכישת מכבי תל אביב אכן אינה קשורה למיכאל צ'רנוי וללב לבייב, ששמם הוזכר בתקשורת בסוף השבוע שעבר.
25/12/2005  |  אשר גולדברג  |   חדשות
משנה זהירות נוקטים בחצרו של הרב יעקב ישראל איפרגן מנתיבות, הידוע בכינויו "הרנטגן". הסיבה, בימים האחרונים פועל נוכל המציג את עצמו כשליחו של הרב איפרגן או כנציג מטעמו.
25/12/2005  |  עידן יוסף  |   חדשות
קרן מרקסטון השלימה בסוף השבוע את העיסקה, שבה קנתה מבנק לאומי את מערך קופות הגמל שלו, ב-473 מיליון שקל. שווי נכסי הקופות 13.7 מיליארד שקל. העיסקה עצמה סוכמה ודווחה לפני כחודש, ובסוף השבוע נחתם החוזה הפורמלי. העיסקה נעשתה לפי 34.5מיליון שקל לכל 1 מיליארד שקל נכסים.
25/12/2005  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
דן מרגלית
דן מרגלית
עד היום אני סבור ש"ירושלים של זהב" הוא ההמנון הראוי לישראל גם אם פה ושם ניתן להחליף מילה
עידן יוסף
עידן יוסף
רשתות הפארם הגדולות שולטות בחלק גדול מהקניונים המרכזיים דרך חנויותיהן ובעלות משותפת עם רשתות השיווק    הצעת חוק חדשה מבקשת להגביל פתיחת חנויות פארם חדשות בקרבת מקום לחנויות קיימות כ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il