בשנת 2005 השקיעו יצרני הגומי והפלסטיקה בישראל כ-140 מיליון דולר בפיתוחם של כ-450 מוצרים חדשים. מדובר במוצרי צריכה, מוצרי חקלאות, בניה, אריזה ומוצרים רפואיים. כך מסר מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים, בסכמו את ביצועי הענף אשתקד.
לדבריו, לראשונה זה עשרות שנים, חל בשנת 2005 מהפך בתעשיית הפלסטיקה והגומי, כאשר יצוא הענף שגדל בכ-8% לעומת 2004 - והסתכם ב-1.73 מיליארד דולר, היה גבוה יותר מהמכירות לשוק המקומי.
בשנת 2005 גדלו מכירות ענף הפלסטיקה והגומי לשוק המקומי בכ-0.5% והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולרים. סה"כ גדל בשנת 2005 מחזור המכירות של ענף הפלסטיקה והגומי ב-4.3% לעומת 2004 והסתכם ב-3.35 מיליארד דולרים.
בעוד שבעשור האחרון גדל יצוא ענף הפלסטיקה והגומי ביותר מפי 2 (מ-850 מיליון דולר בשנת 96', ל-1.73 מיליארד דולר בשנת 2005), הרי שהמכירות לשוק המקומי גדלו בעשור האחרון ב-12% בלבד, (מ-1.45 מיליארד דולר בשנת 96', ל-1.62 מיליארד דולר בשנת 2005).
בתוך כך, גדל יצוא הפלסטיקה למדינות ערב בשנת 2005 ב-10% לעומת 2004 והסתכם בכ-41 מיליון דולר. מדובר בעיקר ביצוא של מוצרי חקלאות, אריזה, בניה ומוצרי צריכה.
מהתפלגות היצוא מתברר, כי כ-50% הופנה לאירופה, 33% לארה"ב, 5% לדרום אמריקה, 5% לאוסטרליה ו-5% לאפריקה ולמזרח התיכון.
מנהל איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ציין, כי בשנת 2005 גדל מספר המועסקים בענף ב-1%. מדובר בתוספת של כ- 200 עובדים חדשים. יצויין, כי הענף מעסיק כיום כ-21,200 איש.
בר-אל מציין, כי צריכת חומרי הגלם גדלה בשנת 2005 בכ-2% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמה ב-910 אלפי טון. השקעות הענף בציוד מיבוא גדלו בשנת 2005 ב-7.4% לעומת שנת 2004 והסתכמו ב-102 מיליון דולר.
הגידולים בצריכת חומרי הגלם ובהשקעות, אומר בר-אל, מבטאים את צמיחת הענף.