|   15:07:40
  יוסף עוזר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

מחזור שירי אמונה במאה העשרים ואחת

13/04/2015  |   יוסף עוזר   |   שירים   |   שואה וגבורה   |   תגובות


בוכה בסתר

הֵם אֵינָם אוֹהֲבִים
שֶׁעֵינַי זוֹלְגוֹת
בְּ"יוֹם הַשּׁוֹאָה"
הֵם אֵינָם מְבִינִים
שֶׁגַּם אֲנִי הָיִיתִי מֵאָז וּמֵעוֹלָם בְּסוֹבִיבוֹר
כִּי לְהוֹרַי כִּנּוֹר עִם מֵיתְרֵי-עַל
לְלֹא הֶבְדֵּל.
אֲבָל הֵם צְרִיכִים תָּמִיד לִשְׁאֹל,
הֵם רוֹשְׁמִים אֶת זֶה בִּטְפָסִים שֶׁכָּתוּב עֲלֵיהֶם בס"ד:

מֵאֵיפֹה בָּאָה סַבְתָּא שֶׁלָּךְ?
מֵאֵיפֹה בָּא סַבָּא שֶׁלָּךְ?
אֶת יְלָדַי
הַנִּרְשָׁמִים בְּבָתֵּי סֵפֶר עַל שֵׁם
קְהִלַּת קָמֶנִיץ
שְׁכוּנָה שֶׁשְׁמָהּ מָטֶרְסְדּוֹף
רְחוֹב שֶׁשְׁמוֹ גֶּטוֹ לוֹדְז'.
וְאֵין עוֹר הַתֹּף שֶׁלָּהֶם
מְהַדְהֵד אֶת הַשֵּׁמוֹת
וְאֶת מַה שֶׁהָיָה צָרִיךְ לִהְיוֹת לֶקַח.
אֲבָל קָרָאתִּי פִּיּוּטֵיהֶם שֶׁל רַבָּנֵי בַּגְדָּד
שֶׁשָּׁמְעוּ שְׁמוּעָה קְלוּשָׁה
עַל מַה שֶׁהָיָה שָׁם בְּאַרְצוֹת צַלְמָוֶת
הֵם כָּתְבוּ קִינוֹת עַל "הִטְלֶר יִמַח שְׁמוֹ".
הֵם יִסְּדוּ יְמֵי צוֹם תַּעֲנִית וּמִסְפֵּד.
כִּנּוֹרָם זָלַג דְּמָעוֹת.
אֲבָל כָּאן בְּנוֹתֵינוּ נִשְׁאָלוֹת:
מֵאֵיזוֹ אֶרֶץ סַבָּא שֶׁלָּךְ?
מִי מִדּוֹר עֲשִׂירִי סַבְתָּא שֶׁלָּךְ?
וְהִתְבַּיְּשׁוּ לִשְׁאֹל מֵאֵיזוֹ אֶרֶץ בָּא
הָאִישׁ שֶׁאָמְרוּ לוֹ:
לֵךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ.
אוּלַי חַס וְשָׁלוֹם גַּם הוּא מֵעִירַאק?!
לָכֵן אֲנִי בּוֹכֶה בַּסֵּתֶר בְּיוֹם הַשּׁוֹאָה

הרבי מסדיגורא

בְּיוֹם הָעַצְמָאוּת אֶזְכֹּר אֶת הָרַבִּי מִסָּדִיגוֹרָא
הָיָה מַשְׁכִּים בְּיוֹם זֶה
לְטַאטֵא רְחוֹבוֹת תֵּל-אָבִיב.
אַשְׁרֵי הַלֵּב הַזּוֹכֵר אֶת הַשִּׁעוּר שֶׁאֱלֹהִים נָתַן
כְּשֶׁאֶת רְחוֹבוֹת וִינָה אֻלַּץ לְטַאטֵא לְקוֹל צְחוֹק הָעֲרֵלִים.
אֲבָל אֲנִי חוֹשֵׁב עַל דְּבַר מַה נוֹסָף,
שֶׁבִּתְנוּעַת הַמַּטְאֲטֵא הַהִיא שֶׁבְּיָדוֹ
יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר הִרְחִיק נְיָרוֹת אוֹ קְלִפּוֹת,
הוּא, בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם, יָצָא לִגְרֹף דְּבַר מַה בִּלְתִּי נִרְאֶה לִקְרוֹבָיו -
אֶת הַשִּׂמְחָה, בַּמַּטְאֲטֵא!
אֶת הַשִּׂמְחָה גָּרַף אֶל תּוֹךְ נַפְשׁוֹ.
שִׂמְחָה רָאָה, מִתְגַּלְגֶּלֶת טְהוֹרָה בָּרְחוֹבוֹת.

שְׁאָר חֲסִידָיו, בְּהֶרְגֵּל יָשָׁן, קִלְּלוּ אֶת הַיּוֹם, שָׂנְאוּ,
הוּא, עִם הַמַּטְאֲטֵא מַבְחִין: הַשְּׁכִינְתָּא בְּעַפְרָא -
כְּמוֹ יַלְדָּה קְטַנָּה בְּאַרְגַּז חוֹל צוֹהֶלֶת וּשְׂמֵחָה
הִנֵּה הוּא נִזְכַּר בְּאוֹסְטְרִיָּה,
בְּמִבְרֶשֶׁת הַשִּׁנַּיִם שֶׁבָּהּ נִקָּה חָרִיץ וְעוֹד חָרִיץ,
וְאוֹר יְקָרוֹת
דָּבַק בְּמַחְלְפוֹת הַמַּטְאֲטֵא.

תהילים חדש

"עַמְּךָ ה' יְדַכְּאוּ, עַמְּךָ ה' יְדַכְּאוּ, וְנַחֲלָתְךָ יְעַנּוּ.
אַלְמָנָה וְגֵר יַהֲרֹגוּ, וִיתוֹמִים יְרַצֵּחוּ...
בִּינוּ בֹּעֲרִים-
בֹּעֲרִים בִּינוּ- - -
אִם גַּם יָבִינוּ-
עַמְּךָ ה' - יְדַכְּאוּ - יְדַכְאַוּ -
עַמְּךָ ה' - טְרַבְּלִינְקָה- יְטְרַבְּלִינְקָה -
עַמְּךָ ה' - יְאַוּשְׁוִיץ -
עַמְּךָ ה' - יְמַיְדָאנֶק -
עַמְּךָ ה' - יְחֶלְמְנוֹ -

לוע העולם

הַלֹּעַ נִפְתַּח וְנִפְעַר
וְרַק בְּמִקְרֶה לַמֵּעַיִם שֶׁלּוֹ
הָיוּ צוּרוֹת שֶׁל מְסִלּוֹת וּקְרוֹנוֹת
וְהָרַכָּבוֹת הָיוּ בְּוַדַּאי
רַק יְחִידוֹת מָזוֹן
כָּל קָרוֹן קַפְּסוּלַת קָלוֹרְיוֹת
לְקֵבַת הָעוֹלָם.

וְהַלֹּעַ - זָלַל, לֹא נִכְמְרוּ רַחֲמָיו
וְאִלֵּם גָּדוֹל רָאָה
וְקִלֵּף מֵעָלָיו
אֶת כָּל תְּפִלּוֹת הָאָדָם
כְּקִלּוּף בָּצָל:

קְלִפַּת הוֹד,
קְלִפַּת תִּפְאֶרֶת,
קְלִפַּת כֶּתֶר.
וּבָאוּ הַקְּלוּפִים לִירוּשָׁלַיִם
וּבָנוּ לַבֶּכִי בַּיִת - רָקְדוּ הוֹרָה
שֶׁלֹּא יִתְיַסֵּר לַנֶּצַח הַמַּצְפּוּן הַגָּבוֹהַּ
הַמְּיֹאָשׁ.

מושגים ישנים

ָשָׁן? רַק שֶׁל סִיגַרְיָה.
מַגָּפַיִם ? נֶגֶד גֶּשֶׁם.
קְרֶמָטוֹרְיוּם ? תָּלוּי מֵאֵיזוֹ שָׁנָה הַמִּלּוֹן.
צִיאָנִיד ? פָּשׁוּט, חֹמֶר כִימִי.
מִשְׁלוֹחַ ? בְּדֹאַר רָשׁוּם, לֹא?
מַחֲנֶה ? מַה שֶּׁעוֹשִׂים בַּקַּיִץ.
רִכּוּז ? פְּעֻלָּה שֶׁל הַגַּנֶּנֶת.
מַחֲנֵה רִכּוּז ? צֵרוּף מֻפְרָךְ.
SS ? זֶה קְצָת מַצְחִיק.
קָפּוֹ ? בֶּאֱמֶת, נוּ.
שׁוֹאָה ? יְהוּדִים הִמְצִיאוּ.
אַיְכְמָן ? עַל לֹא עָוֶל בְּכַפּוֹ.
אַוּשְׁוִיץ ? יֵשׁ שָׁם דֶּשֶׁא.
דָּאכָאוּ ? שָׁם שֶׁמֶשׁ וְשָׁמַיִם.
אָדָם?! - יֵשׁ חַיָּה כָּזוֹ.
7-3-07


אֱלֹהִים?
בִּכְתַב בְּרַיְל
תָּמִיד
בּוֹלֵט.
נִתַּן
לְמִשּׁוּשׁ.
20-1-10

נסיכי הילדות

הַנָּסִיךְ הַקָּטָן, בְּלִי סֶנְט אֶכּזְוּפֶּרִי בָּא אֵלַי,
עִם חֶרֶב מַלְכוּת וְחִיּוּךְ
מַחְזִיק זֶרֶת קְטָנָה שֶׁל יֶלֶד יְהוּדִי עִם כּוֹבַע מִצְחִיָּה
בָּאָה הַיְדִי בַּת הֶהָרִים לִרְאוֹת מַה קָרָה בַּסּוֹף
פִּינוֹקְיוֹ הִגִּיעַ, גּוּפוֹ נְקוּב כַּדּוּרִים
בָּאוּ הַנְּסִיכִים מֵאַגָּדוֹת פִּלְאֵי עוֹלָם
וְהַתֹּם שֶׁשָּׁלַח אִתָּם אֱלֹהִים לָתֵת לִי כְּדֵי שָׂבְעָה.

בָּאָה אִתָּם שִׁלְגִּיָה עִם שִׂמְלַת שַׁבָּת וְפֶּעקָאלָךְ לְבֵּית הַכְּנֶסֶת
תַּפּוּחַ גַּן-עֵדֶן בְּפִיהָ וְהִיא עֲדַיִן גּוֹסֶסֶת
וּמִשְׁפַּחַת סִמְפְּסוֹן עִם בְּלוֹרִיּוֹת זָהָב
וְצַ'רְלִי צַ'פְּלִין, וּשְׁלֹשֶׁת הַדֻּבִּים שֶׁל זֶהָבָה הַזְּקֵנָה
שִׂחֲקוּ עִם הַנָּסִיךְ הַקָּטָן הַיְּהוּדִי שֶׁעֲדַיִן מֵרִים יָדַיִם לִכְּנִיעָה
פִּתְאוֹם נִפְתְּחָה הַדֶּלֶת
הַנַּעַר מרָמָאלָה, מִי כָּמוֹהוּ נַעַר אַגָּדָה,
כַּפּוֹת יָדָיו נוֹטְפוֹת דָּם מֵהַמֵּעַיִם שֶׁהוֹצִיא לְמִישֶׁהוּ
וְהוּא שָׁר לִי וְלַנָּסִיךְ וְלְהַיְדִי - בְּרוּחְ-בְּדָּם.

וּפֶטֶר גִּינֶז, הַצַּיָּר הַקָּטָן מִטֶרֶזְיֶינְשְטָט, גַּם הוּא הִגִּיעַ.
רָקַדְתִּי אִתָּם. פּוֹפָּאי הַקָּטָן חִלֵּק לְכֻלָּנוּ תֶּרֶד
וְיֶלֶד יָפֶה מִסַּאטְמֶר אָמַר: לַהֲרֹג אֶת הַצִּיּוֹנִים אֶחָד אֶחָד.
כָּל נְסִיכֵי הַיַּלְדוּת שֶׁל תַּרְבּוּת פְּלָאִים קוֹסֶמֶת.
וְדוֹנַלְד דָּאק עָלַץ, וְשַׁרְנוּ
וְהִתְחַלְנוּ לִכְתֹּב אַגָּדָה -
אֵיךְ תִּהְיֶה אַגָּדָה אַחֶרֶת.

ד'- ניסן- תשס"ז ‏23/03/2007

שיחה מסכמת על ה"שואה"

חָלַמְתִּי לִי מִתַּחַת לַשְּׂמִיכָה
לְמַעֲשֶׂה אֲנַחְנוּ בְּרֹגֶז עִם אֱלֹהִים
אוֹמֵר הַבְּרֹגֶז שִׁגָּעוֹן לְשׁוֹלֶם.
הֲרֵי - אֵין לָנוּ דְּיוֹ: הִתְאַדָּה בְּאַוּשְׁוִיץ
אֵין לָנוּ קְלָף לִכְתֹּב תּוֹרָה:
הָלַךְ לָנוּ קְלַף - - - הַקְּלָף הַיְּהוּדִי הַמַּבְטִיחַ
שִׁיר הַשִּׁירִים שֶׁאֱלֹהִים מְחַבֵּק אוֹתָנוּ בַּחֹשֶׁךְ.
אֵין בּוּל וְדֶבֶק אַהֲבָה מֵאָחוֹר
וְלֹא נוֹתַר רֹק לְלִקּוּק.

יֵשׁ תַּחְבֹּשֶׁת עַל מֻגְלַת שְׁתִיקָה.
חֲלוֹמִי קְמָצִים קְמָצִים
שֶׁל שֵׁנָה בְּלִי מָתְקָהּ

חינוך

וְלִי אוֹמְרִים שֶׁאַוּשְׁוִיץ הָיְתָה
אַחַת מִתָּכְנִיּוֹת הַחִנּוּךְ
לְחִנּוּךְ הָעָם הַיְּהוּדִי
שֶׁיָּשׁוּב לְדֶּרֶךְ אַהֲבַת ה'- - -
וַאֲנִי שֶׁמְּחַנֵּךְ יְלָדִים
אֵינֶנִּי מֵבִין
אֵימָתַי הִצְלִיחָה תָּכְנִית חִנּוּכִית כָּזֹאת?

מִן הָרָאוּי שֶׁאֶקַּח לִי חָלִיל
וְאֶעֱשֶׂה מַה שֶׁעָשָׂה יוּבָל
שֶׁהָיָה אֲבִי כָּל תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב
זְמַן מַה לְאַחַר שֶׁעוֹלָמוֹ שֶׁל קַיִן
נִהְיָה עוֹלָמֵנוּ שֶׁלָּנוּ - - -
רֵיק מֵחֹפֶשׁ, מְעֻפָּשׁ מִלֶּחֶם וְנִלְאֶה מֵחִנּוּךְ.

אבק שיכחה

"בן שיש לו געגועים על אביו, נוטל [האב] רצועה ממנעל של ימין וקושר לו [לבנו] בשמאלו"(סגולה שלא יחלה). מסכת שבת

אֲבַק שִׁכְחָה סָמִיךְ

נוֹשֵׁר בְּאִטִּיּוּת עַל הַצָּמוֹת,
עַל מִשְׁקָפַיִם שֶׁרָאוּ בִּשְׁנֵי עִגּוּלֵיהֶם
שָׁמַיִם בְּלִי עֵינַיִם.

הִנֵּה כָּאן, בֵּין מִגְדְּלֵי תֵּל אָבִיב
מְסֹרְקֵי אֱמוּנָה נְחַפֵּשׂ אֶת מַסְרֵק הָאֱלֹהִים.
אֶת מַסְרֵק הָאֱלֹהִים שְׁבוּר הַשִּׁנַּיִם.

פַּדַּחְתִּי גְּלוּיַת לֵב לַשָּׁמַיִם.
מַה יַתְוֶה לָנוּ שׁוּב שְׁבִיל לָבָן,
הַצּוֹעֲדִים אֶל בּוֹלִיבְיָה וְהוֹדוּ
וְנוֹפְלִים לִבְנֵי בְּרַק,
מְדַדִּים עַל דֶּרֶךְ לֹא דֶּרֶךְ.

אֲנִי שָׁר לְעַתִּירֵי הַפַּחְמֵימוֹת וְכָל הַשֻּׁמָּנִים
אֵיךְ נִצְעַד שׁוּב, אֵיךְ נַעֲשֶׂה לוֹ יִזְכֹּר?

בְּלִי חוֹבָתוֹ שֶׁמִּשְׁקָפֵינוּ יְתֻקְּנוּ אֶצְלוֹ
בְּלִי שֶׁיִּתְכּוֹפֵף הוּא, בְּאַהֲבָה, לִקְשֹׁר שְׂרוֹךְ
כְּמוֹ אַבָּא שֶׁעוֹזֵב אֶת בְּנוֹ בְּיוֹם שׁוֹאָה.
לִי אֵין בִּשְׁבִילְךָ זָהָב בֵּין הַשִּׁנַּיִם.

............................................
שׁוּרָה חֲסֵרָה כָּאן וְאֵינִי כּוֹתְבָהּ.

התקוה

הַנִּצּוֹלִים בְּבֶּרְגֶּן בֶּלְזְן שָׁרִים שִׁירַת הַתִּקְוָה
לְאַחַר 61 שָׁנִים שָׁמַעְתִי.

חזון העצם

בְּכִיסֹו שֶל רַבִּי יוֹחָנָן
גַּרְגֵר שֶל עֶצֶם
מִבְּנוֹ, הָאַחֲרוֹן מֵעֲשָרָה
גַוְעוּ זֶה אַחַר זֶה1

חוֹשֵׁב אֲנִי עָלֶיךָ רַבֵּנוּ יוֹחָנָן
בְּדַרְכְּךָ לְנַחֵם אֶת רַבִּי אֶלְעָזָר
תִּמְצָא אוֹתוֹ גּוֹסֵס עַל עֶרֶשׂ מָוֶת
שָׁם תִּשְׁלֹף לְמַעֲנוֹ אֶת נְחַמַתְךָ:
מִכִּסְךָ תּוֹצִיא עֶצֶם מִבִּנְךָ נוֹתְרָה, מִיְחִידְךָ
לְהַרְאוֹת לוֹ בִּשְׁעַת בִּכְיוֹ
אֵיךְ אַבָּא יְפֵהפֶה כָּמוֹךָ
מְאַזֶן בְּמִשְׁקֹלֶת שֶׁכָּזוֹ אֶת כֹּבֶד הַמָּוֶת

רַבִּי יוֹחָנָן שֶׁיֹפְיְךָ הִלֵּךְ קְסָמִים
עַל נָשִׁים עוֹלוֹת מִטָּהֳרָה2
מַה זֶה יֹפִי? כָּתוּב בִּמְדֻיָּק -
"קְחוּ גְּבִיעַ שֶׁל כֶּסֶף שֶׁיָּצָא מְהָאֻמָּן, צָהֹב מִלַהַב הָאֵשׁ,
הַנִּיחוּ עַל גְּדּוֹתָּיו גַּרְגְּרֵי רִמּוֹן אֲדֻמִּים
הַבִּיטוּ בָהֶם בְּאוֹר הַזְרִיחָה, סְבִיבָם וֶרֶד אָדֹם מוּנָח, בֵּין הַשֶּׁמֶשׁ וְהַצֵּל
וְהִנֵּה לִפְנֵיכֶם - מֵעֵין יָפְיוֹ"3
מֵעֵין זֶה שׁוֹאֵל אֲנִי בְּלֵכְתְךָ
וְרַבִּי אֶלְעָזָר יַתְחִיל לִפְרֹץ בִּבְכִי4
וְלֹא תֵּדַע מַדּוּעַ הוּא בּוֹכֶה
וְגַם עֶצֶם אַחֲרוֹנָה מִבִּנְךָ, לֹא תַעֲזֹר
שׁוֹאֵל אֲנִי אוֹתְךָ:
ה' אֱלֹקֵינוּ, ה' אֶחָד,
הֲאִם מָצָאתָ, גַּם אַתָּה,
מִכָּל בּוּכֶנְוַאלְד,
עֶצֶם כָּזוֹ, מְעֻדְכֶּנֶת,
לְמַעֲנִי,
לְמַעֲנֵנוּ

תאריך:  13/04/2015   |   עודכן:  13/04/2015
יוסף עוזר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
כותרת כזאת נשמעת על פניה כדבר ציני להחריד, הייתי אומר - נוראי, כמי שפוגע בזיכרון החורבן הגדול ביותר שעבר על העם היהודי. בייחוד כשהיא באה ממקלדת של שריד שכמעט כל משפחתו נרצחה בשואה. אבל הלעג הוא לא שלי. הוא גם לא היסטורי. הוא עכשווי. מקורו נטוע בציבור כמשהו מעוות להחריד, והוא שפוגע קשות בזיכרון השואה. אני רק משקף אותו, על כל הבוטות והרתיעה שבו, שכן אני בסך הכול נתתי את הכותרת לתכנים של אחרים בכתובים ובעל-פה בימים אלה. יש בהם משום זילות השואה והפיכתה לאמצעים פסולים מכול סוג שהוא. פוליטיקאים ובעקבותיהם אי-אלה אנשים, חלקם בציניות חלקם מתוך בורות, הפקיעו את השואה לצרכים אחרים זולת הזיכרון והפקת לקחים מן הטרגדיה הנוראה שפקדה את העם היהודי ובייחוד בארץ היהודים שקמה על חורבות השואה.
13/04/2015  |  צבי גיל  |   מאמרים
הפעם הראשונה (ככל שמצאתי) בה העלה אפרים קישון על הכתב קטע מזכרונותיו בימי השואה, הייתה בנובמבר 1961.1 סיפור קצר זה לא עמד בפני עצמו, אלא שימש את קישון כפתיחה למאמר בו תקף את מדיניותה הכלכלית של הממשלה שבמרכזה פיחות ערכה של הלירה. וכך כתב:
13/04/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
יום הזיכרון לשואה ולגבורה מכֶּה בנו בכל שנה, לעורר אותנו מן השִכחה. וכבר אמר הבעש"ט "הגלות נמשכת (נובַעת) מהשִכחה, ובַזְכירה סוד הגאולה". בפברואר 2012 ביקרנו קבוצת סופרים במחנֶה ההשמדה אושוויץ, והמַראות אינם נשכּחים. קראתי בזכְרונות הניצולים שאישה יהודייה רצתה לברֵך על נֵרות שבּת ולא היו לה, ולכן היא בֵּרכה על שני הפָּנסים של הגָדר המחושמלת. כשהייתי באושוויץ, חיפשׂתי אותם.
12/04/2015  |  בלפור חקק  |   שירים
כְּ"דוֹר שני" לשוֹאה, השמדַת היהודים במחנות השמדה במלחמת העולם השנייה היא חלק מהזיכּרון האישי שאני נושאת בתוכי יום יום. מִילדוּת ידעתי שאין לי סבא וסבתא כלל, שהוריי ניצלו מן השואה בבריחתם מפולין. כשני פליטים מפולין הגיעו הוריי לרוסיה, הם הכירו שם והקימו משפחה. בתום המלחמה חזרו לפולין לליגניצה, שם נקלטו רבים מהפליטים שהיגרו לרוסיה בזמן המלחמה.
12/04/2015  |  רבקה-תפארת חקק  |   מאמרים
במוצאי יום כיפור תשס"ז יצאה משלחת של מאתיים תלמידי כיתה י"ב של תיכון הראל במבשרת ציון למחנות ההשמדה בפולין. בראש המשלחת עמד מנהל בית הספר אלי מלמד - וכן סגנית המנהל רינה אבן טוב. ההורים נתבקשו למסור מכתבים לילדיהם - והמחנכים מסרו את המכתבים לנערים ולנערות בהגיעם למחנות ההשמדה. אלה הדברים שכתבתי באותם ימים לבתי להֶבת חקק יחד בצאתה עם משלחת בית הספר "תיכון הראל - מבשרת ציון" למסע אל לב הזיכרון, למסע לפולין, לביקור במחנות ההשמדה מיידאנק ואושוויץ - ואלה התצלומים שהביאה ממחוזות האימה.
12/04/2015  |  הרצל חקק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il