משרד התחבורה אישר עד-כה 95 בקשות להפעלת קווי שירות למוניות, בכל רחבי הארץ, במסגרת פתיחת ענף מוניות השירות לתחרות. כך הודיע (יום ב', 13.3.06) שר התחבורה, מאיר שטרית.
משרד התחבורה פרסם לפני מספר חודשים את רשימת קווי השירות של המוניות ואת מסלולי הנסיעה של כל אחד מהקווים שיוצאו לתחרות, שעות הפעילות של הקווים וההגבלות וההוראות החלות על הפעלת הקווים.
לדברי שר התחבורה, משרדו צפוי לאשר במהלך השבוע הקרוב 5 בקשות נוספות מתוך כ- 110 בקשות שהוגשו למשרד התחבורה, להפעלת קווי שירות למוניות.
הבקשות שאושרו עד עתה כוללים, בין השאר, את קווי השירות בין ירושלים ומודיעין, חיפה-קריות, תל אביב-אום אל-פחם, חיפה-קריית אתא, בני ברק-ירושלים, בני ברק-אופקים-נתיבות, אשקלון-תל אביב- אשקלון אשדוד.
כמו-כן, אושרו קווים פנימיים, הכוללים, בין היתר, את אשדוד, חיפה, קריית ים, קריית מוצקין, עכו, חדרה, פתח תקוה, רמלה, נתניה, תל אביב.
משרד התחבורה צפוי לאשר בקרוב בקשות לקווי שירות בינעירוניים נוספים ובהם הקווים: כפר סבא-רעננה-הרצליה, לוד-ראשון לציון ופתח תקוה-תל אביב,
ממשרד התחבורה נמסר, כי הרפורמה זכתה לתמיכתם המלאה של ארגוני המוניות השונים שאף דאגו לבצע פעילות הסברה על הרפורמה בקרב הנהגים ומנהלי החברות.
השר שטרית אמר, כי הרפורמה בענף המוניות נועדה להסדיר את ההסעות בקווי השירות של המוניות ולשפר את השירות לציבור. לדבריו, ענף מוניות השירות מתנהל כיום בצורה לא מוסדרת ובלתי יעילה, דבר הפוגע בשירות הניתן לנוסע.
על-פי הרפורמה, החל מ- 12 באפריל 2006 יבוטלו כל הרשיונות הקיימים להפעלת קווי השירות ובמקומם ינתנו רשיונות חדשים לכ- 60 תאגידי השירות אשר יקבלו אישור ממשרד התחבורה.
תאגידי המוניות שקיבלו אישור להפעיל קווי מוניות יחוייבו לעמוד בקריטריונים שנקבעו בתקנות ובהם: אחזקת חניון למוניות, הפעלת סדרנים, תשלום דמי רשיון שנתי של כ- 2,000 שקלים לכל מונית והפקדת ערבות בנקאית אישית בסך 5,000 לכל מונית.
לדברי שר התחבורה, עם סיום ההליכים התחרותיים בעוד כחודש, צפוי ענף המוניות כולו לעבור שינוי משמעותי, הן מבחינת רמת השירות לנוסע והן מבחינת התדמית של תאגידי השרות כמפעילי תחבורה ציבורית.