"כביש ים המלח מהווה פצצה מתקתקת, ובכל רגע נתון עלול להיפער בכביש בולען ולגרום לקריסת הכביש ולסכנת נפש לנוהגים בו", כך מסר (יום א', 12.2.06) המהנדס ד"ר דורון שלו, חבר ועד איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות.
לטענתו, מפות העוסקות בפוטנציאל התפתחות בולענים באזור, מראות בבירור קווי בולענים החוצים את תוואי הכביש במקומות שונים לאורך חוף ים המלח.
ד"ר שלו טוען עוד, כי חומרת הבעיה של הבולענים באזור ים המלח אינה מובנת ומודגשת דיה. כיום קיימים שלטים בקטעים מסוימים בצידו של כביש ים המלח המזהירים את הנוסעים מירידה לשוליים בגלל הבולענים, אך הם אינם מדגישים שהסכנה קיימת גם בכביש עצמו.
לדבריו, בסיור שערך באזור, הוא חזה כיצד חניון עין גדי הפך לבור אחד ענק בהיקף של כ-100 מטר, אך חמור מכך, מעבר לכביש, במטעי התמרים, ניתן לחזות היום בהתפתחות בולענים לאורך קווים החוצים את תוואי הכביש משני צידיו. כלומר, סכנת הבולענים אינה קיימת רק מצדו המזרחי של הכביש, בין הכביש לים - אלא היא קיימת גם באזור הכביש עצמו וממערב לו עד לשיפולי ההר.
ד"ר שלו ציין, כי בדוח הוועדה ההנדסית, אשר עסקה במתן פתרונות הנדסיים לבנייה באזורי בולענים, פורסמו גם הצעות להתמודדות עם הסכנה של קריסת הכביש. הפתרון טמון בהריסת הכביש הקיים וסלילתו מחדש על-גבי יריעות מיוחדות שיונחו בשכבות מתחת לאספלט, ובמקרה של פעירת בולען, היריעות יחזיקו את הכביש וימנעו את התמוטטותו. אך עד עתה, כנראה משיקולים תקציביים, לא בוצעה שום פעולה על-מנת למנוע את הסכנה.
יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה, מסר כי איגוד המהנדסים מצא לנכון להתריע מפני הסכנה הקיימת בכביש. לדבריו, שוב בוחרת הממשלה להתעלם מדוחות המונחים על שולחנה. "כמו בפל-קל, כמו ברעידות האדמה, מחכים לאסון ולא מנסים למנוע אותו, או למזער את הסכנות הכרוכות בו".
ב-23.2.06 יערוך איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות יום עיון לחבריו, ובו יודגשו הסכנות הטמונות בתופעת הבולענים ותינתן סקירה מקצועית כיצד יש להקים מבנים, בתי מלון גשרים או כבישים באזור ים המלח, תוך התחשבות בתופעה ומניעת סכנת קריסה.