האם אנו צפויים בקרוב לעליית מחירי התחבורה הציבורית?
אם תשאלו את ראשי תחום התחבורה הציבורית ואת ראשי תחום ההובלה, הם יענו, כי המחירים משתנים כתוצאה מתחרות פרועה שממנה סובלים המובילים המאורגנים, הנאלצים להתמודד עם "חאפרים", החיים מהיד לפה, ומבצעים הובלות בכל מחיר רק כדי לשרוד.
במועצת המובילים והמסיעים מציגים (ב' 26.12.05) נתונים לפיהם, תשומות מחירי ההובלה וההסעה התייקרו מתחילת 2004 עד כה בכ-20%. מרכיב הסולר במשקל סל התשומות מהווה 33%, מרכיב העבודה מהווה 20.4%, מרכיב מחיר ההון מהווה 16.2%, ביטוח כלליות ותיקונים כ-10%.
במועצה הביעו דאגה רבה מחוסר היכולת לעדכן את המחירים ולקבוע מחירי הובלה והסעה כלכליים. במקום לעדכן את המחירים בהתאם להתייקרויות, נגרר משק ההובלה וההסעה למצבים מסוכנים ובלתי סבירים. בהקשר זה, תובעת המועצה ממשרד האוצר לעמוד בהתחייבות להחזיר לתאגידים ולמובילים המאורגנים את מלוא ההתייקרות של הבלו על הסולר שהופעל בתחילת ספטמבר שנה זו.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש מזהיר מפני האצת המקרים של הובלה בעומס יתר, אי הקפדה על מועדי הטיפול ברכב, ועבירות על שעת עבודה ומנוחה תוך סיכון חיי אדם, כל אלה מתרחשים כתוצאה של לחצים כלכליים, היעדר ריווחיות בענף וייקור חוזר ונשנה של מחירי הדלק.