נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, השופטת אילה פרוקצ'יה והשופט סלים ג'ובראן, דחו (יום ה', 23.2.06) את עתירת חברת אל-על, כנפיים וועד עובדי אל-על, שהוגשו בעקבות החלטת שר התיירות, אברהם הירשזון, לתת לחברת 'ישראייר' מעמד של מוביל נקוב בקו לניו-יורק.
בג"צ טרם פירסם את נימוקיו להחלטה, ואלה יפורסמו במועד אחר.
אל-על הגישה את העתירה בסוף חודש שעבר (29.1.06) וטענה כי החלטת שר התיירות הירשזון היא בלתי-חוקית ונוגדת התחייבות שלטונית מפורשת. בכתב העתירה נאמר, כי "ההפרטה מקבעת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את תנאיה של אל-על לשנים הבאות, והממשלה עושה את הדברים כמה שיותר אטרקטיביים, על-מנת שיהיו רוכשים לחברה הזאת, ובמחיר הגבוה ביותר האפשרי".
חברת אל-על מסרה בתגובה, כי ההחלטה המנומקת טרם התקבלה בחברה, וכשזו תתקבל "נלמד את ההחלטה ונתייחס בהתאם".
חברת ישראייר מסרה בתגובה: החלטת בית המשפט העליון מהיום לדחות את עתירות אל על, כנפיים וועד עובדי אל-על, היא בראש ובראשונה ניצחון לציבור הצרכנים בישראל ולמשק הישראלי, והיא תעודת כבוד לרשויות אשר היו קשובות לצרכי המשק ולרחשי לב הציבור.
ישראייר תשלים בקרוב את היערכותה למעבר לטיסות סדירות לניו-יורק. אין ספק כי התחרות מיטיבה עם רבים ובהם: הצרכנים, ענף התיירות, ענף התעופה, ענף המלונאות, התעשיה ועוד".
נשיא איגוד לשכת המסחר אמר בתגובה: "אני מקווה שמהלך חשוב זה יוביל להסכם תעופה הדדי עם האיחוד האירופי, ויביא בעתיד חברות תעופה נוספות לישראל". בנוסף ציין לין כי המדיניות של ה'שמים פתוחים' תאפשר למקם את תעשיית התעופה הישראלית כחלק מתעשיית התעופה הבינלאומית, ולהפוך את נתב"ג לצומת תעופה מרכזית במזרח התיכון. מדיניות השמים הפתוחים תתמוך גם בצמיחת המשק ותגדיל את מקומות העבודה.